
E90 facelift
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy schreef:Betreffende die lijntjes hierboven is het niet bedoeld om te vergelijken, maar de aanpassingen te laten zien.
Dat leek me toch wel duidelijk ?
Dat verschil snappen we allemaal wel, alleen haalt BMW er wel een "commercieel" truukje mee uit. Door de nieuwe extra te accentueren ziet de oude er ineens minder aantrekkelijk uit. En dat slaat natuurlijk nergens op..
Want BMW maakt ook nog eens gebruik van foto's met niet overeenkomstige proporties van de auto. De lijntjes auto is groter dan de oude auto. Daardoor is alles nog dikker aangezet.
BMW verspreid dit soort foto's niet voor niks op het internet.
Het dient natuurlijk een hoger doel en dat is de verkopen van de nieuwe face lift uitvoering een extra boost te geven.. de oude modellen er oud uit laten zien ie een beproefd en doeltreffend middel.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zelfde als met wasmiddelen, de nieuwe is altijd beter...................Rico v Velzen schreef:Macboy schreef:Moet BMW dan het oude model gaan promoten ?
Uiteraard niet, maar verloochen hoeft ook weer niet, tenslotte is het eerste model niet voor niks al eerste model gekozen. alsof het nu ineens een beroerde keuze was 4 jaar geleden.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De achterkant was een zeer beroerde keus 4 jaar geleden. Dat mag je bijna een feit noemen 
En liefhebbers van lelijkheid zijn er altijd
Geloof me Rico: zodra aftermarket spul de overhand krijgt, dan wéét je toch dat er iets niet klopt ? Tuurlijk ben ik er inmiddels ook aan gewend en tuurlijk heb je mensen die het vanaf het begin mooi vonden, maar het grootste deel van de mensen vond het niet wat.
Ken je enig ander model waar aftermarket achterlichten zo'n toevlucht hebben genomen op auto's die verder standaard zijn ? (dus enkel het aanvinken van de donkere achterlichten en geen spoilers of andere sjonnie-spul). Neen.
Zie ook de huidige Impreza STI/WRX. Je kunt het mooi vinden, maar je kunt niet ontkennen dat de meerderheid zich afvraagt waarom de lampen niet gewoon rood waren. En ziedaar de aftermarket. Bij de Impreza ligt dit natuurlijk iets anders, omdat veel meer onder handen wordt genomen door de gemiddelde Impreza-rijder. Daar is het ook de auto voor.
Wat ik maar wil zeggen: dit bevestigt het gegeven dat de ontwikkelaar gewoon een misstap heeft begaan.
En die is nu godzijdank gecorrigeerd (weliswaar 4 jaar te laat, maar toch). Probleem is nu namelijk dat de achterkant eindelijk bij de meesten gewend is. En de verkoop van de 3-serie heeft zich nooit tegen laten houden door de achterkant (terecht, zou ik hem ook niet voor laten staan) dus vandaar dat het geen spoedklus was.

En liefhebbers van lelijkheid zijn er altijd

Geloof me Rico: zodra aftermarket spul de overhand krijgt, dan wéét je toch dat er iets niet klopt ? Tuurlijk ben ik er inmiddels ook aan gewend en tuurlijk heb je mensen die het vanaf het begin mooi vonden, maar het grootste deel van de mensen vond het niet wat.
Ken je enig ander model waar aftermarket achterlichten zo'n toevlucht hebben genomen op auto's die verder standaard zijn ? (dus enkel het aanvinken van de donkere achterlichten en geen spoilers of andere sjonnie-spul). Neen.
Zie ook de huidige Impreza STI/WRX. Je kunt het mooi vinden, maar je kunt niet ontkennen dat de meerderheid zich afvraagt waarom de lampen niet gewoon rood waren. En ziedaar de aftermarket. Bij de Impreza ligt dit natuurlijk iets anders, omdat veel meer onder handen wordt genomen door de gemiddelde Impreza-rijder. Daar is het ook de auto voor.
Wat ik maar wil zeggen: dit bevestigt het gegeven dat de ontwikkelaar gewoon een misstap heeft begaan.
En die is nu godzijdank gecorrigeerd (weliswaar 4 jaar te laat, maar toch). Probleem is nu namelijk dat de achterkant eindelijk bij de meesten gewend is. En de verkoop van de 3-serie heeft zich nooit tegen laten houden door de achterkant (terecht, zou ik hem ook niet voor laten staan) dus vandaar dat het geen spoedklus was.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik vind de achterlicht units niet in balans, net of ze niet af zijn, romellig haakje er in geheel rood (bijna dan) lijkt de achterkant ook vlakker te maken van de auto.. Dit in tegenstelling tot de MK1 achterlichten, mooi of lelijk.. ieder zijn ding, maar ze zijn wel ontwerptechnisch in balans en ze zien er "af" uit.. bij de nieuwe lijkt het of ze vergeten zijn de rode camouflage tape er af te halen.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ben ik niet met je eens. Ik heb de oude geaccepteerd, maar ik vind ze niet kloppen en dus ook niet af. Juist de facelift-variant vind ik meer op een consequent ontwerp lijken. Ze komen in mijn ogen ook veel beter uit met de nummerplaatsectie. Ze zijn ook breder wat ik een stuk beter vind ogen bij een sedan in deze klasse. Natuurlijk mag jij een andere mening hebben, ik ben het er alleen niet mee eens dat een MK1 rear mooier IS.Rico v Velzen schreef:Dit in tegenstelling tot de MK1 achterlichten, mooi of lelijk.. ieder zijn ding, maar ze zijn wel ontwerptechnisch in balans en ze zien er "af" uit..
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Lig er niet wakker van, sterker nog...we rijden nu een splinternieuwe High Executive met schuif/kanteldak voor de prijs van een nog splinternieuwerderererererer kale facelift met halogeen kaarsjesMacboy schreef:Toch klote als je die plaatjes ziet: heb je er net 1 besteld, rijd je alweer een oud model
Leuk al die luxe artikelen voor weinig geld op de pre-facelift-modellen, maar feitelijk word je gewoon genaaid

Met de Audi A6 wacht ik nog wel op de facelift, maar ook alleen maar omdat er genoeg budget is om ook die behoorlijk aan te gaan kleden. Ergens volgende week bestellen, dan zijn de prijzen bekend.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
High Executive was op de laatste mk1 modellen een optie voor 1960,- euro. Bij het mkII model gaat daar gewoon weer 6500,- euro voor gerekend worden, dus kan je jezelf eigenlijk vragen: mk1 318d High Executive of kale mk2 318d met 1960 euro aan opties?
Onze auto wordt over ongeveer een maand geleverd, het mkII model zal kort daarna volgen
Onze auto wordt over ongeveer een maand geleverd, het mkII model zal kort daarna volgen
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten