Macboy's faphoekje (interieur pics)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 23:48

Mooi gezegd gTa. Maar ook bij BMW zijn de dealers er niet helemaal mee bekend. Vergeet niet dat alles nog steeds mogelijk is.

Audi heeft inmiddels een stap voorwaarts gemaakt en biedt in alle folders bij kleuren: exclusive aan, geheel door klant naar wens samen te stellen.

Maar BMW laat wel zien dat ze vergaan: zie het interieur van de E90/E92 waarin ook het dashboard wordt meegespoten. Das echt geen kattepis kan ik je vertellen en zit een behoorlijk prijskaartje aan. Voor relatief bedrag wordt het dan toch aangeboden.

Designo is nog niet wat het was en zal het ook wel niet worden. Vergeet niet, bij de SLK in 1996 (dacht ik) werd het al flink aangeboden. Nu 10 jaar later is het nog niks.

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 19 apr 2007, 23:48

gTa schreef:Ik zier hier trouwens in dit draadje zelfs foto's van op m'n webspace staan. :D
Wat zeg ik? :lol: Ik zie hier zelfs kopietjes van posts van me op 't Autowereldforum staan. :D B.v. die chiarettorode M3 Coupé, da's letterlijk een post van me van op AW ! :lol:

Geen probleem mee, hoor. ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 23:49

gTa twijfel maar niet aan mijn kennis hoor :)

Er was laatst een E28 M5 te koop in nieuwstaat met volleder interieur waarbij letterlijk ALLES van leer was (inc gordels en kofferbak).

Geld is de grens.

Foto's heb ik zoals gezegd van vtm.be waarbij gelinkt wordt naar je webspace :) surfen is prachtig hehe

ik loop verdomme al 2 uur lang je posts door te nemen dus vandaar :)

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 19 apr 2007, 23:52

Macboy schreef:Maar BMW laat wel zien dat ze vergaan: zie het interieur van de E90/E92 waarin ook het dashboard wordt meegespoten. Das echt geen kattepis kan ik je vertellen en zit een behoorlijk prijskaartje aan. Voor relatief bedrag wordt het dan toch aangeboden.
Je vergist je, dat gebeurt zelfs bij de toeleverancier. ;)

Wist je dat b.v. het beige interieur van de E46, eigenlijk ook een gespoten zwart interieur is? Idem met het grijze? Ja, zelfs het zwarte is gespoten. :lol: Zie je vooral goed bij de beige versie als je de interieurlijsten van op 't dashboard eruit lepelt (heb ik nog gedaan bij m'n E46 cabrio om andere te monteren).

Het airco-bedienpaneeltje in de E90, dat de kleur krijgt van het leder als je de volleder-optie neemt, krijgt gewoon net zoals alle andere plaatjes een laklaagje, alleen is 't nu niet zwart, maar b.v. champagne. Kost eigenlijk quasi niks meer.

De winst op die personaliseringslijnen is gigantisch. De zucht naar "voorgekauwde individualiteit" bij de klanten = de grootste melkkoe op dit moment. Zelfs b.v. een lederen interieur in Dakota-leder (ik noem dat altijd "dakotakarton-leder" wegens de lamentabele tactiele kwaliteit), dat kost in productie minder dan een stoffen interieur. Maar je betaalt er wél 2.000 EUR extra voor. Kan je nagaan. ;)

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 19 apr 2007, 23:56

Macboy schreef:gTa twijfel maar niet aan mijn kennis hoor :)

Er was laatst een E28 M5 te koop in nieuwstaat met volleder interieur waarbij letterlijk ALLES van leer was (inc gordels en kofferbak).
Als ik niet aan de jouwe twijfel, dan jij ook niet aan de mijne.

Die E28 M5 waarover je spreekt, en die op mobile.de stond onder andere, was niet origineel. Er zijn zaken achteraf aan toegevoegd, dus wat de verkoper zei, klopt niet voor 100%.

Ik heb 't geluk van een pak kennissen te hebben bij BMW (twee verschillende Westvlaamse dealers, twee man in Bornem, een man en een vrouw in München waaronder eentje in 'n mooie positie, en een man in Dingolfing). Zo af en toe lukt 't wel 'es om daar wat meer info uit te peuzelen.
En de "freaks" bij de BMW oldies clubs kunnen ook vaak een prachtige betrouwbare bron zijn. ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 23:56

Das inderdaad asociaal, maar niet anders dan alle andere optielijsten gTa. Tuurlijk is het gewoon gespoten, je dacht toch niet dat ze hele andere productielijnen hiervoor opengooien ? :)

Het gaat erom dat de wijziging behoorlijk ingrijpender, ook de reden dat je soms maanden moet wachten tot je auto klaar is. Dat geldt natuurlijk met name voor de 'duurdere' modellen, waarbij naar wens individuele toevoegingen worden gemaakt. Bijv zakdoekjes, in plaats van houten panelen gewoon leren panelen. Leren hemelbekleding, leren binnenspiegel etc.

Voorbeeld: voor xenon betaal je ook EUR 1000 terwijl prod kosten geen fractie daarvan zijn.

De marge in de autoindustrie (vooral Audi) zit tegenwoordig in de optielijsten. Dat is pas echt asociaal. Dat je veel moet betalen voor afwijkende kleuren acht ik niet meer dan normaal.

Dat de kwaliteit vervolgens bagger is, is een ander verhaal natuurlijk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 23:59

gTa schreef: Als ik niet aan de jouwe twijfel, dan jij ook niet aan de mijne.

Die E28 M5 waarover je spreekt, en die op mobile.de stond onder andere, was niet origineel. Er zijn zaken achteraf aan toegevoegd, dus wat de verkoper zei, klopt niet voor 100%.
Oh ik twijfel zeker niet aan je kennis, vandaar mijn toevoeging over je draad op vtm.be die ik hier letterlijk heb gepost. Geweldig vind ik dat.

Die M5 begrijp ik niet wat je bedoelt, ik heb op de foto's gezien dat toch echt alles van leer was. Achteraf toegevoegd is toch niet relevant ? Of bedoel je dat het niet allemaal individual was? (daar ging ik niet vanuit omdat dat volgens mij niet eens werd aangegeven)

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 19 apr 2007, 23:59

Macboy schreef:Designo is nog niet wat het was en zal het ook wel niet worden. Vergeet niet, bij de SLK in 1996 (dacht ik) werd het al flink aangeboden. Nu 10 jaar later is het nog niks.
Designo bestaat al van medio de jaren '80.

Via Designo kan je trouwens geen (of zeer weinig) zaken op maat laten doen. Die taak is al geruime tijd overgenomen door AMG Manufaktur, onlangs omgedoopt tot "Performance Studio" (waarbinnen trouwens ook de Black Series, iets wat ook al langer bestaat maar nu ook 'n groepsnaam wordt gegeven, ontstaan).

AMG heb ik nog niet bezocht, iemand die 'k ken wel al, maar ik plan dat zelfs nog dit jaar te doen. BMW, BMW M en dus ook BMW Individual bezocht ik al twee keer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:00

gTa schreef:Ik zie hier zelfs kopietjes van posts van me op 't Autowereldforum staan. :D
Dat is vreemd ? Ik ken die hele site niet ! Ik heb het van VTM.be gehaald ! Moet godver 100 pagina's doornemen

;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:03

Klopt. Designo is ook niet individueel, maar kun je vergelijken met Audi Exclusive line. Voorgeprogrammeerde paketten waar je maar een beperkt aantal kleuren kan kiezen (met logo in hoofdsteun etc).

Daarom noemde ik daarvoor natuurlijk ook AMG, omdat daar gewoon wel alles mogelijk is. Dick is daar een keer geweest en schijnt geweldig te zijn. Ik wil daar binnenkort ook wel naartoe. Misschien valt dit te combineren?

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:03

Macboy schreef:Die M5 begrijp ik niet wat je bedoelt, ik heb op de foto's gezien dat toch echt alles van leer was. Achteraf toegevoegd is toch niet relevant ? Of bedoel je dat het niet allemaal individual was? (daar ging ik niet vanuit omdat dat volgens mij niet eens werd aangegeven)
De verkoper stipuleerde (als ik me 't goed herinner) dat die auto volledig zo was afgeleverd, en zo was opgemaakt door BMW M GmbH (toen was er nog geen sprake van BMW Individual, zelfs). Dat klopt niet volledig, omdat niet alles aan die auto athentiek van toen was, maar het meeste wel. Ja, inderdaad, 'ie was volledig in leder, maar zo zijn er nog. Er stond nog geen half jaar geleden ook zo'n E24 635CSi te koop in Duitsland, volledig in leder 'perkament hell' (lichtbeige), met zwarte bovenkant dashboard en deurbovenkanten. Zelfs de dakhemel was in leder. Die auto zou, zo luidde het volgens de verkoper, wél zo zijn besteld bij BMW M GmbH, toen. En da's perfect mogelijk. De eerste keer dat ik BMW M bezocht, stond er daar een E38 750iL deels uitgekleed, en al deels compleet in paars leder overtrokken binnenin, voor 'n Russische klant.

O ja, als je 'n E38 Individual live wil zien, er staat er eentje te koop ('n 750i) bij BMW Dejonckheere in Roeselare. Schitterende machine, wel een béétje pimp. 'k Moet hier wel nog foto's hebben ervan, ergens. ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:05

We moeten hier ook niet lullen, maar foto's plaatsen :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:10

Nou nog even dan: een draadje van jou uit 2004, super:

"BMW M3 cabrio Individual
- merlotrood metallic (uit het Z4 gamma)
- volledig lederen interieur Walknappa champagne
- interieurlijsten berkenhout antraciet

Het koetswerkkleur is met de hand gespoten bij Individual, omdat geen enkele in Duitsland geproduceerde BMW in die kleur besteld kan worden ('t is een kleur van de Z4 en die wordt in de States gemaakt). Aangezien een kleur pas machinaal wordt aangebracht van zodra er 5 auto's in dezelfde kleur komen (vandaar meteen ook de lange wachttijden soms voor een Individual-auto), moest deze dus manueel gespoten worden.

Let op de zwarte tapijten, niet enkel de voetmatten maar alle tapijt is zwart. Kan op eenvoudig verzoek door Individual gedaan worden, en zo voorkom je al te snel vuile matten.

Ohooooo, uitgerust met originele BBS/BMW CSL-velgjes in 19" !!! En wat meer is : de velgen zijn handgepolierd ... zodat ze dus niet zilver metallic zijn, maar gewoonweg hoogglanzend puur aluminium !!!

Man, de eigenaar heeft smaak en zin voor individualiteit... "

:)

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:18

Niels schreef:Moet niet eens leverbaar mogen zijn! Dat soort klanten moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden :evil:

"Nee meneer dat kunnen we helaas niet voor u doen"
Sommige zaken zijn inderdaad niet mogelijk. Zo was het b.v. niet mogelijk om het Merino-leder in de nieuwere kleuren uit de E65ev in de E46 te krijgen, en dat simpelweg wegens homologatieredenen. Het Merino-leder is door BMW nooit gehomologeerd in de E46, dus dat maken ze dan ook niet. Bovendien zijn ze bij Individual ook 'n pak moeilijker geworden, sinds de "standaardlijn" er is : vaak luidt het "neem dan die kleur, lijkt er zeer hard op", en bovendien moet je voor special commissions naar München. En leder op staal kost makkelijk dubbel zoveel als 't leder uit het gewone Individual-gamma (dat al razend duur is), dus da's meteen de reden waarom de volledig custom interieurs quasi nooit meer worden besteld.

