BMW Z4 3.0i
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: BMW Z4 3.0i
Maarreh, super verhaal Tom!! Had ik nog niet gepost. Altijd mooi, zulke dingen lezen tezamen met wat fotomateriaal. Die velgen zijn über, al ben ik normaal geen fan van aftermarket velgen. Zoals al ergens gemeld wordt, het lijkt wel een Wiesmann met deze BBS'en.
Echt helemaal geweldig dit. Zou graag eens een stukje willen meerijden, mocht ik je ooit ergens treffen. Iedereen heeft het altijd over die geweldige 3.0 liter van BMW, nog nooit mogen meemaken helaas.
Echt helemaal geweldig dit. Zou graag eens een stukje willen meerijden, mocht ik je ooit ergens treffen. Iedereen heeft het altijd over die geweldige 3.0 liter van BMW, nog nooit mogen meemaken helaas.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik kan al die instellingen zelf doen, via de I-drive controller.
Misschien bij jou ook?
Als hij in het hoofdscherm staat en dan op de knop drukken (op "I" dus eigenlijk), dan kom je in allerlei instelling menu's en service menu's.
Misschien bij jou ook?
Als hij in het hoofdscherm staat en dan op de knop drukken (op "I" dus eigenlijk), dan kom je in allerlei instelling menu's en service menu's.
- stefan740
Z4's hebben geen I-drive toch 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat begreep ik net idd van Tom... 

-
Welkom bij de midlifecrisisclub Tom! Mooi ding. Wielen staan hem goed! 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Geweldige wagen Tom! Wat staat dat ding mooi in de lak zeg, in princiepe helemaal af lijkt het. Misschien nog eens een M stuur + witte knipperlichten, maar het is niet zo dat het nu niet mooi is. Wát een auto!

-
Geef maar een seintje als je ze verkoopt!MoNkToNk schreef: P.S. Mocht je nog op zoek zijn naar achterlichten met witte knippers... binnenkort heb ik deze te koop i.v.m. ombouw naar facelift
Ga je dus ook een nieuwe bumper monteren?
Komt wel goed tijdens een DF meeting oid!Wouter81 schreef:Echt helemaal geweldig dit. Zou graag eens een stukje willen meerijden, mocht ik je ooit ergens treffen. Iedereen heeft het altijd over die geweldige 3.0 liter van BMW, nog nooit mogen meemaken helaas.
Nieuwe 3.0i (265pk) schijnt nog lekkerder te zijn maar ik denk dat ik nu niks mis. Vond em in m'n 330i al heerlijk en in de Z4 zit ie aan een 6 bak en de auto is lichter. Sowieso voelt het allemaal wat sportiever aan (stuurt agieler, schakelen voelt directer etc.).
Het M stuur wil ik er inderdaad nog in hebben. Het huidige stuur is prachtig en ook fijn, maar zo'n dik M-stuur is lekkerder.Steven Nauta schreef:Geweldige wagen Tom! Wat staat dat ding mooi in de lak zeg, in princiepe helemaal af lijkt het. Misschien nog eens een M stuur + witte knipperlichten, maar het is niet zo dat het nu niet mooi is. Wát een auto!
De oranje knippers vond ik altijd vreselijk maar vind het bij het zwart niet misstaan. Komt misschien wel maar heeft lagere prioriteit

-
Ik vind dat oranje juist prachtig!
Laatst nog op een poetsmeeting geweest met de rallye,
stond naast een Z4M cabrio, wat een wagen zeg......... :banaan:
Laatst nog op een poetsmeeting geweest met de rallye,
stond naast een Z4M cabrio, wat een wagen zeg......... :banaan:
- MoNkToNk
Ik heb een Z4M voor- en achterbumper met lichte schade op de kop getikt... deze ga ik monteren (nadat ze bij de spuiter zijn geweest). Er komen dan ook meteen de facelift koplampen en achterlichten op.Tom schreef: Ga je dus ook een nieuwe bumper monteren?
En de uitlaat moet ook vervangen, dat wordt waarschijnlijk een Eisenmann... En nu zal ik je draadje niet verder vervuilen

-
Oh vind het prima. Wie weet doe ik ook nog wat upgrades in de toekomst 
Ben benieuwd naar het resultaat dan.
't Is wel jammer dat er een nieuwe bumper opmoet voor die facelift achterlichten.

Ben benieuwd naar het resultaat dan.
't Is wel jammer dat er een nieuwe bumper opmoet voor die facelift achterlichten.
-
Vanochtend om half 8 opgestaan om naar de RDW te rijden. Zelfgemaakt kentekenplaten erop gedaan. Toen wilde de auto niet starten (merkte ik de dag ervoor al, zat even met nieuwe navigatiekaarten te klooien). Accu leeg. Had de dagen ervoor niet gereden en wel zitten spelen met navigatie, geluid, keer dakje open en dicht voor familie/bekenden, je kent het wel. Dus even startkabels eraan en toen kon ik op weg. Kwam om 9 uur binnen. Nummertje getrokken, en werd even later geroepen. Dame achter de balie was erg vriendelijk en duidelijk. Papierwerk gegeven en ter plekke een APK/keuring laten doen. Mocht weer gaan zitten en zou door een keurmeester geroepen worden. Na een klein half uurtje mocht ik de auto in de hal rijden. Die keuring stelde weinig voor, even wat veiligheidsdingen testen, uitlaatgassen, verlichting en keer onder de auto kijken. Was natuurlijk allemaal in orde.
Toen weer terug en naar de douane met wat papierhandel. Daar het formulier van Autotelex gegeven. Douane-ambtenaar zat wat te geinen maar ik had het (nog) niet door (weet ik veel hoe officieel het daaraan toegaat of hoe belangrijk ze zichzelf vinden
). Liep mee en begon al gelijk over de velgen. Gesprek draaide snel bij en uiteindelijk had ik meer aangegeven dan erop zat (wisinstallatie koplampen hoorde volgens hem gewoon bij xenon, velgen waren niet nodig want aftermarket). Toen weer terug en het bedrag viel dus lager uit dan ik had berekend. Maargoed beter te eerlijk zijn denk ik dan, iemand ervoor zat te lullen dat ze in Duitsland standaard minder zaken hadden en er zo weinig op zat. Maar ze stonden verdacht lang bij die auto. Toen weer teurg naar huis (open gereden) en een spoedoverboeking bij de bank gedaan. Nu maximaal vijf dagen wachten op kentekenpapieren en daarna even platen laten maken. En dan gaan 
Bij de RDW trouwens weer genoeg aanspraak, twee keer aangesproken (iemand die een Z3 had en iemand die ook zoiets wilde, en de douane ambtenaar wilde over een paar jaar z'n motor inruilen voor een roadster) en positieve reacties gehad.
Toen weer terug en naar de douane met wat papierhandel. Daar het formulier van Autotelex gegeven. Douane-ambtenaar zat wat te geinen maar ik had het (nog) niet door (weet ik veel hoe officieel het daaraan toegaat of hoe belangrijk ze zichzelf vinden

Bij de RDW trouwens weer genoeg aanspraak, twee keer aangesproken (iemand die een Z3 had en iemand die ook zoiets wilde, en de douane ambtenaar wilde over een paar jaar z'n motor inruilen voor een roadster) en positieve reacties gehad.
- Niall
Mooi dat het gelukt is. Zoals ik al zei zijn ze in venlo zeer sociaal in tegenstelling tot Veldhoven.
Als je geluk hebt kan je voor het weekend rijden. Enigste plaats in Eindhoven waar ze direct platen maken is De Haas automaterialen aan de hastelweg.

Als je geluk hebt kan je voor het weekend rijden. Enigste plaats in Eindhoven waar ze direct platen maken is De Haas automaterialen aan de hastelweg.

-
Ja inderdaad baliemedewerkster was heel vriendelijk, vent die de keuring deed gewoon aardig en babbeltje maken en die kerel van de douane zat ook flink te ouwehoeren over z'n motor etc. Gewoon relax dusScotsman schreef:Mooi dat het gelukt is. Zoals ik al zei zijn ze in venlo zeer sociaal in tegenstelling tot Veldhoven.![]()

Stelde al met al dus echt niets voor.
OK zag dat er vijf adressen waren maar dacht dat ze het overal gelijk deden. Dan ga ik naar de Hastelweg. Hoop dat ie snel binnenkomt 8)
-
is kut he, wachten... 

