Weer een petrolhead

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Rogier

Weer een petrolhead

Bericht door Rogier » 12 aug 2013, 08:41

Heb nu een paar keer meegereden met DF tijdens trackday, waaronder afgelopen zaterdag. Een perfecte dag om met onze Radicals te testen. Super organisatie en er werd netjes gevlagd.

Stukje over mezelf. Ik ben Rogier, woonachtig in Apeldoorn en een echte petrolhead. Ik ben altijd gek geweest van en met auto's, maar zodra ik qua werk beter mn plek begon te krijgen, kon je haast een lineaal leggen naast de autos die ik kon/ging rijden....

Een korte opsomming van de auto's die ik heb of heb gehad: begonnen met een Toyota Starlet P8, Fiat Punto (gekregen van een te goede schoonvader), Grande Punto, Starlet P6, Starlet P8, Glanza, Sylva Striker, Raw Striker, Lotus Elise S2, Westfield SeW, Mini met K-serie 1800 achterin, Starlet P9, BMW E91 325 touring, Porsche 996 Carrera 2 3.6, Mitubishi Evo 4 met 7 motor, Formule Renault, Radical Clubsport 1100.

Zoals je ziet, de liefde voor de Starlet is nooit weggegaan. Grappige is dat mijn vrouw weinig heeft met auto's en dr boodschappen wagen is een......... Starlet.

Als jullie wat willen weten, laat maar weten. Ondanks de remproblemen afgelopen zaterdag, toch nog een stukje op kunnen nemen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roy RS

Re: Weer een petrolhead

Bericht door Roy RS » 12 aug 2013, 09:03

welkom hier! Errug cool die Radical! Je lijstje heeft wel wat weg van het mijne, springt ook alle kanten op.
Zo'n Radical heeft er wel flink de sokken in zeg, heerlijk ook dat toeren maken van zo'n motorfietsblokje!
Tis dat ik mijn auto's ook graag op de weg gebruik, anders was het toch wel echt een optie

Peric

Bericht door Peric » 12 aug 2013, 10:47

Welkom! Die gechopte Mini is érg gaaf, maar zo te zien rechtsgestuurd, ofniet?

Rogier

Bericht door Rogier » 12 aug 2013, 11:02

Ja klopt, veel auto's die ik heb of heb gehad zijn rechts gestuurd. Ik heb daar totaal geen problemen mee en het in de UK is echt veel moois te koop.

En wat betreft mijn type auto keuzes, tsja, als t hard gaat of gewoon extreem of apart is, vind ik het al snel interessant. De mini heb ik al een poos niet meer, de Evo wordt volgende maand uitgelaten op de NBR en mag dan ook het veld ruimen.

Of de Porsche lang blijft is de vraag. Heb hem begin dit jaar gekocht, pracht van een wagen, maar het begint stiekem alweer te kriebelen. Vind de speurtocht naar wat nieuws altijd prachtig, de eerste paar weken in de nieuwe bolide ook, maar daarna wordt het altijd weer wat "gewoontjes"...

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 aug 2013, 11:04

Rogier schreef:Ja klopt, veel auto's die ik heb of heb gehad zijn rechts gestuurd. Ik heb daar totaal geen problemen mee en het in de UK is echt veel moois te koop.

En wat betreft mijn type auto keuzes, tsja, als t hard gaat of gewoon extreem of apart is, vind ik het al snel interessant. De mini heb ik al een poos niet meer, de Evo wordt volgende maand uitgelaten op de NBR en mag dan ook het veld ruimen.

Of de Porsche lang blijft is de vraag. Heb hem begin dit jaar gekocht, pracht van een wagen, maar het begint stiekem alweer te kriebelen. Vind de speurtocht naar wat nieuws altijd prachtig, de eerste paar weken in de nieuwe bolide ook, maar daarna wordt het altijd weer wat "gewoontjes"...

ik ken het gevoel, alleen had ik soms op weg naar huis al de gedachte "wat zal ik hierna eens kopen" ...maar het verkopen, zoeken en kopen is ook altijd een feest!

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2013, 11:31

welkom en leuk spul idd...
en dat van verandering in auto's herken ik ook goed, vroeger heel veel gedaan :D :df:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 aug 2013, 11:38

GTRene schreef:welkom en leuk spul idd...
en dat van verandering in auto's herken ik ook goed, vroeger heel veel gedaan :D :df:
Rene,das niet veranderen, das een groothandel bedrijven :coffee:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 aug 2013, 20:51

Aha, welkom hier!

Ik stond nog samen met Peter bij je te kijken dat je remmen in de fik stonden zaterdag. Was niet de eerste keer hoorde ik. Enig idee hoe je dit in de toekomst wil gaan verbeteren, ben erg benieuwd namelijk gezien de kleine wieldiameter etc.

Wel enorm leuk speelgoed hoor!

Gr.Kees

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 aug 2013, 20:52

dubbel

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 aug 2013, 21:00

Welkom Rogier :) .

Ik ben in het Starslet-tijdperk nog wel 'ns bij je thuis geweest om wat onderdeeltjes op te halen, maar toen woondje je nog in Zwollywood. Moet minimaal 4 jaar geleden geweest. Aardig wat auto's versleten sindsdien :shock: :D !

Martijn M

Bericht door Martijn M » 12 aug 2013, 21:40

Leuk gevarieerd wagenpark!
Vorig weekend in een Radical meegereden over wat kustwegen hier in Italië... Nondeju wat gaat dat enorm hard. :tooth:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 aug 2013, 23:56

Welkom Rogier!!

Rogier

Bericht door Rogier » 13 aug 2013, 10:40

Bedankt voor het welkom-woord jongens.

De remproblemen werden veroorzaakt door een lastig probleem en opeenstapeling van kritische zaken. De blokken en schijven waren nieuw, de klauwen ook, dus weinig marge voor "speling" of het kunnen terugvallen van de blokken. Probleem is dat hierdoor de blokken snel aanlopen op de schijven. Meestal gaat dit na een paar rondes wel weg. Op de brug nergens last van.

Dan probleempje 2. De bias-bar (of rembalans-bar) die bij de pedalen zorgt voor de rembalans stond allicht net 1 slag te strak. Dat is op zich geen probleem, maar doordat ik de pedalen ver naar voren heb moeten stellen, stond de cilinder-pen niet precies meer haaks op de bias-bar. Op het moment dat het systeem warmer wordt en de olie iets uit gaat zetten, kan ie dat niet meer kwijt bij de klauw, omdat het te dicht op elkaar zit. Bij de balance-bar is het spul gaan "wringen" en kon het pedaal niet meer terugzakken. Dat heeft er voor gezorgd dat de boel is aan gaan lopen, nog warmer is geworden, nog meer is uitgezet, nog harder is gaan remmen etc. Vicieuze cirkel-verhaal...

De schade is enorm beperkt dit keer. Remmen kunnen heel veel hitte hebben, dus een set schijven en blokken verklooit zaterdag, maar dit weekend gewoon rijden tijdens het Super Race Weekend hoor! :)

@ G Kolkman: ja dat klopt. Nu in Apeldoorn. Jij ging onder de naam "Kolkie" toch?

Rogier

Bericht door Rogier » 19 aug 2013, 20:35

Druk geweest van de week, maar de rembalans was nog niet helemaal super. Wel goede kwali gereden en P2 overall gepakt:

Plaats reactie