Lotus Elise topic (uitgebreid)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door frank de jonge » 04 feb 2009, 19:15

Idd, maar het stuurgedrag moet wel behoorlijk tegenvallen.
Als snap ik niet helemaal waarom.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Aram » 04 feb 2009, 20:02

Ik heb met de witte Lotus Esprit van Maarten gereden, en ik vond het toen een super auto.
Maar dit is al een paar jaar geleden en nu heb ik wat meer ervaring met snelle auto's, ik ben wel benieuwd hoe hij zich tegenwoordig staande zou houden.

Maarten vertelde me ook dat de laatste V8 Esprits wat minder lichtvoetig reden omdat de V8 toch wat meer woog, voor lekker sturen was de 4 cilinder turbo de keuze.
Misschien dat je daar wat van gehoord hebt?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 04 feb 2009, 20:04

Aram, gewoon een mooie Gt3 kopen. Kwijl loopt me uit de bek als ik die donkerblauwe bij v/d kooi zie staan. :mrgreen:

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 04 feb 2009, 21:13

Een espirit.... geen kwijl smiley helaas...

Heb ooit in zo'n oud type gereden, in het wit zoals het hoorde destijds. Leuk man.

Elise schreef:Een voorin geplaatste motor ligt in de rijwind.. Dat wil zeggen dat het carter gekoeld wordt door de wind die door en langs de radiator en andere ducts komt. Leg diezelfde motor achterin en het plaatje ziet er ineens anders uit.
Niet mijn woorden uit zijn verband trekken he.
Ik zeg dat de basis van de problemen ligt bij het vergroten van de inhoud van het blok.
Als die problemen zich dan al voordoen bij een blok wat voorin ligt (Rover), dan kan iedereen op zijn klompen aanvoelen dat als zo'n blok achterin ligt het probleem nog veel erger is.[/quote]

Dat als het voorin slecht presteert , het dan achterin nog erger word kan ik je gelijk in geven.

Maar als het aan het vergroten van de inhoud van het blok ligt vraag ik me af waarom er succesvol geraced werd//word met 2 liter k-series in het BTCC. Tuurlijk die dingen krijgen meer revisie, maar als hun een koppaking falen krijgen tijdens de race iedere keer ..... afijn je snapt hem al wel.

We zaniken als een stel wijven, we worden al met BMW rijders vergeleken, fijn dat iedereen een mening heeft.
Ik neem aan dat jij geen lotus meer rijd ivm al je slechte ervaringen ?

Elise
Berichten: 8865
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Elise » 05 feb 2009, 10:04

Capo_Miel schreef:Ik neem aan dat jij geen lotus meer rijd ivm al je slechte ervaringen ?
Slechte ervaringen? Hoe kom je daarbij?
Wij zijn nog steeds super tevreden met de S1 111S die we hebben :P

Maar.....als iemand serieus overweegt om een Elise te kopen ben ik van mening dat je deze persoon het beste helpt door hem te attenderen op eventuele problemen / gevaren / tekortkomingen etc.
Dit zodat die persoon zich een goed beeld van vormen over wat hij/zij wil gaan kopen en een weloverwogen keuze kan maken.

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 05 feb 2009, 18:50

Dat klinkt redelijker inderdaad :) Je klonk, zover dat op forum kan, redelijk negatief omtrent de koppakking en het k-serie blok etc.

Men moet ook gewaarschuwd worden, naast aanschaf moet men minimaal 3000 euro apart leggen om nog reparaties te doen in mijn ogen.
Tenzij je zelf handig bent en alles zelf doet, zoals ik, maar ook ik heb nog diverse dingen die ik in orde moet maken en 1 ervan begint ook probleem te worden dat toch de kop eraf moet, zonder dat de koppakking stuk is overigens.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 05 feb 2009, 18:55

Vertel Emiel...

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 05 feb 2009, 18:55

Jullie kunnen mensen beter een Speedster aanraden. Dan leg je ook 3k apart...


