Ik was gisteravond echt volledig gesloopt. Woensdagavond te lang doorgewerkt aan de BMW, teveel spullen in en uit lopen laden, heen en weer rijden naar mijn werkplaats voor ontbrekende goodies en maar 3,5 uur geslapen. We waren mooi op tijd op 't paddock. Toen snel even naar de ijzerwarenhandel in 't centrum van Zandvoort voor een M10 moertje, zodat ik de bijrijdersstoel vast kon zetten.
Mijn gelaccu is dood, dus even opstarten met extra accu en dan niet meer uitzetten.
Uitzetten deed ik toen ik na +- 15 a 20 rondjes vanuit Hugenholtz richting Scheivlak reed, want ik hoorde een harde KRAK gevolgd door PRRRRRRRRRRRRRRRRR. Motor voor de zekerheid meteen uitgezet nog ver voor de Slotemakers uitgezet en net voor de Vodafone moest ik nog remmen om aan de zijkant van de baan stil te zetten. Ik was bang voor het ergste, maar gisteravond op de brug bleek dat de eerste downpipe was gescheurd. Deze is vandaag weer gelast.
Het rijden ging verder wel aardig, maar niet goed. Het was jammer dat het nieuwe onderstel + sper nog niet op de auto zaten, want die had ik echt nodig. Ik miste nu een stukkie controle, waardoor ik niet echt mooi kon rijden, dan maar hard en ruig.
In het begin werd ik gewaarschuwd op 't rechte end. Dus ik stoppen, rondje rond de auto gelopen. Peter kwam me via dezelfde rijder waarschuwen dat ik benzine lekte. Hetgeen logisch was, want ik had een volle tank en omdat mijn tankdop was gejat, en dus even een nooddopje van de Shell erop gezet. Dat werkt dus niet in linker bochten... maar goed, dan maar zo snel mogelijk die liters eruit stampen. Intussen werd ik nog door diverse mensen gewaarschuwd.
Ik vond iedereen keurig rijden op de baan. Mensen gingen goed voor elkaar opzij en met de mensen die nagenoeg even hard gingen, had ik 't idee dat er voldoende afstand werd gehouden. Geen racen, maar gewoon lekker vrij rijden.
Fre, mijn metgezel voor de dag heeft zich ook prima gemaakt. Eerst had ie twee keer met Jacco in de MR2 Turbo zonder remmen meegereden en daarna met mij, tot mijn uitlaat dus afbrak. Hij vond het bizar hard gaan in sommige bochten (vooral de Marlboro vond hij heftig, zo vol over die curbs).
Hij vond het, net als ik, erg gezellig. Hij was echt verbaasd over de onderlinge sfeer. Want die was gisteren echt fantastisch. DF is een mooie club. Er stond een prachtig wagenpark en iedereen lijkt t met elkaar te kunnen vinden. Ik heb echt genoten, maar na 2 uur vlaggen kreeg ik wel last van de hitte en bleek ik te weinig hebben gedronken. Op de terugweg kreeg ik een migraine aanval die tot gisteren laat duurde. Ik moest de BMW nog wegbrengen en de landrover leegruimen, mijn kat naar zijn vakantie adres brengen, nog even op visite bij Fre... ik was dus gesloopt toen ik thuis kwam. Vandaag even een dagje werken. Morgen misschien racen en zondag op vakantie. Maar die anderhalf uur rijden gisteren, die kan niemand me afnemen.
Heren organisatie en vooral Peter: Wederom onwijs bedankt!! Topdag.