lol stel je niet zo aan joh, staat toch bij dat het voor de gein is ?Aernoudt schreef:" een soortgelijke auto gepakt..." Wat is in vredesnaam de toegevoegde waarde van deze posting ?! Enkel real-life testen met precies de auto, weersomstandigheden etc etc. heeft echt wat te zeggen ... Waarom denk je dat alle race teams (die een mega computerpark hebben staan om simulaties mee uit te voeren) real-life testen ipv alleen achter een schermpje t gaan zittenMichel Huisman schreef:Ik heb eens voor de gein getest. OK het is natuurlijk niet 100% betrouwbaar maar toch..
Ik heb een soortgelijke auto als de 5GTT gepakt.. en de bakverhoudingen van de 5GTT gebruikt.....![]()
Natuurlijk wordt er een en ander gesimuleerd en ja dat levert ook data op, maar een real-life test is het enige dat echt werkt/zin heeft.
Oh my god...Autovisie Supertest!
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Oh my god...Autovisie Supertest!
- RVV

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
FYI: ik heb een dochter. Verder ga ik maar geen energie meer verspillen aan dergelijke laag-bij-de-gronds moddergegooi. Ik hoop dat je rijkunsten hoger zijn dan je 'discussie-kunsten'. Ongekend zeg, wat een praat. Raar mannetje. I'm out Rico, zal er geen woorden meer aan vuil maken.Aernoudt schreef:Is ook logiosch: neuken met condoom is toch net niet het zelfde als zonder.. Of heb jij de leeftijd nog niet bereikt dat je dat "uberhaupt al mag van je ouders ?(dit zegt dan wel weer wat over mij
)
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Kmoet ook eerlijk bekennen dat ik het wat vreemd vind overkomen....
Iemand die voor anderen gaat bepalen hoe ze echt auto kunnen / moeten rijden...........
Dus pas als je alle stumperhulpjes uit zet beleef je pas het " echte" autorijden.......
Sja......ten dele denk ik wel te begrijpen wat Aernoudt er mee bedoeld, maar zoals hij het verwoord is niet echt handig.
Tuurlijk moet je voor het pure autorijden feitelijk alle hulpmiddelen uitzetten, maar om nou te stellen dat je alleen dan het echte rijden kan ervaren vind ik wat overdreven.
Bij sommige wagens ligt het moment waarop de electronica ingrijpt zo ver weg, dat het voor de meesten niet uitmaakt of de hulpmiddelen aan of uit staan.
Iedereen moet genieten van zijn/haar wagen op de manier waarop hij zij wil....en die het beste bij hem of haar past.
Maar om dan gelijk te stellen dat je dan geen "echte" chauffeur bent.....hmmmmmmmm
Iemand die voor anderen gaat bepalen hoe ze echt auto kunnen / moeten rijden...........
Dus pas als je alle stumperhulpjes uit zet beleef je pas het " echte" autorijden.......
Sja......ten dele denk ik wel te begrijpen wat Aernoudt er mee bedoeld, maar zoals hij het verwoord is niet echt handig.
Tuurlijk moet je voor het pure autorijden feitelijk alle hulpmiddelen uitzetten, maar om nou te stellen dat je alleen dan het echte rijden kan ervaren vind ik wat overdreven.
Bij sommige wagens ligt het moment waarop de electronica ingrijpt zo ver weg, dat het voor de meesten niet uitmaakt of de hulpmiddelen aan of uit staan.
Iedereen moet genieten van zijn/haar wagen op de manier waarop hij zij wil....en die het beste bij hem of haar past.
Maar om dan gelijk te stellen dat je dan geen "echte" chauffeur bent.....hmmmmmmmm

Die snap ik even niet.Eric H schreef: Bij sommige wagens ligt het moment waarop de electronica ingrijpt zo ver weg, dat het voor de meesten niet uitmaakt of de hulpmiddelen aan of uit staan.
Dat betekent dat het of niet goed werkt als die niet ingrijpen
Of je rijdt niet op de grens

- Downforce Hans
luco hornsveld schreef:Die snap ik even niet.Eric H schreef: Bij sommige wagens ligt het moment waarop de electronica ingrijpt zo ver weg, dat het voor de meesten niet uitmaakt of de hulpmiddelen aan of uit staan.
Nee, jij begrijpt het inderdaad niet

-
+1luco hornsveld schreef:Die snap ik even niet.Eric H schreef: Bij sommige wagens ligt het moment waarop de electronica ingrijpt zo ver weg, dat het voor de meesten niet uitmaakt of de hulpmiddelen aan of uit staan.
- Stéphane
---
Laten we met zijn allen wel even relaxed blijven hier
---
Laten we met zijn allen wel even relaxed blijven hier

---
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Stéphane schreef:---
Laten we met zijn allen wel even relaxed blijven hier![]()
---
Ja allen, wel even relaxed blijven

- Stéphane
Die is even offline. Die zit in de vriezer even op te warmen :shakeit:Robin schreef:Ja allen, wel even relaxed blijven
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Wat ik bedoel met laat ingrijpen is het volgende :
Het is algemeen bekend dat de motor/auto elektronica per merk verschillend is.....
Zo zal een 911 meer wielspin toestaan dan een ford focus ( no offence )
Het moment waarop de electronica besluit in te grijpen ligt mijlenver uitelkaar...
Ik kan me zo voorstellen dat een 911 standaard meer toelaat op het gebied van wielspin, dwarsversnelling en remkracht dan een ford focus.
Zelfs binnen een auto kun je de mate van ingrijpen aanpassen ( kijk bijvoorbeeld eens op het stuur van een F430 scud )
Ieder "programma" betekend andere karakteristieken.
Maar dit is wellicht mooi voor een volgende test........
Ga nou eens met een E90 M3 door een bocht en kijk bij welke omstandigheden de electronica ingrijpt.
Ga vervolgens eens met genoemde ford focus door dezelfde bocht en ervaar dat van deze wagen de electronica al veel eerder ingrijpt......
( in plaats van ford focus had hier dus ook een audi a4 of bmw 3 of whatever kunnen staan....
)
Is het trouwens ook niet zo dat DSC, ASR etc. etc. niet eens meer 100% uit te zetten is ??
Dus als je het echte rijden wilt ervaren, moet je gaan karten 8)
Het is algemeen bekend dat de motor/auto elektronica per merk verschillend is.....
Zo zal een 911 meer wielspin toestaan dan een ford focus ( no offence )
Het moment waarop de electronica besluit in te grijpen ligt mijlenver uitelkaar...
Ik kan me zo voorstellen dat een 911 standaard meer toelaat op het gebied van wielspin, dwarsversnelling en remkracht dan een ford focus.
Zelfs binnen een auto kun je de mate van ingrijpen aanpassen ( kijk bijvoorbeeld eens op het stuur van een F430 scud )
Ieder "programma" betekend andere karakteristieken.
Maar dit is wellicht mooi voor een volgende test........
Ga nou eens met een E90 M3 door een bocht en kijk bij welke omstandigheden de electronica ingrijpt.
Ga vervolgens eens met genoemde ford focus door dezelfde bocht en ervaar dat van deze wagen de electronica al veel eerder ingrijpt......
( in plaats van ford focus had hier dus ook een audi a4 of bmw 3 of whatever kunnen staan....

Is het trouwens ook niet zo dat DSC, ASR etc. etc. niet eens meer 100% uit te zetten is ??
Dus als je het echte rijden wilt ervaren, moet je gaan karten 8)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
In mijn auto is DSC 100% uit te zetten en tussen 100% AAN en 100% UIT heb je een M Dynamic modus, als je die doet, laat ie een meter ofzo sideways toe bijvoorbeeld voordat de electronica ingrijpt, een slag wielspin bij het accellereren waardoor je sneller weg bent(kun je ook op een bom gaan zitten natuurlijk)maar het gaat allemaal dan niet van harte.
DSC helemaal aan is bij elk grip/tractieverlies/vreemd moment een subtiel ingrijpen/afremmen van de electronica.In mijn beleving voelt dat precies hetzelfde bij een 116i naar een 535d tot m'n M3, het ingrijpen doet/voelt precies hetzelfde waneer de banden het opgeven, dat is bij een smalband 116i eerder dan een breedgeslofte M3, maar de ingrepen zijn 't zelfde....
Verder denk ik dat je zonder die electronica op momenten harder in/door een bepaalde bocht moet kunnen dan mét, ivm dat afremmen van wielen etc.
Het door bochten testen van verschillende auto's en wanneer de electronica ingrijpt heeft natuurlijk ook te maken met het type/tractie/griplevel breedte van de band en wegdek. Op sneeuw grijpt de electronica meteen in op een heet wegdek veel en veel later, zwartwit gezegd.
DSC helemaal aan is bij elk grip/tractieverlies/vreemd moment een subtiel ingrijpen/afremmen van de electronica.In mijn beleving voelt dat precies hetzelfde bij een 116i naar een 535d tot m'n M3, het ingrijpen doet/voelt precies hetzelfde waneer de banden het opgeven, dat is bij een smalband 116i eerder dan een breedgeslofte M3, maar de ingrepen zijn 't zelfde....
Verder denk ik dat je zonder die electronica op momenten harder in/door een bepaalde bocht moet kunnen dan mét, ivm dat afremmen van wielen etc.
Het door bochten testen van verschillende auto's en wanneer de electronica ingrijpt heeft natuurlijk ook te maken met het type/tractie/griplevel breedte van de band en wegdek. Op sneeuw grijpt de electronica meteen in op een heet wegdek veel en veel later, zwartwit gezegd.