Toont wel de verdikking die ik bedoelde bij het ventiel zoals deze ook op de 7J versie aanwezig is
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Tim N
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
@B46, de door jou getoonde foto betreft de 7,5J variant. Niet de 7J wintervelg
Toont wel de verdikking die ik bedoelde bij het ventiel zoals deze ook op de 7J versie aanwezig is
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Als het //M stickertje ontbreekt kun je er ook donder op zeggen dat het replica's zijn.
- Tim N
Dat is onjuist, de 7J winterset heeft geen uitsparing voor dat stickertje. 
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Anders een apart M3-velgen topic maken?

- MParallel
- Auto: BMW
Juist. Niet de M sticker en niet die ronde cirkel lijn rondom de bouten.Tim N schreef:Dat is onjuist, de 7J winterset heeft geen uitsparing voor dat stickertje.
Wel verdikking rondom het ventiel. Dan zijn die onder die blauwe toch reps.
Uit de folder:
- Tomj
Een soort E36 M3:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/unieke-bm ... 733143.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Met E46 M3 motor
, lijkt me vrij goedkoop geprijsd ervanuitgaande dat de wagen iets of wat in orde staat, nummerplaat kan duiden op eerste eigenaar.
http://nl.kapaza.be/antwerpen/unieke-bm ... 733143.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Met E46 M3 motor
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Weer wat geleerd. Dat is mij namelijk altijd verteld.Tim N schreef:Dat is onjuist, de 7J winterset heeft geen uitsparing voor dat stickertje.
- MParallel
MZ3 is voor de laatste jaren (vanaf 2001) geleverd met S54 motor. Iets minder pk's door de plaatsing van de uitlaat.Tomj schreef:Een soort E36 M3:
Met E46 M3 motor, lijkt me vrij goedkoop geprijsd ervanuitgaande dat de wagen iets of wat in orde staat, nummerplaat kan duiden op eerste eigenaar.
Hmmm die tellerbak past dus in een E36. Misschien zijn die toerenteller shiftlights wel in te bouwen....
- GTRene
niet helemaal correct, die S54 M coupe is eigenlijk maar 1 jaar gemaakt dacht ik, dus 2001 en 2002 modellen incl DSC hebben die (werkt best leuk)MParallel schreef:MZ3 is voor de laatste jaren (vanaf 2001) geleverd met S54 motor. Iets minder pk's door de plaatsing van de uitlaat.Tomj schreef:Een soort E36 M3:
Met E46 M3 motor, lijkt me vrij goedkoop geprijsd ervanuitgaande dat de wagen iets of wat in orde staat, nummerplaat kan duiden op eerste eigenaar.
Hmmm die tellerbak past dus in een E36. Misschien zijn die toerenteller shiftlights wel in te bouwen....
en die 325pk komt niet door de plaatsing oid van de uitlaat, das een praatjes de wereld in geholpen door wellicht BMW zelf maar bijna alle bladen namen dat over of schreven zo.
Het komt hoofdzakelijk doordat de Z3M S54 minder rpm draait dan de E46 M3 en die E46 M3 haalt die 343pk dacht ik bij 7.900rpm? de Z3M S54 draait slechts 7.400rpm
daar kwam ik destijds na wat onderzoek achter in 2004 toen ik zelf zo'n S54 M coupe had en dacht hm...ik zie 500rpm minder...het zou toch niet dat
dus naar de tunerd en via DLD een speciaal programma (destijds) erop laten chippen...de rpm ging dus ook naar die 7.900rpm (of was het nu 8Krpm) anyway's, much more power en natuurlijk bovenin als je doortrok
vandaar dat die motoren geen terug roep actie kregen en d E46 M3 motoren wel...vanwege minder kans op ivm minder rpm...maja ook die motoren konden stuk als je maar regelmatig @high rpm reed e.d. maar ook dan kreeg je garantie en dus een nwe motor als die stuk ging binnen wat jaren.
- Niels
- Auto: Prius+
En de toerenteller heeft helaas geen shift lights 
- Bert ///M3
De motor is fysiek ook bijna gelijk maar het managment is weer van andere opzet volgens mij. De hele motorkabelboom van een Z3M S54 is anders dan die van een E46 M3. Wel met een Siemens MSS54 controller dacht ik.