Ook Porsche is zeer moeilijk op dat vlak. Bepaalde zaken doen ze gewoonweg niet, zeker voor klanten die geen "goeie klanten" zijn. Een doorsnee Russische maffioso die z'n 997 turbo binnenin in 't leder van de kleuren van z'n nationale vlag wil, loopt heel veel risico om op een "Neen, sorry." te botsen. Een 997 GT3 in de kleuren van de 997 GT3 RS b.v., is zowat onmogelijk, hoeveel geld je er ook tegenaan wil smijten. Terwijl een Cayman wel in dat knappe oranje kan. 't Is policy, beleid zeg maar. Maar goed ook.


Wat die paarse en mauve en groene tinten betreft : die zaken waren, hoe raar 't ook moge klinken, in de tweede helft van de jaren '80 tot medio de jaren '90 wel hard in de mode in Duitsland. Let's face it : Duitsers staan niet altijd bekend om hun goeie smaak, kijk maar naar hun nationale keuken, hun typische Duitse mode, en de verschrikkelijke widebody Testarossa-like ombouwkits voor menig Mercedes, Opel en BMW in de jaren '80.

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:20

Macboy schreef:
gTa schreef:Ik zie hier zelfs kopietjes van posts van me op 't Autowereldforum staan. :D
Dat is vreemd ? Ik ken die hele site niet ! Ik heb het van VTM.be gehaald ! Moet godver 100 pagina's doornemen

;)
Het forum van het tijdschrift "Autowereld" draait op de servers van VTM (een Belgische mediagroep, zeg maar). Ik heb daar ooit enkele "Individual"-threads geopend, en vroeger was ik daar 'n fervent poster in. Ik speurde 't net af op zoek naar piccies, en die kwamen daar dan in terecht. ;) Jammer genoeg de tijd niet meer voor, nu.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:30

Ok duidelijk over AW en VTM. Ik dacht al. Hier 1 van mijn favo kleuren:

[img:1024:768]http://www.germancarfans.com/news/20502 ... Mini3L.jpg[/img]

[img:1536:1024]http://www.autotitre.com/forum/up/b0d61c8ca7.jpg[/img]

[img:1536:1024]http://www.autotitre.com/forum/up/c561c6f95f.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 apr 2007, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:35

Macboy schreef:Das inderdaad asociaal, maar niet anders dan alle andere optielijsten gTa. Tuurlijk is het gewoon gespoten, je dacht toch niet dat ze hele andere productielijnen hiervoor opengooien ? :)

Het gaat erom dat de wijziging behoorlijk ingrijpender, ook de reden dat je soms maanden moet wachten tot je auto klaar is. Dat geldt natuurlijk met name voor de 'duurdere' modellen, waarbij naar wens individuele toevoegingen worden gemaakt. Bijv zakdoekjes, in plaats van houten panelen gewoon leren panelen. Leren hemelbekleding, leren binnenspiegel etc.
Je haalt twee zaken een beetje door elkaar.

De meeste zaken die je nu in het gewone Individual-aanbod vindt, worden niet eens meer door BMW zélf aangeraakt, tenzij op de productieband. Veel zaken daarvan worden door de toeleveranciers al mooi klaargemaakt, zoals dat gespoten paneeltje waarover je 't hebt. Dat heeft gewoon z'n code, en dat zit in de productielijn ingeprogrammeerd. Standaard Individual BMW's lopen gewoon tussen alle andere BMW's op de productielijn. Net zoals Alpina's, zelfs, b.v. de D3 en de nieuwe B3 biturbo, die worden gewoon gemaakt op de band tussen de massa's 318d en 320d door, meteen met alle juiste opties en uitrusting (velgen, spoiler, motor, bak, uitlaat, blauwe tellers, pook, interieurlijstjes, e.a.) erin! Enkel als er een Alpina Lavalina-interieurtje in moet, gaat de auto nog naar Bucchloe.

