Vanmorgen om 9:30 stond Jelmer met de 118d voor mijn deur om samen de M5 op te gaan halen bij Divere in Lisse. Daar aangekomen meteen een lekker bakkie koffie in de handen en natuurlijk lullen over auto's. Dat ging zo door tot een uurtje of 1. Toen moesten we toch echt maar eens die V8 laten brullen. En hoe!!
Na afscheid te hebben genomen van zijn vorige eigenaar gingen wij toch maar op pad met de M. Ik in de 118d er achteraan. Eerst maar even volgooien en dan op weg naar Friesland. Lekker rustig rijden totdat we de Schipholtunnel tegen kwamen

Na Purmerend langzaam het tempo opvoeren en op een gegeven moment blaast Jelmer echt vol om mij heen en haalt ie door in alle verzetten. Werkelijk 150 meter voor me hoor ik hem opschakelen van 4 naar 5 en dat geluid hoor ik gewoon duidelijk in de 1 serie waar ik zelfs de radio ook aan had. Ik had een smile van oor tot oor!
Bij Wieringerwerf de snelweg af, dacht Jelmer wil wat drinken....maar niets was minder waar. "Wil je ook een stukje" was de vraag. Dat hoef je natuurlijk geen 2 keer te zeggen. E39 M5 is en blijft een droomauto en staat dan ook hoog op het lijstje om in één van de komende jaren ooit eens aan te schaffen. Wat zit je daar heerlijk in zeg! Wat een heerlijke limo. Rustig de parking af en dan de snelweg op.....gas op de plank.....WAUW!!! Wat een versnelling en wat een geluid. Heerlijk. De Afsluitdijk over, waar het echt veel te druk was, en toen de A31 vanaf Harlingen voorbij Franeker.....ik kon het even niet laten....ik had Jelmer al een keer flink zien doorhalen, en dat deed ik dus ook maar een keer.....toen op 20 km na het getal met de 3 ervoor in beeld kwam hield ik maar op.....maar wat een wagen....gaat maar door!!!!! Vlakbij Jelmer zijn huis nog even door een viaduct en volgens mij hield de man rechts van de weg zijn kinderen op de fiets tegen van schrik. Volgens mij dacht ie dat de Duitsers er weer aankwamen, althans zijn gezicht gaf een dergelijke blik. Bij Jelmer thuis de M geparkeerd en op dat moment belde Ilija. Hem eerst maar eens de Schnitzer laten horen, ik hoorde alleen gelach aan de andere kant van de lijn.
Ilija bleek samen met Romo en André bij De Beier te zijn, dus ja......dan wij ook maar even

Bij De Beier natuurlijk weer ouderwets gezellig. Ook Hielke kwam nog even buurten en die was ook wel onder de indruk van de M5. Ik stond me ondertussen te vergapen aan de M3 van Romo.....wat een wagen!! Het plan was om even bij de kartbaan wat te gaan eten, dus wilde ik wel even een rondje met Romo mee. Ilija bij Jelmer in en ik bij Romo in.....dacht ik......het ging andersom.....Romo bij mij in

Het eten was ook weer gezellig en met een vol buikje zetten Jelmer en ik de terugweg in naar Franeker. Thuis bij mijn ouders Steven en mijn ouders de auto nog even laten zien, en ook die waren diep onder de indruk!
Heel veel fijne kilometers gewenst en bedankt voor de mooie dag Jelmer!!!