First world problems

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Luco

Re: First world problems

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 20:55

:lol: :lol:

Krijg je iig de goede kleur :lollerdelol: roestbruin

dvh

Bericht door dvh » 22 mei 2013, 21:03

Over het relativeren.
Eens hoor. En persoonlijk ben ik ook niet zo iemand die daar moeilijk over zou doen.

Echter.
BMW presenteert zich als premium product.
En binnen dat scala aan premium producten hebben ze ook nog een exclusief hoekje voor de premium fanatiekelingen. Voor de fanboys met een dikke portemonnee. Een aangekleed opgehypt bmw-hoekje waar je het zo gek niet kan maken, zolang je maar betaald.

De mensen die hierop af komen zijn ook geen standaard klanten. Sterker nog. BMW (o.a.)heeft dit type klant zelf gecreëerd. Je kan een klant als dit er niet op afrekenen dat hij het dan ook bovengemiddeld zuur vindt.

Relativeren is geen juist argument daar waar het hele bmw individual juist niet relatief is. Het is een niets toevoegend iets aan een product. Enkel een emotie dmv stickels en kleurtjes en een labeltje en of een papiertje wat anders is dan het normale.

Puur emotie.
Dat valt niet te relativeren voor een klant als dit.
Wat valt er te relativeren aan een product van bmw dat in het leven geroepen is om een compleet gepersonaliseerde auto samen te stellen, tot in de stickels aan toe. Waarbij het gaat om een chrome badge met een speciale codering erop en een zo exclusief mogelijke kis-lijst.

Hoe vertel je zo'n klant dat je de auto wel even over laat spuiten en een interieurtje laat omkappen :D
Dat werkt gewoon niet bij zo'n persoon.

Anyway.
Ik begrijp het wel. Ondanks dat ikzelf niet een type ben als in dit verhaal.
Laatst gewijzigd door dvh op 22 mei 2013, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mei 2013, 21:06

Roy RS schreef:Als die dude een overgespoten bmw wil dan had hij wel een witte besteld en dan over laten spuiten!! Deze dude geeft een vermogen extra uit voor een oem aparte kleur, voorstel vanuit bmw om hem dan ff over te blazen raakt kant noch wal, die gast moet gewoon met voorrang ern nieuwe auto krijgen! Punt!

Interieur swap zou nog kunnen, dikke kans dat ze dat anyway doen, weet wel dat ik ook nieuwe spullen zou eisen...
Wat een rare discussie.

+ 1000 voor de reactie van Roy

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 09:30

sterker nog, ik heb eens een bestelwagen besteld voor 16000 euro en die kwam in de verkeerde kleur wit, ik had ivoor besteld en die boeren wilden me een gewone witte door de strot duwen, dat feestje ging mooi niet door, dus wat mij betreft heeft het niet eens met budget te maken. Voor mij was die 16k toen gruwelijk veel geld en ik heb nachten liggen malen of ik dat wel moest en kon doen zomaar een nieuwe bestellen!

Verder heb ik ooit een busje geleverd gekregen en toen zaten de parkeersensoren en de bluetooth er niet in, ik wilde hem graag snel hebben ivm schade aan de oude en accepteerde achterafinbouw, dat was meteen de laatste keer dat ik ook maar iets accepteer bij een nieuwe auto, ik heb me 5 jaar gestoord aan die verrekte parrot en piepertjes die niet zo mooi werken als OEM ingebouwd.

Nu heb ik een bomvolle bus met alles OEM ingebouwd en geniet er elke dag van. Budget is wat je te besteden hebt, niet of een auto 15 of 100 duizend euro kost.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 mei 2013, 10:04

Ik vind dat die man ook meer dan in zijn recht staat.

Als je bijv. een lamp besteld van een paar tientjes en die komt in de verkeerde kleur dan wil je hem ook niet. Waarom zou dat bij een auto die vele malen meer kost ineens anders zijn?

Overspuiten is leuk, maar een goede schadehersteller gaat het altijd zien. Interieur overzetten is ook leuk, maar vroeg of laat gaat er iets rammelen en dat is ook iets wat je niet wilt bij een nieuwe auto.

Nee, laat BMW het maar lekker oplossen. Ze verdienen er genoeg aan, het individual programma is er niet voor niets en het is gewoon het risico dat BMW soms loopt.

allen

Bericht door allen » 23 mei 2013, 10:10

Het interieur gaat rammelen bij het overzetten. Met alle respect maar dat is complete onzin. Dat had ik bij een oudere BMW niet eens en ik geloof niet dat ik beter ben dan mensen die opgeleid zijn om dat te doen. En wat dacht je van al die mensen die achteraf hun auto compleet laten verbouwen?
:bag:

Tristan

Bericht door Tristan » 23 mei 2013, 10:12

Wat ik ook al zei. Mijn vorige 1-serie is ook volledige interieur eruit geweest om met leer bekleed te worden. Na 170.000 en 4 jaar geen enkele rammel.

ErikS

Bericht door ErikS » 23 mei 2013, 10:31

Even wat anders;

Word bij BMW een induvidual interieur wel op de lijn geassembleerd?
Is het niet zo dat dat juist achteraf gebeurd en dat het daarom ook zo veel duurder was?!

(Dacht dat ooit ergens anders te hebben gelezen.)

Die man staat volledig in zijn recht. Er moet een nieuwe komen.
Lullige is natuurlijk dat het 'niet meer kan' omdat een induvidual interieur 8 weken tijd kost en de productielijn van de M3 nog maar 6 weken draait....

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 10:53

dat individual interieur wordt extern gemaakt, maar op de lijn gemonteerd én vooral ook op het VIN vermeld.

Interieur omzetten is geen enkel probleem,had BMW helemaal niet over moeten praten, maar gewoon die stoelen eruit en op de lijn weer erin, zorgen dat het VIN klopt en klaar, dan had er geen haan naar gekraaid.

Ik zou ook willen dat dit op het VIN klopt en dat het OEM van de fabriek komt. Hier geldt hetzelfde, hij betaald zo verschrikkelijk veel extra voor dat interieur dat ik ook met niks minder genoegen zou nemen.

als hij gekluste stoelen wilde had hij wel stof besteld en zelf achteraf aan laten passen.

Dat die stoelen natuurlijk niet piepen of iets anders is niet van belang, hij is de klant en dát is zijn gevoel...en hij betaald er voor, dus klaar.

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2013, 10:54

Auto in juiste kleur leveren en interieur overzetten (is een kwestie van in en uitbouwen stelt geen ruk voor).

Luco

Bericht door Luco » 23 mei 2013, 11:13

Tristan schreef:Wat ik ook al zei. Mijn vorige 1-serie is ook volledige interieur eruit geweest om met leer bekleed te worden. Na 170.000 en 4 jaar geen enkele rammel.
Dat was wel je eigen keuze he, is even iets anders als dat je er muchos pesos voor betaald om het af fabriek erin te hebben.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 mei 2013, 11:16

Gaat erom dat een interieur eruit halen helemaal geen gevolgen hoeft te hebben.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 mei 2013, 11:19

Mijn eerste nieuwe auto (een Grande Punto) werd geleverd, bosje bloemen bij de dealer, ik stapte in en ook gelijk weer uit. Sorry, dit is niet wat ik besteld heb. Zat een handmatige airco in (met draaiknoppen) en ik had een automatische besteld (met displaytje).

Vind het voor de dealer ook heel vervelend maar het is niet wat ik besteld had en heb het niet geaccepteerd. Ze hebben toen weer een nieuwe auto besteld.

Luco

Bericht door Luco » 23 mei 2013, 11:23

Tristan schreef:Gaat erom dat een interieur eruit halen helemaal geen gevolgen hoeft te hebben.

Nee, je mist het punt, de klant krijgt niet waar die voor betaald.
Dan is het toch logisch dat die wil hebben waar die voor betaald, zoals dvh al aangaf is dit geen rationele maar een emotionele aankoop die BMW zelf heeft gecreëerd.
Dan moet je als Leverancier gewoon op de blaren zitten en leveren wat besteld is.

Verder zou ik ook al mijn onkosten vergoed willen hebben, zon reisje om je auto zelf op te halen zal vast ook niet gratis zijn.

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2013, 11:25

Mij is het ook wel eens overkomen (mijn fout verkeerd nummer ingevoerd), bed in verkeerde stof/kleur geleverd. Even slikken, en gewoon een nieuwe leveren. (ging over een boxspring set verkoopprijs van 6500 euro). Voor BMW is het een druppel op een gloeiende plaat als het om de kosten gaat. Internet schade is nu al veel groter dan het vervangen van die hele auto.

allen

Bericht door allen » 23 mei 2013, 11:39

Luco schreef:
Tristan schreef:Gaat erom dat een interieur eruit halen helemaal geen gevolgen hoeft te hebben.

Nee, je mist het punt, de klant krijgt niet waar die voor betaald.
Dan is het toch logisch dat die wil hebben waar die voor betaald, zoals dvh al aangaf is dit geen rationele maar een emotionele aankoop die BMW zelf heeft gecreëerd.
Dan moet je als Leverancier gewoon op de blaren zitten en leveren wat besteld is.

Verder zou ik ook al mijn onkosten vergoed willen hebben, zon reisje om je auto zelf op te halen zal vast ook niet gratis zijn.
Ach, weet je, als iemand als jij zo'n wagen had besteld, had ik je als fabrikant gewoon gelijk gegeven, met de opmerking, het spijt me, want de auto kan ik verder toch niet meer bouwen. Over 6 weken stopt de produktie, dus hoe je het wend of keert, we kunnen de auto niet meer in 'die' specificatie leveren.
Je krijgt je geld incl. onkosten van de reis terug en veel plezier bij Mercedes. :roflol:

Ik kan me wel ergere dingen voorstellen dan de voorgestelde oplossing van BMW. Vermoord worden met hakmessen door een gekke man in London om maar wat te noemen.

Tristan

Bericht door Tristan » 23 mei 2013, 11:43

Kijk, die meneer wil graag die auto is zijn spec's. Maar omdat de productie stopt kunnen ze geen nieuwe bouwen. Dus komt BMW met een oplossing. Meneer accepteert dat niet en gaat mouwen. Dit is de situatie en als hij echt graag de auto wilt, neem hij de oplossing van BMW aan. Zo niet, geen auto. Is pech voor hem dat de productie eindigd. Anders had BMW echt wel een nieuwe voor hem geleverd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 11:55

Tristan schreef:Kijk, die meneer wil graag die auto is zijn spec's. Maar omdat de productie stopt kunnen ze geen nieuwe bouwen. Dus komt BMW met een oplossing. Meneer accepteert dat niet en gaat mouwen. Dit is de situatie en als hij echt graag de auto wilt, neem hij de oplossing van BMW aan. Zo niet, geen auto. Is pech voor hem dat de productie eindigd. Anders had BMW echt wel een nieuwe voor hem geleverd.

Elke bekleder kan in een week een interieur maken, die van BMW ook, als ze maar hun best doen en 1 week hoeft niet eens, als het maar minder als 6 weken is. Kom eens op, ze moeten maar beter hun best doen, 8 weken slaat nergens op in dit geval.

allen

Bericht door allen » 23 mei 2013, 12:08

BMW kan dat inderdaad Roy, maar willen ze 1 of meerdere ontevreden klanten? Of gewoon sneller en slordiger werken? Of hebben ze een productiecapaciteit waarbij werknemers steeds na een interieur een week vrij hebben, voor eventuele noodgevallen?

Tristan

Bericht door Tristan » 23 mei 2013, 12:17

Het zijn megafabrieken. Daar kun je niet zomaar ff een planning veranderen. De productie wordt maanden van te voren ingepland. Daar kun je niet zomaar ff een auto uit plukken.

Luco

Bericht door Luco » 23 mei 2013, 12:20

Tristan schreef:Het zijn megafabrieken. Daar kun je niet zomaar ff een planning veranderen. De productie wordt maanden van te voren ingepland. Daar kun je niet zomaar ff een auto uit plukken.

:lollerdelol: :lollerdelol:
Met een complete auto kan het wel binnen 6 weken, maar een interieur niet?
Geen wonder dat het zo duur is :lol: :zwijntje:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 mei 2013, 13:04

allen schreef: Ik kan me wel ergere dingen voorstellen dan de voorgestelde oplossing van BMW. Vermoord worden met hakmessen door een gekke man in London om maar wat te noemen.
Afbeelding

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 14:29

in het topic van die dude waren zo al 2 andere gasten met hetzelfde probleem...dus ze kunnen rustig wat tijd ervoor inplannen, want het gebeurd met de regelmaat van de klok...

PD power

Bericht door PD power » 23 mei 2013, 18:02

Ze hadden het idd ook anders kunnen doen, ding terug nemen, overspuiten, en met nieuwe papieren, aub, en meneer Emo was tevreden geweest, nu zijn ze eerlijk en zeggen wat ze gaan doen, en iedereen staat in brand.

Je moest eens weten, hoeveel nieuwe auto's als er al bij gespoten zijn, i.v.m. schade, voordat ze afgeleverd zijn, als dit netjes gebeurd is er niks aan de hand.

Je mag best kritisch zijn, en ik begrijp ook best dat je er van kunt balen, maar komop, beetje relevantie, lijkt me ook belangrijk, als je zover heen bent, wat dan als je zoontje er per ongeluk met z'n jas tegen aanloopt, dan.......

Ik snap best dat gek kunt zijn op een auto, maar dit lijkt toch meer psychische stoornis.

Want ik zou er voor tekenen, als dit m'n tegenslag was voor m'n leven.

Tom

Bericht door Tom » 23 mei 2013, 20:00

Je moet wel je klant begrijpen.. en in dit geval een vrij specifieke klant, namelijk degene die bij BMW Individual aanklopt. Dat zijn mensen met hele specifieke (en hoge) eisen die bereid zijn daar flink voor te betalen. Ze omschrijven het zelf zo:
The higher one's own aspirations are, the more difficult it is to achieve them. Since genuine exclusiveness is extremely rare. It is exactly this characteristic that makes BMW Individual so unique, since the range of materials to choose from is more select than for any other vehicle. By perfectly combining all details, BMW Individual meets even the highest expectations: the most exclusive way to drive BMW.
Dan moet je daar ook naar handelen. De oplossingen die ze aandragen zijn voor 99% van de mensen acceptabel maar kom daar niet mee aanzetten bij die kleine/selecte groep die flink wat meer wil betalen voor iets aparts. Beetje vergelijkbaar met een sterrenrestaurant dat bij een klagende klant over te koud eten het even in de magnetron zet.
Eens met dvh verder.

Plaats reactie