Voor Nitrons, racegordels en/of stoelen. :bag:
:mrgreen:



Dat hele groepje Lotusboys maken me wel wat huiverig over de kwaliteit daarvan. Alhoewel ik Wilbert alleen maar hoor over nieuwe carbon rommel ipv stuklopende badteiltjes. :mrgreen:

Oh, in de Evo van deze maand een artikel van de Exige Cup260. In het ROOD :!:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 05 feb 2009, 18:56

En Bert/Elise,

Jij mag ook niet ontkomen aan het je netjes voorstellen en een mijn auto aanmaken, velen willen ook alle details van de auto en bereider leren kennen.

Michel

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 05 feb 2009, 20:17

Nou de auto houd zich goed hoor. Dat is het probleem niet.

De koppakking zit er voor 75% zeker ook nog gewoon in.

Probleem is dat er wat olie bij het koelwater komt maar niet andersom, waarschijnlijk komt dit door een haarscheurtje aan de voorkant van het blok bij een interne olie leiding welke ook langs de cylinderbussen afloopt, welke je goed kunt repareren zodat het nooit meer voor komt, maar daarvoor moet wel de kop eraf.

Het is allemaal minimaal en ook niet direct noodzakelijk maar ik heb nu zoiets van wat zal ik doen, 2e hands k-serie kopen en die reviseren en de kop overzetten en hele blok over, of direct gaan kijken of er een duratec conversie beschikbaar is al of komt. Dan zet ik hem gewoon nog even paar maanden stil.

Uiteindelijk moet er IETS gebeuren want het is niet in orde en dat stoort me en zorgt er ook voor dat ik er geen lange afstanden mee wil en kan doen , laat staan circuit dagen.


Het kan ook gewoon zijn dat er na de koppakking failure 58.000 mijl geleden het systeem niet goed is uitgespoeld en ik dus steeds restjes krijg van een dunnig sludge. Maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Emiel op 05 feb 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 05 feb 2009, 20:20

duratec conversies zijn er al...dus zijn beschikbaar :banaan:

http://www.komo-tec.com/ELISE-200/230F- ... 6ec3beb9e4" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 05 feb 2009, 20:53

Tja ik vertrouw mensen niet aan mijn auto. Zijn maar 2 mensen die ik vertrouw om te sleutelen aan mijn voertuigen.

Niemand werkt aan je eigen auto alsof die ook echt van hun eigen is. Ik zie liever een DIY kit komen zodat je ook daadwerkelijk sommige dingen , die "simpel" zijn gehouden van wege de kosten, nog kunt verbeteren.
Verbeterde isolatie aanbrengen, bepaalde bevestigings methode nog eens onder de loep nemen etc. etc.


Ben ook aan het proberen uit te vinden wat exact de dingen zijn waar je met duratec tegen aan loopt. Misschien dat ik dan de sprong in het diepe waag en gewoon begin te sleutelen. Ik kan pijpen laten buiten en laten lassen dus dat is het probleem ook niet zo. Wat frees en draai werk lukt ook nog wel. En het motorische deel komt wel goed.

Ben bijv. benieuwd naar de adapter door de PG1 bak te kunnen behouden, hoe komen de motorsteunen uit, wat zijn de problemen die man heeft ondervonden (oplossing bedenk ik zelf wel)

Misschien nu het blok in orde maken en volgende winter vroeg stil zetten en sleutelen. Misschien is er dan wel versie 3 van de kit uit met tig verbeteringen.

Of ben ik gek genoeg om de Stark DIY kit te kopen incl. een honda blok. En dan , zoals Yvo, ergens custom aandrijf assen te laten maken. Maar dan ook eens kijken of er ruimte is om het blok onder een gunstigere hoek te monteren, etc. Vind het allemaal bijzonder interresante materie.

Het liefste zou ik morgen alles bestellen en gaan sleutelen, maar ben te druk op dit moment met andere dingen en de vrouw des huizes wil volgend jaar graag een bruiloft, vraag me niet waarom maarja :angel:


Yvo zijn topic loopt nu wel over met allerlei andere dingen ......

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 05 feb 2009, 20:55

Bij SWlotus was het volgens mij goedkoper wat Yvo aangaf, rond de 8k lijkt me een leukere prijs.

S1 met duratec is de meest fraaie motor update, koppel en NA power, wat wil je nog meer.

Michel

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 05 feb 2009, 20:58

Ja ik heb 2 adressen met wie ik contact ga op nemen, 1 ervan is Steve Williams inderdaad.

Kijk 8K incl. motor dan kun je thuis alsnog dingen extra isoleren, etc. etc. Dat scheelt al wel 3500 euro met komotec ( en die TUV keuring..tja )

Maargoed komende maanden komen pas alle opties ben ik bang, maar ik ga bovenstaande man toch even een telefoontje geven. Wil niet graag bij de eerste lichting zitten, maar het is nu wel een goed moment.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 05 feb 2009, 21:04

Capo_Miel schreef:Ja ik heb 2 adressen met wie ik contact ga op nemen, 1 ervan is Steve Williams inderdaad.

Kijk 8K incl. motor dan kun je thuis alsnog dingen extra isoleren, etc. etc. Dat scheelt al wel 3500 euro met komotec ( en die TUV keuring..tja )

Maargoed komende maanden komen pas alle opties ben ik bang, maar ik ga bovenstaande man toch even een telefoontje geven. Wil niet graag bij de eerste lichting zitten, maar het is nu wel een goed moment.
Emiel,

Wil je ons op de hoogte houden over de Duratec ontwikkelingen en het contact met Steve :?: Alle info is welkom.

Michel

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 05 feb 2009, 21:07

allen schreef: Dat hele groepje Lotusboys maken me wel wat huiverig over de kwaliteit daarvan.
Zullen we dat hoodfstuk nu afsluiten.

Conclusie is dat de K-series wel eens kapot kan gaan, misschien zelfs wel sneller dan een andere motor, maar nog steeds geen notoire ellende bak omdat er HEEL VEEL mensen probleemloos rondknallen met die dingen.

Motor conversies in het algemeen kunnen tricky zijn. De conversies zijn vaak uitgevoerd door individuen of bedrijven die niet in staat zijn het hele pakket technisch te behappen en daarbij vaak net een tikje te eigenwijs zijn om de delen waar de kennis niet ligt uit te besteden aan bedrijven die er wel verstand van hebben.

Goede kanshebber in deze is Steve Williams met zijn Duratec conversie omdat ik daar gezien heb dat ie wel slim genoeg is om gespecialiseerde bedrijven in te schakelen voor speciale onderdelen. Omdat er nog niet veel auto's rondrijden met deze conversie is het te vroeg om te roepen dat het de grote winnaar is.

Last but not least.. blijf weg van de Amerikaanse partijen... want (van schade en schande leert men) beide heren zijn goed in het ontvangen van geld, maar zijn slecht in het sturen van onderdelen.
(en voor de cynicus: bij één partij heb ik dit vanaf de zijlijn zien gebeuren en zijn er 4 a 5 bekende gevallen waarbij een kit is betaald of aanbetaald en waar nooit iets is verstuurd. Bij de andere partij heb ik zelf in September motorsteunen besteld.. betaald en guess what... die firma kent het truukje ook al.. Email wordt niet meer beantwoord en.. inmiddels heb ik slachtoffer nummer twee gevonden..)

Conclusio... als je een gewone Elise of Exige koopt heb je een heel leuk scheur ijzer wat heel betrouwbaar kan zijn maar wat ook kapot kan gaan. zo goed?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 05 feb 2009, 21:14

LOL Yvo, relax maar. Ik was echt niet serieus hoor. :lol:
Als je m'n andere posts goed hebt gelezen maak ik me nooit druk om dat soort dingen. Mocht ik interesse hebben in iets lees ik me echt wel in en ondanks dat ik nu geen interesse heb in een S1 (alhoewel een Exige S1 stiekem heel aantrekkelijk is) zou het Roverblokje het laatste zijn dat mij afschrikt. :idea:

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 05 feb 2009, 21:21

Capo_Miel schreef:Ik kan pijpen laten buiten en laten lassen dus dat is het probleem ook niet zo. Wat frees en draai werk lukt ook nog wel. En het motorische deel komt wel goed.
:shakeit: Mooi verhaal! nou wil je precies gaan doen wat de prutsers voor je ook al gedaan hebben: het wiel uitvinden!

Werkelijk... de enige manier om een gedegen keuze te maken is door goed te lezen, maar vooral te P.R.A.T.E.N met mensen. Als je alleen een forum leest lijkt de hele wereld de andere kant uit te draaien.. Alleen... als je dan met mensen gaan praten kom je ineens tot de conclusie dat mensen daar een reden voor hebben.

Het Honda verhaal op Seloc is daar een goed voorbeeld van. Er zijn maar weinig mensen die 'het lef' hebben gehad iets in te brengen tegen die Scuffham. Aan de ene kant omdat ie nogal goed was (hij is van het forum getrapt) in het ongefundeerd uitkafferen van mensen, maar aan de andere kant omdat zijn commerciële verbindings officieren heel snel contact opnamen via de 'stille kanalen'. De PM of U2U dus. De meeste van die mensen vonden dat ze nog in de garantie zaten.. politiek dus.

Het mooste statement vond ik nog van een Schot die in de Midlands woont (en moderator is bij Seloc): "Ik had een betrouwbare Elise, heb daar flink wat geld aan uitgegeven door er een Honda in te leggen en de auto wordt met de dag minder betrouwbaar". (waarna hij door Scuffham werd uitgekafferd omdat het allemaal natuurlijk zijn eigen schuld was)

Daarnaast moet je er altijd rekening mee houden dat mensen de eigen keuze willen verdedigen. Als een gemiddelde Honda klant een Duratec klant tegenkomt zal je snel horen dat ze tegen elkaar op gaan zitten bieden over hoe goed hun auto wel niet is. Je moet tenslotte wel kunnen verdedigen dat je net ff 10k op dat ding hebt stuk geslagen!

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 05 feb 2009, 21:25

allen schreef:LOL Yvo, relax maar. Ik was echt niet serieus hoor. :lol:
No problem Allen, ik wil alleen niet dat mensen onterecht de indruk krijgen dat een Lotus een onbetrouwbaar pakhuis is. Dat is het nl gewoon niet.

Misschien moet Bert eens een TVR proberen.... dan kan je nog hele fora volschrijven over wat er allemaal kapot kan :popcorn:


Oh.. en een Exige S1... da's sex op wielen!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Stéphane » 05 feb 2009, 23:31

@Yvo: Bedankt voor de goede input hier. Even alles bij gelezen en ik wacht even af wat er verder nog aan mooie suggesties voor mijn Elise komen. Bepaalde dingen hebben mijn attentie al gevangen om het Anglo-Saksisch te zeggen ;) Je ziet de orders wel verschijnen via de website of via Peter :D
Capo_Miel schreef:...naast aanschaf moet men minimaal 3000 euro apart leggen om nog reparaties te doen in mijn ogen...
Eens. Ik spreek althans uit ervaring. Radiateur, fuseekogels, wiellagers en andere dingen zo even uit mijn hoofd gezegd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 06 feb 2009, 00:15

Draadje loopt uit de hand hier, vergeet niet dit is het voorstel draadje.... :mrgreen:

anyway, nog ff dit...waarom het wiel opnieuw uitvinden zoals gezegd, terwijl Komotec een leuke duratec uitvoering heeft in 2 soorten, en voor een nette prijs! dat is all in incl splinternieuwe 2.3 Duratec motor en garantie zegel wat ze nu hebben... :roll:

http://www.komo-tec.com/ELISE-200/230F- ... ::394.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wat me opviel aan dat verhaal (was het alweer ff vergeten) dat je ook die leuke toyota motor van 1.8 naar 2.0L kan brengen en 230NA pk das ook leuk lijkt me...

anyway de Duratec versies beginnen met de 195pk versie bij 6500rpm 11.800,-euro all in incl TUV dus misschien kan der nog wat af als je dat niet wil... http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-MK1 ... ::503.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en de 236pk bij 7.500rpm kost 13.900,-euro http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-MK1 ... ::504.html" onclick="window.open(this.href);return false; schat ik...daar werkt namelijk ook iemand met Komotec


maja bij Blink is de Honda kit weer veel goedkoper dan in NL of Duitsland http://www.blinkmotorsport.com/cgi-bin/site.pl?specs" onclick="window.open(this.href);return false;
Item £
Base Conversion - Elise S1 and Elise S2 £8,495
Supercharged - Elise S1 and Elise S2 £11,470
Base Conversion - 340R and Exige S1 £8,995
Supercharged - Exige S1 £11,870
Supercharged - 340R £11,975

All prices exclude VAT at 17.5%
En zo zijn er nog 2 dealers die voor ongeveer datzelfde geld je happyR kunnen maken :roll:
Ik vind dat redelijk geld, en als je het in Engeland laat doen kun je goedkoper uit zijn, zij zitten nog met de oude pond prijzen :mrgreen: dus scheelt weer een paar duizend ? :wink:

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Emiel » 06 feb 2009, 09:39

GTR_Rene : Dat wilde ik gisteren dus nog niet direct zeggen, maar met de huidige pond is het interresanter om naar de UK te rijden als naar Duitsland. Daarnaast doen ze in de UK meer conversies dus de kans van slagen is misschien ook wat groter :?

YvoTuk schreef:
Capo_Miel schreef:Ik kan pijpen laten buiten en laten lassen dus dat is het probleem ook niet zo. Wat frees en draai werk lukt ook nog wel. En het motorische deel komt wel goed.
:shakeit: Mooi verhaal! nou wil je precies gaan doen wat de prutsers voor je ook al gedaan hebben: het wiel uitvinden!

Werkelijk... de enige manier om een gedegen keuze te maken is door goed te lezen, maar vooral te P.R.A.T.E.N met mensen. Als je alleen een forum leest lijkt de hele wereld de andere kant uit te draaien.. Alleen... als je dan met mensen gaan praten kom je ineens tot de conclusie dat mensen daar een reden voor hebben.
Voor ik reageer even zeggen dat ik me niet aangevallen voel, hoewel mijnpost misschien wel zo overkomt . Fijn man die forums :thumbup:

Even een aantal dingen op een rij , ik ben geen groot voorstander van forums. Een forum is een soort helpdesk, je leest er alleen maar gezeik en zoals in het echte leven leiden de brutalen, dat geef jij hierboven ook al aan. Daar een mening op basseren schiet niet op, wat je wel kan doen is het kaf van het koren proberen te scheiden en tussen de regels door leren te lezen.

O.a. ervaringen op mogen doen in het verleden ivm wat lichtere conversies, racerij en bijv. afgelopen 2 jaar een kameraad geholpen met het investeren van 65.000 euro in zijn motor. Dan zie je ook direct wat voor oplichterij/pocherij en slecht ontwikkelde onderdelen er rond gaat in het circuit van de Brembo remklauwen, Yoshimura Race ECU's, Falicon knife drijfstangen (niet goed door ontwikkeld) etc.
En in de motorbranche heb je sowieso het slechte door ontwikkelde omdat men snel op de markt wil brengen , veel vermogen, licht gewicht, brekende wielen, frame's, lagers, etc. Ben dus wel wat gewend buiten de forums om.


Ik heb buiten het forum om contact met diverse mensen over hun ervaringen, problemen, conversies etc. Ben me serieus aan het verdiepen en kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik eens op mijn gemak een Honda Elise of een Duratec Elise zou kunnen bekijken. Niet om te kopieren of iets maar pure intresse in techniek. Helaas hebben wij elkaar nog niet live ontmoet anders had ik er ook graag met jou eens over gesproken ipv via mail/forums etc.

Maar daarom vind ik het dus het meest interresant om onderdelen te bemachtigen van een conversie en dan eens samen met 2 vrienden (gerespecteerde tuners) om tafel te gaan zitten, te beginnen met sleutelen en tijdens de conversie te zien waar men evt. fouten heeft gemaakt, langs de informatie die je van te voren verzameld hebt waarmee je dan dus alweer een groot voordeel kan halen.
Want die zullen er geheid in zitten, zoals jij al aangaf te harde motorsteunen bijvoorbeeld.
Maar sommige dingen zijn misschien ook wel heel erg goed uit gedacht of met een speciale reden gedaan. Ik zeg niet dat het allemaal waardeloos is.

Enerzijds omdat ik een grote intresse in techniek heb en de handigheid erin heb anderzijds omdat ik gewoonweg weinig vertrouwen heb in monteurs. Vele kijken niet verder als hun neus lang is (en hun portomonnee dik) , en echte vakmannen zijn bijzonder , bijzonder schaars.
Ik zeg nu niet dat ze er niet zijn, enkel ken ik ze niet en kost het tijd om in te zien dat sommige mensen hun werk WEL goed doen. Zo iemand durf je dan ook de conversie wel te laten doen.

Daarbij ben en blijf ik een jood, als ik 20k in NL/Duitsland moet betalen voor een conversie, en ik kan het met de huidige koers voor minder laten doen in de UK, dan ben ik dief van mijn eigen portomonnee. Ja lastig met garantie, maar voor 9k die je overhoud kun je nog behoorlijk wat veranderen indien noodzakelijk.

Als er volgend jaar geen bruiloft geplanned had gestaan was ik nu al in de UK geweest om live langs te gaan bij Steve Williams om gewoon eens kennis te maken en te kijken hoe en wat. Ook Sinclaire of Blink zou een bezoek hebben gekregen. Ook al hoor je dan waarschijnlijk veel Sales praat ;)
Maar ik heb schijnbaar een belofte gedaan om te gaan trouwen :hmmm: :thumbup:

Ik wil ook niet overhaast te werk gaan, informatie vergaren, dingen de tijd geven om bijv. te kijken hoe het verder gaat in "conversie" land, misschien komt er wel iemand met iets geweldigs aanzetten. De auto is er net, eerst eens rijden.
Zoals jij al aangeeft zijn er nog diverse problemen met diverse kits en conversies. Nog even een tijdje laten sudderen zodat het goed gaar is of dat het aanbrand. Tijd zal het uitwijzen.
Daarbij geef ik ook eerlijk toe dat ik 1 honda elise heb gezien vluchtig en dat ik verder enkel kan praten met mensen met ervaring op dit moment. Mensen die er boven op zitten/hebben gezeten of weg gerend zijn of juist wel tevreden waren.

Probleem is enkel dat nu het blok toch uit elkaar moet het een mooie kans/tijd was geweest ;)
Maar trouwen vs. conversie, dat is eigenlijk meer vriendin/huis/trouwen/etc. vs conversie :angel:

Maargoed ben nou eenmaal verslaafd aan go karts met vermogen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 06 feb 2009, 11:50

Zat gister nog ff te kijken...pond gaat al aardig weer omhoog :?
als je trouwens een keer wil spieken hoe een duratec in de Elise zit...er staat er 1 te koop in DLD

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

best een mooi ding...zo kun je in de keuken kijken als "geintresseerde" koper, maar weet niet of die man in de buurt zit, of ver DLD in...

het bedrijf dat hem aanbied heeft ook nog meer leuk spul :love:

http://www.bf-sportwagen.de/main.showroom.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

ow...zat net ff te kijken waar die auto staat...meer dan 500km van mijn huis :hammer: dus veels te ver om zo maar ff te spieken :bag:
afijn, leuk al die verschillende conversies.

Trouwens stel je koopt een 111R 1.8 zou je die ook in NL naar 2.0 en 230pk kunnen zetten ergens? quanta costa :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door RVV » 06 feb 2009, 12:09

Ik kan inhoudelijks niets zeggen/schrijven, maar ik wil wel even een compliment geven aan iedereen over het verloop en de geboden input in dit topic :thumbup:

En Yvo ik had het nog niet geschreven maar welkom op DF :df:

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 06 feb 2009, 13:16

Dankjewel Rico :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten