Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is
Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
-
Hashiriya
Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
Hallo
Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is
Omdat ik op zoek ben naar een Z3 Coupe heb ik mij hier maar vast geregistreerd. Ik zag dat een aantal leden hier in bezit zijn van deze auto. Wellicht kunnen zij mij tips geven waar ik op moet letten bij aankoop.
Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is
Laatst gewijzigd door Hashiriya op 26 jul 2013, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
hanske
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: Voorstellen
Hashiriya schreef:Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is![]()
Prima opening en gevoel voor humor.
Inderdaad wij rijden allemaal nog Z3's, een enkeling is al door gepromoveerd naar Renault, Peugeot en zelfs ééntje naar een Honda (S2000!!!
Barst maar los.......................
Whitout bullshit, welcome here.
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Een S2000 is ook leuk ja. Nadeel is wel dat het geen vast dak heeft en de cockpit erg krap is. Is dat bij een Z3 Coupe beter? Ik wil graag meer beenruimte dan bij een S2000. 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Voorstellen
De s2000 is de beste. Zoek niet verder. Mugen maakt er een coupe van. Welkom! Veel plezier met je honda.hanske schreef:Hashiriya schreef:Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is![]()
Prima opening en gevoel voor humor.![]()
Inderdaad wij rijden allemaal nog Z3's, een enkeling is al door gepromoveerd naar Renault, Peugeot en zelfs ééntje naar een Honda (S2000!!!![]()
![]()
wat uiteindelijk ons aller eind doel is). For the time being kun je ons alles vragen over de Z3. Als bonus hebben we zelf de enige ter wereld bestaande V8 Z3 specialist (GTRene) onder de gelederen, geen vraag is hem te dol.
Barst maar los.......................
Whitout bullshit, welcome here.
- JP
- Berichten: 35307
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Voorstellen
Welkom !
Was ons aller doel niet een Dyson/Quakercruesli ecotruttenschudder aka Up! ?hanske schreef:Inderdaad wij rijden allemaal nog Z3's, een enkeling is al door gepromoveerd naar Renault, Peugeot en zelfs ééntje naar een Honda (S2000!!!Hashiriya schreef:Ik heb vernomen dat dit het BMW forum van Nederland is![]()
![]()
![]()
wat uiteindelijk ons aller eind doel is)
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Voorstellen
Welkom, Z3 Coupe...uitstekende keuze mijnheer 
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Voorstellen
Welkom.
MPS is the way to go
MPS is the way to go
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Na wat zoekwerk kom ik toch wat berichten tegen die mij minder aanstaan:
"The most annoying part of the z3 is that the steering wheel is not centered to the seat; it's nudged off to the right a bit."
"The rear trailing arm suspension is the biggest piece of SH*T BMW has ever produced. The car under-steers all over the track and giving it a little throttle just ends with snap over-steer."
"Driving the Z-3 is definitely not the light sportscar feeling, in fact the heavy front end is very noticable. Then comes the cost if you have any work and/or parts done to it."

"The most annoying part of the z3 is that the steering wheel is not centered to the seat; it's nudged off to the right a bit."
"The rear trailing arm suspension is the biggest piece of SH*T BMW has ever produced. The car under-steers all over the track and giving it a little throttle just ends with snap over-steer."
"Driving the Z-3 is definitely not the light sportscar feeling, in fact the heavy front end is very noticable. Then comes the cost if you have any work and/or parts done to it."
- Luco
- Berichten: 29670
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Voorstellen
Welkom
Als ik je uit een bmw kan praten doe ik dat graag.
Hou er rekening mee dat elke keer als je met een bmw de dealer bezoekt je een flinke pot vaseline meeneemt!
Als ik je uit een bmw kan praten doe ik dat graag.
Hou er rekening mee dat elke keer als je met een bmw de dealer bezoekt je een flinke pot vaseline meeneemt!
- Geert.
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43
Re: Voorstellen
Ik ben gedegradeerd.. van een z3 coupe naar een jaguar
Maar laat je niet ontmoedigen door die berichten en ga er maar eens in rijden.. het stuurwiel heb ik nooit last van gehad en alle andere punten zijn ook een beetje twijfelachtig.
Als je een betrouwbare auto, met geweldige rijeigenschappen zoekt en toch onderscheidend zijn van al het overige verkeer dan is de Z3 coupe jou wagen.
Je hebt ook nog keuze uit een leuke selectie motoren en prijsklassen
Maar laat je niet ontmoedigen door die berichten en ga er maar eens in rijden.. het stuurwiel heb ik nooit last van gehad en alle andere punten zijn ook een beetje twijfelachtig.
