Heeft er iemand hier trouwens ervaring met de Sigma 70-200 f/2.8 APO EX blabla (Voor Canon) ten opzichte van de 70-200 f/2.8L IS van Canon zelf? Ik kan snappen dat de Canon variant wat mooiere kleuren geeft, maar aangezien die meer dan twee keer zo duur is als de Sigma, vraag ik me af of het kwaliteitsverschil dusdanig is..?
Fotografie
- Robin Hartog
Re: Fotografie
Nog even een plaatje bij het praatje:

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met de Sigma 70-200 f/2.8 APO EX blabla (Voor Canon) ten opzichte van de 70-200 f/2.8L IS van Canon zelf? Ik kan snappen dat de Canon variant wat mooiere kleuren geeft, maar aangezien die meer dan twee keer zo duur is als de Sigma, vraag ik me af of het kwaliteitsverschil dusdanig is..?
-
Linds155
Hier nog een fotootje, beetje het zelfde idee als mijn foto's op de vorige pagina.
Dus: Bewust iets overdone qua kleur e.d , dit doe ik niet met "alle" foto's. Puur gewoon even "klooien" !
Vind het erg leuk om met kleur te spelen!

Dus: Bewust iets overdone qua kleur e.d , dit doe ik niet met "alle" foto's. Puur gewoon even "klooien" !

- KW
Ik vind het overdone nog wel meevallen eigenlijk, prima plaat zo 
-
allen
Robin, iemand die ik ken gebruikt er een. Heb foto's nooit lelijk gevonden. Had wel het idee dat mijn lens mooiere kleuren gaf. Kleuren kun je doorgaans wel deels aanpassen. Kan me herinneren dat ik de lens op 200mm minder scherp vond. Wellicht exemplarisch. Durf daar geen uitspraken over te doen.
Mocht je overwegen om ooit nog aan een fullframe te gaan kan 200mm ineens aardig kort zijn.
Succes met je keuze.
Mocht je overwegen om ooit nog aan een fullframe te gaan kan 200mm ineens aardig kort zijn.
Succes met je keuze.
Robin Hartog schreef:Nog even een plaatje bij het praatje:
- KW
Ok, alles nog eens bijgewerkt, meer contrast en kleur, is doorgaans wel mooier idd.
1. Laagvliegende Apache

2. Even zwaaien naar de Finse F/A18 piloot

3. Frecce Tricolori

4. Aermacchi MB-339 van Frecce Tricolori

5. Mil Mi-24 HIND

6. Fotomodel in Marechaussee-pakje

7. Red Arrows

1. Laagvliegende Apache
2. Even zwaaien naar de Finse F/A18 piloot
3. Frecce Tricolori
4. Aermacchi MB-339 van Frecce Tricolori
5. Mil Mi-24 HIND
6. Fotomodel in Marechaussee-pakje
7. Red Arrows
Laatst gewijzigd door KW op 21 jun 2013, 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Nrs. 3,4 en 6.
-
Linds155
thanks!!KW schreef:Ik vind het overdone nog wel meevallen eigenlijk, prima plaat zo
- dvh
Moddervet die chopper op #5
- KW
Hij's zo lelijk datie weer gaaf is, en heb er wel een paar hele vette pics van 
Edit:
Van wiki.
Dit klinkt eerst wel leuk:
Maar meteen daarna:

Edit:
Van wiki.
Dit klinkt eerst wel leuk:
Wow!De romp is zwaar gepantserd en de titanium rotorbladen kunnen tegen een inslag van 12,7mm-kogels. De cockpit staat onder druk om de bemanning te beschermen tijdens NBC condities.
Maar meteen daarna:
OmgDe grootte en het gewicht van de Hind beperken zijn prestaties, met name de beweeglijkheid en duurzaamheid. Door zijn gewicht moet de Hind eigenlijk een rollende start maken, omdat hij anders bijna niet de lucht in komt.
Da's een van de dingen die bij mij ook door m'n hoofd spoken. Denk dat ik gewoon een keer een camera moet huren of zo en dan daar even mee spelen met m'n eigen lenzen, om een realistisch beeld van de verschillen te krijgen.allen schreef:Mocht je overwegen om ooit nog aan een fullframe te gaan kan 200mm ineens aardig kort zijn.
Succes met je keuze.![]()
Laatst gewijzigd door KW op 21 jun 2013, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ar
- Auto: Prius
Ik heb hem in de Nikon variant. Het ziet het er vreemd uit op een kleine SLR, maar op een Nikon is de keuze niet zo moeilijk.
De vergelijkingstesten op youtube vind ik persoonlijk informatief.
De vergelijkingstesten op youtube vind ik persoonlijk informatief.
- Luco
Trouwens een van de topfotografen hier nog interesse in een canon 100-400 lens
df prijs 950 euro.
df prijs 950 euro.
- InjectTheVenom
2, 3, 4, 6 en 7 voor mij. Had je die "dronken" Italiaanse solo vlieger ook nog te pakken gekregen?
- Robin Hartog
Vind 3 en 7 erg geslaagd KW. 
Over die 70-200 2.8: thnx voor reacties. Minder scherp op 200mm van de Sigma las ik idd wel. Toch maar over een hele tijd eens naar kijken als opvolger.
Over die 70-200 2.8: thnx voor reacties. Minder scherp op 200mm van de Sigma las ik idd wel. Toch maar over een hele tijd eens naar kijken als opvolger.
- Macboy
Vind het effect zelf ook erg gaaf Linds ! Is dit HDR effect ook met zwart/wit fotos te doen ?
Linds155 schreef:Hier nog een fotootje, beetje het zelfde idee als mijn foto's op de vorige pagina.
-
Linds155
Thanks! Ik zelf vind deze foto nog niet heel erg "HDR" , maar ik denk dat je dat ook zeker met z/w kan doen hoor!Macboy schreef:Vind het effect zelf ook erg gaaf Linds ! Is dit HDR effect ook met zwart/wit fotos te doen ?
Linds155 schreef:Hier nog een fotootje, beetje het zelfde idee als mijn foto's op de vorige pagina.
-
Linds155
Op een of andere manier vind ik deze erg leuk! Omdat je ook erg veel 'circuit' ziet, en de marshalls enzo.
En dan zie je in de verte full throttle de Alfa 155 aankomen
Dit was op Superstars weekend Circuit Zolder!

Hier nog eentje:
Ik laat vaak de auto nooit "uit het beeld" rijden, maar juist erin! (dus naar het midden van een shot toe zegmaar)
Bij deze vond ik het juist leuk om m uit beeld te laten rijden omdat de andere race auto's erachter ook mooi in beeld kwamen.

En dan zie je in de verte full throttle de Alfa 155 aankomen

Hier nog eentje:
Ik laat vaak de auto nooit "uit het beeld" rijden, maar juist erin! (dus naar het midden van een shot toe zegmaar)
Bij deze vond ik het juist leuk om m uit beeld te laten rijden omdat de andere race auto's erachter ook mooi in beeld kwamen.

- Robin Hartog
Qua effectjes grappig Linds155, maar blijf eens van die contrast-slider af. Die witte Alfa op de laatste foto is bijna 1 witte vlek. Foto bovenaan deze pagina vind ik het beste denk ik nog.
Enne, probeer ook ff commentaar te geven op andere pics, wordt wel gewaardeerd.
Enne, probeer ook ff commentaar te geven op andere pics, wordt wel gewaardeerd.
-
Linds155
MartijnS (vorige pagina)
Prachtige serie! Vind de heldere knalblauwe lucht prachtig bij je foto's!
KW:
nrs 3,5,7 vind ik het mooiste!
@Robin Hartog
Bij mij op t scherm is de laatste alfa 155 geen witte vlek..
Maar toch bedankt voor je kritiek
Prachtige serie! Vind de heldere knalblauwe lucht prachtig bij je foto's!
KW:
nrs 3,5,7 vind ik het mooiste!
@Robin Hartog
Bij mij op t scherm is de laatste alfa 155 geen witte vlek..
Maar toch bedankt voor je kritiek
- Michele
De laatste foto van de witte Alfa is idd net uitgevreten en dat is jammer. Verder zit er een zware magentazweem in het vignetgdeelte en dat vind ik persooonlijk minder mooi., tenzij je een sfeertje van "ouwe fotoow fan vroegah" wilt hebben.
De foto met de marshalls vind ik rommelig. Als je 'm cropt zodat de vlaggen er af vallen, wordt ie een stuk rustiger en evenwichtiger.
De foto met de marshalls vind ik rommelig. Als je 'm cropt zodat de vlaggen er af vallen, wordt ie een stuk rustiger en evenwichtiger.
- KW
Thanx allemaal 
Hier de andere helft die ik van plan was om te posten.
8. Poolse Sukhoi SU-22, met verstelbare vleugels

9. Turkse F16 net na opstijgen

10 met de vlam in de pijp

11. Spitfire

12. Alpha Jet van Patrouille de France

13. NL Demo F16 laag en snel.

14. Als je probeert een vliegtuig te jatten pak ik je

@ Linds: eens met Michele wbt foto 1, niet verkeerd maar oogt net wat rommelig.
De witte Alfa op #2 zie ik ook niet als wite vlek, maar vind hem toch net iets te bleek. Verder geen verkeerde foto. De genoemde magentazweem stoort mij niet.
Hier de andere helft die ik van plan was om te posten.
8. Poolse Sukhoi SU-22, met verstelbare vleugels
9. Turkse F16 net na opstijgen
10 met de vlam in de pijp
11. Spitfire
12. Alpha Jet van Patrouille de France
13. NL Demo F16 laag en snel.
14. Als je probeert een vliegtuig te jatten pak ik je
@ Linds: eens met Michele wbt foto 1, niet verkeerd maar oogt net wat rommelig.
De witte Alfa op #2 zie ik ook niet als wite vlek, maar vind hem toch net iets te bleek. Verder geen verkeerde foto. De genoemde magentazweem stoort mij niet.
- Robin Hartog
Erg leuke foto's KW! Uitgebreider commentaar zal ik later ff typen.
En ik ga gewoon even schaamteloos spammen hier, mag vast wel.
Heb mijn website vernieuwd, kijken en Facebook pagina liken doet men hier! 
En ik ga gewoon even schaamteloos spammen hier, mag vast wel.
- dvh
Leuk Robin!
Maar zie nog wel wat verbeterpuntjes !
Zal ook later ff inhoudelijk wat toevoegen.
- Robin Hartog
Ik ook hoor, maar ben benieuwd wat jouw puntjes zijn.dvh schreef:Leuk Robin!
- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik vind het zwarte waar je foto's in staan wel heel zwart hoor..Robin Hartog schreef:Ik ook hoor, maar ben benieuwd wat jouw puntjes zijn.dvh schreef:Leuk Robin!
Doet een beetje af aan de rest.
- Bijlagen
-
- robinhartogpuntnl.JPG (95.76 KiB) 1066 keer bekeken
- dvh
Het zijn wat kleine dingetjes.
Vooral de typografie. Het oogt net niet lekker genoeg. de wazige foto-achtergrond is wel fijn. Mooier zou misschien zijn om ook wat nu het zwarte vlak is in het midden, transparant te maken zoals de andere kolommen.
Ook je bedrijfsgegevens staan wat open en leeg te staan in dat vak. Vul het op met wat anders en moffel die gegevens ergens in een net hoekje.
Ook wanneer ik op de links wissel moet de hele pagina opnieuw geladen worden. Misschien gebruik maken van wat meer frames zodat de frontpage gelijk blijft maar enkel het midden wisselt. De website oogt in ieder geval zo alsof dat al zo gebeurd echter , gebeurd het niet
Vooral de typografie. Het oogt net niet lekker genoeg. de wazige foto-achtergrond is wel fijn. Mooier zou misschien zijn om ook wat nu het zwarte vlak is in het midden, transparant te maken zoals de andere kolommen.
Ook je bedrijfsgegevens staan wat open en leeg te staan in dat vak. Vul het op met wat anders en moffel die gegevens ergens in een net hoekje.
Ook wanneer ik op de links wissel moet de hele pagina opnieuw geladen worden. Misschien gebruik maken van wat meer frames zodat de frontpage gelijk blijft maar enkel het midden wisselt. De website oogt in ieder geval zo alsof dat al zo gebeurd echter , gebeurd het niet