Wat is je vakantie kar voor de zomer?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
ErikS

Re: Wat is je vakantie kar voor de zomer?

Bericht door ErikS » 10 jul 2013, 17:47

Ai, das klote.....

V60 rijd ook wel grappig, maar ik zou 't niet leuk vinden..... als vervanger.

Succes met de afhandeling verder.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 jul 2013, 18:12

Paskal schreef: Wij hadden helaas pech dat een jonge tegenligger dat wel deed. Die dwaas kwam met 4 wielen op mijn weghelft in rechter bocht de hoek omzeilen. Ik reed volledig rechts en heb hem nooit kunnen zien dus zonder te remmen met 50 km/u op elkaar. Met zijn linker voorkant zat hij bij mij exact in het midden.
Sounds familiar. Sterkte met afhandeling!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 jul 2013, 20:55

Jeetje pascal dat is balen zoiets hoop je nooit mee te maken zeker niet op vakantie...

Succes met de afhandeling en gelukkig ben je er zelf heelhuids uitgestapt ;-)

AlexMK4

Bericht door AlexMK4 » 10 jul 2013, 22:35

Heb ook ooit hetzelfde meegemaakt in spanje, exact dezelfde situatie, alleen dan snachts met een volbepakte auto op de terugweg van 2,5 week vakantie. Echt verschrikkelijk, al dat geregel en gezeik eromheen. Dan ben je blij als je weer in het vliegtuig richting nederland vliegt. De auto werd 2 weken later keurig terruggebracht waarna hij total-loss werd verklaard.

Wel een hoop van geleerd mbt ongelukken in het buitenland, ben er nu ook een stuk minder angstig voor omdat je nu precies weet wat je allemaal wel en niet moet doen/bellen.

Afbeelding
Het was een Saxo VTS. Eerste autotje, helaas maar een jaartje van kunnen genieten.
Laatst gewijzigd door AlexMK4 op 10 jul 2013, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 10 jul 2013, 22:42

Zo dat is goed kloten Paskal! Succes met de afhandeling.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 jul 2013, 01:24

Gelukkig alleen de auto. Die is volgens mij goed te repareren.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 jul 2013, 10:04

@Erik: een V60 is uiteraard geen X5, maar met zo'n T3 in R-design mag je als vervangende auto in mijn ogen heel blij zijn. Zeer fijne stoelen, aardig wat pakruimte en met 150 pk ook niet tergend langzaam.

@Alex: al doende leer je inderdaad, maar ik vind dat geregel en gezeik nog wel meevallen. Heb ANWB Europa-dekking inclusief vervangend vervoer voor een paar Euro per jaar. Telefoontje naar de ANWB is na het ongeval voldoende. Zij regelen een afsleper en laten je weten waar je de dag daarna de vervangende auto op kan halen. Moet er niet aan denken om afslepen, vervangend vervoer en het transport van de schade-auto allemaal zelf te moeten regelen. Dan is het een heel gedoe en kost het heel veel centen.

Je schrikt je op dat moment wel helemaal kapot overigens. Het leek alsof die auto uit de lucht kwam vallen want we konden hem helemaal niet zien en in ene keer sta je dan stil met 2 ontplofte airbags voor je neus. Het is inderdaad maar een X5 en het belangrijkste is en blijft natuurlijk dat we zelf niks hadden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jul 2013, 14:36

dat lijkt me inderdaad mega schrikken! :shock:

ben er zelf ook wel eens bang voor als je weer wat van die lokals als een mongool over die bergwegen heen ziet schieten voor je uit... dan denk je inderdaad wel eens wat als ik die in een blinde bocht op mijn weghelft tegen kom :shock:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jul 2013, 16:59

Klote Pascal! Dat is schrikken zeg.

Ik heb vandaag 980 veilige kilometers weggetrapt naar zell am See. Wat een geniale auto is een S2000 toch en wat is het fijn om eenaar fatsoenlijke oordoppen in te hebben!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 11 jul 2013, 17:01

ben maar blij dat je niet in een Renault (5) zat... :coffee:

tis zonde, maar tis ook maar blik en geen levens!

ErikS

Bericht door ErikS » 11 jul 2013, 17:13

Petrolhead Tom schreef:Klote Pascal! Dat is schrikken zeg.

Ik heb vandaag 980 veilige kilometers weggetrapt naar zell am See. Wat een geniale auto is een S2000 toch en wat is het fijn om eenaar fatsoenlijke oordoppen in te hebben!
Oordoppen, kan je dan nog 'gewoon' communiceren?
Vorige ritje heen en weer naar Frankrijk had ik ook een aardig dof gevoel in m'n oren..

AlexMK4

Bericht door AlexMK4 » 11 jul 2013, 19:48

Paskal schreef:@Erik: een V60 is uiteraard geen X5, maar met zo'n T3 in R-design mag je als vervangende auto in mijn ogen heel blij zijn. Zeer fijne stoelen, aardig wat pakruimte en met 150 pk ook niet tergend langzaam.

@Alex: al doende leer je inderdaad, maar ik vind dat geregel en gezeik nog wel meevallen. Heb ANWB Europa-dekking inclusief vervangend vervoer voor een paar Euro per jaar. Telefoontje naar de ANWB is na het ongeval voldoende. Zij regelen een afsleper en laten je weten waar je de dag daarna de vervangende auto op kan halen. Moet er niet aan denken om afslepen, vervangend vervoer en het transport van de schade-auto allemaal zelf te moeten regelen. Dan is het een heel gedoe en kost het heel veel centen.

Je schrikt je op dat moment wel helemaal kapot overigens. Het leek alsof die auto uit de lucht kwam vallen want we konden hem helemaal niet zien en in ene keer sta je dan stil met 2 ontplofte airbags voor je neus. Het is inderdaad maar een X5 en het belangrijkste is en blijft natuurlijk dat we zelf niks hadden.
Ik had ook route-mobiel Europa service, maar die deden niks. "Nee meneer, bij een ongeluk doen wij niks, wij zijn alleen voor pech-gevallen."

Uiteindelijk maar op de reisverzekering gegooid en SOS-International gebeld.
Toen konden we paar dagen later lekker met het vliegtuig naar huis. Alles gewoon vergoed verder hoor.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jul 2013, 22:31

ErikS schreef:
Petrolhead Tom schreef:Klote Pascal! Dat is schrikken zeg.

Oordoppen, kan je dan nog 'gewoon' communiceren?
Vorige ritje heen en weer naar Frankrijk had ik ook een aardig dof gevoel in m'n oren..
Ik heb deze. Er zijn vast betere maar werken perfect.

Afbeelding

911-lover

Bericht door 911-lover » 05 aug 2013, 00:35

Pascal , als het je mag troosten .
Je bent niet de enigste.
Deze kwam ik (letterlijk ook) tegen op een godverlaten onverlichte snelweg in La France..
Behoorlijk beestje dat door een juiste snelle reactie gelukkig niet in het midden gepakt werd (anders was ze binnengekomen) maar met de rechterhoek
Ik hoop dat volgende week mijn Sub binnen kan om de schade terug in orde te brengen .

Afbeelding

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 06 aug 2013, 12:15

Vakantie zit er al weer een op, maar ik had de ultieme vakantiekar bij me als je ruimte nodig hebt.

VW Passat Variant 2.0TDI Highline DSG.

Wat een heerlijke auto. Ruimte in overvloed dus geen dakkoffer of andere ellende nodig en lekker met 1:16 op CC naar Zuid-Frankrijk gereden.

Voor de vakantie ff een grote beurt, distributieriem en 4 nieuwe sloffen gegeven dus hij kon er ruim 3,5 tegenaan. Heb er maar 3 weken mee gereden maar wat een topauto!!
Bijlagen
foto.JPG
foto.JPG (247.05 KiB) 2056 keer bekeken

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 aug 2013, 12:39

'Mijn' Skoda Fabia die ik vorige week in Heraklion en omgeving ter beschikking had. Koppeling lag er al bijna uit(60k km, ik denk dat dit ding net 'n jaar 1,5 oud was) . 5 bak, benzine non turbo. Ik schat 80 pk(?)
Afbeelding

Op sommige momenten gewoon niet genoeg fut om 'n 80kmh rijdende bus in te halen. Heerlijk.

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 07 aug 2013, 13:02

Met een Dacia Duster en 4 vrienden een reis door Marokko (oa Sahara) gemaakt.

Auto is puur en alleen op de naam uitgekozen :tooth:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn M

Bericht door Martijn M » 07 aug 2013, 21:15

911-lover schreef:Pascal , als het je mag troosten .
Je bent niet de enigste.
Deze kwam ik (letterlijk ook) tegen op een godverlaten onverlichte snelweg in La France..
Behoorlijk beestje dat door een juiste snelle reactie gelukkig niet in het midden gepakt werd (anders was ze binnengekomen) maar met de rechterhoek
Ik hoop dat volgende week mijn Sub binnen kan om de schade terug in orde te brengen .

Afbeelding
Ah zuur man! :( Succes met het herstellen. Zelf niks hoop ik? Zal wel geschrokken zijn.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 aug 2013, 22:33

Nou ik weet het niet, maar dat reetje was snel klaar met schrikken denk ik zo

cooldragon

Bericht door cooldragon » 08 aug 2013, 00:49

Nu in SF op een westcoast trip met 4 auto's. Het is niet wat we gewend zijn in NL, maar we moeten ons 'behelpen' met de volgende vierwielers:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarbij de Suburban de rest gewoon niet kan bijhouden als er even een klein beetje op het gas wordt gedrukt bij een tussensprintje oid.

Een afdalinkje op Lombard street was dan wel weer een hele belevenis met die tank.
Wat lijkt mijn Q7 in NL dan opeens een klein lichtvoetig autootje :ken ik jou:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 aug 2013, 09:05

Een Hyundai i30 of zoiets......... Het enige leuke is de handrem en de stoffige wegen hier..........

Jussi

Bericht door Jussi » 08 aug 2013, 09:21

ThomasGTT: last gehad van afpersing van de plaatselijke politie? Ik ben van plan om volgende lente een roadtrip te doen met een vriend. We zouden een huurwagen nemen maar ik hoor verhalen dat het zogezegd zeer ongenaam is zonder chauffeur.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2013, 09:32

Tot vorig jaar (toen we nog met z'n 3en waren huurde ik altijd "vw polo of vergelijkbaar". E kreeg echt altijd een gare clio. Dit jaar een Zafira of vergelijkbaar" gehuurd. Dat werd dus een Citroen Jumpy!! Heerlijk, Gran Canaria doorrossen met een verhuiswagen. Nog erger, we waren 2 maanden later in Tallinn en daar wilde m'n vrouw ook een Jumpy, vond ze wel handig! Vorige maand vroeg ze al of we niet zo'n ding kunnen kopen. Lekker makelijk als we wat dingen heen en weer kunnen brengen of kinderfeestjes. Help!!!

Over een week naar Portugal. Ik voorspel een Clio!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 aug 2013, 09:32

Dubbel
Laatst gewijzigd door tomgtr op 08 aug 2013, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

911-lover

Bericht door 911-lover » 08 aug 2013, 14:22

Martijn M schreef: Ah zuur man! :( Succes met het herstellen. Zelf niks hoop ik? Zal wel geschrokken zijn.
Idd zuur , maar door een goede reflex en reactie de schade aan de wagen kunnen beperken . Voorbumper , grill , koplamp , stukje tussen grill en koplamp , mistlampkap , spatbord , reflector , pinkerlicht en door openen en sluietn van passagiersdeur wat lakschade door contact met het verwrongen spatbord . Gelukkig enkel blikschade en niets essentieels .26 augustus mag de wagen binnen bij de carrossier , alle nieuwe stukken liggen al hier dus het leed zal weer snel geleden zijn .
Het was idd wel schrikken als zoiets ineens van links opdaagt en de klap was zeker niet zacht . ik was erg blij dat het niet in het midden van de wagen terecht is gekomen of dat de airbags niet zijn afgegaan .
Ruben schreef:Nou ik weet het niet, maar dat reetje was snel klaar met schrikken denk ik zo
En als het niet op slag dood was , had ik het persoonlijk de nek omgedraaid :devil:

:wink:

Plaats reactie