ook nog voelbaar in de reactie op het gaspedaal? (ik vind hem nu wel iets traag reageren op het gas dus iets snellere respons zou welkom zijn...)
E46 325i touring
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
sound is inderdaad flink meer en mooier!
ook nog voelbaar in de reactie op het gaspedaal? (ik vind hem nu wel iets traag reageren op het gas dus iets snellere respons zou welkom zijn...)
ook nog voelbaar in de reactie op het gaspedaal? (ik vind hem nu wel iets traag reageren op het gas dus iets snellere respons zou welkom zijn...)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E46 325i touring
Ik vond hem absoluut beter oppakken.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
ga ik er toch nog eens overna denken

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E46 325i touring
Daar krijg je geen spijt van. De inbouw stelt niets voor en de kit is echt van hoge kwaliteit. Binnekort bestel ik er één voor de S2000.
- Joy
- Berichten: 10903
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 325i touring
Zelf zou ik die kits nooit meer monteren. Ik heb er een aantal geprobeerd in het verleden en stuk voor stuk presteerden ze minder dan de originele filterbehuizing.
Bij het wegrijden dip in het vermogen vanwege hitteontwikkeling, bij het switchen van DISA (lang naar kort inlaattraject) ook een dip wat mij heeft doen beseffen dat er aardig wat rekenwerk achter een inlaattraject zit.
Het geluid is een paar dagen leuk, vervolgens ga je jezelf er aan ergeren. Zeker bij zo een nette touring moet je jezelf afvragen of zo een inlaatgeluid gewenst is.
Verder kan de luchtmassameter er van overlijden ivm olie die op de gloeidraad terecht komt.
Hetzelfde idee geldt eigenlijk ook voor dat vervangingspaneel van K&N.
Ieder zijn ding natuurlijk, persoonlijk vind ik het zonde van het geld.
Bij het wegrijden dip in het vermogen vanwege hitteontwikkeling, bij het switchen van DISA (lang naar kort inlaattraject) ook een dip wat mij heeft doen beseffen dat er aardig wat rekenwerk achter een inlaattraject zit.
Het geluid is een paar dagen leuk, vervolgens ga je jezelf er aan ergeren. Zeker bij zo een nette touring moet je jezelf afvragen of zo een inlaatgeluid gewenst is.
Verder kan de luchtmassameter er van overlijden ivm olie die op de gloeidraad terecht komt.
Hetzelfde idee geldt eigenlijk ook voor dat vervangingspaneel van K&N.
Ieder zijn ding natuurlijk, persoonlijk vind ik het zonde van het geld.
Laatst gewijzigd door Joy op 20 mei 2013, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E46 325i touring
Mwoah dat ben ik niet helemaal met je eens Joy. Het is zeker zo dat een filter dat je gewoon op de originele slang monteert een negatief effect heeft. Bij de K&N Gen2 kits zit een hitteschild dat een afgesloten ruimte creëert op het moment dat de kap gesloten wordt. Dat levert een piepkleine vermogenswinst op, daar moet je het niet voor doen, het levert bovenal meer geluid op. Als je daar niet van houdt moet je het niet doen maar als je dat mooi vind dan is het zeker de moeite waard. De negatieve effecten die jij omschrijft zijn bij een volledig open filter zeker aanwezig maar bij een kit met hitteschild niet. Ik heb het getest bij 30 graden en kon echt geen negatieve effecten vinden.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E46 325i touring
Je verliest koppel onderin.
Geen giganische hoeveelheden maar met een smeuige 6pitter voorin heb je daar niks aan.
Bij een s2k zou ik het juist weer wel doen. Toerenmachine en sportief ding.
Een E46 station heeft al dat luchtfiltergeweld niet nodig. Doesn't suite him.
Inlegfilter in origineel filterhuis is 'beter'.
Maar het origineel is ook niks mis mee.
Geen giganische hoeveelheden maar met een smeuige 6pitter voorin heb je daar niks aan.
Bij een s2k zou ik het juist weer wel doen. Toerenmachine en sportief ding.
Een E46 station heeft al dat luchtfiltergeweld niet nodig. Doesn't suite him.
Inlegfilter in origineel filterhuis is 'beter'.
Maar het origineel is ook niks mis mee.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
ahh toch nog mensen die me helpen de twijfel de andere kant op
ik vind het dus voornamelijk qua zicht niet mooi op zo'n originele E46 touring als ik nu heb, weet zeker dat elke keer als ik de kap open doe het me stoort zo'n open filter te zien. ben een OEM-man
denk dat het gewoon lekker bij het originele filterhuis blijft
en bij de volgende inspectie I wellicht een inlegfiltertje...
ik vind het dus voornamelijk qua zicht niet mooi op zo'n originele E46 touring als ik nu heb, weet zeker dat elke keer als ik de kap open doe het me stoort zo'n open filter te zien. ben een OEM-man
denk dat het gewoon lekker bij het originele filterhuis blijft
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E46 325i touring
Dat koppel verlies heb ik niet gemerkt. Je moet zo'n filter ook zeker niet monteren als je mega vermogenswinsten verwacht maar als het om het geluid te doen is dan is het een hele mooie modificatie. Je verliest geen koppel onderin en je wint een paar pk bovenin. Dat koppelverlies is een aanname.dvh schreef:Je verliest koppel onderin.
Geen giganische hoeveelheden maar met een smeuige 6pitter voorin heb je daar niks aan.
Bij een s2k zou ik het juist weer wel doen. Toerenmachine en sportief ding.
Een E46 station heeft al dat luchtfiltergeweld niet nodig. Doesn't suite him.
Inlegfilter in origineel filterhuis is 'beter'.
Maar het origineel is ook niks mis mee.
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E46 325i touring
Nee die vermogenwinst is een aanname
Doen als je het leuk vindt maar in de regel loopt een motor er simpelweg niet beter op. Ik heb in de Z3 ook een K&N inleg filter die ik gewoon om de zoveel kilometer vervang. ECU e.d. van dat ding is aangepast vandaar dat ie wel wat meer lucht wil.
Doen als je het leuk vindt maar in de regel loopt een motor er simpelweg niet beter op. Ik heb in de Z3 ook een K&N inleg filter die ik gewoon om de zoveel kilometer vervang. ECU e.d. van dat ding is aangepast vandaar dat ie wel wat meer lucht wil.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E46 325i touring
@Tom, toen ik 18 was en me daar nog mee bezig hield was het zo dat je (merkbaar!) koppelverlies had bij openluchtsystemen. Idem met spagettispruitstuk en open uitlaatsysteem.
Pk winst enkel in hoge toeren. En de topsnelheid nam wat toe.
Dit was icm simpele techniek bij atmosferische motoren. Hoe het tegenwoordig zit. Geen idee.
Is ook geen zwart/wit verhaal neem ik aan.
Maar Martijn. Als OEM-fapper wil je zo'n ding niet onder de kap hebben.
Als jij zo'n ding aantrof bij bezichtiging dan wist je ook al genoeg
terecht of onterecht.
En je merkt er geen reet van.
Voor het geluid. Daarvoor kun je het doen. Maar koop dan gewoon een lekkere eissman-pijp. Dat is veel leuker
Pk winst enkel in hoge toeren. En de topsnelheid nam wat toe.
Dit was icm simpele techniek bij atmosferische motoren. Hoe het tegenwoordig zit. Geen idee.
Is ook geen zwart/wit verhaal neem ik aan.
Maar Martijn. Als OEM-fapper wil je zo'n ding niet onder de kap hebben.
Als jij zo'n ding aantrof bij bezichtiging dan wist je ook al genoeg
En je merkt er geen reet van.
Voor het geluid. Daarvoor kun je het doen. Maar koop dan gewoon een lekkere eissman-pijp. Dat is veel leuker
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E46 325i touring
Laat ik het zo stellen ik heb met mijn BMW geen nadelige gevolgen bemerkt maar ik kon ook onmogelijk stellen dat je er een berg pk's mee kon winnen. Hij pakt net iets mooier op.
En zo'n Eisenmann is leuk maar als je inlaatgeluid wil helpt zo'n uitlaat natuurlijk niet he. NA power!!!!!!
En zo'n Eisenmann is leuk maar als je inlaatgeluid wil helpt zo'n uitlaat natuurlijk niet he. NA power!!!!!!
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
Even een vraag voor de kenners:
Wat zou een reëel bedrag bijbetaling zijn van mijn 325i in dit topic inruilen op:
http://www.autohan.nl/aanbod/759/BMW-32 ... akket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zou een reëel bedrag bijbetaling zijn van mijn 325i in dit topic inruilen op:
http://www.autohan.nl/aanbod/759/BMW-32 ... akket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E46 325i touring
Wat wil je hebben voor die 325? 
- Sander-E46
- Berichten: 2429
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: E46 325i touring
Ligt eraan hoeveel km jij op de tellert hebt staan, maar minimaal 3 tot 5 duizend denk ik toch wel, al heb jij wel een prachtig interieurkleurtje en deze zwart, en dr staat gebruikerssporen nihil, maar ik vind de stoelen en t stuur niet super meer.
Laatst gewijzigd door Sander-E46 op 10 jul 2013, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: E46 325i touring
Wat een grof bedrag voor zo een auto zeg. :XMartijn_bmw schreef:Even een vraag voor de kenners:
Wat zou een reëel bedrag bijbetaling zijn van mijn 325i in dit topic inruilen op:
http://www.autohan.nl/aanbod/759/BMW-32 ... akket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
Die van mij:
150k km gelopen net inspectie II gehad en alle boeken, oh historie en aankoopfactuur er bij
150k km gelopen net inspectie II gehad en alle boeken, oh historie en aankoopfactuur er bij
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: E46 325i touring
Reëel bedrag wordt lastig, omdat ik de prijs van de Han-325i los van iedere werkelijkheid vind staan (persoonlijk!), hoe mooi de auto ook is. Zou er niet van opkijken als je wordt gevraagd 8k bij te leggen......
- Martijn_bmw
- Berichten: 29168
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E46 325i touring
Dat vind ik dus ook van zijn prijs dus alleen bij een mega inruil zou ik willen overstappen anders is het bedrag te gek...
Ondanks ik hem wel heel gaaf vind
Ondanks ik hem wel heel gaaf vind
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E46 325i touring
Wat een bizar bedrag. Ik heb dik 1,5 jaar geleden 9000 gebeurd voor mijn 330d uit 2004. Die was echt echt heel mooi en zeer goed onderhouden. Ding heeft maanden te koop gestaan. Ik krijg toch het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan.
Jouw auto is gewoon heel mooi. Hij mist een m pakket maar daar houd het wel mee op. Lekker van genieten!!
Jouw auto is gewoon heel mooi. Hij mist een m pakket maar daar houd het wel mee op. Lekker van genieten!!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E46 325i touring
Idd, zou opzoek gaan naar een m pakket, dat plaatsen en een set 17".
Dan is jou 325i gewoon af.
Dan is jou 325i gewoon af.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E46 325i touring
Style 68 breedset kopen?Tim N schreef:Idd, zou opzoek gaan naar een m pakket, dat plaatsen en een set 17".
Dan is jou 325i gewoon af.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7300
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: E46 325i touring
Ik denk dat ie er 8 tot 10 bij wil hebben. En dat is teveel.
