@Rene.. waarom vreemd ? Die hoek is niet zo raar hoor hij is 33 graden, alles tot 35 graden mag op een enkele koppeling. er zit ook helemaal geen dood punt in.
Wie weet vertekend het beeld wat, (hoek van de foto) Er zijn productieauto's met vreemdere hoeken.
En ja dit is redelijk wetenschappelijk benaderd.
Dit weekend heb ik ook de dry-sump tank grotendeels gemonteerd.
Het eerste plan was onder het dashboard omdat je dan relatief korte leidingen hebt.

- drysumptrunk.jpg (252.41 KiB) 3791 keer bekeken
Uiteindelijk is het de kofferbak geworden.
Dat heeft een tweetal voordelen;
-Het eerste is het vullen en legen van de tank. Onder het dashboard blijft dat lastig, je zit dan te knoeien met je bodem, en een aangepaste vulpijp
-Verder moet je onder het dashboard een dicht compartiment maken zodat in het geval van een crash de olie niet vrij door de ruimte slingert waar jij ook zit. In feite is het natuurlijk een grote frituurpan.
In de koffer heeft dus als nadeel dat je lange toe en afvoerleidingen hebt en dus met pompverlies te maken hebt maar het voordeel is dat die ruimte al dicht is, en je de hitte zoveel mogelijk uit het rijderscompartiment kan houden.
Verder voordeel is dat er lekker gewicht achter de as ligt en uiterst rechts om de rijder compenseren.
Zo kom je toch dichter bij 50/50 ook door het gewicht van dan v8 dat verder naar achter komt dan de originele lijn 6.. Daarnaast is de bak zwaarder en dat komt het gewicht in het midden van de auto ten goede. ik ben erg benieuwd hoe het gaat sturen straks.
Word vervolgt!