Horloge / Horloges topic
- Petrolhead Tom
Re: Horloge / Horloges topic
Mooi ding man!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ah via William! Topvent!
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
-
Feli! Mooi hoor
- dvh
Welke uitvoering is dit nou Robert?
Zonder kroonbeschermer zie ik? Dat vind ik een stuk mooier als met !
Ook mooi op lederen band denk ik
Veel draagplezier ermee!
Zonder kroonbeschermer zie ik? Dat vind ik een stuk mooier als met !
Ook mooi op lederen band denk ik

Veel draagplezier ermee!
- Robertdj
Bedankt allemaal!
David, dit is gewoon een 3570, crownguard is even wennen, het maakt de klok aardig breed.
(net m'n tosti aan het timen)

David, dit is gewoon een 3570, crownguard is even wennen, het maakt de klok aardig breed.
(net m'n tosti aan het timen)
- dvh
Ze lijken wel een beetje op elkaar 
Vintage look.

Vintage look.
- Bijlagen
-
- image.jpg (229.91 KiB) 1229 keer bekeken
-
Je doelt op de kastvorm en dat de kroon er meer in zit dan bij het origineel?
Dit is toch 'n nieuwe(re) hesalite moonwatch of wat?
Ik zit 'n beetje in 't Omega gebeuren, maar wie heeft er 'n pic van een ouwe zonder die kastvorm dan?
Dit is toch 'n nieuwe(re) hesalite moonwatch of wat?
Ik zit 'n beetje in 't Omega gebeuren, maar wie heeft er 'n pic van een ouwe zonder die kastvorm dan?
- dvh
Special edition. Remake van een origineel uit 196x. Zonder de kroonbeschermers.
Vind ik persoonlijk mooier.
-
Inderdaad da's die 39, 7mm uitvoering toch? Terwijl de 'echte' 1969 Moonwatch ook 42mm is/was zoals die van Robert?
- dvh
Klopt. Glas is ook anders en nog wat details.
Nu moet ik zeggen dat ze wel erg veel special editions uitbrengen bij Omega.
Zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Vooral v/d Speedmaster.
Zo speciaal is het niet meer zeg maar. Thema's zeggen mij persoonlijk ook weinig. Maar vind het wel gewoon een mooi horloge. Snap wel dat Robert voor een 'gewone' gaat.
Nu moet ik zeggen dat ze wel erg veel special editions uitbrengen bij Omega.
Zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Vooral v/d Speedmaster.
Zo speciaal is het niet meer zeg maar. Thema's zeggen mij persoonlijk ook weinig. Maar vind het wel gewoon een mooi horloge. Snap wel dat Robert voor een 'gewone' gaat.
- Robertdj
@David, inderdaad dezelfde 'stijl', niet gek dat ik de Legend Diver dan ook erg gaaf vind. Zou 'm wel liever zonder datum hebben, maar ieder z'n ding
.
Crown guards zijn in 1963 toegevoegd, daarmee werd de kast asymmetrisch en ging de breedte (dus niet de omtrek) naar 42mm (voorheen 39.7mm). Het leuke van de professional met hesalite is dat ze 'm nog steeds gebruiken tijdens ruimtewandelingen. De Numbered Edition heeft saffier glas en een afwijkende secondewijzer (waar ik gek van zou worden).
Hier staat wat informatie over de verschillende versies.
http://www.speedmaster-mission.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is natuurlijk vet!

Crown guards zijn in 1963 toegevoegd, daarmee werd de kast asymmetrisch en ging de breedte (dus niet de omtrek) naar 42mm (voorheen 39.7mm). Het leuke van de professional met hesalite is dat ze 'm nog steeds gebruiken tijdens ruimtewandelingen. De Numbered Edition heeft saffier glas en een afwijkende secondewijzer (waar ik gek van zou worden).
Hier staat wat informatie over de verschillende versies.
http://www.speedmaster-mission.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is natuurlijk vet!
- ///Joost
Schitterende klok Robert. Dit zou ook exact de uitvoering zijn die ik zou kopen.
Ik ben zelf in het bezit van z'n broertje (Seamaster).

- Macboy
Gefeliciteerd Robert prachtige klok !
Hier voor Elmar conform zijn wensen:

