Thommy's Drift E30

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Downforce Hans

Re: Thommy's Drift E30

Bericht door Downforce Hans » 13 mei 2009, 16:02

Heeeeeeeee Gordon, leer eerst eens driften en kalefater dan die beemer op........Ipv andersom.

Als je er dadelijk niets van bak kan je in iedergeval je auto er de schuld niet meer van geven :mrgreen:

yorick

Bericht door yorick » 13 mei 2009, 18:04

Wat Frank zegt, geluid zeker. Prestatie, minimaal. Door het geluid lijkt het wel sneller te gaan :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 mei 2009, 00:20

Niet doen, zo'n K7N 57i kit. Deze combinatie pakt bij E30's nogal ongelukkig uit, en is geen aanrader. Ik geloof dat dag lag aan de luchtmassameter van de M20 motoren.

Thommy

Bericht door Thommy » 14 mei 2009, 09:17

Jeroen schreef:Niet doen, zo'n K7N 57i kit. Deze combinatie pakt bij E30's nogal ongelukkig uit, en is geen aanrader. Ik geloof dat dag lag aan de luchtmassameter van de M20 motoren.

dus kan het beter met het origineel blijven doen en een GTAS monteren :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2009, 11:20

Je kan nog beter zonder luchtfilter rijden (Wel met behuizing). Alle risico's zijn voor jezelf. :)
Ik rijd gewoon met een normaal papieren luchtfilter en dat is prima. Wel regelmatig vernieuwen.
In de E30 cup rijden sommigen dus zonder inlegfilter in de bak. 1 keer iemand voor je die een stukje naast de baan meepikt en je blok gaat 10.000 km minder lang mee, maar aangezien dat geen racer zal boeien....

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 11:22

Heb nog wel OEM luchtfilter met element. Wel heb ik een opening in de koplamphuis naar luchtfilter toe voor betere aanvoer.

Thommy

Bericht door Thommy » 14 mei 2009, 12:46

Tristan schreef:Heb nog wel OEM luchtfilter met element. Wel heb ik een opening in de koplamphuis naar luchtfilter toe voor betere aanvoer.

wil straks de mistlampen eruit halen en 1 van de ingangen gebruiken om luicht aan te zuigen...

maar ik blijf gewoon bij de normale filter, deze is dus goed genoeg wat ik begrijp :D

grt thommy

Thommy

Re: Thommy's Drift E30 - update interieur

Bericht door Thommy » 22 okt 2009, 12:31

Auto staat nu bij Vlasblom-tuning en het volgende word momenteel gemonteerd :D
zodat we zaterdag de 31 weer eens lekker bezig kunnen zijn op Weeze :mrgreen: :df: :mrgreen:

Kuipstoel QSP (zwart) 2X

Afbeelding

stoelkussen QSP klein (zwart) 2X
stoelkussen QSP middel (zwart) 2X

Afbeelding

4 punt Gordels (Rood)
Afbeelding

en mn shortshifter zitten erin na het weekend....

nu alleen de kooi, een zwart laklaagje en een polyester bodykit nog :) maar dat zal in de winter gebeuren :banaan:

Grt Thommy

Tristan

Bericht door Tristan » 22 okt 2009, 12:32

Zag je gister nog bij Vlasblom. Stond bovenop in de hal en wou je gedag zeggen maar je was alweer weg. :wink:

Thommy

Bericht door Thommy » 22 okt 2009, 12:34

Tristan schreef:Zag je gister nog bij Vlasblom. Stond bovenop in de hal en wou je gedag zeggen maar je was alweer weg. :wink:
ja was een bliksem bezoek. moest even mn gordels en de shortshifter langs gooien...

heb gister nog wel even staan kwijlen bij je gebakje!! :shock:

ik en mn meisje zijn ook naar zoiets aan kijken :df:

grt Thommy

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 okt 2009, 12:40

Zit ik goed als ik zeg dat zo'n QSP kuipstoel ongeveer 200 euro per stuk kost? Valt me mee qua prijs eigenlijk. Misschien wat voor mijn toekomstige drifthok. :D

