Een hele tijd terug toen de Heineken kratten nog geel waren ben ik uit verveling eens gaan opschakelen tijdens het driften, toen waren het nog simpele auto's zonder sper met weinig vermogen, inmiddels doe ik het nog met de E36 M3'tjes.
Afgelopen driftdag op ATP Papenburg heb ik de M3 van WJ met standaardonderstel en Wanli banden vergeleken met de M3 van Elmar waar een hoogwaardig onderstel en knappe banden onder zit. Ik dacht dat het standaardonderstel zich makkelijker voor opschakelen zou lenen maar vond uiteindelijk de strakker afgeveerde M3 van Elmar met meer grip fijner, je hoeft veel minder te corrigeren als je m snel opschakelt precies in je balanspunt.
Nu is mijn vraag, wie heeft er ervaring met opschakelen van een automaat tijdens driften? Uiteraard zal de M3 CSL dit makkelijker toen/toestaan dan een standaard 5traps automaatje maar ik heb er geen ervaring mee.
Opschakelen tijdens driften
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Ehm, met CSL was echt appeltje eitje 2 weken terug op Papenburg. Met 3 man in de auto, spin in de dubbele doordraaier, stilstaan, terug in 1, vol op het gas en totaan 3 doorschakelen terwijl we in drift zaten 8)
Leuke auto hoor
Met automaat moet ook kunnen, maar dan wel genoeg vermogen hebben. Dick reed met zn Merc diesel automaat, maar die schakelde niet over tijdens het driften, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen wat dat betreft.
Leuke auto hoor
Met automaat moet ook kunnen, maar dan wel genoeg vermogen hebben. Dick reed met zn Merc diesel automaat, maar die schakelde niet over tijdens het driften, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen wat dat betreft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten