[E39] BMW M5 Nieuwe wagen erbij gekocht...(Pag 13 opnieuw!)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: [E39] BMW M5 Nieuwe wagen erbij gekocht...

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 21:52

Nou.....ik ben weer thuis!

Vanmorgen om 9:30 stond Jelmer met de 118d voor mijn deur om samen de M5 op te gaan halen bij Divere in Lisse. Daar aangekomen meteen een lekker bakkie koffie in de handen en natuurlijk lullen over auto's. Dat ging zo door tot een uurtje of 1. Toen moesten we toch echt maar eens die V8 laten brullen. En hoe!!

Na afscheid te hebben genomen van zijn vorige eigenaar gingen wij toch maar op pad met de M. Ik in de 118d er achteraan. Eerst maar even volgooien en dan op weg naar Friesland. Lekker rustig rijden totdat we de Schipholtunnel tegen kwamen ;). Jelmer VOL om mij heen......ik dus kippenvel tot op de bilnaad!!! Wat een sound zeg! Die Schnitzer uitlaat doet zijn werk goed. Op het oog ook zo slecht niet in het echt. Mooi laten zitten, dat geluid is debielgoed!

Na Purmerend langzaam het tempo opvoeren en op een gegeven moment blaast Jelmer echt vol om mij heen en haalt ie door in alle verzetten. Werkelijk 150 meter voor me hoor ik hem opschakelen van 4 naar 5 en dat geluid hoor ik gewoon duidelijk in de 1 serie waar ik zelfs de radio ook aan had. Ik had een smile van oor tot oor!

Bij Wieringerwerf de snelweg af, dacht Jelmer wil wat drinken....maar niets was minder waar. "Wil je ook een stukje" was de vraag. Dat hoef je natuurlijk geen 2 keer te zeggen. E39 M5 is en blijft een droomauto en staat dan ook hoog op het lijstje om in één van de komende jaren ooit eens aan te schaffen. Wat zit je daar heerlijk in zeg! Wat een heerlijke limo. Rustig de parking af en dan de snelweg op.....gas op de plank.....WAUW!!! Wat een versnelling en wat een geluid. Heerlijk. De Afsluitdijk over, waar het echt veel te druk was, en toen de A31 vanaf Harlingen voorbij Franeker.....ik kon het even niet laten....ik had Jelmer al een keer flink zien doorhalen, en dat deed ik dus ook maar een keer.....toen op 20 km na het getal met de 3 ervoor in beeld kwam hield ik maar op.....maar wat een wagen....gaat maar door!!!!! Vlakbij Jelmer zijn huis nog even door een viaduct en volgens mij hield de man rechts van de weg zijn kinderen op de fiets tegen van schrik. Volgens mij dacht ie dat de Duitsers er weer aankwamen, althans zijn gezicht gaf een dergelijke blik. Bij Jelmer thuis de M geparkeerd en op dat moment belde Ilija. Hem eerst maar eens de Schnitzer laten horen, ik hoorde alleen gelach aan de andere kant van de lijn.

Ilija bleek samen met Romo en André bij De Beier te zijn, dus ja......dan wij ook maar even ;). Wilde tenslotte de M3 van Romo ook wel even zien. En het was een mooi excuus voor Jelmer om weer even met de M5 te knallen. Op de weg naar H'veen had Jelmer nog een mooie opmerking. "Het is eigenlijk te druk om hard te rijden nu".......beiden kijken we op de teller zien we 2x 120 staan :P. Ooops......

Bij De Beier natuurlijk weer ouderwets gezellig. Ook Hielke kwam nog even buurten en die was ook wel onder de indruk van de M5. Ik stond me ondertussen te vergapen aan de M3 van Romo.....wat een wagen!! Het plan was om even bij de kartbaan wat te gaan eten, dus wilde ik wel even een rondje met Romo mee. Ilija bij Jelmer in en ik bij Romo in.....dacht ik......het ging andersom.....Romo bij mij in ;). Of ik zelf niet even wilde rijden :P. Ja....als we dan toch aan het M-en zijn. Dan ook de nieuwste maar ;). Wederom kippenvel tot op de bilnaad. Bij 2000rpm weet je al waar deze auto goed in is. Hij verhuld niets. Via via even naar de kartbaan gereden zodat ik mijn ritje E92 M3 maar even kon rekken. Romo kent de weg toch niet :P......haha. Nee Robert, wat een kar zeg! Mijn eerste keer aan het stuur van de nieuwe M3, en daarvoor ben ik je meer dan dankbaar!! Mooie ervaring!

Het eten was ook weer gezellig en met een vol buikje zetten Jelmer en ik de terugweg in naar Franeker. Thuis bij mijn ouders Steven en mijn ouders de auto nog even laten zien, en ook die waren diep onder de indruk!

Heel veel fijne kilometers gewenst en bedankt voor de mooie dag Jelmer!!!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 sep 2008, 22:14

Nou, jij hebt een perfect dagje zou te lezen :df:
Gave wagen, he?! Zo'n E90/92 M3 :beer:

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2008, 22:16

Wauw wat gaaf!
Neem aan dat JIJ toch wel even wat mooie plaatjes hebt geschoten, of had je het te druk met sturen in dikke M's? :)

Waarom is dat altijd in het noorden van het land? Kunnen jullie niet gewoon verhuizen met z'n allen? ;)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 22:19

Tom schreef: Neem aan dat JIJ toch wel even wat mooie plaatjes hebt geschoten, of had je het te druk met sturen in dikke M's? :)
Moet inderdaad eerlijk bekennen dat de camera niet uit de tas is geweest :P. Heb hem wel mee gehad....maar zijn alleen wezen rijden :P ;).

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 sep 2008, 22:26

Tom schreef: Waarom is dat altijd in het noorden van het land? Kunnen jullie niet gewoon verhuizen met z'n allen? ;)
Allemaal calvinisten daar, die leven sober, niet zo bourgondisch als wij in het Zuiden, Tom ;)

Gaaf Mark, om dat gevoel ook te ervaren! :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2008, 22:29

Wat een gaaf dagje dit weer............................. :df: :beer: Net thuis, Ilija heeft weer wat ervarings km`s met de E92 M3 :mrgreen: ...................zelfs om er naast te zitten is een briljante ervaring, WAUW wat loopt dat ding lekker.................. :df:
De M5 is uiteraard ook een fantastische wagen, en wat een uitlaat sound...........................man niet normaal meer.

Leuk om iedereen even IRL te zien en te spreken, verdiend zeker herhaling, wat zeg ik, het heeft een hoog herhalings gevaar in zich :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2008, 22:33

Mark Nauta schreef:
Tom schreef: Neem aan dat JIJ toch wel even wat mooie plaatjes hebt geschoten, of had je het te druk met sturen in dikke M's? :)
Moet inderdaad eerlijk bekennen dat de camera niet uit de tas is geweest :P. Heb hem wel mee gehad....maar zijn alleen wezen rijden :P ;).
Oh oh oh wat is Driving-Fun met een huisfotograaf die zelfs geen foto's meer maakt maar wil rijden. Je bent ontslagen!
:nana:
indobesar schreef: Allemaal calvinisten daar, die leven sober, niet zo bourgondisch als wij in het Zuiden, Tom ;)
Inderdaad, dat zal het zijn. Beetje bij een autodealer gratis koffie drinken, tss ;)
romo schreef: Leuk om iedereen even IRL te zien en te spreken, verdiend zeker herhaling, wat zeg ik, het heeft een hoog herhalings gevaar in zich :mrgreen:
OK cool dat je er zo over denkt :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2008, 22:37

Ja ik moets toch een keer mijn gezicht laten zien, er gingen wat vage geruchten over die romo; bestaat ie wel echt? Beetje lullen over een M3, maar we hebben hem nog nooit gezien........................nou ja, beetje dejavu Sander S.

Daar moest ik natuurlijk toch wel verandering in brengen :mrgreen: Nou bij deze, graag gedaan............................ :mrgreen:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 22:40

Het genoegen was geheel wederzijds Romo!!

@ Tom. Hmm....nu ben ik dus werkloos, dan wordt ik wel testpiloot ;)......komende week begin ik met 2 Porsche's :P.

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2008, 22:41

Lucky bastard ;)

Gelukkig hebben we Martijn nog, tenminste nog een echte fotograaf, met een fiets ;) :P

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 22:43

Tom schreef:Lucky bastard ;)

Gelukkig hebben we Martijn nog, tenminste nog een echte fotograaf, met een fiets ;) :P
LOL.

Nee. serieus. Had net al met Jelmer besproken om hem snel even in een mooie fotoshoot te doen. Het is de komende 1,5 week erg mooi weer. Dat verdient deze kleur ook gewoon. Die is in de zon zo bizar fraai!!!!

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2008, 22:46

Ik ben benieuwd! :)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 sep 2008, 23:20

Mark geweldig om te zien hoe enthousiast jij kan worden over auto's en al hetgeen daar omheen :)

Die passie delen we in elk geval samen. Altijd mooi !

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 23:22

Ook een mooi verslag Mark!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 sep 2008, 00:56

Mooie berichten allemaal, het was ene prachtige dag, eerst de M5 ophalen waar ik uiteraard al even naar uit keek. 8)
De wagen is echt vantastisch!
Echter soms trilt het stuur nog iets bij 80 tot 100km/h zal binnenkort even buurten bij mijn garage even kijken wat dat kan zijn, de voorbanden zijn net opnieuw uitgelijnd... het lijkt net alsof het met een koude motor erger is dan met een warme...
Maar goed, verder wat een pracht wagen.

Inderdaad zoals iedereen al zei een E39 M5 heeft 1000x zoveel dan een E36 M3.
Ik ben blij dat ik voor de E39 M5 het bekozen, dit is echt de wagen die bij mij past, ook gezien mijn lengte past dit beter.

Daarna nog even bij de beier gekeken bij de nieuwe 3 serie... ook een prachtig apparaat, en natuurlijk de nieuwe M3 van romo.
Wat een dag!

Alleen hij lust hem wel 100 euro benzine opgestookt vandaag! En niet gekkeveel gereden whaha :mrgreen: (+/- 260).
Echter wel erg oppassen voor oom :police: , je rijdt zomaar te snel.

Verder moet de vrouw nog erg aan de power wennen, 1keer even voluit gehad maar ze kon het nog niet echt waardere... (weet niet als dat dan wel de vrouw voor mij is :mrgreen: :turtle: ).
Hij staat nu lekker te rusten in de garage.

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2008, 01:16

En dan niet te vergeten het hoogte punt van de dag.

Een m3 die niet wou starten.:)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 sep 2008, 01:17

Lol ja :mrgreen:
Even een M meenemen van de beier als service wagen :wink:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 21 sep 2008, 02:49

Snel service hè ;). letterlijk.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 sep 2008, 04:13

Mooie ervaringen en Mark kan zelf wel een autoblad beginnen :bignews: :clap: Veel plezier ermee Jelmer :banaan:

Divere

Bericht door Divere » 21 sep 2008, 08:49

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :df: :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 sep 2008, 10:43

Mis je hem al divere ? ;)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 sep 2008, 12:03

Mooi man :hosanna: , ben zeer benieuwd om 'em IRL te zien. Enne, denk om je RBW. 8)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 21 sep 2008, 12:06

Leuke verslagen mannen!

Mark je had wel ff kunnen bellen, had ik wel ff een stukje mee op kunnen rijden ;)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 21 sep 2008, 12:09

Niels schreef:Mooie ervaringen en Mark kan zelf wel een autoblad beginnen :bignews: :clap:
Thanks ;). Binnenkort zal ik wel een duotest gaan doen voor op mijn site. Eens iets nieuws proberen ;)

Wouter81 schreef: Enne, denk om je RBW. 8)
Echt wel! Want wat gaat ie makkelijk snel zeg......

Erik K. schreef:Mark je had wel ff kunnen bellen, had ik wel ff een stukje mee op kunnen rijden ;)
Haha.......ik kon niet bellen. We reden in een andere dimensie........op warpspeed :P

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 21 sep 2008, 12:32

Mark Nauta schreef:
Niels schreef:Mooie ervaringen en Mark kan zelf wel een autoblad beginnen :bignews: :clap:
Thanks ;). Binnenkort zal ik wel een duotest gaan doen voor op mijn site. Eens iets nieuws proberen ;)

Wouter81 schreef: Enne, denk om je RBW. 8)
Echt wel! Want wat gaat ie makkelijk snel zeg......

Erik K. schreef:Mark je had wel ff kunnen bellen, had ik wel ff een stukje mee op kunnen rijden ;)
Haha.......ik kon niet bellen. We reden in een andere dimensie........op warpspeed :P
eens een x iets met alle generaties m3's op de foto is ook wel iets leuks om te doen lijkt me. zeker nu het nieuwe model uit is en die ook al hier op het forum zijn

Plaats reactie