Helaas zie ik je topic nu pas en zijn alle foto's kruisjes geworden, maar ik kan me zo voorstellen hoe hij eruit zit. Binnenkort nieuwe foto's? :P

Nieuwe spulletjes zien er goed uit! ;)

Thommy

Bericht door Thommy » 22 okt 2009, 12:45

Robin Hartog schreef:Zit ik goed als ik zeg dat zo'n QSP kuipstoel ongeveer 200 euro per stuk kost? Valt me mee qua prijs eigenlijk. Misschien wat voor mijn toekomstige drifthok. :D

Helaas zie ik je topic nu pas en zijn alle foto's kruisjes geworden, maar ik kan me zo voorstellen hoe hij eruit zit. Binnenkort nieuwe foto's? :P

stoelen zij 125,- st ex :D

foto''s zijn jammer genoeg allemaal offline gegaan door crashen van de servert waar het op stond... :'(
heb alle foto's nog wel ergens en zal ze binnen kort wel on-line gooien op Picasa

als ik de auto maandag of dinsdag ophaal zal ik idd wel even nieuwe foto's schieten 8)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 okt 2009, 12:51

Thommy schreef:
Robin Hartog schreef:Zit ik goed als ik zeg dat zo'n QSP kuipstoel ongeveer 200 euro per stuk kost? Valt me mee qua prijs eigenlijk. Misschien wat voor mijn toekomstige drifthok. :D

foto''s zijn jammer genoeg allemaal offline gegaan door crashen van de servert waar het op stond... :'(
heb alle foto's nog wel ergens en zal ze binnen kort wel on-line gooien op Picasa

als ik de auto maandag of dinsdag ophaal zal ik idd wel even nieuwe foto's schieten 8)
Kijk, dat zijn nog eens prijzen. ;) Kun je er ook nog wat van verwachten of zijn het alleen maar een paar plankjes met stof? :P

Ben benieuwd!

Heb niet heel het topic doorgelezen trouwens, maar ga je nog wat motorisch doen?

Thommy

Bericht door Thommy » 22 okt 2009, 18:12

Robin Hartog schreef:
Thommy schreef:

Kijk, dat zijn nog eens prijzen. ;) Kun je er ook nog wat van verwachten of zijn het alleen maar een paar plankjes met stof? :P

Ben benieuwd!

Heb niet heel het topic doorgelezen trouwens, maar ga je nog wat motorisch doen?

stoelen zitten goed. speciaal voor grote/lange mensen. het is een buizen frame met goede stevige stof :)
motorisch zijn er wel plannen maar dat gaat zeker nog een 1,5 jaar duren ivm de euro's... :bag:
het plan is dan om een E36 M3 of E34 M5 motor erin te leggen. t.z.t. zal ik ook wel ander stoelen hebben met een poliester schaal
ben nu bezig met een setje BBS RS voor het mooi/straat gebruik. wil het hart dan gun-metal spuiten...

wel minder diepe randen, 8j ipv 10j zoals hieronder...
Afbeelding

Eerst moet er nog een body kit op zoals deze:

Afbeelding

Afbeelding

Grt Thommy

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 22 okt 2009, 18:31

Thommy schreef:Auto staat nu bij Vlasblom-tuning en het volgende word momenteel gemonteerd :D
zodat we zaterdag de 31 weer eens lekker bezig kunnen zijn op Weeze :mrgreen: :df: :mrgreen:
Gezellig, tot dan! :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 okt 2009, 18:45

@Thommy: Zeer leuke plannen! Ga dit topic eens helemaal door lezen en op de voet volgen. :) Allemaal plannen noteren voor mijn toekomstige E30. :mrgreen:

Thommy

Re: Thommy's E30 325i

Bericht door Thommy » 28 okt 2009, 20:40

Foutje

Thommy

Bericht door Thommy » 03 nov 2009, 08:50

Heb een heerlijk weekend gehad. en heb de BMW op verschillend fronten kunnen testen... dwars, optrekken en herrie :D

zal vanavonnd wat foto's maken van het hele spul.

de auto stond dus zaterdag ochtend bij Vlasblom in Uden. daar aangekomen, ingestapt, zo dat zit heerlijk de nieuwe stoelen :D met gordels :D
contact aan en starten........... :shock: wat gebeurt er nou... klapt er een gebouw inelkaar achter mij... :shock:

nee het is de nieuwe knalpijp van Jeroen zijn oude E30 (G-TAS) :twisted: :twisted:

wat een sound:D dit had ik echt niet verwacht :)

verder schakelde de shortshifter wat stroef maar aan het einde van de dag toch al weer wat soepeler :D
het driften ging jamergoenoeg niet naar mijn zin... was voor mij al weer meer dan 8 maanden geleden dat ik gedrift had... dus ging even niet lekker... daarbij kwam dat ik nog bezig was met het verwisslen van de banden en dat er al een e36 binnen kwam rijden met een kort neusje... bunkertje gekust...
net de eerste keer op de baan, tevens eerste keer Weeze... in rondje 3 een groene E30 total los in het gras... was in het gras terrrecht gekomen en over een Betonnen pour geklapt :(
dit deed mij ook niet veel goeds... verder ging het af en toe zo snel daar dat ik me steeds een obstakel voelde en dus niet lekker mn ding kon doen :(
volgende keer eerst maar weer op het paddock :bag:
en dan kijken we wel hoe het verder gaat :)

daarna zijn we, om de uitlaat te testen maar 'éven' naar London gegaan.........
Had wat stickers meegenomen en gas er op!
Dit was echt een kort maar wederom weer een SUPER weekend!
het geluid was echt oor verdovend! nog wat burnout gedaan voor wat discotheken... iederen kijken naar die Lambo's, TVR's, Ferrarie's maar niemand keek naar mijn E30-je :(
dan maar ff burnen om wel wat aandacht te krijgen :D
en die kregen we ook... of we ff wilde opzouten met dat burnen want iedereen kreeg spontaan iets aan zijn longen....:P
daarna vroeg iedereen van PH :hmmm: zich af wie dat rook gordijn had gezet in de tunnels en straten... :angel:
daarna vroeg ik me af wat die koelvloeistof op de straat deed................................ :hmmm: :hmmm: :hmmm: (had verwacht dat we gelijk konden door rijden maar er stond file dus de motor kon niet afkoelen :(
gelukkig geen schade ofzo maar gewoon iets te warm geworden... bijgevuld en gaan maar weer :D

volgende LTR moet maar snel gebueren en dan met Mucho's meer vanuit DF :D

foto's en filmpjes volgen nog :D

grt Thommy

Thommy

Bericht door Thommy » 04 nov 2009, 09:28

op de achtergrond..... :bag: tijdens de Halloween LTR

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thommy op 04 nov 2009, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 04 nov 2009, 09:55

Wij keken naar de e30 hoor! We zeiden nog dat het net leek alsof iemand met een krik in de kofferbak was wezen driften. Konden alleen niet begrijpen dat iemand zo lomp zou kunnen zijn, maar misschien kun jij ons even verhelderen? :roflol:

Thommy

Bericht door Thommy » 04 nov 2009, 10:21

:bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 nov 2009, 10:55

goed bezig Thommy! word nog wat zo 8) 8) 8)

Thommy

Bericht door Thommy » 04 nov 2009, 11:11

maak deze helemaal super strak in CLS uitvoering :P

maar zit stiekem ook naar iets nieuws te kijken...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 nov 2009, 16:22

Leen af en toe dat zwarte hok van Jannie, kom je echt wel mee weg :mrgreen:

Thommy

Bericht door Thommy » 04 nov 2009, 19:47

Downforce Hans schreef:Leen af en toe dat zwarte hok van Jannie, kom je echt wel mee weg :mrgreen:
Zit toch al genoeg schade op dus dat mag dan wel.... Die paar keer dat ik dan crash is niet te zien.... :oops:

Plaats reactie