Oogcorrectie part deux

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Oogcorrectie part deux

Bericht door Mark Nauta » 02 sep 2008, 17:51

Vandaag wederom een controle gehad van mijn lenzen. De laatste omdat we nu de juiste lenzen en pasvorm hebben. 1,5 week in gebruik en helemaal top. Wat verschillende testjes gedaan en pasvorm is uitstekend, het hele oog wordt correct gecorrigeerd, aan beide kanten. Sterkte is super en is zelfs op het niveau van mijn bril. Ik had daarmee al uitzonderlijk goed zicht en nu ook weer haal ik de 140% die ik toen al had. Helemaal goed. Over een half jaar heb ik weer een controle.

Voor mensen die nog niet helemaal snappen hoe nachtlenzen nu werken, of voor mensen die er gewoon meer over willen weten. Hier een duidelijke en simpele uitleg ook met animatie.
http://www.contactlenzen.nl/nachtlenzen.php?id=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom V

Bericht door Tom V » 03 sep 2008, 00:40

Mark Nauta schreef:Vandaag wederom een controle gehad van mijn lenzen. De laatste omdat we nu de juiste lenzen en pasvorm hebben. 1,5 week in gebruik en helemaal top. Wat verschillende testjes gedaan en pasvorm is uitstekend, het hele oog wordt correct gecorrigeerd, aan beide kanten. Sterkte is super en is zelfs op het niveau van mijn bril. Ik had daarmee al uitzonderlijk goed zicht en nu ook weer haal ik de 140% die ik toen al had. Helemaal goed. Over een half jaar heb ik weer een controle.

Voor mensen die nog niet helemaal snappen hoe nachtlenzen nu werken, of voor mensen die er gewoon meer over willen weten. Hier een duidelijke en simpele uitleg ook met animatie.
http://www.contactlenzen.nl/nachtlenzen.php?id=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga zeer binnenkort eens informeren. Erg benieuwd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Oogcorrectie part deux the saga continues

Bericht door indobesar » 03 sep 2008, 11:43

Nandor schreef:Even serieus,

heb gister de operatie gehad, echt lopende band werk. Na 10 minuten naar buiten met een toilettas vol druppels, ontsmetters en antibiotica. Tranen de eerste paar uur, niet te zuinig. Meteen zonnebril op en die eigenlijk de hele dag opgehouden.
Elk uur bijdruppelen en toch wel vermoeid. Lekker gaan slapen en toch s'avonds om 2100 m'n bed in. Vanmorgen wakker worden en damn, gewoon heel behoorlijk zicht. Niet helemaal scherp maar dat moet zich de komende weken gaan ontwikkelen. Ik denk dat ik nu op zo'n 90% zit.

Vanmorgen de controle gehad en het zag er allemaal mooi, schoon, uit! Kleine bloeduitstorting in m'n linkeroog maar daar merk ik verder niks van.

De druppels en zo zijn waardeloos en het is vreemd om s'morgens niet direct naar je bril te hoeven grijpen.

Slag om de arm maar ik ben ONTZETTEND blij dat ik het gedaan heb!

Nandor
:hmmm:
Gefeliciteerd dude!

Zou je een beschrijving kunnen geven van de operatie zelf? Hoe is het om in bewustzijn geopereerd te worden. Persoonlijk vind ik het erg scary dat er in je hoornvlies gesneden wordt, flapje opzij geklapt wordt en vervolgens met een laserstraal in je ogen gaan schijnen. :bag:
Ben benieuwd.

Casper

Bericht door Casper » 03 sep 2008, 12:24

Mark Nauta schreef:Vandaag wederom een controle gehad van mijn lenzen. De laatste omdat we nu de juiste lenzen en pasvorm hebben. 1,5 week in gebruik en helemaal top. Wat verschillende testjes gedaan en pasvorm is uitstekend, het hele oog wordt correct gecorrigeerd, aan beide kanten. Sterkte is super en is zelfs op het niveau van mijn bril. Ik had daarmee al uitzonderlijk goed zicht en nu ook weer haal ik de 140% die ik toen al had. Helemaal goed. Over een half jaar heb ik weer een controle.

Mark: mag ik vragen wat jij per jaar betaald aan nachtlenzen?
Ik heb namelijk een tijdje geleden aan mijn opticien gevraagd wat die lenzen nou kosten. En die had het over €800 per jaar. Dat vond ik eigenlijk best veel voor mijn 2x -1.25 zonder cilinders e.d. ten opzichte van de €240 die ik nu per jaar betaal aan maandlenzen.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 03 sep 2008, 14:31

Wim kwam via pm ook al met die vraag Casper ;).

Het is een abonnement dat je afsluit. Betaling per maand. Ik betaal exact 30 euro per maand en éénmalig 85 euro voor het aanmeten. Daarin zitten dan verder alle controle's (2x per jaar) maar ook lenzenvloeistoffen etc. Is een all-in prijs dus.

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 03 sep 2008, 23:02

Mark Nauta schreef:Wim kwam via pm ook al met die vraag Casper ;).

Het is een abonnement dat je afsluit. Betaling per maand. Ik betaal exact 30 euro per maand en éénmalig 85 euro voor het aanmeten. Daarin zitten dan verder alle controle's (2x per jaar) maar ook lenzenvloeistoffen etc. Is een all-in prijs dus.
Eind oktober moet ik weer nieuwe maandlenzen halen, maar ik ga voor die tijd zeker informeren! Bedankt voor de info. :)

Shakes

Bericht door Shakes » 08 sep 2008, 18:09

Het gaat lekker!

Had de eerste nachten in de auto best wel last van schitteringen e.d.maar dat is wel voorbij.

Elke dag een paar procent beter dus ben zeer happy nog steeds.

N.

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 sep 2008, 18:13

Nandor schreef:Het gaat lekker!

Elke dag een paar procent beter dus ben zeer happy nog steeds.

N.
Toppie! :clap:

Casper

Bericht door Casper » 08 sep 2008, 21:16

Mark Nauta schreef:Wim kwam via pm ook al met die vraag Casper ;).

Thnx! Ik ga dit toch maar eens sterk overwegen, lijkt me heerlijk die dingen!

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2008, 12:41

klinkt goed kerel, mijn vriendin wil dat ook maar durfde eerst ook niet goed, maar na wat woorden en voorbeelden nu ook van jou lijkt het haar heerlijk dus zodra ze haar spul afgehandeld heeft zal het er wel een keer van komen, benieuwd waar jij hebt laten doen en voor hoeveel enz enz en wat je moet doen ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 sep 2008, 13:39

Iig altijd eerst goed kijken :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 09 sep 2008, 16:46

Rene als je tzt meer info wil ben je welkom. Bericht me maar even oid.

N.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Oogcorrectie part deux the saga continues

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 sep 2008, 17:40

indobesar schreef:
Nandor schreef:Even serieus,

heb gister de operatie gehad, echt lopende band werk. Na 10 minuten naar buiten met een toilettas vol druppels, ontsmetters en antibiotica. Tranen de eerste paar uur, niet te zuinig. Meteen zonnebril op en die eigenlijk de hele dag opgehouden.
Elk uur bijdruppelen en toch wel vermoeid. Lekker gaan slapen en toch s'avonds om 2100 m'n bed in. Vanmorgen wakker worden en damn, gewoon heel behoorlijk zicht. Niet helemaal scherp maar dat moet zich de komende weken gaan ontwikkelen. Ik denk dat ik nu op zo'n 90% zit.

Vanmorgen de controle gehad en het zag er allemaal mooi, schoon, uit! Kleine bloeduitstorting in m'n linkeroog maar daar merk ik verder niks van.

De druppels en zo zijn waardeloos en het is vreemd om s'morgens niet direct naar je bril te hoeven grijpen.

Slag om de arm maar ik ben ONTZETTEND blij dat ik het gedaan heb!

Nandor
:hmmm:
Gefeliciteerd dude!

Zou je een beschrijving kunnen geven van de operatie zelf? Hoe is het om in bewustzijn geopereerd te worden. Persoonlijk vind ik het erg scary dat er in je hoornvlies gesneden wordt, flapje opzij geklapt wordt en vervolgens met een laserstraal in je ogen gaan schijnen. :bag:
Ben benieuwd.
verdovingdruppels in je ogen, fixeerring ( zodat je het oog niet beweegt!) op je oog en snijden maar! laseren, flapje hoornvlies terug en klaar! wel je ogen dicht houden, maar dat doe je toch wel!
zoals boven omschreven 80 weken een zonnebril op je hoofd en dan heb je 20-20 zicht!

spreek niet uit eigen ervaring, maar die van mn vriendin... was in het WTC amsterdam net een blinde toen ze klaar was (en ik een geleidehond :roflol: )

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2008, 18:00

Nandor schreef:Rene als je tzt meer info wil ben je welkom. Bericht me maar even oid.

N.
Oke Nandor, zal nog wel ff duren maar als ze zo ver is laat ik het haar wel ff lezen en als ze ook daar wil dan nemen we ff contact via mail oid, thnx.

:nerd: :thumbup: :shocking:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 12 sep 2008, 00:46

Kleine update van mijn kant voor de nachtlens-geïnteresseerden ;).
Afgelopen nacht voor het eerst een nacht overgeslagen met lenzen indoen. Dus nu sinds gisterochtend de lenzen uit. Zicht is nog steeds super. Zelfs nu in de avond is het nog erg goed. Ietsje minder dan normaal, maar dat is echt maar marginaal. Ben er echt heel erg over te spreken nog steeds. Wat bevalt dit toch goed!!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 12 sep 2008, 00:53

Kan het niet anders dan eens zijn met Mark.

Hiervoor had ik nooit iets oogcorrectie. Alleen bij het auto rijden droeg ik een bril. Toen Mark met gewone lenzen begon dacht ik meteen al "dat moet ik ook". Mark had altijd al correctie dus hij merkte het verschil alleen met in- en uitdoen. De gewone lenzen bevielen mij niet, daar ik bij de Scuderia begin dit jaar bij de eerste de beste GT3 RS m'n lens vol met stof had. Toen hoorde ik van een vriend over nachtlenzen, ideaal! Kost iets meer, maar dit werkt gewoon ideaal. Heb nu de lenzen al in, kan je gewoon mee tv kijken enzo 's avonds. Morgen vroeg uit en klaar! Ik ben bij tijd en wijlen een fanatieke stapper en bij terugkomst van een leuke :drinking: avond heb je écht geen zin meer in die dingen. Geen probleem, je kijkt nog gewoon perfect door de dag ervoor.

Kan niet anders dan iedereen het aanraden.

Ohja nog een groot voordeel, mooie zonnebrillen! Geen lelijk op-sterkte-meuk of dure moderne-op-sterkte-meuk.

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2008, 09:33

Was dit topic alweer helemaal vergeten!

Twee weken terug voor controle geweest. Het ene oog heb ik een afwijking van +0.25 en de ander -0.25. Vijf weken na de operatie is dit gewoon een prima resultaat! De ogen moeten nog een beetje wennen zeg maar dus de kans dat het na 0.0 gaat is groot. Heb iig uitstekend zicht!!!!!!!

De eerste weken had ik ook last van HALO effecten. Nu totaal niet meer!

In april voor de halfjaarlijkse controle en 4 maanden later de jaarlijkse.

Geen bril dragen ruled!

N.

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 okt 2008, 11:18

Mooi zo ! :clap:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 23 okt 2008, 11:34

Nandor schreef: Geen bril dragen ruled!
We bereiken het op een andere manier, maar +1 !!

Mooi om te horen dat het zo goed gaat Nandor. Heerlijk man!!

Shakes

Bericht door Shakes » 23 okt 2008, 16:24

Rene!

Let even op dat dit het laatste jaar is dat je laseren bij de belastingdienst kunt claimen. Scheelt mij de helft. Uiteraard mag je ook alle controles opgeven.

N.

Iceman

Bericht door Iceman » 23 okt 2008, 18:13

Ik ben 6 geleden aan beide ogen gelaserd. Nooit problemen gehad, en heb er geen seconde spijt van gehad.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 okt 2008, 00:34

E60 M5 schreef:Was een mooi moment geweest om de forum layout te wijzigen. :mrgreen:
:clap: kom niet meer bij :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 okt 2008, 09:36

Nandor schreef:Rene!

Let even op dat dit het laatste jaar is dat je laseren bij de belastingdienst kunt claimen. Scheelt mij de helft. Uiteraard mag je ook alle controles opgeven.

N.
Hoe bedoel je...kun je daar geld van terug krijgen dan via de belastingdienst? kan iedereen dat ? en waarom alleen dit jaar nog.... :roll:

goed te lezen dat het goed aanslaat :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 24 okt 2008, 09:39

Voor zover ik weet is dit het laatste jaar. Je kunt even contact met ze opnemen natuurlijk!

http://www.fyeomedical.nl/?osadcampaign=adwords" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt ook in begin 2009 gaan en vragen om een factuurtje eind 2008 lijkt me :)

N.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 okt 2008, 09:49

thnx nandor, neem aan dat je het bij die mensen het laten doen?

Ik zal Monique (die vriendin) het vandaag eens doorgeven...zal voor haar beter volgend jaar uit komen qua financien, maar zal het eens voorleggen, thnx for the tip :clap:

Plaats reactie