Het grote 'DF racefiets' topic
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nu ik er aan denk. Zou voor volgend jaar een Df team een optie zijn? Lijkt me wel gaaf!
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik meld me bij deze aan! 

- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Lijkt me leuk!
Even een andere vraag; Welk type pedalen gebruiken jullie? Op dit ogenblik gebruik ik nog SPD's omdat ik dan dezelfde schoenen aan kan als tijdens het mtb-en maar wil losse raceschoenen aanschaffen met bijbehorende wissel in pedalen, is SPD-SL een logische keuze? Dan kan ik toch dezelfde plaatjes gebruiken als bij de normale SPD?
Even een andere vraag; Welk type pedalen gebruiken jullie? Op dit ogenblik gebruik ik nog SPD's omdat ik dan dezelfde schoenen aan kan als tijdens het mtb-en maar wil losse raceschoenen aanschaffen met bijbehorende wissel in pedalen, is SPD-SL een logische keuze? Dan kan ik toch dezelfde plaatjes gebruiken als bij de normale SPD?
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nee, SPD-SL zijn compleet anders plaatjes (en in principe ook compleet andere schoenen). Race schoenen hebben een volledige vlakke onderkant waar je een grote plaat onder monteert. Waarschijnlijk heb je nu MTB schoenen met 'noppen'. Die lopen veel lekkerder, maar heb in theorie een minder groot drukvlak voor je voet.
Ik gebruik zelf Time pedalen, bevalt me prima. Maar de standaard is eigenlijk Look of Shimano. Ik zou voor Look gaan, maar dat is er puur op gebaseerd dat ik Shimano mijdt waar ik kan
Ik gebruik zelf Time pedalen, bevalt me prima. Maar de standaard is eigenlijk Look of Shimano. Ik zou voor Look gaan, maar dat is er puur op gebaseerd dat ik Shimano mijdt waar ik kan

-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik heb de SL's op de racefiets zitten, bevalt prima.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gewoon voor SL gaan inderdaad, met gele plaatjes.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Bevallen mij ook heel goed. Ik heb hiervoor altijd met SPD gereden maar vind de SL toch een stuk fijner in de krachtoverbrenging.RobS schreef:Gewoon voor SL gaan inderdaad, met gele plaatjes.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hier ook... Tevens ook nog wat bewegingsruimte om je knieën een beetje te sparen.RobS schreef:Gewoon voor SL gaan inderdaad, met gele plaatjes.
De blauwe en met name de rode hebben geen extra bewgingsvrijheid. Vast is vast zeg maar.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
+1 Hier ook gele plaatjes SL. Werkt perfect en ik zou het zo weer doen.Joop schreef:Hier ook... Tevens ook nog wat bewegingsruimte om je knieën een beetje te sparen.RobS schreef:Gewoon voor SL gaan inderdaad, met gele plaatjes.
De blauwe en met name de rode hebben geen extra bewgingsvrijheid. Vast is vast zeg maar.
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hier ook SPD SL met gele plaatjes op de reetfiets, en SPD op de MTB. En dus ook 2 paar verschillende SIDI's
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hi guys,
Waar gaat jullie voorkeur voor het vervoeren van de fiets naar uit? Op het dak, achter of in de auto?
Nadeel van achter de auto is dat de achterklep (station) niet open kan indien gemonteerd. Montage op het dak kent dat nadeel niet alleen vraag ik mij af of plaatsen op het dak eenvoudig is.
Wie heeft gebruikservaringen?
Waar gaat jullie voorkeur voor het vervoeren van de fiets naar uit? Op het dak, achter of in de auto?
Nadeel van achter de auto is dat de achterklep (station) niet open kan indien gemonteerd. Montage op het dak kent dat nadeel niet alleen vraag ik mij af of plaatsen op het dak eenvoudig is.
Wie heeft gebruikservaringen?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik heb een grafhekel aan fietsendragers in welke vorm dan ook. Ik haal altijd de wielen uit mijn fiets en leg hem achterin. Frame gaat op de achterbank, op de kop en een oude handdoek om derailleur en ketting. Werkt perfect.indobesar schreef:Hi guys,
Waar gaat jullie voorkeur voor het vervoeren van de fiets naar uit? Op het dak, achter of in de auto?
Nadeel van achter de auto is dat de achterklep (station) niet open kan indien gemonteerd. Montage op het dak kent dat nadeel niet alleen vraag ik mij af of plaatsen op het dak eenvoudig is.
Wie heeft gebruikservaringen?
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hi Tom,
Dat deed ik tot nu toe ook en dat gaat prima voor korte tripjes. Als echter gezin+inboedel meegaat, is dat geen optie.
Dat deed ik tot nu toe ook en dat gaat prima voor korte tripjes. Als echter gezin+inboedel meegaat, is dat geen optie.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Achterin de bak. Werkt perfect bij mij.
Persoonlijk zou ik hem gewoon achter de auto gooien op een fietsenrek als je ruimte te kort komt.
Niets ergers dan je fiets per ongeluk laten flikkeren zodat je dat ding en ook nog eens de autolak beschadigd.

Persoonlijk zou ik hem gewoon achter de auto gooien op een fietsenrek als je ruimte te kort komt.
Niets ergers dan je fiets per ongeluk laten flikkeren zodat je dat ding en ook nog eens de autolak beschadigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik haal ook het voorwiel eruit en leg m achterin met de bank plat. Voor familietripjes zou mijn voorkeur een fietsendrager op de trekhaak zijn. Je kunt toch van binnenuit bij je bagage? Gewoon een beetje slim inpakken. Bovenop het dak ben ik nooit zo'n fan van geweest, ondanks dat dat wel het meest praktisch is. 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja. Dan zou mijn keuze zijn om hem achterop te doen. Volgend mij is een dak helemaal slecht door het gebeuk van de wind. Maar dat is puur een gevoelskwestie. Ik heb sowieso geen idee of een fietsendrager slecht is voor je fiets.indobesar schreef:Hi Tom,
Dat deed ik tot nu toe ook en dat gaat prima voor korte tripjes. Als echter gezin+inboedel meegaat, is dat geen optie.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik zou juist het gevoel hebben dat een dragen achterop meer druk schuin op de wielen zet......
Voor mij nooit een fietsendrager, maar dan liever op het dak....
Voor mij nooit een fietsendrager, maar dan liever op het dak....
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Fietsendrager, ideaal. Gewoon met 170 km p/u over de autobahn vliegen met de racefiets achterop, geen enkel probleem 
Daarnaast geen verlies van ruimte en staat die muurvast en vormt dus helemaal geen belemmering tijdens het rijden. Ik zou niet zomaar 170 gaan knallen als die fiets op het dak staat denk ik

Daarnaast geen verlies van ruimte en staat die muurvast en vormt dus helemaal geen belemmering tijdens het rijden. Ik zou niet zomaar 170 gaan knallen als die fiets op het dak staat denk ik

Laatst gewijzigd door Bram op 13 sep 2013, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
+1
Als je wielen vaststaan dan heb je inderdaad geen centje pijn.
Fiets op het dak en een laag plafond bij een tankstation kan wel tot problemen leiden
Als je wielen vaststaan dan heb je inderdaad geen centje pijn.
Fiets op het dak en een laag plafond bij een tankstation kan wel tot problemen leiden

- Bennie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13 dec 2012, 09:33
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hey leuk draadje!
Rijd zelf op een Specialized S-works met DI2. Voor in de modder een Giant Anthem X4 29er.
(Weet niet of het lukt met de foto zo)
Rijd zelf op een Specialized S-works met DI2. Voor in de modder een Giant Anthem X4 29er.
(Weet niet of het lukt met de foto zo)
- Bijlagen
-
- image.jpg (281.55 KiB) 1838 keer bekeken
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Foto van de Anthem?
- Bennie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13 dec 2012, 09:33
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
En waar wordt hij voornamelijk uitgelaten?
De fiets zelf vind ik
maar ik blijf de 29'ers toch een beetje gedrochten vinden 
De fiets zelf vind ik


- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik heb een fietsendrager op mijn trekhaak die ik kan kantelen, zodat de achterklep gewoon open kan. Ideaal! 5000 kilometer mee door Frankrijk gescheurd, geen centje pijn. Echt een aanrader. Het gaat in dit geval om de Twinny Load Ergo CK.indobesar schreef:Hi guys,
Waar gaat jullie voorkeur voor het vervoeren van de fiets naar uit? Op het dak, achter of in de auto?
Nadeel van achter de auto is dat de achterklep (station) niet open kan indien gemonteerd. Montage op het dak kent dat nadeel niet alleen vraag ik mij af of plaatsen op het dak eenvoudig is.
Wie heeft gebruikservaringen?

-
Online
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
- Auto: Renooit
- Locatie: Groningen
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hier ervaring met beide. Zo'n soort rek als Max hierboven laat zien hebben wij ook, maar dan voor drie fietsen. Een Spinder Falcon 3 is dat dacht ik. Echte nadelen kent dit systeem niet, behalve dat het met drie fietsen even prutsen is om ze er op te krijgen zonder dat ze tegen elkaar aan staan te dansen. Desondanks is het plaatsen van de fietsen een stuk makkelijker dan de ouderwetse twinnyload. Verder is het een verrassend stabiel rek.indobesar schreef:Hi guys,
Waar gaat jullie voorkeur voor het vervoeren van de fiets naar uit? Op het dak, achter of in de auto?
Nadeel van achter de auto is dat de achterklep (station) niet open kan indien gemonteerd. Montage op het dak kent dat nadeel niet alleen vraag ik mij af of plaatsen op het dak eenvoudig is.
Wie heeft gebruikservaringen?
Wij hebben ook een fietsenrek voor op het dak. Daar gooi je de fietsen een stuk makkelijker op, maar dan moet je dat verrekte rek er wel eerst op monteren. Niet zo moeilijk, maar die neem je natuurlijk niet even snel mee in de achterbak als je niet zeker weet of je hem nodig hebt. Zodra je begint te rijden weer een nadeel, wat een gesuis, zeker boven de 120km/u. Zo zou ik niet graag naar m'n vakantie bestemming rijden. Wij gebruiken dat fietsenrek ook uitsluitend als de caravan er achter hangt, dan valt het gesuis wel mee.
Daarnaast moet je dat fietsenrek ook thuis weer kwijt zien te raken. Wij hebben hem thuis aan het plafond hangen in de garage, maar dat heeft weer als gevolg dat je hem niet zo snel meepakt. Sta in de weg dus.
Het rek is inprinciepe redelijk makkelijk aan te passen aan de auto's. Die van ons heeft inmiddels op 7 of 8 auto's gestaan, waar bij hij op 5 auto's paste zonder de klemmen zelfs te vervangen. Maar dan moet je wel een typische leasebak hebben met staande dakrails

Voorbeeldje:
Op deze hebben we drie fietsen op het dak, maar dat waren er eerst altijd vier maar tegenwoordig nog maar twee.
Conclusie, ik zou gewoon altijd voor een rek aan de trekhaak gaan