- frankv
Laat ik allereerst voorop stellen dat ik de Speedmaster een fantastisch horloge vind, misschien koop ik er ooit wel eens eentje.
Maar dat gedweep met de ruimtevaart blijft lachen. Natuurlijk hebben astronauten de Speedmaster gebruikt. Maar hij is nooit speciaal voor de ruimtevaart ontworpen zoals Omega marketing wel eens lijkt te suggereren. De Speedmaster was er gewoon, al jaren lang, en de NASA heeft op enig moment gewoon een aantal chronografen getest en daar de Speedmaster uit geselecteerd als meest geschikte. That's it. Natuurlijk zegt dat wat, maar waar konden nou ook helemaal uit kiezen in 1962? En Omega heeft er niets aan veranderd om ze ruimte-proof te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Omega_Speedmaster" onclick="window.open(this.href);return false;
En het verhaal dat automatische uurwerken niet zouden werken in de ruimte door het ontbreken van zwaartekracht is ook onzin. Die werken op beweging, en de versnelling die daardoor in de ruimte al dan niet wordt opgewekt is net zo groot als op aarde. De reden dat ze geen automatische chronograaf hebben gekozen, is dat die simpelweg pas in 1969 op de markt kwamen.
Maar dat gedweep met de ruimtevaart blijft lachen. Natuurlijk hebben astronauten de Speedmaster gebruikt. Maar hij is nooit speciaal voor de ruimtevaart ontworpen zoals Omega marketing wel eens lijkt te suggereren. De Speedmaster was er gewoon, al jaren lang, en de NASA heeft op enig moment gewoon een aantal chronografen getest en daar de Speedmaster uit geselecteerd als meest geschikte. That's it. Natuurlijk zegt dat wat, maar waar konden nou ook helemaal uit kiezen in 1962? En Omega heeft er niets aan veranderd om ze ruimte-proof te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Omega_Speedmaster" onclick="window.open(this.href);return false;
En het verhaal dat automatische uurwerken niet zouden werken in de ruimte door het ontbreken van zwaartekracht is ook onzin. Die werken op beweging, en de versnelling die daardoor in de ruimte al dan niet wordt opgewekt is net zo groot als op aarde. De reden dat ze geen automatische chronograaf hebben gekozen, is dat die simpelweg pas in 1969 op de markt kwamen.
Maar goed, de Speedmaster blijft een heel mooi horloge...The story of the Seiko chronograph properly begins in 1969. A momentous year in watchmaking that finally saw the development of not just one, but three, automatic chronographs. The Calibre 11 movement developed in partnership by a number of brands, but made famous by Heuer. The El Primero was developed by Zenith and Movado, and is still in production today. Alongside these illustrious and famously storied movements, housed in some of the most desirable vintage watches around, the third automatic chronograph released in 1969 seems a little overshadowed, but the Seiko 6139 movement (and its successor, the 6138) are none the less historically significant, and a helluva lot more obtainable than the other two.
- frankv
En iets voor Elmar?
http://williamwienwatches.nl/index.php? ... &Itemid=27" onclick="window.open(this.href);return false;

http://williamwienwatches.nl/index.php? ... &Itemid=27" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robertdj
Die informatie is algemeen bekend. Omega is goed in uitmelken (zie de vele Limited editions en James Bond klokkies)
Hij wordt overigens nog steeds gebruikt, heb een tijdje geleden nog live beelden gepost van een ruimtewandeling waarbij de astronauten Speedies droegen.
Zou me niet verbazen als de Swatch group NASA wat centjes toeschuift om 'm te blijven gebruiken, want er zijn inmiddels natuurlijk veel logischere keuzes. Maargoed, ik vind 't gewoon gaaf, net zo gaaf als de oude Top Gear aflevering met 'mijn' 106 GTi.
Hij wordt overigens nog steeds gebruikt, heb een tijdje geleden nog live beelden gepost van een ruimtewandeling waarbij de astronauten Speedies droegen.

- RVV
Ja poste ik ook al, geen reactie. Ook logisch want Elmar wilde geen duikerMacboy schreef:Gefeliciteerd Robert prachtige klok !

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik ook niet, maar deze is verdikke wel heel erg gaaf zeg
Vast bijzonder onbetaalbaar 

- RVV
2 partytenten en 3 statafels 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Verkocht 

- Elmar
En wat post ik op 4 september?RVV schreef:Ja poste ik ook al, geen reactie. Ook logisch want Elmar wilde geen duikerMacboy schreef:Gefeliciteerd Robert prachtige klok !
Frankv, is boven budget...Elmar schreef:Pontos S is en mooie klok, maar de stalen band is te smal en te dun.

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
SowMacboy schreef:Gefeliciteerd Robert prachtige klok !

Ben
- RVV
@Elmar mijn excuus,die opmerking had ik niet gelezen. (Lees hem net terug, laatste op die pagina, daardoor gemist). 

- dvh
Zo'n Nato bandje? 2 tientjes ofzoBooooh schreef:SowMacboy schreef:Gefeliciteerd Robert prachtige klok !
, die past wel erg lekker bij de nieuwe kleur van m'n auto
(kost dat?) ...
Ben

-
Deze, z'n broertje, ligt hier:

Uitzonderlijk mooi in elkaar gezette klok in die klasse.
Die kast is zo hoogwaardig incl lunette, dial en wijzers en achterdeksel, dat IWC(waar 't wel wat van heeft) zich wel eens goed achter de oren mag krabben. Dan 't uurwerk, geen manufactuur, ML 112, basis 7750, is ook super afgewerkt tov andere 7750s(hence IWC die ook netjes afwerkt , maar meer ook niet, paar radertjes anders en that's it....).
Standaard met stalen band(robuust) en 'n nato erbij.
Ik koos deze omdat ik 'm zelf zou gaan dragen en ik oranje dan net er meer uit vond springen dan blauw:)
De poussoir bij de 2 heeft 'n draairingetje(oranje) waarbij je dus de draailunette(aan de binenkant, die streepjes etc) kunt verdraaien, echt superdegelijk)
Ding is dus een chrono diver, 200meter wd. En dat maakt 'm ook wat bijzonderder dan een normalere chrono(in die klasse dus)
Uitzonderlijk mooi in elkaar gezette klok in die klasse.
Die kast is zo hoogwaardig incl lunette, dial en wijzers en achterdeksel, dat IWC(waar 't wel wat van heeft) zich wel eens goed achter de oren mag krabben. Dan 't uurwerk, geen manufactuur, ML 112, basis 7750, is ook super afgewerkt tov andere 7750s(hence IWC die ook netjes afwerkt , maar meer ook niet, paar radertjes anders en that's it....).
Standaard met stalen band(robuust) en 'n nato erbij.
Ik koos deze omdat ik 'm zelf zou gaan dragen en ik oranje dan net er meer uit vond springen dan blauw:)
De poussoir bij de 2 heeft 'n draairingetje(oranje) waarbij je dus de draailunette(aan de binenkant, die streepjes etc) kunt verdraaien, echt superdegelijk)
Ding is dus een chrono diver, 200meter wd. En dat maakt 'm ook wat bijzonderder dan een normalere chrono(in die klasse dus)