BMW M6 vs. Porsche 911 Turbo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

BMW M6 vs. Porsche 911 Turbo

Bericht door Rebel » 24 apr 2007, 19:20

M6 stuift weg:


http://www.youtube.com/watch?v=7RTde309nCA

Maar hier gaat de Porsche er met de winst vandoor..


http://www.youtube.com/watch?v=QmIkQnTzwec

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 24 apr 2007, 19:24

996 wordt dus gepakt door de M6 maar de 997 niet.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 apr 2007, 19:27

Maar in hoeverre speelt de reactie snelheid en schakelsnelheid van de rijder mee in dit soort testen..

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 apr 2007, 19:29

Precies, ik had het idee dat de gozer in de 996 wel erg terugviel tijdens het opschakelen. Plus dat de LC op de M6 wel érg voortreffelijk werkt.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 24 apr 2007, 19:30

veel. maar ik denk dat het iets te duidelijk is dat die 997 toch iets sneller is, al denk ik dat ie het boven de 250 toch af zal leggen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 24 apr 2007, 21:10

Hier kun je pas echt iets zinnigs van zeggen als je meerdere testen achter elkaar uitvoerd, zeg een serie van 10; en dan kijken wie van de twee het vaakst het snelst weg was.
Ofwel leuk om te doen, maar uiterst onnauwkeurig om er serieuze conclusies aan te verbinden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 24 apr 2007, 21:28

Sander Spoolder schreef:Precies, ik had het idee dat de gozer in de 996 wel erg terugviel tijdens het opschakelen. Plus dat de LC op de M6 wel érg voortreffelijk werkt.
Ik las in sportauto anders dat het voor geen meter werkt, en gewoon vloeren sneller is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 apr 2007, 21:58

In het filmpje van de 996TT vs M6 heeft de 996TT als voordeel 4WD te hebben en de M6 versleten banden. LC houd geen rekening met bandenslijtage :lol:
De 997TT is gewoon retesnel, vanuit stilstand of tussensprints maakt niet uit.
1/4 mile deed hij bij Best Motoring zelfs sneller dan de Z06.
0-200 red 997TT in zo'n 12,2s

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 apr 2007, 22:56

Zie je maar dat topvermogen niet alles zegt. Een breder vermogensbereik is veel beter (en sneller). De Turbo heeft altijd bergen koppel, in welk toerental je ook zit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2007, 07:31

Tristan schreef:Zie je maar dat topvermogen niet alles zegt. Een breder vermogensbereik is veel beter (en sneller). De Turbo heeft altijd bergen koppel, in welk toerental je ook zit.
Das dus precies waarom het weer appels en peren vergelijken is..............IMO dan........................een niets zeggende test.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 25 apr 2007, 07:59

Bert ///M3 schreef:
Sander Spoolder schreef:Precies, ik had het idee dat de gozer in de 996 wel erg terugviel tijdens het opschakelen. Plus dat de LC op de M6 wel érg voortreffelijk werkt.
Ik las in sportauto anders dat het voor geen meter werkt, en gewoon vloeren sneller is.
Werkt 1x, daarna moet je een paar minuten wachten.

In mijn ogen dus alleen een "gimmick" om snelle 0-100 & -200 tijden neer te zetten, en niets voor "dagelijks" gebruik.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 09:59

Je belast met deze 'gimmick' de aandrijflijn ook flink, dus dit kan ook nooit gezond zijn op de lange duur.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 25 apr 2007, 10:07

Ik snap ook echt niet waarom BMW de launch control op die wagens zet. Het absoluut niet beter voor je wagen en je winst is minimaal. Vind het echt een overbodige gadget.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2007, 10:09

volvoc30 schreef:Ik snap ook echt niet waarom BMW de launch control op die wagens zet. Het absoluut niet beter voor je wagen en je winst is minimaal. Vind het echt een overbodige gadget.
Dan toch maar een handbak, weer een probleem opgelost................ :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 10:14

romo schreef:
volvoc30 schreef:Ik snap ook echt niet waarom BMW de launch control op die wagens zet. Het absoluut niet beter voor je wagen en je winst is minimaal. Vind het echt een overbodige gadget.
Dan toch maar een handbak, weer een probleem opgelost................ :wink:
Ja inederdaad, launchcontrol niet meer erbij leveren en zonde voor de aandrijflijn, tevens hoef je er ook niet meer aan te denken van als ik dit of dat eens, nee gewoon koppie erbij en zelf meer beslissen! dat flipperschakelen moet/mag blijven, dat vind ik wel super, vooral als ie zelf gas geeft bij terug schakelen, want een heel and toe man ben ik niet en gebruik ik niet in het dagelijks leven...tja en geld voor racen heb ik ook niet :cry:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2007, 13:51

Bij de E36 met SMG moest je lauch control ook laten vrijschakelen door de dealer, zat er niet standaard op.

Bij de USA E46 M3 hebben ze launch toerental lager gezet van 3500 naar 1800 omdat ze bang waren voor klachten over opgevreten koppelingen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 25 apr 2007, 14:10

Hoogte van LC toerental van de M5 en M6 kun je zelf instellen :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett en 27 gasten