Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

RVV

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door RVV » 10 dec 2008, 14:41

Is die lust afhankelijk van het economisch klimaat? Kan ik me voorstellen als ondernemer trouwens, dan zou ik het ook liever eerst even aankijken dan geld uit te geven. Toch had ik graag de invloeden van het economisch klimaat terug willen zien en dat zie je nu niet
Deels wel Niels. Maar vooral vanuit mijn privesituatie gezien, omdat ik mijn auto's ook prive koop, en nu laat ik mijn privecenten ook liever op de bank staan :roll:

De poll is trouwens uitsluitend van toepassing op het economische klimaat :wink: .

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 dec 2008, 14:43

Dan moet je meer inruil geven Duif:!: :mrgreen:

Ik probeer altijd particulier te verkopen voordat ik ga kopen :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 10 dec 2008, 15:50

duifjes.com schreef:Daniel ik ruil juist liever een auto in dan zonder inruil!!!!! Is een verkeerd beeld wat mensen vaak hebben.

Waarom.....ik kan er 1tje verkopen en wellicht nog iets verdienen en op de inruiler ook! Mijn voorraad is op dit moment voor mij doen laag *(65Toyota's normaal 80 a 90) en hoge omloopsnelheid dus...
Dat vat ik wel, maar als de prijzen dalen bij dealers dalen de inruilprijzen natuurlijk mee. Misschien relatief niet zo hard, maar het feit dat je nu goedkoper kan kopen dan een jaar geleden wordt voor een deel gecompenseerd dat je op een auto die je al hebt ook meer hebt afgeschreven. Derhalve ben je beter af als je nog niets hebt :)

Michel P

Bericht door Michel P » 10 dec 2008, 16:15

De consument wel, maar jacco doelt op de zakelijke kant.

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 dec 2008, 10:48

allen schreef:Als ik een andere auto wil, dan wil ik een andere auto. De regeltjes en gevolgen die er aan kleven heeft ieder om me heen ook. De economie verander ik niet en ook de overheid niet. Dus dan gewoon kopen en ervan genieten. Wil je echt zorgen voor verandering dan ga je de politiek in. Het eeuwige janken op alle instanties en overheden, zonder zelf met goede oplossingen te komen, is alleen maar slecht voor het humeur. De gemiddelde Nederlander is daar helaas wel goed in...

:morecoffee:
Jeetje... alweer mijn idee :wink:
Ben al weer druk aan het rondneuzen :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 11 dec 2008, 10:54

duifjes.com schreef:Ik doe niet anders dan auto's herwaarderen

Voorbeeld:

4weken geleden een auto ingekocht in de handel zeer scherp 1e pagina autotrack.nl nu 5e pagina auto 2000euro afgeprijsd :shock: zo snel gaat het op dit moment en het einde is nog niet in zicht!

Vergeet niet dat je eigen auto ook zo hard in waarde zakt!
Even licht OT.
Maakt die pagina wat uit waar de auto staat?
Ik zoek op kenmerken en dan komen er een x-aantal in beeld.
Als dat 5 pagina's zijn blader ik die door ook al is de laatste 2k duurder.
Misschien is die iets nieuwer, luxer en of minder km's.
Zou voor mij niet relevant zijn op welke pagina jouw auto staat, als ik hem zoek vind ik hem :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 dec 2008, 11:20

Arthur wij als liefhebbers wel en natuurlijk een auto met een uniek kenmerk als lage km.stand etc. daar geldt dat voor alleen een bijvoorbeeld Avensis Wagon Diesel huis tuinenkeuken edition met 150.000km op de teller niet.Dan is de prijs het bewijs.

Fabian

Bericht door Fabian » 11 dec 2008, 11:28

duifjes.com schreef:Arthur wij als liefhebbers wel en natuurlijk een auto met een uniek kenmerk als lage km.stand etc. daar geldt dat voor alleen een bijvoorbeeld Avensis Wagon Diesel huis tuinenkeuken edition met 150.000km op de teller niet.Dan is de prijs het bewijs.
amen.

Ik zorg er ook echt voor dat mn auto's in de top 5 staan qua prijs (maar dan wel een prijs inclusief garantie en rijklaarmaken!). Heb zo'n teringhekel aan al die internetmeeneemprijzen, zonder inruil, zonder garantie, zonder rijklaarmaken etc etc. Lijkt wel of je een vakantie gaat boeken, komt ook alles er nog bij. Je bent alleen nog maar aan het zoeken wat je krijgt voor je geld in de advertenties tegenwoordig.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2008, 12:07

Fabian schreef:
duifjes.com schreef:Arthur wij als liefhebbers wel en natuurlijk een auto met een uniek kenmerk als lage km.stand etc. daar geldt dat voor alleen een bijvoorbeeld Avensis Wagon Diesel huis tuinenkeuken edition met 150.000km op de teller niet.Dan is de prijs het bewijs.
amen.

Ik zorg er ook echt voor dat mn auto's in de top 5 staan qua prijs (maar dan wel een prijs inclusief garantie en rijklaarmaken!). Heb zo'n teringhekel aan al die internetmeeneemprijzen, zonder inruil, zonder garantie, zonder rijklaarmaken etc etc. Lijkt wel of je een vakantie gaat boeken, komt ook alles er nog bij. Je bent alleen nog maar aan het zoeken wat je krijgt voor je geld in de advertenties tegenwoordig.
Dat heb jij niet alleen als profi verkoper, maar wij als consument ook. Ik snap het nut niet? Vind het bloedelijk irritant namelijk. Ex BPM is de nieuwe rage, ook weer zoiets. Een wassen neus, meer is het niet.

Neem de moeite niet eens om het uit te rekenen, kijk wel verder :]

Niall

Bericht door Niall » 11 dec 2008, 12:13

Enigste voordeel dat je hebt met ex- dit en ex- dat, is dat je op positie 1 komt. Gemiddelde klant zal wel denken dat de meerkosten wel meevallen en komen dan toch kijken, om daarna van een koude kermis thuis te komen.

De sluwere koper zal hier door heen zien, maar de massa niet. Maar goed dat de bovag volgend jaar hun leden gaat verbieden om zulke geintjes uit te voeren.

Niels

Bericht door Niels » 11 dec 2008, 12:14

Je hebt ook van die slimmerikken die het maandbedrag invullen om zo in de top tien te komen. Ik zoek daarom ook altijd vanaf 2000,- en vanaf 20000km. Dan sla je die sukkels tenminste over :clap:

Arthur

Bericht door Arthur » 11 dec 2008, 12:21

Maurice Graber schreef:
Fabian schreef:
amen.

Dat heb jij niet alleen als profi verkoper, maar wij als consument ook. Ik snap het nut niet? Vind het bloedelijk irritant namelijk. Ex BPM is de nieuwe rage, ook weer zoiets. Een wassen neus, meer is het niet.

Neem de moeite niet eens om het uit te rekenen, kijk wel verder :]
Dan zeg ik nu ook; amen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2008, 12:22

EX BPM is inderdaad erg irritant, aan de andere kant kun je per maand besparen. Ik laat die EX BPM dingen trouwens altijd links liggen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 dec 2008, 13:46

LOL voor de poll (typische hypeachtig). Is er iemand van ons er al in salaris op achteruit gegaan, rechtsreeks ten gevolge van de krediet crisis?

In het algemeen:
- in laag conjunctuur zakken de prijzen, immers de vraag neemt af.
- als je geen geld hebt of weinig, leen dan ook geen geld (al helemaal niet voor consumptief crediet).

In het bijzonder:
Ik zou zeggen, wacht nog even met kopen (van een auto of een keuken of een weet ik wat) want de prijzen gaan nog veel meer zakken! De serieuze economische terugval - waar wij consumenten wat van gaan merken - moet nog komen. (bezuiniginigen, ontslagen en werkeloosheid). Dat merken wij wel (pas in 2010 maar ben bang ook al in de tweede helft van 2009!). Maar maak er gebruik van dat de autohandel in zwaar weer zit. Doe geen aanbetalingen (moet je nooit doen trouwens) in deze bijzondere tijden. Hoef je ook helemaal niet te accepteren, wij consumenten staan nu sterk. Er valtveel te onderhandelen nu, dus grijp je kans.

:thumbup:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 dec 2008, 14:03

duifjes.com schreef:Vergeet niet dat je eigen auto ook zo hard in waarde zakt!
< dit is alleen een ongunstig effect voor de (snelle) handel op de korte termijn, maar geldt zeker niet voor de consument op de middelange en lange termijn. De vraag gaat na 3 tot 4 jaar toch weer gaat toenemen. Een handelaar kan niet zo lang wachen, omdat hij moet leven van een hoge omloopsnelheid.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 11 dec 2008, 14:09

Ferdinand schreef:LOL voor de poll (typische hypeachtig). Is er iemand van ons er al in salaris op achteruit gegaan, rechtsreeks ten gevolge van de krediet crisis?
Ik ben ontslagen, telt dat?

:bag:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 dec 2008, 14:24

waardeloos voor je erik. ik zou geen grote consumptie-artikelen kopen wanneer mijn financiele situatie instabiel en onzeker is. de afweging om nu, maar ook ook op andere moment, een auto te kopen is sterk individueel en van veel (persoonlijke) variabelen afhankelijk. In het algemeen zou ik zeggen: de prijzen zakken, dus sla je slag!

Niels

Bericht door Niels » 11 dec 2008, 14:26

Ferdinand schreef:LOL voor de poll (typische hypeachtig). Is er iemand van ons er al in salaris op achteruit gegaan, rechtsreeks ten gevolge van de krediet crisis?
Yep, krijg net een brief dat ik netto minder overhoud t.g.v. een gezakte pensioen dekkingsgraad. Moet zelf i.p.v. 5% nu 23% betalen vanaf volgende maand :roll: Scheelt nog wel een beetje :bag:

Tom

Bericht door Tom » 11 dec 2008, 15:57

Erik de Boer schreef:
Ik ben ontslagen, telt dat?

:bag:
Dat sucks zeg Erik!
Sterkte......
Misschien dat je via DF weer (desnoods via-via) aan de slag kunt?

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 11 dec 2008, 16:17

...
Nou... Geen bonus dit jaar en ook geen opslag. Is nog nooit eerder gebeurd hier.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2008, 16:25

On topic AUB.. dit is meer voor het reccesie draadje :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 dec 2008, 18:09

Optie 2 voor mij.

Inruilen van mijn auto zal ik zeker niet doen op het moment. Mijn spaargeld stuk slaan op een auto? Geen probleem.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 dec 2008, 19:28

Begin 2009 wordt me auto ingeruild op hobby auto, al wat geinventariseerd met me incourante auto, maar inruil verloopt tot op heden redelijk goed :).

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 11 dec 2008, 20:11

Hoe bedoel je salaris? Ik ben zelfstandige en die crisis zorgt voor mijn voor meer onzekerheid.
En zelfs al ben je in vaste dienst, dan denk ik dat mensen minder zeker zijn van hun baan en dus minder risico nemen.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 dec 2008, 23:47

Jaguar dealer Caspers in zwaar weer:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... post-17858" onclick="window.open(this.href);return false;

Vreselijk om zoiets te moeten lezen. Echt kennen doe ik het autobedrijf niet, maar in 2002 deed ik een racecursus waar Roy Caspers ook aan meedeed. Met een TVR, en later een Lotus 340R. Onzettend geschikte kerel, een echte petrolhead, die volgens mij ieder jaar aan die racecursus meedeed. Samen een paar bochtjes doen (hij in de TVR, ik in de E30) op het natte Assen zal ik niet snel vergeten. Ontzettend zonde van dit mooie bedrijf.

Plaats reactie