- Niall
Ben al meerdere keren naar de hastelweg gegaan, meteen nadat de postbode was geweest op het foetsje snel naar het centrum.
Luxeplaten laten maken en snel naar huis en op de auto schroeven en gaan met die banaan :banaan:

- Dennis Cavallino
Heej Tom. Mooie Z4 man! Echt uniek dat je zoiets hebt kunnen vinden, precies naar je smaak.
Dat je geen bpm hoeft te betalen over die BBS-en is logisch, want je betaalt alleen BPM over opties, niet over accesoires en aftermarket is nooit een optie. Ik ben benieuwd hoe deze auto je bevalt.
Ik zou er even een rekening mee houden dat je er een nieuwe accu in moet zetten (waarschijnlijk), want dat ding is 5 jaar oud en is niet vaak opgeladen, gezien de km-stand, dus ik denk dat de dealer in Duitsland hem even goed heeft opgeladen. Misschien heb ik 't mis, maar zo'n accubooster kost 29 euro bij de aldi of halfords.
Dat je geen bpm hoeft te betalen over die BBS-en is logisch, want je betaalt alleen BPM over opties, niet over accesoires en aftermarket is nooit een optie. Ik ben benieuwd hoe deze auto je bevalt.
Ik zou er even een rekening mee houden dat je er een nieuwe accu in moet zetten (waarschijnlijk), want dat ding is 5 jaar oud en is niet vaak opgeladen, gezien de km-stand, dus ik denk dat de dealer in Duitsland hem even goed heeft opgeladen. Misschien heb ik 't mis, maar zo'n accubooster kost 29 euro bij de aldi of halfords.

- MoNkToNk
Het dak open en dicht doen trekt heel snel je accu leeg als de motor niet draait. Ik zou eerst even bekijken hoe de accu zich gedraagt de komende tijd voor deze te vervangenDennis Cavallino schreef:Ik zou er even een rekening mee houden dat je er een nieuwe accu in moet zetten (waarschijnlijk), want dat ding is 5 jaar oud en is niet vaak opgeladen, gezien de km-stand, dus ik denk dat de dealer in Duitsland hem even goed heeft opgeladen. Misschien heb ik 't mis, maar zo'n accubooster kost 29 euro bij de aldi of halfords.

- MartijnGizmo
Waar zijn de klaverblad-filmpjes?
-
Ja dat zeiden ze hier op DF ook al, ik wilde nog bellen maar had het gister te druk, is erbij ingeschoten.Dennis Cavallino schreef: Dat je geen bpm hoeft te betalen over die BBS-en is logisch, want je betaalt alleen BPM over opties, niet over accesoires en aftermarket is nooit een optie. Ik ben benieuwd hoe deze auto je bevalt.
Ik kijk het even aan. Hij deed het nu verder goed maar laat de kabels wel even achterin liggen.Ik zou er even een rekening mee houden dat je er een nieuwe accu in moet zetten (waarschijnlijk), want dat ding is 5 jaar oud en is niet vaak opgeladen, gezien de km-stand, dus ik denk dat de dealer in Duitsland hem even goed heeft opgeladen. Misschien heb ik 't mis, maar zo'n accubooster kost 29 euro bij de aldi of halfords.
-
Hey Tom, nogmaals gefeliciteerd! Als hij op kenteken staat moeten we maar eens even afspreken!
-
Ja da's goed!!
Twee weken terug had ik m'n baas voor de gek gehouden met iets. Kwam ie na een half uur pas achter dat het een geintje was van mij. Net kom ik uit overleg. kijk uit het raam en zie dat m'n auto weg was. Dus ik gelijk naar het directiekantoor en kijk m'n ene baas aan... wist dat hij het had gedaan. Deed ie een tijdje onbenullig maar ik bleef erbij dat hij erachter zat. Had ie em iets verderop neergezet
Jammer voor em dat ik gelijk wist dat hij erachter zat hehehe.
Twee weken terug had ik m'n baas voor de gek gehouden met iets. Kwam ie na een half uur pas achter dat het een geintje was van mij. Net kom ik uit overleg. kijk uit het raam en zie dat m'n auto weg was. Dus ik gelijk naar het directiekantoor en kijk m'n ene baas aan... wist dat hij het had gedaan. Deed ie een tijdje onbenullig maar ik bleef erbij dat hij erachter zat. Had ie em iets verderop neergezet

Jammer voor em dat ik gelijk wist dat hij erachter zat hehehe.
- MartijnGizmo
Hoe komt hij aan de sleutels dan?
-
Lagen op m'n bureau.
-
Dat doe je dus ook nooit meer 

- Mathieu
Tom,
Pas op!!! Nu pakt hij de sleutels en je auto! De volgende keer de hond en je vrouw.
:banaan:
Oh, ja, geen ervaringsdeskundige alleen een levendige fantasie
Pas op!!! Nu pakt hij de sleutels en je auto! De volgende keer de hond en je vrouw.
:banaan:
Oh, ja, geen ervaringsdeskundige alleen een levendige fantasie