Waarom een Individual-lak voor vertraging zorgt, is omdat de Individual-koetswerken in batches worden gespoten. De koetswerken voor de te produceren auto's worden ongeveer 1 tot 2 weken op voorhand gespoten, en dan gestockeerd. Men spuit, los van de binnenkomende bestellingen maar gebaseerd op statistieken, zoveel koetswerken in die en die kleur. En als er eentje nodig is voor productie, dan wordt die uit de stock gehaald.
De Individual-tinten worden op vandaag nog altijd niet "losjes" tussen de andere kleuren gespoten, maar ze worden in batches van zoveel koetswerken in één bepaalde kleur, gespoten. Om één batch vol te krijgen, wacht men tot er voldoende auto's zijn van één bepaalde kleur, om die batch op te starten opdat 'ie rendabel zou zijn.

Vroeger kon dat soms lang duren, de dag van vandaag gaat dat steeds sneller. Op de nieuwste productielijnen (E90ev) zitten de Individual-kleuren trouwens al gewoon in de spuitmachine klaar, en worden die koetswerken meegspoten tussen de zilveren en zwarte en blauwe. ;) Geef BMW nog een jaar of 3 en de wachttijd voor een "gewone" Individual is niet langer dan voor een gewone BMW, tenzij de wachttijd die ze 'inprogrammeren' om de auto iets exclusiever over te laten komen (want érg veel mensen zijn nog altijd van mening dat een Individual BMW met de hand wordt gespoten of 't leder ervan manueel wordt genaaid).

Trouwens, ik weet niet of je al een moderne auto-assemblagelijn hebt gezien, lijkt me van niet want anders zou je niet spreken over "een productielijn openbreken". Ik bezocht Dingolfing al, en vorig jaar nog VW in Vorst (Brussel). Alles is just-in-time tot in 't extreme, zeker bij BMW, en zéér veel zaken komen gewoon zo toe van bij de toeleveranciers. Zo ook de Individual houtlijsten b.v. die in 't standaardpallet zitten, of zo ook de gewone lederen Individual-zetels.



Wat nu nog altijd extra tijd vergt, zijn de belederde dashboards (zelfs die van 't gewone Individual-gamma), omdat die zaken niet door de toeleverancier (BMW of extern) worden gedaan. Gebeurt volledig machinaal, dat wel, maar wel nog apart. Net zoals die lederen lijstjes ipv. houten lijsten, die jij vermeldt. Gebeurt apart, niet bij de toeleverancier, dus ze komen niet langs 't gewone kanaal waarlangs de normale interieurlijsten binnenkomen, binnen ... maar ze worden op net dezelfde manier just in time door BMW afgeleverd aan de productieband, en vergen eigenlijk (productietechnisch gezien) geen delay meer.



En tot slot heb je de echte personal commissions, de "custom" auto's. B.v. het monteren van een tussenwand tussen bestuurderscabine en achtercabine. Het bekleden met leder op staal (wat dus iets compléét anders is dan b.v. het Merino-leder van de '7 nu). Maar zo'n zaken worden nauwelijks nog gedaan, 't zijn uitzonderingen.

Zelfs de schermen achteraan in de hoofdsteunen, of de telefax/telefoon-unit voor in de armsteun achteraan, die dingen worden op voorhand door BMW geprepareerd, en aan de productieband afgeleverd. De auto komt niet "standaard" van de band, om dan naar 'n plaats gereden te worden waar 'ie weer uit elkaar wordt gehaald om aan te passen. Dat gebeurt enkel nog met speciale gevallen (de custom cars, eigenlijk, zoals de gepantserde auto's o.a.).



;)
Laatst gewijzigd door gTa op 20 apr 2007, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:37

Ook geweldig. Die alcantara bekleding individual met bi-color stuur:

[img:819:614]http://photos.e46fanatics.com/data/500/ ... 0_0088.jpg[/img]
[img:800:600]http://photos.e46fanatics.com/data/500/ ... 005289.jpg[/img]
[img:575:767]http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg[/img]
[img:575:767]http://memimage.cardomain.net/member_im ... 1_full.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 apr 2007, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:41

Macboy schreef:Ook geweldig. Die alcantara bekleding individual met bi-color stuur.
"Alcantara" (buitenbaan zetels) + "Alcantara online" (zetels binnenbaan, dus met de "puntjes" erin). Zeer knap, maar zeer duur voor wat 't is eigenlijk. Alcantara is een kunststof-imitatie van wildleder, en veel mensen hebben er niet méér geld voor over dan voor een gewoon full lederen interieur.

Al één keer live gezien trouwens zo'n combo, maar dan wel in de kleur "arizonasun", en het voelt anders aan dan 't alcantara in mijn BMW E46 met M Pack. Het is iets dikker, iets kwalitatiever lijkt me. Zeer knap.

Jammer dat alcantara en zeker wildleder zo snel slijtageplekken vertonen.

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:43

Macboy schreef:We moeten hier ook niet lullen, maar foto's plaatsen :)
We lullen toch niet? We praten keihard ON-topic. :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:43

Dat betekent dat er dus BEHOORLIJK veel individuals worden verkocht wereldwijd? Kan niet anders.

Op zich is het natuurlijk ook wel zo dat het allemaal vooraf ingestelde combinaties zijn, die weliswaar niet veel worden verkocht (waardoor ze in groepen werken), maar die niet uitgevonden moeten worden.

Toch apart dat ze dan toch relatief snel kunnen leveren. Dat betekent eigenlijk niet anders dan dat het gewoon een BMW 'line' is.

Het mooie daaraan is dat er natuurlijk vooraf paketten kunnen worden aangeboden. BMW heeft dat toch in Duitsland ook veel gedaan? Verschillende 'individual' combo's waaruit je kan kiezen?

Jammer dat het in Nederland niet veel verkocht wordt. Maar ja, de prijzen hier zijn ook zo asociaal. Betaal je in Duitsland EUR 2500 voor een eigen lak, hier het dubbele.

Mooi individual totaalpakket is daar tussen EUR 5000-6000 en hier misschien wel 10.000 :(

Maar goed, als ik het geld had, wist ik het wel :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:45

Dat Arizonasun alcantara vond ik altijd geweldig. Had je vroeger bij de E46 folder volgens mij een voorbeeld foto van. Ziet er kwalitatief inderdaad erg goed uit en zal in NL amper verkocht zijn.

Mensen zijn meer voor leer hier, terwijl de exclusiviteit van dat Alcantara (middenbaan is mooi geperforeerd) en zéker in afwijkende kleuren (iedereen kent immers dat zwarte) veel gewaarborgder is.

Mensen zijn niet zo exclusief in NL :)

gTa
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:02
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door gTa » 20 apr 2007, 00:49

In België ook niet. Nederlanders zijn niet meer tuk op zo'n dingen dan Belgen, en daarbij komt dan nog 'es dat de Nederlandse Staat gewoonweg op criminele wijze jullie eigenlijk een tweede BTW aanrekent bij wijze van die BPM. Gaat tegen élke normale regelgeving in, ik dacht zelfs dat de Nederlandse Staat van Europa 't advies had gekregen om die BPM af te schaffen, of dat ze zich anders 'es mogen gaan verantwoorden in Strasbourg? :D

Enfin, 't zijn maar de "wacko Duitsers" en de zéér schaarse hyperrijken die zoiets kopen. Zelfs in de States is 't aantal Individual erg klein. Maar daar komt ook steeds vaker verandering in, want "European style" is dé manier om je in Amerika te onderscheiden van 't "gepeupel", om 't zo te zeggen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 apr 2007, 00:50

Erg gaaf dit (die indi velgen hebben ze al erg lang! zijn ook echt klassiek vind ik):

[img:1024:768]http://www.piozzz.de/z4/pics/z4_006.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.piozzz.de/z4/pics/z4_016.jpg[/img]


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Tjakko en 4 gasten