Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 25 jun 2013, 21:52

smiley schreef:Ik denk dat die 8% spaartegoed inleveren wel wat teweeg brengt. (ie mensen de straat opbrengt)
80% van de mensen die evt de straat op zouden gaan hebben geen spaargeld.
De rijken zorgen wel dat er niks is, of bijna niks.
De overige roepen hard, maar als ze uiteindelijk 8k van de 100k in moeten leveren denkt 80% daarvan, ja, kut, klote, kutregering, slikt en gaat weer verder.
Laatst gewijzigd door Luco op 25 jun 2013, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 jun 2013, 21:53

Eerder studieschuld.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2013, 22:20

Of wat denk je van 8% van welke er in je pensioen zit, of in je hypotheek....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jun 2013, 22:27

Luco schreef:80% van de mensen die evt de straat op zouden gaan hebben geen spaargeld.
Nederlanders zijn vlijtige spaarders. 83 miljoen per dag.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/01/ned ... he-crisis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 25 jun 2013, 22:35

smiley schreef:
Luco schreef:80% van de mensen die evt de straat op zouden gaan hebben geen spaargeld.
Nederlanders zijn vlijtige spaarders. 83 miljoen per dag.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/01/ned ... he-crisis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat niet welke groep spaart, ik vermoed niet jan modaal en dat is toch de grootste groep.
Maar we zullen het zien, de laatste keer dat er echt massaal de straat op werd gegaan was toen de meesten hier nog niet konden lopen en dat was tegen de kernwapens.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jun 2013, 10:15

Ja. Ik ga hier maar eens rondneuzen :) http://www.kluizen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
smiley schreef:Ik denk dat die 8% spaartegoed inleveren wel wat teweeg brengt.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2013, 10:20

Tsja je zou het bijna denken. Als je dan toch een kluis neerzet dan kan een stapel van dat gele glimmende metaal kopen ook niet eens zo'n raar idee zijn met de huidige ontwikkelingen in die markt. Hoewel ik geneigd ben om nog langer te wachten, zie het wel nog verder zakken.

Wat ik me dan weer afvraag in zo'n geval, of ze je ook kunnen sommeren om even 8% over te maken als je je geld in het buitenland hebt staan.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 26 jun 2013, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 26 jun 2013, 10:21

Dat wordt een lastige. Dat "sluis" je niet zo maar ff weg... Spaargeld kun je nog wat anders mee doen. In een kluis of omzetten in goud oid. Aandelen misschien, maar is al riskanter.
Bert ///M3 schreef:Of wat denk je van 8% van welke er in je pensioen zit, of in je hypotheek....
Als ze die 8% echt willen gaan innen zullen ze het wss wel als een verrassing brengen. Dan kan er een stop gezet worden op geldopnames. Kondig je het aan dan krijg je een geweldige bankrun, met alle gevolgen van dien. ben benieuwd of dit het gaat halen. Dan moet ik toch iets gaan verzinnen, heb geen zin om 8% in te leveren. Of het nu om 800,- of 8000,- gaat. Blijft zonde geld en zeker met de huidige rentes die je vangt, nog geen 2% en dan ff 8% in gaan leveren. En wie zegt dat het eenmalig is? :)
In het buitenland parkeren is ook een optie maar dat hebben we wel weer met IJsland gezien, of nu Cyprus. De vraag is, waar zet je het veilig weg?
En als het Europees geregeld wordt dan moet het nog "verder" weggebracht worden.

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 10:24

Maar de vraag is ga je de straat op om te protesteren als het gebeurd?

Arthur

Bericht door Arthur » 26 jun 2013, 10:25

Als die vraag aan mij gesteld wordt?
Nee. Simpel gezegd zitten ze mij nog net niet genoeg aan de veren. Zelfde is de CAO voorstellen bij ons. Ik ga daar niet voor actievoeren. Heb het goed en dan maakt me die ene halve procent ook niet uit. Niet arrogant bedoeld maar zo kijk ik er momenteel wel naar. Als de situatie verandert, wie weet. Maar nu? Nee.

En jij?

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 10:34

De vraag was algemeen.

Dat bedoelde ik ook, 80% gaat echt de straat niet op omdat ze hetzelfde denken als jij, ik ga de straat niet op omdat ik al bijna geen spaargeld meer heb :(
Daarom zal er hier nooit zo massaal geprotesteerd worden als in Turkije of Brazilie of andere zuidelijkers landen, cultuurverschil.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2013, 10:37

Arthur schreef:Dat wordt een lastige. Dat "sluis" je niet zo maar ff weg... Spaargeld kun je nog wat anders mee doen. In een kluis of omzetten in goud oid. Aandelen misschien, maar is al riskanter.
Bert ///M3 schreef:Of wat denk je van 8% van welke er in je pensioen zit, of in je hypotheek....
De vraag is, waar zet je het veilig weg?
En als het Europees geregeld wordt dan moet het nog "verder" weggebracht worden.
Bijvoorbeeld Noorwegen, dat zou mijn keuze zijn omdat ik er ook werk. Eigen munt en volgens mij zo ongeveer nog de enige met AAA status.

De laatste dagen spoot de valutakoers ineens omhoog van ongeveer 7,50 naar 8, denk als gevolg van de stijgende rentes op de USA en EU markt. (uitflow van kapitaal omdat de yields vs risico elders hoger zijn) De centrale bank is er alleen ook aan het gochelen met rentes om de EUR en USD niet al te ver weg te laten zakken.

De laatste keer dat ik zoiets gezien heb was tijdens de crisis in 2008, toen tikten ze zelfs de 10 aan. Mocht dit verschijnsel zich nu weer voordoen dan is een deel daar parkeren ook een optie. Alleen je moet dan wel de tijd hebben om het uit te zitten. Maar je kan er op die manier ook een behoorlijke winst op maken. Wil je dat niet dan kan je valutarisico's ook vrij eenvoudig afdekken.

dvh

Bericht door dvh » 26 jun 2013, 10:44

http://www.nu.nl/economie/3510569/vvd-z ... keren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Opbrengsten extra belasting valt tegen sinds invoer 21% btw"

Joh, gek hè.
Als het bij mij minder gaat en ik maak alles duurder, dan gooi ik ook mijn eigen ruiten in.

Ondernemer Nederland bv moet eens gaan begrijpen dat zij enkel consumering op kunnen wekken door comsumering aantrekkelijk te maken.
Omlaag dus met die btw. Onderneem iets.. Maak er 14% van en de consumering zal toenemen.

Loop een risico maar ontvang je beloning ervoor als land.
Maar dat wordt niet begrepen door onze Nederlandse regering. Daar ontbreekt het gevoel van een aantrekkelijk aanbod kunnen doen aan de Nederlandse bevolking.

De Nederlander heeft geld. Ze geven het alleen niet uit. Ze wachten op een kans, een prijspakker en of goede zin bij een zonnige dag. Daarna wordt er weer opgepot.

Verlaag die btw en de consumering wordt booming.
Wedden?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 10:52

ik las/hoorde net op TV dat ze nu eindelijk wat beter/strenger? gaan worden/opletten en meer info vragen oid voor/bij ouders met kids of zogenaamde kids wellicht, of dat ze wel echt naar de kinderopvang gaan of voer je alles maar wat op oid.

ouders met kinderden kunnen vrij veel toeslagen/subsidies e.d. krijgen :shock:
wat zal dat een geld kosten voor de staat/belastingbetaler :shock: ...wellicht moet er meer op de schop?

ik zie bv hier dat je max 230 uur per maand

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... al_230_uur" onclick="window.open(this.href);return false;
U kunt per kind voor maximaal 230 uur per maand kinderopvangtoeslag krijgen. Dit geldt voor alle opvanginstellingen samen. Dus als uw kind zowel naar een kindercentrum als naar een gastouder gaat, kunt u in totaal voor maximaal 230 uur kinderopvangtoeslag krijgen.

Gaat uw kind zowel naar een kindercentrum als naar een gastouder? Dan vergoeden we eerst de uren van het kindercentrum en daarna de uren van de gastouderopvang, tot aan het maximum waar u recht op hebt.
en dan hier het maximale uurtarief...

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... muurtarief" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvanginstelling

Soort opvang

Maximum
uurtarief
Kindercentrum

Dagopvang

€ 6,46

Buitenschoolse opvang

(BSO)

€ 6,02

Gastouderopvang

Dagopvang

€ 5,17

Buitenschoolse opvang

(BSO)

€ 5,17
dus stel...je gaat voor :ongeveer als: het maximale uurtarief a 6.46,-euro x 230 uur = 1.485,-euro per maand :shock: sommige zullen blij zijn dat hun kind dara heen gaan met al die drukte af en toe en ze krijgen het nog vergoed ook...ook weinig/minder zelf thuis opvoeding zo lijkt me?

en dat is nog maar 1 toeslag/regeling....
vind dat toch best heel veel geld waar zelfs sommige werkenden per maand heel blij mee zouden zijn bij wijze van.

Hoeveel regelingen zijn er wel niet rondom kids e.d. gaat per jaar heel veel belasting geld in om neem ik aan en sommige regelingen zijn wel zeer ruim/makkelijk/fraude gevoelig lijkt me?

verder geen verstand van regelingen en toeslagen e.d. heb ook geen kids ofzo :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2013, 11:01

Rene, die toeslag krijg je alleen voor de uren die je ook daadwerkelijk werkt ;-)

en van dat loon krijgt de overheid ook weer loonbelasting binnen / wordt weer uitgegeven in de ecomonie dus opzich vind ik die toeslag nog niet zo gek...

doe je dat niet is het voor de meeste moeders financieel niet meer aantrekkelijk om te werken, stoppen met werken geen loonbelasting inkomsten meer voor de overheid en lager gezinsinkomen en dus minder consumptie...

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 11:12

dan zouden de moeders/vaders de kinderen kunnen opvoeden en bv die werkplek of een deel van, aan iemand kunnen doorgeven die bv geen kids heeft en aan de slag wil, zo kan je ook weer werkplekken creeren lijkt me?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2013, 11:17

tja dan had de overheid daar ook eerder overna moeten denken...

20 jaar geleden werdt er massaal aangemoedigd door de overheid dat huismoeders moesten gaan werken vervolgens is het hele leven qua kosten daar op ingericht (o.a. door dubbele inkomens en ook meetellen van die 2 inkomens zijn de huisprijzen geexplodeerd) en nu is het onmogelijk om op 1 modaal salaris een huishouden met kinderen te draaien...

En de opmerking van als je het niet kan betalen dan maar geen kinderen vind ik ook wat kort door de bocht, de vergrijzing is al een probleem en als er (nog) minder kinderen bijkomen moet straks een nog kleinere groep het geld verdienen voor alle oudere die dan thuis zitten / in een bejaardenhuis zitten ;-)

WJ

Bericht door WJ » 26 jun 2013, 12:52

http://tweakers.net/nieuws/89923/misluk ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Peric

Bericht door Peric » 26 jun 2013, 13:18

Dat is toch geen nieuws meer tegenwoordig?
Bijna elk project loopt uit de klauw qua kosten..

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 13:25

denk dat de staat zich ook wel te makkelijk laat 'naaien' door die genen die er aan "werken", er zal er denk ik
lustig er op los gedeclareerd en geschreven worden...omdat het zo 'makkelijk' voor dat soort kan?
en diegenen die het betalen (medewerkers staat) denken iets van...het zal wel en ach het komt niet rechtstreeks uit mijn portemonnee...u voelt niets...

Afbeelding

:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jun 2013, 14:43

Luco schreef:De vraag was algemeen.

Dat bedoelde ik ook, 80% gaat echt de straat niet op omdat ze hetzelfde denken als jij, ik ga de straat niet op omdat ik al bijna geen spaargeld meer heb :(
Daarom zal er hier nooit zo massaal geprotesteerd worden als in Turkije of Brazilie of andere zuidelijkers landen, cultuurverschil.

m.i. heeft dat meer met de manier van politiek bedrijven te maken die hier te lande geldend is;

de zogenaamde salami methode/kaasschaaf methode, een plakje hier een plakje daar, maar aan het einde van de rit heeft het wel gebracht wat men er van bedacht heeft in Den Haag

Tevens natuurlijk de compromis cultuur.

Maar ergens stopt het natuurlijk een keer, we zagen het 10 jaar gelden bij Fortuin, die als een komeet kwam en het gehele Haagsche establischment op haar grondvesten deed schudden.

Zo`n moment komt vroeger of later opnieuw, heftiger dan ooit, er is namelijk niets wezenlijks veranderd, het ongenoegen alleen maar groter, de druk op de ketel zal onhoudbaar blijken, ergens ploft het, bij ongewijzigd beleid.

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 15:43

Vogens Geertje heeft Markie zijn diploma economie op het Ibn Ghaldoun college gehaald :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2013, 15:58

Luco schreef:Vogens Geertje heeft Markie zijn diploma economie op het Ibn Ghaldoun college gehaald :lol:
:mrgreen: :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jun 2013, 16:03

De topic titel lezende kan ik niet anders concluderen dan dat niet alleen Nederland naar de haaien gaat........

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 26 jun 2013, 18:01

Luco schreef:Vogens Geertje heeft Markie zijn diploma economie op het Ibn Ghaldoun college gehaald :lol:
:lol: :tooth:

Plaats reactie