2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door indobesar » 17 sep 2009, 16:47


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door MartijnGizmo » 17 sep 2009, 18:21

Gaaf, lekker technisch maar zeer duidelijk filmpje ook!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door Roy » 17 sep 2009, 19:00

Oke, dus een soort flaps voor motoren? Best tof.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door wjn » 17 sep 2009, 20:33

Meer een soort PDK / DSG voor motoren.

Trouwens totaal nutteloos, aangezien een versnellingsbak van een motor anders in elkaar zit dan die van een auto en je makkelijk zonder koppelen kunt schakelen.


Wel een zeer mooi filmpje om te zien dat een motor achter UITVEERT als er geaccelereerd wordt.

Gebruikersavatar
PeerH
Berichten: 819
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Contacteer:

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door PeerH » 18 sep 2009, 09:26

Tof! Maar of het nu zoveel toegankelijker wordt om motor te rijden weet ik ook niet....

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door Emiel » 18 sep 2009, 10:01

Dit is echt super goed.

Soepelere transmissie is betere balans motor fiets dus meer soepelheid dus meer winst op straat/circuit

Minder onnodige bewegingen van de bestuurder/ster en dus meer stabiliteit

Ook berg op kun je nu probleemloos schakelen zonder met je poot te gaan zitten harken.

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door N!co » 18 sep 2009, 11:01

Capo_Miel schreef:Dit is echt super goed.

Soepelere transmissie is betere balans motor fiets dus meer soepelheid dus meer winst op straat/circuit

Minder onnodige bewegingen van de bestuurder/ster en dus meer stabiliteit

Ook berg op kun je nu probleemloos schakelen zonder met je poot te gaan zitten harken.
Met automaatstand?!? Lijkt me toch niet fijn als je al kneedownend in de bocht hangt en de automaat besluit te gaan schakelen...

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door Emiel » 21 sep 2009, 08:56

Niet in de automaat stand nee, maar wel met die flipflopflapper dingen :)

Automaat stand , tja wat we daar van moeten denken.......

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door indobesar » 20 jun 2010, 19:30





Gave innovatie.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door Niels » 21 jun 2010, 10:04

Zeker mooie techniek!

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 2010 Honda V4 New Dual Clutch Transmission

Bericht door indobesar » 17 jul 2013, 16:19

Gisteren zo'n Honda met DCT zien en vooral horen rijden. Klinkt appart, maar gaaf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten