Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Bericht door Steven N. » 06 nov 2008, 00:38

Robert Guezen schreef:@Steven: tijd voor een stabi-setje? :wink:
Jahaaaa :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 nov 2008, 06:47

Wat klinkt die bak van jou dik Steven. Ik dacht dat de csl eraan kwam rijden! En toen de csl eraan kwam rijden dacht ik, oh daar komt de csl aan rijden, mwah :clap:

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 06 nov 2008, 09:14

Hubert Duijzer schreef:-langs de baan lopen op Zolder zuigt! Totaal geen ruimte.
Toen de eerste beelden van de baan verschenen was ik al bang dat dit weer een filmpje met alleen maar die bocht zou worden, maar gelukkig had je wandelschoenen aan... :thumbup:

Ondanks dat het al 100x gezegd is: Super filmpje Hubert! :thnx:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 06 nov 2008, 09:33

Hubert Duijzer schreef:-De meeste belgen die ik ken/gesproken heb in mijn leven zijn vriendelijk, bescheiden en beleefd. Het 'personeel' op Zolder had daar geen last van....
-met een straatauto op een circuit blijft behelpen. Ook al is het een M3, de stoel, de remmen, de banden, de ophanging. Het valt allemaal keihard door de mand.
:D
Idd, die omhooggevallen directeurs in hun rooie jasjes vond ik ook maar onbeleefde boeren.
Toen ik met de 130i binnenkwam stond er één of andere aftandse oetlul voor de auto te zwaaien. De auto was voor de 2de keer gefaald bij de geluidsmeting. 95.5 db dus stoppen met rijden.
Na mijn irritatie geuit te hebben toch het papiertje maar getekend...

gelukkig hadden we nog eenzelfde look-a-like in de pitbox staan die toch niet reed :twisted:

Straatauto is idd behelpen. De remmen van de M5 vielen echt door de mand. Heel erg vroege rempunten enzo, auto met zwakke remmen voelt gewoon niet veilig aan :hammer:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 nov 2008, 09:57

Dennis Schroyen schreef: Straatauto is idd behelpen. De remmen van de M5 vielen echt door de mand. Heel erg vroege rempunten enzo, auto met zwakke remmen voelt gewoon niet veilig aan :hammer:
Zijn ze nog recht Dennis :?: :lol: Tjezus wat stond dat ding te dampen zeg :shock:

De rondjes in de Hartge waren ook leuk als vergelijk met m´n eigen Z3Qpe comforteditie en het ding klinkt werkelijk supersonisch :love: Ook maar eens kijken of we een oude 5 of 7-V8 op de kop kunnen tikken voor de onderdelen :wink:

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 09:59

Niels, ga nou eens met Bas praten voor een handbak. Dan is je leven nooit meer hetzelfde. Want met die VR6 wordt het toch nooit meer wat............................................ :popcorn:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 06 nov 2008, 10:03

Niels schreef:
Dennis Schroyen schreef: Straatauto is idd behelpen. De remmen van de M5 vielen echt door de mand. Heel erg vroege rempunten enzo, auto met zwakke remmen voelt gewoon niet veilig aan :hammer:
Zijn ze nog recht Dennis :?: :lol: Tjezus wat stond dat ding te dampen zeg :shock:

De rondjes in de Hartge waren ook leuk als vergelijk met m´n eigen Z3Qpe comforteditie en het ding klinkt werkelijk supersonisch :love: Ook maar eens kijken of we een oude 5 of 7-V8 op de kop kunnen tikken voor de onderdelen :wink:
dampen en luid tikken gelijk een gek :lol:

Het rare was, dat ze gewoon bleven bijten... Bij het naar huis rijden vreesde ik voor het ergste en verwachtte een hevig geschud na de remmen afgekoeld waren. Maar niet hoor, gewoon smooth en normaal...
In de garage hangt nu wel een verschrikkelijke verbrande remmen geur :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 nov 2008, 10:06

Blijft nog steeds een optie Allen :wink: Deze week toch weer een kleine 1000km met dat ding gereden en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken :!: Maar goed, de kogel is nog niet door de kerk. Er zijn ook nog zoveel andere opties zoals een Speedster bijvoorbeeld :hmmm: :wink:

@Dennis, ik dacht nog wel....dat gaat niet goedkomen zo :shock: ff een rondje afkoelen met dat ding :!: Maar vlot daarna deed je dat ook gelukkig :lol:

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 11:23

Niels schreef:Er zijn ook nog zoveel andere opties zoals een Speedster bijvoorbeeld

En dat terwijl ik nooit marketing heb gehad... :banaan:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 nov 2008, 11:29

allen schreef:
Niels schreef:Er zijn ook nog zoveel andere opties zoals een Speedster bijvoorbeeld

En dat terwijl ik nooit marketing heb gehad... :banaan:
Maar die krengen zij goed aan de prijs als tweedehands! Zeker een 2.0 turbo is geen koopje.

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 13:22

Na de aanschaf zijn zaken als verbruik, mrb en verzekering (incl. trackdays) een lachertje. Het enige nadeel dat ik aan de auto kan verzinnen is eigenlijk de kachel. :roflol:

Bij Van Sten staat een leuke Turbo te koop. Veel negatieve verhalen eromheen omdat een voormalige eigenaar geen volledige duidelijkheid wil geven in het openbaar. Van Sten kent de geschiedenis overigens wel. Door die verhalen kost die 300 pk badkuip met nieuwe bak nu maar 23,5k! Zelfs als je dan per direct een blok zou moeten vervangen (wat ik niet geloof) ben je nog spekkoper. Welke df'er stapt dus in.

Einde reclameblok.

Binnenkort toch even een psychiater opzoeken. Na zoveel maanden bezit nog zo lyrisch kan niet gezond zijn

GTRene

Bericht door GTRene » 06 nov 2008, 14:02

allen schreef:Na de aanschaf zijn zaken als verbruik, mrb en verzekering (incl. trackdays) een lachertje. Het enige nadeel dat ik aan de auto kan verzinnen is eigenlijk de kachel. :roflol:

Bij Van Sten staat een leuke Turbo te koop. Veel negatieve verhalen eromheen omdat een voormalige eigenaar geen volledige duidelijkheid wil geven in het openbaar. Van Sten kent de geschiedenis overigens wel. Door die verhalen kost die 300 pk badkuip met nieuwe bak nu maar 23,5k! Zelfs als je dan per direct een blok zou moeten vervangen (wat ik niet geloof) ben je nog spekkoper. Welke df'er stapt dus in.

Einde reclameblok.

Binnenkort toch even een psychiater opzoeken. Na zoveel maanden bezit nog zo lyrisch kan niet gezond zijn
:mrgreen: lolzzz,
trouwens als dat ding goed is dan is 23k een koopje voor een Turbo....

trouwens in DLD koop je al 2001 2.2 speedsters tussen de 14 en 15k keuze genoeg en daar komt maar zo'n 1100,-euro rest bpm overheen...staat ook nog een brede voor 17K met race goodies er al op als onderstel en remmen en wielen/banden enz...stel 140pk is niet genoeg een compressor erop en gaan met die banaan...of zonder compressor naar DLD en tot 190pk kan ook :df:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 nov 2008, 18:39

Mooie beelden allemaal. :thumbup:

Jammer dat ik er niet bij kon zijn. :?

Aad

Bericht door Aad » 06 nov 2008, 19:38

Hubert Duijzer schreef:Dat is snel :lol:
Heb in totaal 45min. opgenomen, dus het mooiste zit er zo al wel in...
Mooi is die zeker ................... !!! en vooral ook veel sneller uitgebracht dan normaal :thumbup:

Ja E.T heeft echt concurentie nu :clap:

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 06 nov 2008, 19:44

Bij deze van mij dan ook nog een kort verslagje.

's Ochtends om 6 uur gaan rijden, uiteindelijk om 8:45 op het circuit. Ga normaal altijd binnendoor via Valkenswaard, maar in België werd er gewerkt, waardoor het voor geen meter opschoot. Normaal minder als 2 uur nodig, maar dat werd het deze keer niet.

Eerst staan vlaggen tussen de Sacrementsheuvel (heuvel af) en de Villeneuve chicane. Het was op de heuvel 's ochtends nog wel nat & tricky, maar ik hoorde Robert G., Allen & Peter daar niet liften, in tegenstelling tot een aantal anderen. Op droog is het daar sowieso vol gas.

Zie ik eerst Ivar heel enthousiast de chicane induiken waarbij de achterkant flink uitbreekt, hoor ik vervolgens een doffe klap. Ik denk :hmmm: en ga er als de sodemieter heen met m'n gele vlag: Niks aan het handje. :roll: Twee rondjes later hoor ik een lichte doffe klap. Ik denk: onverbrande benzine........... Tot dat er een rescue-wagen en een ambulance voorbij komen..... O godver. Da's niet goed. Schrok wel toen ik de auto achter de takelwagen voorbij zag komen. Ben erg blij dat het voor de inzittenden toch goed afliep.

