De nieuwe Golf VI (GTI)
- Tristan
Re: De nieuwe GOLF VI (official)
Achterkant ben ik niet wild van. VInd de huidige kont beter staan. 

- RutgerK
De auto krijgt van mij wel een dikke voldoende.
Toch een paar kritiekpunten:
- Bij een nieuw model had ik eigenlijk ook nieuw gestylde velgen verwacht. Ik vind deze overigens zeker niet lelijk.
- Achterlichten hadden af mogen wijken van de standaard acterlichten. Helemal rood en wat donkerder.
- De motor!
Misschien trek ik te snel conclusies maar de 2.0T lijkt de 'oude' 2.0T te zijn, gezien het koppel. Waarschijnlijk is het motormanagement wat bijgeregeld om aan wat meer pk's te komen. Hopelijk heeft dat nieuwe motormanagement ook een positief effect op het milieulabel want die is bij de 'oude' 2.0T niet zo gunstig.
Ik dacht dat de nieuwe 2.0T met 350Nm in de GTI zou komen. Die heeft in de A4 een B-label en laat dat A4 in 6,9 seconden naar de 100km/u accelereren. Die motor in de GTI zou dan nog wat betere prestatie moeten leveren.
Toch een paar kritiekpunten:
- Bij een nieuw model had ik eigenlijk ook nieuw gestylde velgen verwacht. Ik vind deze overigens zeker niet lelijk.
- Achterlichten hadden af mogen wijken van de standaard acterlichten. Helemal rood en wat donkerder.
- De motor!
Misschien trek ik te snel conclusies maar de 2.0T lijkt de 'oude' 2.0T te zijn, gezien het koppel. Waarschijnlijk is het motormanagement wat bijgeregeld om aan wat meer pk's te komen. Hopelijk heeft dat nieuwe motormanagement ook een positief effect op het milieulabel want die is bij de 'oude' 2.0T niet zo gunstig.
Ik dacht dat de nieuwe 2.0T met 350Nm in de GTI zou komen. Die heeft in de A4 een B-label en laat dat A4 in 6,9 seconden naar de 100km/u accelereren. Die motor in de GTI zou dan nog wat betere prestatie moeten leveren.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Even gepikt van het VWforum
Geknutseld model my ass!!!! :twisted:
Vind de Golf VI er uber dik uitzien

Een conceptcar van de nieuwe zesde generatie Golf GTI staat volgende week op de autoshow van Parijs, maar de eerste officiële beelden zijn reeds beschikbaar…
In vergelijking met de gewone Golf VI krijgt de GTI er 10 pk bij. Niet schokkend, maar wel goed voor lage emissies. De GTI heeft een topsnelheid van 239 km/u en gaat in 7,2 seconden naar de 100 km/u.
Aan de buitenkant is het ietsje beter gewoorden, maar niks spectaculairs. We zien oa strakkere bumpers, een dakspoiler en een diffuser met extra uitlaatpijpje. De auto zal officieel gepresenteerd worden als ‘GTI Concept’, maar de productieversie (2009) zal waarschijnlijk erg weinig afwijken van wat we hier zien. Op een later moment komt er ook een 170 pk sterke dieselversie van de Golf GTI (Golf GTD) en een R-versie met 270 pk vermogen, zoals we reeds konden melden (via evo.co.

Geknutseld model my ass!!!! :twisted:
Vind de Golf VI er uber dik uitzien

Een conceptcar van de nieuwe zesde generatie Golf GTI staat volgende week op de autoshow van Parijs, maar de eerste officiële beelden zijn reeds beschikbaar…
In vergelijking met de gewone Golf VI krijgt de GTI er 10 pk bij. Niet schokkend, maar wel goed voor lage emissies. De GTI heeft een topsnelheid van 239 km/u en gaat in 7,2 seconden naar de 100 km/u.
Aan de buitenkant is het ietsje beter gewoorden, maar niks spectaculairs. We zien oa strakkere bumpers, een dakspoiler en een diffuser met extra uitlaatpijpje. De auto zal officieel gepresenteerd worden als ‘GTI Concept’, maar de productieversie (2009) zal waarschijnlijk erg weinig afwijken van wat we hier zien. Op een later moment komt er ook een 170 pk sterke dieselversie van de Golf GTI (Golf GTD) en een R-versie met 270 pk vermogen, zoals we reeds konden melden (via evo.co.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Erg fraai die nieuwe GTi!!!
- RVV
Zo in GTI jas krijgt ie wel puntjes van mij.
- M-Roadster
Ik ben 14 en 15 Augustus j.l. in Wolfsburg geweest om de Autostadt te bezoeken. Daar hebben we er op de parkeerplaats bij de fabriek een zien staan. Ook in de fabriek stond een volledig geassembleerd model (daar mocht ik helaas geen foto's maken).
Ik vind het wederom een mooie kar, hoewel je wel goed moet kijken naar de verschillen met de V (op de achterkant na dan). Hier mijn 3 foto's:

Sorry voor de slechte kwaliteit, karretje bewoog en officieel mochten er geen foto's gemaakt worden.
Ben wel benieuwd naar alle stoere en bijzondere modellen die eraan gaan komen, want dat schijnen er nogal wat te zijn. 8)
Ik vind het wederom een mooie kar, hoewel je wel goed moet kijken naar de verschillen met de V (op de achterkant na dan). Hier mijn 3 foto's:
Sorry voor de slechte kwaliteit, karretje bewoog en officieel mochten er geen foto's gemaakt worden.
Ben wel benieuwd naar alle stoere en bijzondere modellen die eraan gaan komen, want dat schijnen er nogal wat te zijn. 8)

- Stefan Platteschor
Denk niet dat er een GTD komt. Dat werd namelijk bij de V ook al geroepen. Werd uiteindelijk GT.
De 170 pk versie is er dus altijd al... en komt er nu gewoon weer.
GTI is mooi! Alleen de pijpjes weer lekker links bij elkaar doen. Dan mag de GTI-R ze wel uit elkaar.
De 170 pk versie is er dus altijd al... en komt er nu gewoon weer.
GTI is mooi! Alleen de pijpjes weer lekker links bij elkaar doen. Dan mag de GTI-R ze wel uit elkaar.
- RutgerK
Volkswagen/Audi heeft ook al tijden een 2.0TDI biturbo met 204pk (zo goed als) productierijp.
Een GTD lijkt mij een mooi model voor die motor.
-
- Auto: M3P, 130i
De nieuwe Sirocco had de Golf VI moeten zijn. Dat was gaaf.
- Stefan Platteschor
Dat wist ik niet. Maar dat is idd DE combi!RutgerK schreef:Volkswagen/Audi heeft ook al tijden een 2.0TDI biturbo met 204pk (zo goed als) productierijp.
- RutgerK
April 2007 in de Audi Cross Coupé gepresenteerd.
"De Cross Coupé quattro wordt aangedreven door een 204 pk sterke 2.0 liter viercilinder diesel, goed voor een koppel van 400 Nm en een verbruik van 5,9 liter per 100 km." Ik weet niet meer waar ik las dat het een biturbo zou zijn maar gezien de pk's en Nm's lijkt een enkele turbo onwaarschijnlijk.
"De Cross Coupé quattro wordt aangedreven door een 204 pk sterke 2.0 liter viercilinder diesel, goed voor een koppel van 400 Nm en een verbruik van 5,9 liter per 100 km." Ik weet niet meer waar ik las dat het een biturbo zou zijn maar gezien de pk's en Nm's lijkt een enkele turbo onwaarschijnlijk.
- Joop
Achterlichten wellicht een tikje te groot...
...maar voor een Golf een hele nette auto....
...die foto's van de GTi zien er ook goed uit overigens; als de GTi maar half zo wordt als op die plaatjes wordt het een geweldige auto om te zien.
...maar voor een Golf een hele nette auto....
...die foto's van de GTi zien er ook goed uit overigens; als de GTi maar half zo wordt als op die plaatjes wordt het een geweldige auto om te zien.
Laatst gewijzigd door Joop op 27 sep 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
De Touareg achterlichten zijn niet mijn ding en voor de rest vind ik em eigenlijk lopmper overkomen dan de V. Voorlopig blijf ik die dan ook mooier vinden. Het GTI stuur is ook over the top imho, blokjes bekleding wel weer gaaf
VW doet er goed aan om het vermogen wat op te schroeven zodat ze de Focus ST wat meer tegenstand kunnen bieden en je niet eerst langs JD moet 

