Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 27 mei 2013, 22:55

Klopt ja, dat heb ik ook bij veel apps gedaan. Liever doe ik de Nexus 4 niet weg, echt een top toestel :clap:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Martijn M » 27 mei 2013, 23:58

Stefan R schreef:@Martijn, instellingen ->Apps->alle applicaties dan opzoeken welke je uit wilt schakelen aanklikken en op gedwongen stoppen of uitschakelen klikken.
Ah dat kan ook. Eens even al die troep blokkeren.
Echt waardeloos eigenlijk dat je het er niet gewoon af kan mieteren...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bert ///M3 » 28 mei 2013, 09:08

Ik was al eens aan het zoeken of die Ployer tablets etc hier in Thailand ook te krijgen zijn maar de 10.1 versies in elk geval niet.

Nu de hamvraag, weet iemand of er 5" Tablets in de handel zijn zonder telefoonfunctie? Zeg maar iets formaatje Samsung S3/S4 maar dan alleen wifi, geen simcard en 3G support. Zijn namelijk bij ons op het werk niet toegestaan maar een 5 inch geval kan je zo in je broekzak steken, 7 inch word al lastig dus dan kan je net zo goed een 10.1 nemen :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 28 mei 2013, 09:30

Nexus 7 past in je broekzak, al zou ik dan niet gaan zitten :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2013, 20:21

Heb vorige week in een opwelling bij Hongkongeek.com een Cube U30GT2 besteld met 32 GB.

1.8 GHz quad core
2 GB Ram
32 GB opslag
10.1" scherm 1920 x 1200 scherm
Android 4.2.2

Kwam op 210 euro. Moet zeggen dat het mij niet tegen valt voor die 210 euro.

Alle basisfucties werken prima. Hij is ietwat aan de trage kant in mijn beleving (vergeleken met telefoon, Galaxy S3) maar dat kan ook zijn doordat het scherm op HD resolutie loopt. Maar zaken als 1080P video afspelen enz gaat prima.

Je ziet er alleen wel aan af dat het een made in china product is, afwerking is niet top en sommige zaken is overduidelijk bespaard. Microfoonopname is verre van goed, geluid is mono. Automatische backlight instelling vind ik niet echt goed en de foto's die dat ding maakt zijn van matige kwaliteit. Verschil is er dus wel duidelijk. Voor een beetje op de bank zitten facebooken, nieuws lezen etc is het wel een leuk ding. Hecht je waarde aan de randzaken dan kan je IMHO gewoon beter het geld voor een Ipad of een Samsung tablet op tafel gooien.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 25 jun 2013, 20:27

Ik heb vorige week de UMI X2 besteld :)

Afbeelding

5 inch 1080P scherm
32 GB Rom opslag
2 GB Ram
Quadcore chip (1.5 GHz)
dual sim (dat is de reden van aanschaf)
Android 4.2
13 MP camera
2500 mAh accu

Bij aliexpress besteld voor omgerekend €262,-, dat is inclusief verzenden met DHL en exclusief eventuele douane- en BTW kosten.

Ik zou het liefst mijn Nexus 4 blijven gebruiken, dat is echt de beste telefoon die ik ooit gehad heb maar ik wil dual sim, word een beetje flauw van het rondlopen met twee toestellen.

Online
Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Wout309t » 28 jun 2013, 09:43

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ben ook op zoek naar iets nieuws, maar ik vind de bedragen voor zowel de telefoons als de abonnementen toch wel aardig gek aan het worden.
Nexus is een goede uitzondering, maar hoe zit het met de 'doordachtheid' van de Chinese gebakjes?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 28 jun 2013, 10:06

Die ervaringen gaan niet komen vrees ik. Leverbaarheid is bar en boos. Ik probeer een ander merk toestel met dezelfde specificaties te krijgen, maar zal nog lastig worden...

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 28 jun 2013, 12:41

Aangezien de UMI X2 een onbekende levertijd heeft (de turbo variant met 2 GB intern geheugen) heeft de verkoper aangeboden voor hetzelfde geld over te stappen op de iOcean X7 Elite.

Zelfde chip, geheugen en opslag. Ook 5" HD scherm, 2 accu's, dual sim etc.

Afbeelding

Ik heb dat aanbod geaccepteerd, geen zin meer om nog een aantal weken te wachten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door JP » 28 jun 2013, 19:32

Merk is me onbekend, maar.........2 accus ?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 28 jun 2013, 22:28

Ja, je krijgt er 1 extra bij. Beiden hebben een capaciteit van 2000 mAh.

Dit is niet m'n eerste keus, maar goed, ik heb geen zin meer om te wachten :mrgreen: En zijn trouwens 3000 mAh accu's voor dit toestel te bestellen...

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Linds155 » 28 jun 2013, 22:57

*voegt zich bij de Android club met een Samsung Galaxy S4* :hungry:

Linds155
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:05

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Linds155 » 29 jun 2013, 11:02

Ik kom gelijk even met een vraag binnenvallen..

Ik merk dat de s4 steeds uit zich zelf heel veel dingen opent. Als ik de tag killer open, en verwijder alles, staat er na 1 minuut weer een hele waslijst met applicaties. Hoe kan dit? of hebben meer hier last van? ( sorry dat ik er nog niet zoveel van weet, voorheen altijd Iphone gehad)

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 29 jun 2013, 21:53

Linds155 schreef:Ik kom gelijk even met een vraag binnenvallen..

Ik merk dat de s4 steeds uit zich zelf heel veel dingen opent. Als ik de tag killer open, en verwijder alles, staat er na 1 minuut weer een hele waslijst met applicaties. Hoe kan dit? of hebben meer hier last van? ( sorry dat ik er nog niet zoveel van weet, voorheen altijd Iphone gehad)
Dat is Android's eigen. Of beter gezegd: Dit komt door de 'personal touch' die telefoonmakers er overheen gooien. De S4 heeft 2 gb RAM, maar als je geen apps open hebt, gebruikt Android (incl Touchwiz, zo noemt Samsung haar eigen skin) al 1 GB.


In Amerika is nu een 'clean Android' uitgekomen voor de S4. Ik hoop dat het mogelijk is om die hier ook op de S4 te zetten, want er wordt zeer positief over gesproken. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 29 jun 2013, 23:07


Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 29 jun 2013, 23:39

Thanks!!!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 29 jun 2013, 23:40

Zal je wel het toestel moeten rooten. Niet moeilijk, maar je moet er wel even zin in hebben.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Stefan R » 30 jun 2013, 09:55

En @Linds155, dat is Android idd. Maar apps die langere tijd niet gebruikt worden draaien op de achtergrond en verbruiken vrijwel geen battery of CPU.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 30 jun 2013, 14:20

Bram schreef:Zal je wel het toestel moeten rooten. Niet moeilijk, maar je moet er wel even zin in hebben.
Klopt!

Dat heb ik met m'n vorige S2 ook gedaan, maar ik krijg het maar niet voor elkaar met m'n S4. Ik heb namelijk de Europese versie (GT9505) en vrijwel alle custom ROM's zijn voor de GT9500.

Ik draai nog geen clean android dus...

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 30 jun 2013, 17:35

Inmiddels in principe zo ver dat het lukt om een Google Edition ROM te installeren op m'n S4...


...ik had 'm geïnstalleerd, maar hij gaf foutmeldingen. Toen ik de oorzaak hiervan ging zoeken, kwam ik erachter dat ik vergeten was m'n cache te wissen en een factory-reset te doen. -Hoe kan het ook anders- krijg je foutmeldingen als je achteraf een factory-reset gaat doen, dus ik zit nu met een Galaxy S4 die niet meer wil opstarten. Probleem oplossen is simpelweg de originele firmware erop flashen, maarja, die is 1.5 Gb (tov 380 mb van de Google Edition!!) en het is een beperkte downloadsnelheid dus dat duurt uren helaas.

Maar goed, het is dus mogelijk en ik vermoed vanavond een draaiende S4 Google Edition te hebben. :thumbup:

Die paar features van oogdetectie, temperatuur/vochtigheidssensor etc kunnen mij de pot op. Ja ik gebruikte ze, maar het werkt verre van vlekkeloos en soms zelfs irritant.

(ter info: Hij zou het filmpje moeten pauzeren als je wegkijkt. En dat doet hij prima. Maar hij pauzeert bijv ook als je iets aan het eten bent oid, want dan herkent hij je hoofd niet meer. Erg irritant)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 08 jul 2013, 15:18

Ik heb de iOcean X7 Elite binnen.

Dus:

5 inch 1080P scherm
32 GB Rom opslag
2 GB Ram intern geheugen
Quadcore chip (1.5 GHz)
dual sim (dat is de reden van aanschaf)
Android 4.2
13 MP camera
2000 mAh accu (2x)

Kreeg er nog een screenprotector en een zwarte case bij, net als een USB kabel, Chinese stekker en een verloop zodat die hier ook werkt. Niet nodig natuurlijk, ik laad de accu wel op met een A merk oplader.

Pakket is donderdag in Hong Kong op de post gezet en kwam vanmiddag via DHL aan, ik moest nog €31.30,- bijbetalen. Al met al ben ik €293,- kwijt. Het kan goedkoper want de DHL verzending kostte me $41,-, maar dan kan het gerust een maand duren en daar had ik echt geen trek in.

Eerste indruk: snel, soepel, mooi scherm. Op tweakers gelezen dat de MTK 6589(T) chipset een matig functionerende Wifi antenne heeft en dat de GPS nauwelijks werkt. Het eerste klopt absoluut niet, net in het park geweest een meter of 20 van m'n appartement af (ik woon op 2 hoog) en toen had ik nog steeds 2 streepjes Wifi, voldoende om apps te downloaden uit de Play Store merkte ik. GPS klopt wel, die kreeg gedurende die 5 minuten geen fix. Misschien ga ik zelf sleutelen, aan de andere kant, ik heb nog een micro sim kaart over van mijn privé nummer en de Nexus 4. Die 2 samen zorgen voor een prima navigatie apparaat. Ik moet zeggen dat de iOcean nauwelijks trager is dan de Nexus 4. Geen haperingen of lag te merken.

Kortom, voor het geld hoef je het niet te laten, dit is goedkoop, het ziet er goed uit, heeft een cleane Android versie erop staan en wordt compleet geleverd :) Er bestaat ook een 1 GB/4GB versie (de Youth), die is nog goedkoper. Als je voor gratis verzenden kiest, kost die €163,-. Heeft een wat minder snelle quadcore en een 8 MP camera.

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 78613.html

Gekocht bij http://www.aliexpress.com/store/614079

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Ferdi » 08 jul 2013, 17:23

Klinkt heel goed voor het geld :)

Ben persoonlijk wel heel benieuwd naar de frequentie dat er updates vanuit Google voor het toestel komen als er straks weer een nieuwere android versie uit komt

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Stefan R » 08 jul 2013, 20:03

Een eerste fix kan lang duren Bram, van de Jiayu G3 (die mijn vrouw heeft) zegt men ook dat die een zéér slechte GPS heeft. ff GPS status en toolbox uit de market gehaald en een half uurtje buiten laten liggen.
Nu gebruikt ze hem gewoon met Sportstracker en doet hij het goed :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 08 jul 2013, 20:41

Maar dan ook binnen 10 seconden een fix? Als je op de snelweg of in de stad rijdt heb je niet veel tijd.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Stefan R » 09 jul 2013, 16:27

Ik zal eens timen hoe snel hij nu een fix heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Google [Bot], Jaws, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, Semrush [Bot], vester86, Wout309t en 148 gasten