Autobladen inhoud & tips & interesses

Dit is ons algemene autoforum.
Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Autobladen inhoud & tips & interesses

Bericht door Jurjen » 29 mei 2010, 10:30

Heb chicane laatst ook gekocht.

Blad naar mijn hart, heerlijk.

Snipe

Bericht door Snipe » 29 mei 2010, 10:49

Die heb ik laatst ook gekocht. Leuk blad, inderdaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2010, 11:13

ik probeerde tijdje terug lid te worden via de website maar na 7x lukte het nog niet..elke keer zegt ie niet goed ingevuld dus weer opnieuw en opnieuw :hammer:
het lag niet bij de bladen afdeling van de supermarkt...
magoed, ik kijk nog ff wat ik doe, ik heb nu nog autovisie maar twijfel soms met dat blad zoals meer mensen, er mag wel meer apart spul in, maja dan krijgen ze weer boze brieven van geitenwollensokken figuren of er geen simpele van A naar B auto's in kunnen :hammer: man koop dan een ander blad of als je lid van anwb bent krijg je dat ding verplicht bij je abbon in je strot/bus gedrukt...

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2010, 12:42

moet trouwens zeggen dat er in de nwe autovisie wel een paar leuke onderwerpen staan zelfs wat over politiek en wat auto mensen aangaat, maar daar doel ik niet op. :wink:

interessante zijn wel (al moet ik het nog lezen van de week)

- Donkervoort D8 GT (mooie foto's en wat trackday ervaring e.d.)
-AMG SLS vs 911 Turbo
-911 Turbo S

Michele

Bericht door Michele » 29 mei 2010, 17:26

GTRene schreef:ik probeerde tijdje terug lid te worden via de website maar na 7x lukte het nog niet..elke keer zegt ie niet goed ingevuld dus weer opnieuw en opnieuw :hammer:
mail me even je NAW gegevens en e-mail adres via PM, dan zorg ik dat je ingevoerd wordt en krijg je een bevestiging van me.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2010, 17:43

:banaan: nice, dan proberen we dat :angel:

YHM :forum:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jun 2010, 12:09

Vandaag plofte de nr1 van Chicane in men brievenbus, waarvoor dank Michiel :thumbup:

eerste indruk, ziet er goed uit en het eerste nummer heeft zeker wat interessant leesvoer :df:

een paar dreamcars van mij staan er sowieso in, om er wat te noemen:

Wiesmann MF3, MF4, MF5 maar ook de Artega GT :df:

voor liefhebbers van Porsche de 911 Turbo, volgens mij kent Mark deze ook :hmmm:

en natuurlijk nog meer, dus weer wat leesvoer voor in bed, kan ik lekker wegdromen :D

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jul 2010, 13:19

Lol-column van Ton Roks: http://www.telegraaf.nl/autovisie/av_go ... html?p=4,1

"Het internet heeft de muziekindustrie compleet veranderd en gaat via de iPad misschien ook wel de print-business op zijn kop zetten. Dat gaan we de komende jaren ondervinden." Ja, misschien gaat het internet inderdaad de print-business wel op z'n kop zetten. "Goeroe" Ton Roks ontdekt het internet. Wat een visionair, die man. Jammer dat we dit keer maar liefst vier weken moeten wachten op de volgende column.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 jul 2010, 13:30

Niet direct een automagazine, maar wel erg fraai qua foto's en layout: http://www.ramp-magazin.de

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2010, 17:49

lees ik dat nu goed dat je bij aanschaf van dat autoblad een rondekaart van de Ring gratis krijgt? (1 ronde)

http://www.auto-motor-und-sport.de/serv ... cle_detail

Afbeelding

Afbeelding

klinkt wel interessant :hmmm:

Tom

Bericht door Tom » 28 jul 2010, 18:33

Sinds wanneer kost een rondje ring 27 euro? :shocking:

Joop

Bericht door Joop » 28 jul 2010, 20:27

Wellicht inclusief Ringsticker, die je achterop de auto mag plakken als je een rondje gereden hebt... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2010, 20:53

zou dat zo'n kaartje zijn die je op kunt laden voor nwe rondes? ik heb namelijk nog nooit met dat systeem gewerkt..scary :bag:

Joop

Bericht door Joop » 28 jul 2010, 20:57

Niets scary's aan René... Systeem werkt nog steeds hetzelfde. Normaal kreeg je een papieren kaartje... Alleen nu geef je je plastieken kaart af aan de medewerker die afhankelijk van het bedrag dat je afrekent oplaad...

