Renault Clio Circuit-brenner

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 jul 2008, 14:02

Hey Metchu, ziet er lekker uit zeg!
Motorisch blijft ie stock?

Heb je zondag aan de ring nog even gespot, maar blijkbaar herkende je ons niet (zwarte e39 M5) :lol:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 jul 2008, 16:17

Ha, die Metchu;

Goed bezig, man. Had dit draadje nog niet eerder ingekeken. Ik zag op de foto's allemaal bekende plekjes (Spoorsingel Beverwijk, sloperij Thijs Rutte) bij mij in de buurt, dus ik zal mijn ogen open houden naar die bloedstollend snelle blauwe Fransoos.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jul 2008, 20:05

indobesar schreef:Haal je de rest van het interieur er ook nog uit?
daar ben ik al aardig mee bezig geweest... Achterbank e.d. zijn al weg. Ga em nog wat hardcorderderder proberen te strippen 8)
Dennis Schroyen schreef:Hey Metchu, ziet er lekker uit zeg!
Motorisch blijft ie stock?

Heb je zondag aan de ring nog even gespot, maar blijkbaar herkende je ons niet (zwarte e39 M5) Laughing
hij blijft idd gewoon stock, vooralsnog heb ik genoeg power om me te vermaken.

p.s. ik heb je inderdaad niet gezien, wel een e39 m5 :P volgende keer even gillen 8)

@ Hans, inderdaad, ik woon in Beverwijk dus dat zit er inderdaad dik in dat je de plekken op de foto's herkent :lol: ;)

Update, vandaag is alles gedaan wat er aan gedaan moest worden en de auto is door de keuring heen gekomen. De stoel is nu goed bevestigd met bouten en bovendien ook gelast! Ik heb weer even heerlijk kunnen rijden 8) Komende dag even verder gaan met strippen en ik wil het een en ander beplakken (a la Elmar :lol: ). Het is een fun-auto, dus hij mag er ook wel zo uitzien :wink: Ik ben in ieder geval tevreden dat het ding nu legaal op de weg mag en gewoon goed is. Kan ik nu eindelijk verder en is zien wat dat ding nou doet de 31e ;) (als camera-auto :P )

fotootjes :arrow:

[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0379.jpg[/img]
[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0380.jpg[/img]
[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0381.jpg[/img]
[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0383.jpg[/img]
[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0384.jpg[/img]
[IMG:1024:819]http://i292.photobucket.com/albums/mm29 ... _A0385.jpg[/img]

RobS

Bericht door RobS » 22 jul 2008, 20:38

Ziet er allemaal goed uit, had je met die slijptol niet meteen even de trekhaak er vanaf kunnen slijpen :P

Tom V

Bericht door Tom V » 22 jul 2008, 21:44

Voor iemand die zulke films kan maken maak je verrot slechte foto's ;). Ziet er goed uit, volgens mij een heerlijk circuit autotje!

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jul 2008, 23:26

Rob Schouten schreef:Ziet er allemaal goed uit, had je met die slijptol niet meteen even de trekhaak er vanaf kunnen slijpen :P
ja euhm, ten eerste, dat ben ik niet op de foto en ten tweede ik heb em geprobeerd eraf te halen, maar dat ding zit gewoon vastgeroest :lol:
Tom944 schreef:Voor iemand die zulke films kan maken maak je verrot slechte foto's ;). Ziet er goed uit, volgens mij een heerlijk circuit autotje!

tjah, me foon, sorry :roll:

allen

Bericht door allen » 22 jul 2008, 23:39

Metin, lees woordje SLIJPTOL. Dan boeit roest niet. :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jul 2008, 23:42

jaja, hij was leuk, maar ik wilde ook even aangeven dat ik het ook echt geprobeerd heb, om dat ding eraf te krijgen :lol: zit trouwens ook nog een reserve wiel onder de auto die vast zit geroest, ook een pain in the ass...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 jul 2008, 23:45

Voor elke pain in the ass kan je de slijptol pakken, trekhaak + reservewiel lichter. Dat wordt lekker lift-off scheivlak in 8)

RobS

Bericht door RobS » 23 jul 2008, 07:17

Dat is inderdaad het mooie van een slijptol, daarmee kun je al je problemen oplossen 8)

Elmar

Bericht door Elmar » 23 jul 2008, 13:42

Metchu schreef: Komende dag even verder gaan met strippen en ik wil het een en ander beplakken (a la Elmar :lol: ). Het is een fun-auto, dus hij mag er ook wel zo uitzien :wink:
Hou je wel rekening met het portretrecht! :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 23 jul 2008, 14:35

ik bedoelde er meer mee dat ie volbeplakt moet worden en niet zozeer van halen gitaarachtig :wink: En laten we eerlijk zijn, die portretrecht van jou, daar zijn we toch allang overheen 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 24 jul 2008, 13:05

Auto heb ik gister lekker helemaal gestript naar m'n smaak. Et ziet er nu allemaal goed uit. Even een nachtelijk ritje gedaan en het rijdt heerlijk 8)

MAAR, ik heb 1 probleem. Als ik wil tanken kan ik dat niet vol in een keer doen. Ik moet heel langzaam tanken (echt heel langzaam), want anders slaat dat ding over. Ik heb misschien in 10 minuten maar 10 liter kunnen tanken gisteren :shock: . Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Binnekort ga ik even bij ome Aram langs, je weet wel; de impreza knutselaar, om de veerpootbrug erop te zetten en te proberen het reservewiel eronder vandaan te krijgen (misschien zelfs nog proberen de trekhaak eraf te krijgen).

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jul 2008, 13:25

straks houd die trekhaak je hele auto bij elkaar...zou maar oppassen :lol:

en met dat tanken das lastig...soms kan je proberen het tankpistool anders te draaien de richting waar de buis heen loopt en dus de benzine niet teruggekaatst wordt waardoor het pistool afslaat...
of je hebt een afgebroken terugslag klepje in je vulbuis zitten....das dan minder...moet je dat eruit vissen.

Metchu

Bericht door Metchu » 24 jul 2008, 13:29

GTRene schreef:
en met dat tanken das lastig...soms kan je proberen het tankpistool anders te draaien de richting waar de buis heen loopt en dus de benzine niet teruggekaatst wordt waardoor het pistool afslaat...
of je hebt een afgebroken terugslag klepje in je vulbuis zitten....das dan minder...moet je dat eruit vissen.
Dat draaien met het tankpistool heb ik geprobeerd, alle kanten op, helpt niet...

Metchu

Bericht door Metchu » 24 jul 2008, 17:06

Echt, ik kan maar max 10 liter tanken, daarna doen me vingers pijn :lol:

Even een kleine update: op papier heeft de auto 990 kg en dat klopt ook wel. Ik ben vandaag naar onze vuilstortplek geweest om de gestripte zooi uit me auto weg te gooien. Je mag met zo'n pasje 500 kg per jaar dumpen daar en dan wordt je bij ingang gewogen en bij uitgang om te zien hoeveel je weg hebt gegooid, erg handig voor mij om te weten wat ik gestript heb :lol: . Toen ik op de wegschaal ging woog de auto zonder mij 996 kg (paar liter benzine er nog in :P aangezien voltanken een crime is). 6 minuten later, toen ik alles weggegooid had bij grofvuil, ging ik weer op de weegschaal staan bij de uitgang. Ik had 40!! kg weggegooid. Dus daar ben ik wel erg tevreden mee. De auto weegt dus nu 950 kg (zonder mij :P ). Ik had niet verwacht dat ik zoveel eruit zou krijgen in een dagje 8) Ik = tevreden 8)

Metchu

Re: Renault Clio Zandvoort-brenner

Bericht door Metchu » 30 aug 2008, 01:28

kleine update van mijn kant :P

Reservewiel zat er nog onder, aan de achterkant... Zat helemaal vastgeroest. Dat was prioriteit één na het strippen van de auto om die erondervandaan te halen (naast de trekhaak :P ). Anyway... Vandaag na wat slijpen en keihard rammen tegen dat ding, schoot ie opeens los :D en toen de krik eronder gezet en de hele boel omhoog gedrukt zodat het vrij kon komen... En na wat forceren lukte het... Dit kwam eronder vandaan :sealed:

Afbeelding

Hier zat ie:

Afbeelding

Behoorlijk zwaar zo'n verroeste reservewiel... Achterkant gaat me nu wel iets te makkelijk omhoog in de bochten :angel:

Ik heb daarna geprobeerd wat isolatiemateriaal weg te krijgen... Daar begin ik niet meer aan ...
Afbeelding
Afbeelding

Wat een troep! Dus dat heb ik maar tot de helft gedaan :P (heb het wel ff weer iets netter gemaakt)

Bovendien zat de bumper los en waren de bevestigingspunten niet helemaal goed meer, dus die heb ik vandaag deugdelijk bevestigd en zit goed vast (ducktape is niet meer nodig :P )

Morgen maar eens kijken of ik wat met die trekhaak kan, wat echt een rotklus is denk ik... Lukt het niet, jammer dan... Maar ik ga wel me best doen 8)

Veerpootbrug ligt er ook nog steeds, moet er ook maar een keertje van komen... Even kijken of ik die er morgen ook kan opzetten :clap: Zal dan morgen weer een update maken als ik iets gedaan heb :P

en oh ja, bitumen in de "kofferbak" ga ik eruit slopen als het weer iets frisser wordt... Hardcore strippen he :banaan:

allen

Bericht door allen » 30 aug 2008, 11:20

Zeg, stel jezelf niet zo aan. Dit ziet er natuurlijk niet uit. Of je doet iets niet, of je doet het goed. Naar buiten jij. Heel die wagen kaal trekken nu! :shakeit:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 aug 2008, 17:04

Hehe bij de M3 was dat ook een drama die dak isolatie. Kost je een hele middag maar dan is het ook weg :)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 30 aug 2008, 17:05

Probeer anders eens die teermatten eruit te halen..
Dan ben je blij als je klaar bent..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 aug 2008, 17:07

Die teermatten zijn easy. Even bij de lokale doe het zelf zaak zo'n verfbrander lenen, warm maken en dan heb je het er zo af. Als je het warm doet heb je ook weinig resten, en wat er wel achter blijft veeg je er zo af met thinner :)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 30 aug 2008, 17:28

Hallo, tis een clio hé..

Een keer met de brander eroverheen en dat hele hok smelt :D :nana:

Lex

Bericht door Lex » 03 sep 2008, 22:30

Zo Metin, een Clio 16v als Circuit racer gekocht....

Maar ik zag de foto's van de EM Circuitdag. Wat helt dat ding over zeg. Als ik jou was zou ik heb snel verlagen en andere schokdempers monteren dan krijg je een veel beter sturende auto. Oja een rolkooi zou ik je ook nog aanraden. :wink:

Als ik die foto's zie dan krijg ik er spijt van dat mijn Clio toch verkocht moest worden. :(

Metchu

Bericht door Metchu » 03 sep 2008, 23:03

Hej Lex,

nadat jouw clio was verkocht was ik ook van me auto af en kwam deze clio in beeld. Ik kon het niet laten en heb em toen toch genomen ;) Vond het jammer dat ik die van jou nooit heb kunnen bekijken. Heb al naar een rolkooi gekeken en inderdaad ander onderstel moet wonderen doen! Maar heb even andere prioriteiten nu en moet even kijken of ik er nog veel aan wil verspijkeren. Vooralsnog is de auto echt gaaf om mee te rijden en ging het afgelopen keer op cpz nog best competetief. Bovendien is zo'n wieltje in de lucht erg spectaculair natuurlijk :mrgreen:

Ik heb trouwens de clio 16v als een "wrak" gekocht en er een racer van gemaakt he ;) saillant detail 8)

RobS

Bericht door RobS » 04 sep 2008, 11:48

Met een ander onderstel gaat dat wieltje nog net zo hard omhoog hoor. Cliotjes hebben een starre achteras, toch?

Plaats reactie