Daarom zijn zaken als shiftlights zoals in een E46 M3 misschien ook lastiger te maken,
Daarom zijn zaken als shiftlights zoals in een E46 M3 misschien ook lastiger te maken,
-
TLRS
Deze heeft geruime tijd te koop gestaan bij een particulier. Toen nog met, in mijn ogen, foute velgen en een KW V2 schroefset. Oja en imitatie koplampen, zijn er ook af zo te zien. Toen had ie wel roest bij de achterschermen en ik meen op de kofferklep ook. Maar dat is misschien inmiddels verholpen..Rogerb schreef:Dat is goed om te weten! , Gerrit jonkers heeft een mooie estoril staan
http://www.gerritjonkers.nl/index.php?occasions=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hitz
- Auto: KIA
Hier inderdaad dezelfde M3:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 76#p469576" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 76#p469576" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jim V.
Op marktplaats staat een e36 m3 ( dacht '93) met turbo te koop,
Misschien iets voor iemand hier?
Kan hem alleen zo snel ff niet vinden.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Jim V. schreef:Op marktplaats staat een e36 m3 ( dacht '93) met turbo te koop,
http://link.marktplaats.nl/726427449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
kwam deze 3.2 gister tegen
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
even contact gehad met de eigenaar, is geen historie bekend bij de auto behalve dat de vanos vorig jaar is gereviseerd.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
even contact gehad met de eigenaar, is geen historie bekend bij de auto behalve dat de vanos vorig jaar is gereviseerd.
- Robin Hartog
Mooi ding zo op het oog!Rogerb schreef:kwam deze 3.2 gister tegen
- Vlokmans
Mooie auto, goede kleur en zo op het oog onverprutst. Zeldzaam. Zelfs het interieur ziet er nog goed uit voor de km-stand, als het niet al een keer vervangen is.
Kijken, voelen en rijden, en afhankelijk van het recente onderhoud, een duizendje of twee minimaal achter de hand houden voor drijfstanglagers, Inspection II, en zomaar nog wat ander klein werk.
Kijken, voelen en rijden, en afhankelijk van het recente onderhoud, een duizendje of twee minimaal achter de hand houden voor drijfstanglagers, Inspection II, en zomaar nog wat ander klein werk.
- Niels
Sinds juni pas in bezit, geen historie en 13 vorige eigenaren. Ziet er niet verkeerd uit maar ik denk dat er betere deals te maken zijn. O en alu deuren zijn standaard op de 3.2 
- MParallel
Alleen de GT heeft toch alu deuren? Of misschien nog een aantal omdat ze over hadden?Niels schreef:Sinds juni pas in bezit, geen historie en 13 vorige eigenaren. Ziet er niet verkeerd uit maar ik denk dat er betere deals te maken zijn. O en alu deuren zijn standaard op de 3.2
In geen enkel folder wordt zoiets genoemd.
Nou ja, kwestie van een magneetje meenemen, dan weet je het meteen.
En weer dat stuur!
En een M3 zonder OBC is eigenlijk ook vd zotte.
- Vlokmans
Er was inderdaad iets met die aluminium deuren. Zat het hem niet in wel of geen airbag in het portier, zoiets? Geen airbag is aluminium deur, wel airbag is stalen deur.....?
Het is in ieder geval niet heel exclusief of zeldzaam.
Het is in ieder geval niet heel exclusief of zeldzaam.
- Niels
Het verhaal van de airbag ken ik niet, naar mijn weten waren de 3.2 Coupe's (en de GT) van alu deuren voorzien. Ik ben verder absoluut geen E36 expert btw 
- ///Joost
+1, vergeet ook niet het onderstel. De rubbers en draagarmen gaan ook als warme broodjes bij een E36.Vlokmans schreef:Mooie auto, goede kleur en zo op het oog onverprutst. Zeldzaam. Zelfs het interieur ziet er nog goed uit voor de km-stand, als het niet al een keer vervangen is.
- D20VT
de originele wielen zijn zo goed gepolijst dat BMW en Motorsport er zelfs uit zijn gehaald 
- Peter-Paul
Radiator, Diff, sensor hier & daar, zou daar een kleine drieduizend euro van maken.///Joost schreef:+1, vergeet ook niet het onderstel. De rubbers en draagarmen gaan ook als warme broodjes bij een E36.Vlokmans schreef:Mooie auto, goede kleur en zo op het oog onverprutst. Zeldzaam. Zelfs het interieur ziet er nog goed uit voor de km-stand, als het niet al een keer vervangen is.