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2010, 15:54

aanrader, de nwe Autovisie nr 25 van 9 december :thumbup:

net binnen met veel snel spul, en artikel en veul info van 300+ auto's

maar ook de M3 GTs vs GT3 RS
en de Corvette ZR1 en bv de R8 GTen AM one-77 kortom kope als je hem niet hebt, leuk lees voer dacht ik.

marcokers

Bericht door marcokers » 10 dec 2010, 16:04

Ik zie dat ik mijn opmerking beter hier had kunnen plaatsen :bag:
(dan maar ff een quote-je)
marcokers schreef:Misschien interessant voor de tijdschriftlezers
Vandaag is de 1dayfly een jaarabonnement van Top Gear Magazine voor €34,95
(scheelt toch weer €5 met de aanbieding vna TopGear Mag zelf)

ps. mocht dit gezien worden als sluipreclame, zeg ik alvast sorry :(

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 mar 2011, 11:39

SCHOP.

Wat ik nou weer 'meemaak'. :D

Haal vanochtend bij de AKO de nieuwe Sportauto met de tracktest van de Gallardo 570/4, etc. EN m'n oog viel op de nieuwe Autovisie(waar ik >20 jaar abonnee van was, maar sinds 3? jaar niet meer) met op de frontpage iets over Group B, Audi S1, RS200, 205T16 fotootje.
Dat trekt mijn aandacht als rallyfan. Kopen dat blad dus.

STOM (van me) want 't artikel is regelrecht overgenomen incl foto's uit 't Engelse blad OCTANE(aanrader dat blad) van 'n 2 mnd terug.....

Pff dus WTH krijgen we nou weer. :hmmm: Deja Vu. :bag:

Nu snap ik dat ik geen Autovisie abonne meer ben. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2011, 14:34

whaha, opzich een leuk artikel, heb het ook gelezen (half) vanavond in bed het laatste deel :mrgreen:

koop verder geen bladen, heb nog steeds de autovisie en een ander blad wat maar een paar keer per jaar verschijnd.

bij de Chinees lees ik wel eens de autoweek, materiaal papier minder, maar inhoud en nieuwtjes e.d. leuk om door te bladeren.

ofcorse no match met bladen als EVO e.d. destijds, magoed....voorlopig nog wel ff autovisie, of der moet echt een blad zijn waar je elke 2 weken supercar info met testen e.d. hebt? wellicht switch ik dan :hosanna:

BeQuietAndDrive

Bericht door BeQuietAndDrive » 23 mar 2011, 15:37

Robin schreef:SCHOP.

Wat ik nou weer 'meemaak'. :D

Haal vanochtend bij de AKO de nieuwe Sportauto met de tracktest van de Gallardo 570/4, etc. EN m'n oog viel op de nieuwe Autovisie(waar ik >20 jaar abonnee van was, maar sinds 3? jaar niet meer) met op de frontpage iets over Group B, Audi S1, RS200, 205T16 fotootje.
Dat trekt mijn aandacht als rallyfan. Kopen dat blad dus.

STOM (van me) want 't artikel is regelrecht overgenomen incl foto's uit 't Engelse blad OCTANE(aanrader dat blad) van 'n 2 mnd terug.....

Pff dus WTH krijgen we nou weer. :hmmm: Deja Vu. :bag:

Nu snap ik dat ik geen Autovisie abonne meer ben. :(

Artikelen uitwisselen gebeurt door wel meer bladen. Voor mij was het in elk geval een nieuw en leuk artikel, en voor anderen ook neem ik aan: ik denk niet dat iedereen een abonnement op Octane heeft namelijk ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 23 mar 2011, 21:46

De echte autoliefhebber natuurlijk wel :wink: en wat dat betreft ben ik het met Robin eens, waardeloos. Voor mij ook reden om het na een halfjaartje weer eens geprobeerd te hebben ik mijn abonnement op Autovisie weer opgezegd heb. Heb er niks (meer) mee. Vraag me eerlijk gezegd af of ik er ooit wat mee gehad heb of dat het komt door de verschrikkelijke kwaliteit van Nederlandse autobladen. Ik vind echter de Nederlandse Topgear wel een leuk magazine, maar uiteraard koop ik dan niet meer de Engelse variant. Evo ben ik op geabonneerd, maar als ik het goed begrijp moet ik me schamen dat dat niet het geval is met Octane en nog erger dat ik het niet eens ken. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2011, 22:43

is octane US?

welke is de beste met meeste sportcars?

Evo vond ik altijd gaaf, maar op een gegeven moment stonden er alleen maar subaru's en mits evo's in leek wel :lol: maar wel gaaf, die kocht ik destijds los...toen verkochten ze het niet meer bij die zaak en ben ik gestopt (long time ago)

geen idee welke nu de beste is, ja beste met vele plaatjes en testen e.d. en ook ouwe cars erbij.

wie oh wat?

want vind de autovisie de laatste jaren ook minder...zitten wel eens leuke dingen bij, maar om daar dan lid voor te blijven... :hmmm:

BeQuietAndDrive

Bericht door BeQuietAndDrive » 23 mar 2011, 23:45

Had het er afgelopen zaterdag nog over met een vriend van me tijdens de 12h of Sebring. Ik ben zelf ook erg lang lid geweest van Autovisie (ruim 20 jaar wel denk ik). De verhalen van Nico de Jong, de monstertochten met de auto van het jaar, dat waren mooie tijden voor het blad. Ton Roks heeft er ook veel goed werk verzet en tot een jaar of twee geleden vond ik het nog super. Eigenlijk is het nog steeds wel een goed blad, maar ik merk dat ik er steeds minder in lees. Misschien ook wel doordat je op internet ook al zoveel kunt vinden? Misschien omdat mijn interesses verschuiven? Geen idee, ik kan de vinger vooralsnog niet op de zere plek leggen.

WinstonWolff

Bericht door WinstonWolff » 24 mar 2011, 00:05

@Rene: Octane is Brits, best oké, maar haalt het niet bij EVO magazine. EVO is echt gefocust op "the thrill of driving". Oftewel "Driving Fun". Geen enkel ander tijdschrift dat ik ken heeft driving fun zo hoog in het vaandel staan als EVO. Of het moet "Sport Auto" zijn (ook erg goed), maar die Britten weten het toch veel smeuïger te brengen dan de Duitsers. Met, laten we zeggen, wat meer "Reading Fun". En de fotografie van EVO is onovertroffen.

Voor wat betreft Autovisie: R.I.P. Dat blad las ik met een zekere regelmaat al sinds 1986. Maar daar ben ik recent mee gestopt. De overname door de Telegraaf was natuurlijk al geen best voorteken, maar toen er vrouwencolumns in dat blad verschenen was het doodvonnis geveld. Zo'n muts die geen enkel verstand heeft van auto's mag een stukje schrijven omdat ze zogenaamd BN'er is (in Nederland ben je BN'er als je af en toe met je kop op tv komt, voor mij ben je dan zeker nog geen BN'er want ik kijk bijna nooit tv), waarin ze vertelt hoe opwindend ze het vindt om in haar Alfa Mito van versnelling te wisselen, for Chrissakes. :wtf: En alhoewel ze inmiddels gestopt zijn met die kansloze vrouwencolumn, is het niveau van Autovisie niet best meer. Af en toe nog eens een goed stuk, maar 90% van het blad is niet de moeite waard. Nu schijnt de Telegraaf de hoofdredacteur van de pagina "Vrouw" ook hoofdredacteur van Autovisie gemaakt te hebben. Bless their hearts. Niets ten nadele van vrouwen in de autojournalistiek hoor, voor "Sport Auto" schrijft er een die het erg goed doet. Misschien is Nederland wel te klein voor een goed autoblad, aan de andere kant verbaas ik me over de hoeveelheid titels die er toch zijn. Maar liever één goed blad dan zes slechte. En nu is het dus officiëel: in Nederland zijn er geen goede autobladen meer. Jammer dat de EVO bijna nergens verkocht wordt.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2011, 09:52

het nadeel van een Engels blad vind ik dat je meestal RHD ziet...en in mijlen ofzo...grrr
dan kan ik niet goed wegdromen want daar stoor ik me aan :bag:
dan wil ik weer hoofdrekenen das niet ontspannen, maarw el een super blad.

zal me eens weer in automotorundsport gaan verdiepen...

das toch op het vaste land geen gedoe met RHD of mijlen of miles per gallon gedoe.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 05 apr 2011, 20:58

Op pagina 059 van evo uitgave 156 (may 2011) duikt Ton Roks "ineens" weer op, met een korte review van een Mustang. Geen geweldig stuk vind ik, maar het is ook maar een halve pagina. Ben benieuwd of we hem vaker in de evo kopij aantreffen. Liever zo dan andersom: ik vind het altijd ERG irritant als de Autovisie gevuld wordt met vertaalde artikelen uit Engelse tijdschriften, die ik dan meestal al gelezen heb.

Plaats reactie