- Macboy
Joop: de GTI komt PRECIES als op de plaatjes
Is gewoon productieklaar en wordt meteen meegeleverd. Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, want de prijzen gaan er maar minimaal omhoog.
Ben vooral onder de indruk van de sublieme stoelen en het gave stuurtje.

Ben vooral onder de indruk van de sublieme stoelen en het gave stuurtje.
- mrbbs
achterkant gelijkt terug op dat van de Golf IV en dat vond ik echt lelijk.. achterkant ben ik dus niet voor te vinden.
Zullen nog even moeten afwachten tot we hem werkelijk in de levende lijve te zien krijgen..
Zullen nog even moeten afwachten tot we hem werkelijk in de levende lijve te zien krijgen..
- Joop
Check... Job wel done lijkt 't mij dan... 8)Macboy schreef:Joop: de GTI komt PRECIES als op de plaatjesIs gewoon productieklaar en wordt meteen meegeleverd.....
-
K vind de GTI wel oke moet ik zeggen.
Niet omdat ik hem (tegenwoordig) heb maar de typeIV blijft het mooist in mijn ogen.
Niet omdat ik hem (tegenwoordig) heb maar de typeIV blijft het mooist in mijn ogen.
- Mark Nauta
Heel erg mooi!!!!!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, GTI is idd erg mooi.
- RutgerK
En dus voorzien van een elektrisch gestuurd sperdifferentieel. :!:
http://www.volkswagen.nl/home/over_volk ... nl,00.html
http://www.volkswagen.nl/home/over_volk ... nl,00.html
- Arthur
Ik heb wel zin aan zo'n GTI-tje straks.
En dan naar JD ermee
Zal toch ook in 5-drs komen, neem ik aan?
Edit, die blauwe is er 1
Ook gelijk een leuk kleurtje.
Paar maandjes wachten nog
En dan naar JD ermee

Zal toch ook in 5-drs komen, neem ik aan?
Edit, die blauwe is er 1

Ook gelijk een leuk kleurtje.
Paar maandjes wachten nog

-
130i nu al zat? 

- Erik-Jan
Vandaag voor het eerst een Golf VI gespot op de A28 bij Amersfoort.
Rij zelf momenteel zakelijk Golf V maar de VI ziet er een stuk beter uit.
Met name de koplampen vond ik erg geslaagd, komt op foto's minder mooi over.
Ook de "Touareq" achterlichten zien er mooi uit in het eggie
Rij zelf momenteel zakelijk Golf V maar de VI ziet er een stuk beter uit.
Met name de koplampen vond ik erg geslaagd, komt op foto's minder mooi over.
Ook de "Touareq" achterlichten zien er mooi uit in het eggie
- Mark Nauta
Deze koplampen zouden ze in alle modellen moeten leveren.
- Arthur
Neuh, maar is toch wel een krap ding.Tom schreef:130i nu al zat?
Alles is/gaat wat stug, houdt m'n vrouw niet van.
En alleen omdat het RDW of een 6 cil is betekent bij mij niet dat het een blijvertje is :o
Daarbij komt dat de Golf6 GTI er goed uitziet en ik wel een VAG liefhebber ben

Weliswaar komt 'ie wat te vroeg maar dan wacht ik nog een jaartje anders gaat het wel heel snel allemaal

Dit vind ik wel wat: