No M1lk today....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

No M1lk today....

Bericht door Peter Tunissen » 18 mar 2006, 12:47

Interview met Ulrich Bruhnke (topman van M GmbH) in de nieuwe AV:

Komt er een M-versie van de 1-serie?
Niet van deze generatie omdat die niet in de Verenigde Staten geleverd wordt. De aantallen zouden te klein zijn. Een M1 is net zo duur om te ontwikkelen als een M3, en elke auto die we bouwen moet winstgevend zijn.
Dus.... Jammer. :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mar 2006, 12:48

Volgende generatie dus wel? Dan is ook het hangbuikzwijn ontwerp herzien. Gaat heus goedkomen in de toekomst :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 18 mar 2006, 13:11

hehehe inderdaad !

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 mar 2006, 14:02

cabrio en coupe van de 1 serie komt in 2008 in de usa dus op basis van de 1 coupe ofwel 2 serie komt een m versie. Een M2.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 mar 2006, 14:06

Ja gelezen, maar ik geloof het niet zo. Nu aankondigen dat er een M uitvoering van de 1 serie komt is de doodsteek voor de introductieverkopen van de de E90 M3.

Daarbij moet de Z4 M eerst nog op de weg rijden, BMW heeft heden nog nooit zoveel M varianten uitgebracht.



First things comes first.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 18 mar 2006, 14:56

Ok, dat zou inderdaad veel verklaren.

Als die M2 er komt, komt die met S54 denk ik (als die nu ook nog in de Z4 M komt en verder hebben ze ook geen opties, V8 in een 1-serie lijkt me ook niet logisch)?
Zou echt een gaaf bommetje kunnen worden. Eigenlijk net als nu een M5 me niet zo veel zegt of doet, zou ik dan de M3 meteen niet meer zo boeiend vinden, klein = fijn.
Is dat geen nadeel voor BMW als meer mensen zo redeneren?
Lijkt me toch dat op een E90 M3 van €95k meer marge zit dan op een M2 van €65k (wishfull thinking)?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 mar 2006, 16:17

M2 reken maar op 70K kaal + 10K opties = 80K

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 mar 2006, 16:26

ja peter maar jij en ik en nog een paar idioten denken zo
maar de meeste die willen een dikke vette bratwurst e90 met een v8 van 1600kg.

wij willen een 1200kg 300 plus pk rwd gesperde super rijmachine voor weinig.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 18 mar 2006, 19:47

Als er een M versie van de 1-serie komt moeten ze er een hoogtoerige 4-cylinder in hangen. Ergens tussen de 2.5l ofzo, 8500rpm redline en 260 / 270pk dan. Met sper.

In rechte lijn net zo snel als een 130i, maar IRL zo veel beter...

Mark.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Francisco » 19 mar 2006, 14:10

Amen to that Markk.

Ik denk echter dat een Turbo 2.5L ook wel eens erg cool zou kunnen zijn. 300pk. Tegen die tijd heeft BMW een sper voor de nieuwe M3 die zo naadloos in de 1 kan. 400pk M3 bratwurst, 300pk turbo 1 serie in de traditie van de 2002.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Dimitri, Mark 320iS en 130 gasten