Als je een betrouwbare auto, met geweldige rijeigenschappen zoekt en toch onderscheidend zijn van al het overige verkeer dan is de Z3 coupe jou wagen.
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Als alternatief heb ik een Honda Civic Type R (EP3) voor hetzelfde geld. Misschien te gebruiken als overbrugging en dan na een jaar of 2 kijken naar een S2000 van bouwjaar 2002+ en het liefst 2004+.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Voorstellen
dat Engelse? US? verhaal van de Z3 coupe kan ik mij helemaal niet in vinden...
de zit is zeer goed achter het stuur, Althans van de EU versie en in elk geval de M coupe.
en onderstuur? ligt aan de afstelling en of die persoon bv vele pk's erbij heeft gegooid en een dikkere sper en of verkeerde afstelling of te harde banden voor, voor kun je idd niet zo heel breed, zeg iets van 235 max, maar voor de gewone sportieve gast is dat goed genoeg.
dat ene puntje van de oude achter ophanging ala e30/e36 compact? kan ik me wel in vinden, dat is jammer dat ze dat systeem hebben gekozen mar nogmaals voor de normale sportieve rijder en of straat kar verder niks mis mee.
het is soms wat je wil lezen, over elke auto kan een bepaald persoon wel wat minder leuks ervaren of schrijven of pech mee hebben.
als je van een z3 coupe met RWD ineens over gaat naar een FWD Honda Civic dan moet je nog eens bedenken wat je echt leuk vind en of wil

de zit is zeer goed achter het stuur, Althans van de EU versie en in elk geval de M coupe.
en onderstuur? ligt aan de afstelling en of die persoon bv vele pk's erbij heeft gegooid en een dikkere sper en of verkeerde afstelling of te harde banden voor, voor kun je idd niet zo heel breed, zeg iets van 235 max, maar voor de gewone sportieve gast is dat goed genoeg.
dat ene puntje van de oude achter ophanging ala e30/e36 compact? kan ik me wel in vinden, dat is jammer dat ze dat systeem hebben gekozen mar nogmaals voor de normale sportieve rijder en of straat kar verder niks mis mee.
het is soms wat je wil lezen, over elke auto kan een bepaald persoon wel wat minder leuks ervaren of schrijven of pech mee hebben.
als je van een z3 coupe met RWD ineens over gaat naar een FWD Honda Civic dan moet je nog eens bedenken wat je echt leuk vind en of wil
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Voorstellen
Ik sluit me volledig aan bij GTRene, al heb ik mijn Z3 coupe pas 1,5 week in bezit en ben er dus nog niet erg bekend mee.
Het is echt een rijdersauto en dat merk je. Het zware neus gevoel heb ik geen last van, al moet ik zeggen dat mijn e30 scherper is (maar ook lichter).
Je moet je inderdaad afvragen wat je precies wilt, zelf zou ik zeggen dat je een fwd niet met een rwd kunt vergelijken, ik zelf zou zweren bij rwd maar dat is dus persoonlijk.
Als je mijn mening wilt weten zou ik zeggen: ga eens rijden in eens (vlotte) fwd en een (vlotte) rwd en probeer het gewoon eens uit.
Succes!
Het is echt een rijdersauto en dat merk je. Het zware neus gevoel heb ik geen last van, al moet ik zeggen dat mijn e30 scherper is (maar ook lichter).
Je moet je inderdaad afvragen wat je precies wilt, zelf zou ik zeggen dat je een fwd niet met een rwd kunt vergelijken, ik zelf zou zweren bij rwd maar dat is dus persoonlijk.
Als je mijn mening wilt weten zou ik zeggen: ga eens rijden in eens (vlotte) fwd en een (vlotte) rwd en probeer het gewoon eens uit.
Succes!
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Ik kom net bij de Honda dealer vandaan zonder succes helaas. Geen Civic EP3 en al helemaal geen Type R. Alleen maar eco hokken van een paar jaar oud én één knalrode Honda NSX om de boel een beetje op te vrolijken 
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Dat verbaasd mij. Ik heb/had een beeld bij de Z3 Coupe dat het een sportwagen is. Compact, korte wielbasis, RWD, standaard een sperdifferentieel en een dikke motor met voldoende power. Je zou niet denken dat een standaard 3 serie (touring??) uit 1985 al scherper is....e30touring1990 schreef:Het is echt een rijdersauto en dat merk je. Het zware neus gevoel heb ik geen last van, al moet ik zeggen dat mijn e30 scherper is (maar ook lichter).
Ja hahaals je van een z3 coupe met RWD ineens over gaat naar een FWD Honda Civic dan moet je nog eens bedenken wat je echt leuk vind en of wil
Een Civic spreekt mij wel erg aan door het relatief lage gewicht i.c.m. sportieve VTEC motor en IRS. Standaard zou de balans als erg goed zijn. Eventueel stijvere ARB achter en goaan
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Voorstellen
Misschien heb ik een verkeerd beeld geschetst. De z3 coupe is ook echt een sportwagen, echter geeft mijn oude e30 (zonder stuurbekrachtiging) een scherper stuurgevoel en is erg communicatief. Dat zijn aspecten die naar mijn mening veel bijdragen aan je rijervaring.
De z3 coupe (vooral de 2.8 en de 3.0) is een auto die ook rustig bereden kan worden de het hoge koppel vanuit lage toerentallen en het zijn naar mijn mening geen motoren die echt loskomen op het moment dat je ze helemaal doorhaalt tot aan 6k toeren. Daarentegen is de VTEC motor van een Honda wel een motor die echt loskomt op het moment dat je hem helemaal doorhaalt, eveneens als een M motor. Ook mijn oude m20b25 blok (e30 325i) heeft dit hoogtoerige karakter wat sportief overkomt, maar het moet je aanspreken.
Een relatief klein motorblok (een VTEC) zou mij te vermoeiend zijn aangezien er onderin weinig koppel beschikbaar is en dit je wel tegen gaat vallen bij dagelijks gebruik.
Maar nogmaals, je moet het uitproberen en voelen. 1 ritje doet meer dan mijn hele betoog over dikke motorblokken met koppel
haha.
Succes en ik ben benieuwd wat je gaat vinden.
Groetjes
De z3 coupe (vooral de 2.8 en de 3.0) is een auto die ook rustig bereden kan worden de het hoge koppel vanuit lage toerentallen en het zijn naar mijn mening geen motoren die echt loskomen op het moment dat je ze helemaal doorhaalt tot aan 6k toeren. Daarentegen is de VTEC motor van een Honda wel een motor die echt loskomt op het moment dat je hem helemaal doorhaalt, eveneens als een M motor. Ook mijn oude m20b25 blok (e30 325i) heeft dit hoogtoerige karakter wat sportief overkomt, maar het moet je aanspreken.
Een relatief klein motorblok (een VTEC) zou mij te vermoeiend zijn aangezien er onderin weinig koppel beschikbaar is en dit je wel tegen gaat vallen bij dagelijks gebruik.
Maar nogmaals, je moet het uitproberen en voelen. 1 ritje doet meer dan mijn hele betoog over dikke motorblokken met koppel
Succes en ik ben benieuwd wat je gaat vinden.
Groetjes
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Voorstellen
Welkom meneer de straatracer! 
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Voorstellen
De Z3 Mcoupe is de (op 1 na) best sturende auto die ik gehad heb in mijn 12-14 auto's tellende (soms
) goed sturende auto's. De zit is top, onzin met stuur iets naar rechts is werkelijk uit de lucht gegrepen en als ie echt vooral onderstuurd, dan kun je niet rijden of geef je te weinig gas.
De Z3 is een auto die heerlijke balans heeft en prachtig, zo niet perfect, met overstuur door lange draaiers te sturen is als geen ander.
Als je dat gaat vergelijken met een Honda Civic...tja dan weet ik het niet meer eigenlijk, 1 ding is zeker, die onderstuurd een stuk meer. (heeft wel een lekker motortje trouwens
)
Hoe dat zich verhoudt met een E30 is totaal niet van belang, want je zoekt niet naar een oldtimer, maar naar een moderne auto. Ook niet te veel gaan googlen op potentiele auto's, er is geen enkele auto die fun geeft waar je uitsluitend leuke dingen over leest. (ik zou me overigens meer zorgen maken over de kosten van nieuwe lagerschalen dan om die ophanging)
Dusssss, niet meer twijfelen, Z3 kopen en niet meer omkijken naar sushigerechten met K20's erin.
De Z3 is een auto die heerlijke balans heeft en prachtig, zo niet perfect, met overstuur door lange draaiers te sturen is als geen ander.
Als je dat gaat vergelijken met een Honda Civic...tja dan weet ik het niet meer eigenlijk, 1 ding is zeker, die onderstuurd een stuk meer. (heeft wel een lekker motortje trouwens
Hoe dat zich verhoudt met een E30 is totaal niet van belang, want je zoekt niet naar een oldtimer, maar naar een moderne auto. Ook niet te veel gaan googlen op potentiele auto's, er is geen enkele auto die fun geeft waar je uitsluitend leuke dingen over leest. (ik zou me overigens meer zorgen maken over de kosten van nieuwe lagerschalen dan om die ophanging)
Dusssss, niet meer twijfelen, Z3 kopen en niet meer omkijken naar sushigerechten met K20's erin.
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Ik heb net een nieuwe baan waardoor er financieel wat mogelijk is. Dit weekend wil ik gaan kijken naar een Honda S2000 en deze vergelijken met de Z3 Coupe. De Civic wordt het niet vanwege FWD en bijbehorende eigenschappen.
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Voorstellen
Succes met het kijken en ik ben benieuwd wat je van de auto's in kwestie vindt.
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Vandaag voor het eerst in een S2000 gereden. Mijn bevindingen na 10 minuten:
- Stuurgevoel valt wat tegen. Is wat licht en weinig feedback.
- Standaard remmen zijn niet bijzonder sterk.
- Koppeling doet pas wat als hij al bijna helemaal op is. Onderin het pedaal doet het weinig. Wel lekker zwaar.
- Rem en gaspedaal staan ietwat ver uit elkaar en het gaspedaal is een stuk dieper. Niet ideaal voor heel toe.
- Versnellingsbak is de beste handbak ooit! Mechanisch gevoel, niet rubberachtig zoals bij BMW.
- De motor is een leuk toerenmonster. Het nodigd uit om aktief te gaan rijden.
- Gasrespons! Geen software meuk. Het hangt lekker aan het gas en reageert direct. Ik was alweer vergeten wat het was door de moderne autos
- Uiterlijk helemaal top. Een van de mooiste betaalbare sportwagens ooit.
- Stuurgevoel valt wat tegen. Is wat licht en weinig feedback.
- Standaard remmen zijn niet bijzonder sterk.
- Koppeling doet pas wat als hij al bijna helemaal op is. Onderin het pedaal doet het weinig. Wel lekker zwaar.
- Rem en gaspedaal staan ietwat ver uit elkaar en het gaspedaal is een stuk dieper. Niet ideaal voor heel toe.
- Versnellingsbak is de beste handbak ooit! Mechanisch gevoel, niet rubberachtig zoals bij BMW.
- De motor is een leuk toerenmonster. Het nodigd uit om aktief te gaan rijden.
- Gasrespons! Geen software meuk. Het hangt lekker aan het gas en reageert direct. Ik was alweer vergeten wat het was door de moderne autos
- Uiterlijk helemaal top. Een van de mooiste betaalbare sportwagens ooit.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Voorstellen
Dan neem je die knalrode toch?Hashiriya schreef:Ik kom net bij de Honda dealer vandaan zonder succes helaas. Geen Civic EP3 en al helemaal geen Type R. Alleen maar eco hokken van een paar jaar oud én één knalrode Honda NSX om de boel een beetje op te vrolijken
-
Hashiriya
Re: Voorstellen
Net weer een proefrit gemaakt in een andere S2000. Bij het goed door accelereren boven 6000 rpms heeft het een wat snerpend geluid. Dit had ik niet bij de S2000 welke ik gister heb gereden. Verder zag alles er keurig uit. Iemand een idee waar dat geluid van zou kunnen komen?
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Voorstellen
Andere uitlaat zoals Tom heeft? Zo'n soundpipe oid.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Voorstellen
Mijne heeft inderdaad een testpipe, het zou kunnen dat de door jou geteste auto dat ook heeft.Hashiriya schreef:Net weer een proefrit gemaakt in een andere S2000. Bij het goed door accelereren boven 6000 rpms heeft het een wat snerpend geluid. Dit had ik niet bij de S2000 welke ik gister heb gereden. Verder zag alles er keurig uit. Iemand een idee waar dat geluid van zou kunnen komen?
Ik kan me in een paar punten van je betoog wel vinden. Het sturen is vooral een kwestie van wennen. Over de remmen kan ik kort zijn: daar moet je even vertrouwen in krijgen. Ze zijn echt heel goed. Wat mij verder positief aan de auto opvalt is het comfort, de zitpositie en het geluid van de motor. Het verbruik is ook een fijne opsteker.
Hier heb je nog twee filmpjes om het geluid te vergelijken:
Stock
En met testpipe:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: DinanT6, Mathieue30 en 2 gasten