's Middags dan eindelijk zelf rijden. Na eerst een sessie alleen om weer een beetje het gevoel te krijgen, een aantal rondjes gedaan met m'n broertje als passagier. Ging prima, totdat hij ineens mededeelde: "Broer, kunnen we met een rondje of 2 naar binnen? Ik word een beetje misselijk" :mrgreen: Hij kan normaliter prima tegen een flinke achtbaan, dit was echt uitzonderlijk.

Vervolgens een paar rondjes bij hem en die japanse zalmfilet ingestapt. Aparte ervaring.

M'n eigen auto heeft het weer prima gedaan. Vive la France net achter de kiezen en ook hier weer lekker knallen zonder problemen. Balans is prima, hij remt goed & is in de bochten erg leuk, alleen op de stukken ertussen kan ik echt koffie zetten. Niet vooruit te branden. Maar ik heb me prima vermaakt :df:

De zwarte MX-5 heeft me positief verrast. Ding ging als de brandweer. Ook de rode MX-5 op anabolen was leuk om te zien.

Note to self: Zorg voor een luide uitlaat & opvallende striping. Dan zien / horen de fotografen je tenminste aankomen. Ben benieuwd of iemand me nog op de gevoelige plaat heeft vastgelegd. Filmje van Hubert krijgt ik om een rare reden niet aan de gang.

Opnieuw hartelijk bedankt Peter (& Dexter) :thumbup:

Aad

Bericht door Aad » 06 nov 2008, 19:50

Ti-Tourist schreef: Note to self: Zorg voor een luide uitlaat & opvallende striping. Dan zien / horen de fotografen je tenminste aankomen. Ben benieuwd of iemand me nog op de gevoelige plaat heeft vastgelegd.
Moet je hem is in de grindbak zetten , moet je kijken hoeveel foto`s ervan gemaakt worden :D

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 06 nov 2008, 19:56

Aad schreef:
Ti-Tourist schreef: Note to self: Zorg voor een luide uitlaat & opvallende striping. Dan zien / horen de fotografen je tenminste aankomen. Ben benieuwd of iemand me nog op de gevoelige plaat heeft vastgelegd.
Moet je hem is in de grindbak zetten , moet je kijken hoeveel foto`s ervan gemaakt worden :D
Raar maar waar....... Persoonlijk laat ik dat liever. Heb maar 1 auto. Ben / Was wel groot fan van Jos Verstappen, maar voel geen enkele drang om ook maar iets van hem te imiteren. :whistle:

steve smith

Bericht door steve smith » 06 nov 2008, 20:01

Aad schreef:
Heb je het over die e30? Dan druk je het nog veel te vriendelijk uit!

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 06 nov 2008, 20:07

steve smith schreef:
Aad schreef:
Heb je het over die e30? Dan druk je het nog veel te vriendelijk uit!
Was met een groene E36 onderweg. Volg het niet helemaal. Kan ook zijn omdat ik 's ochtends stond te vlaggen.

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 20:10

Van wie was die e30 eigenlijk?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 nov 2008, 20:14

Zoon van Dieseltourist, met de Malmedy slet, als ik het goed heb.

HSR

Bericht door HSR » 06 nov 2008, 20:55

indobesar schreef:Zoon van Dieseltourist, met de Malmedy slet, als ik het goed heb.
Van een slet kan je wel spreken. Die wagen wordt zo onmogelijk hard afgebeuld dat het mij een raadsel is dat dat ding nog rijdt.

L@urens

Bericht door L@urens » 06 nov 2008, 21:06

Ti-Tourist schreef:De zwarte MX-5 heeft me positief verrast. Ding ging als de brandweer. Ook de rode MX-5 op anabolen was leuk om te zien.
Ha ha, dat vind ik natuurlijk leuk om te horen! :playcar: Ik ben zelf ook blij verrast met de prestaties en volledig probleemloos gereden. Alleen de std. DOT4 remvloeistof aan de kook gekregen na mijn laatste sessie.
Opnieuw hartelijk bedankt Peter (& Dexter) :thumbup:
Dat mag gezegd! :thumbup:

Alrik

Bericht door Alrik » 06 nov 2008, 21:17

Als je deze bedoeld. De kwaliteit is niet veel. GSM en al beetje aan het schemeren.

Afbeelding

Alrik

Bericht door Alrik » 06 nov 2008, 21:51

Niemand toevallig een foto van mijn Zwarte Alfa?

Plaats reactie