Opschakelen tijdens driften

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Opschakelen tijdens driften

Bericht door Knot » 26 apr 2007, 13:28

Een hele tijd terug toen de Heineken kratten nog geel waren ben ik uit verveling eens gaan opschakelen tijdens het driften, toen waren het nog simpele auto's zonder sper met weinig vermogen, inmiddels doe ik het nog met de E36 M3'tjes.

Afgelopen driftdag op ATP Papenburg heb ik de M3 van WJ met standaardonderstel en Wanli banden vergeleken met de M3 van Elmar waar een hoogwaardig onderstel en knappe banden onder zit. Ik dacht dat het standaardonderstel zich makkelijker voor opschakelen zou lenen maar vond uiteindelijk de strakker afgeveerde M3 van Elmar met meer grip fijner, je hoeft veel minder te corrigeren als je m snel opschakelt precies in je balanspunt.

Nu is mijn vraag, wie heeft er ervaring met opschakelen van een automaat tijdens driften? Uiteraard zal de M3 CSL dit makkelijker toen/toestaan dan een standaard 5traps automaatje maar ik heb er geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 27 apr 2007, 01:18

Opschakelen met CSL is echt appeltje eitje tijdens driften. Met gewone automaat heb ik tot nu toe altijd meegemaakt dat 'ie in de begrenzer blijft hangen en pas bij rechtuit rijden en grip weer opschakelt. Maar semi automaat van bmw kun je wel op laten schakelen.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 27 apr 2007, 08:20

Ehm, met CSL was echt appeltje eitje 2 weken terug op Papenburg. Met 3 man in de auto, spin in de dubbele doordraaier, stilstaan, terug in 1, vol op het gas en totaan 3 doorschakelen terwijl we in drift zaten 8)

Leuke auto hoor :D

Met automaat moet ook kunnen, maar dan wel genoeg vermogen hebben. Dick reed met zn Merc diesel automaat, maar die schakelde niet over tijdens het driften, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen wat dat betreft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten