Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 14 apr 2013, 14:04

Shakes schreef:Ach jongens jullie moeten niet zo zeuren. Gewoon zeggen dat het allemaal goed gaat. Denk eens aan al die kansen die mensen boven de 50 hebben als ze hun baan kwijtraken. De werkgevers staan voor ze in de rij met vette contracten in de aanslag.

Geen werk? Mallerds

Zeg maar gerust boven de 40.............

Shakes

Bericht door Shakes » 14 apr 2013, 14:08

Ik wilde niet overdrijven :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2013, 14:23

Altijd een goed idee natuurlijk, andermans geld uitlenen, ik zou het aan de uwv voorstellen :blink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 apr 2013, 16:38

smiley schreef:
romo schreef:Nog geen week geleden werd er een lijst met pensioenfondsen gepubliceerd, naar ik meen iets van 65 fondsen, die niet aan de dekkingsgraad van 105% konden voldoen en dien ten gevolge minder gaan uitkeren en de koopsommen gaan verhogen.
.
Die huidige gemiddlde stand van 107% dekking is ook nog eens een rekentruukje, door sinds kort de ufr methode te hanteren.
Eigenlijk staan we op 99%. En dan nog eens gaan uitlenen. Zeker ook nog eens vet onder de benodigde 6% rendement die die fondsen nodig hebben.
Hm als ze het gaan uitlenen dan verwacht je op zijn minst een marktconforme rente.

Het is trouwens maar de vraag in welke vorm ze het dan gaan doen. Voorheen werd er ook belegd in hypotheken etc welke in een obligatie verpakt waren. Dus of je het nu direct uitleent of op zo'n manier belegd, eigenlijk is het idee hetzelfde. Alleen zet je je geld weg in obligaties met een liquide markt dan kan je er wel ten alletijde van af en dat is bij een directe lening weer niet zo.

Verder over media. Er word hier wel vaker geschreven door sommigen dat de crisis aangepraat word door de media. Maar ik vind dat je er hier in de media juist nog weinig van meekrijgt. Als je de internationale media buiten europa volgt dan zal je een beeld zien welke nog veeeeeeel donkerder is. Wij hebben hier in Nederland alleen nog de mazzel dat we het nog redelijk voor elkaar hebben, en er nog weinig van meekrijgen. Spreek ik bijvoorbeeld mijn Spaanse collega's die zijn al een stuk negatiever als wij Hollanders.

WJ

Bericht door WJ » 14 apr 2013, 22:02

http://www.rijnmond.nl/nieuws/14-04-201 ... atendrecht" onclick="window.open(this.href);return false;
De varkens zullen daar het komende jaar verblijven. Ze worden verzorgd door buurtbewoners en uiteindelijk worden ze geslacht en gezamenlijk opgegeten.
:bag:

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 apr 2013, 10:15

Ik blief wel een lekker speklapje :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 15 apr 2013, 10:37

Niets mis mee toch? Ze hebben een 1000x beter leven dan andere varkens. Bewoners kunnen hun etensresten kwijt, want varkens eten (bijna) alles. En het vlees is ook nog 's veel lekkerder dan bij de slager/supermarkt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 apr 2013, 19:52

Intussen;

http://www.nu.nl/economie/3399379/imf-z ... raken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De EU is de 2 wereld as we speak.

http://www.nu.nl/economie/3399534/griek ... ekort.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/economie/3399598/nijme ... grond.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Totaal verlies gemeentelijke grond exploitatie in Nederland wordt geschat op €6 MILJARD

Mensen, koop een auto, koop een huis....................

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 20:27

Dat kan allemaal Romo maar begin dan morgen met het verlagen van de BTW en andere maatregelen door te voeren die de koopkracht ten goede komen. En laat de PVDA alsjeblieft ( mag ik het bot zeggen? Ja dat mag ik! ) HUN TYFUS NIVELLEER IDEE NOOOOOOOOIT meer uit de kast halen. Nivelleren is een feest? Als je een communist bent en dat je enige doel is misschien. Rot en flikkertyfstraal een heel eind op met dat smerige communistische gelul. Ik zie het die Samsom nog zeggen: Ik sta voor een vrij en gelijk Nederland. Nederland is zo'n beetje het meest gelijke land ter wereld dus laat dat zo. Probeer dat niet over die minimale groep rijken nog verder gelijk te trekken. We gaan er aan met die stelletje debielen aan het roer. Mark Rutte heeft zijn ziel aan de duivel verkocht.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 20:37

Petrolhead Tom schreef:Dat kan allemaal Romo maar begin dan morgen met het verlagen van de BTW en andere maatregelen door te voeren die de koopkracht ten goede komen. En laat de PVDA alsjeblieft ( mag ik het bot zeggen? Ja dat mag ik! ) HUN TYFUS NIVELLEER IDEE NOOOOOOOOIT meer uit de kast halen. Nivelleren is een feest? Als je een communist bent en dat je enige doel is misschien. Rot en flikkertyfstraal een heel eind op met dat smerige communistische gelul. Ik zie het die Samsom nog zeggen: Ik sta voor een vrij en gelijk Nederland. Nederland is zo'n beetje het meest gelijke land ter wereld dus laat dat zo. Probeer dat niet over die minimale groep rijken nog verder gelijk te trekken. We gaan er aan met die stelletje debielen aan het roer. Mark Rutte heeft zijn ziel aan de duivel verkocht.
Mee eens Tom. Mee eens.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 16 apr 2013, 21:01

Tijd voor een echt rechtsliberaal kabinet, a la Thatcher of Reagan.... dan waren die middeleeuwse FNV/CNV allang voltooid verleden tijd geweest...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 21:01

Meld zich! :headbang:

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2013, 21:04

Even van m'n facebook geplukt.
De winkels vanmiddag rond 15.30 in de binnenstad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze panden kosten rond de 15 a 20k ( of meer ) per maand aan huur.
Over 5 jaar bestaan ze niet meer.

Dan hebben we een sluitende begroting. En kunnen we als de zon schijnt gezellig met z'n alle, in de tuin, via een webshop, de nieuwe kleding bestellen.

romo

Bericht door romo » 16 apr 2013, 21:07

Deze panden kosten rond de 15 a 20k ( of meer ) per maand aan huur.
Over 5 jaar bestaan ze niet meer.

Dan hebben we een sluitende begroting. En kunnen we als de zon schijnt gezellig met z'n alle, in de tuin, via een webshop, de nieuwe kleding bestellen.

Waarvan akte;

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_43 ... ijnt_.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 apr 2013, 21:11

Mja, vind ik altijd een moeilijke discussie dvh. Ik begrijp jouw perspectief, je hebt daar zelf een winkel. Maar is dat niet gewoon de tijdsgeest en staat dat niet los van de crisis, dat consumenten meer en meer via webshops bestellen? Zodra het onderscheidend vermogen niet voldoende is voor de consument verlies je die strijd. Toch kan het wel, zo haal ik mijn lenzen ook bij de lokale opticien. Puur vanwege de service en hoe ik daar behandeld wordt. Daarvoor bestelde ik ze altijd via internet. Dus de omgekeerde beweging gemaakt, van online naar offline. Maar dat zal bij een gemiddelde kledingzaak wat moeilijker zijn, om je te onderscheiden.

Jaartje of 5 geleden huurde ik bijvoorbeeld ook regelmatig een dvd'tje bij de lokale videotheek. Nu ben ik daar al jaren niet meer binnen geweest en las vorige week dat deze keten failliet is gegaan. Jammer maar dat is de vooruitgang. Net zozeer dat kranten en tijdschriften al jaren te maken hebben met dalende oplages.

De echte problemen zitten bij de eigenaren van die panden. Huurprijzen van 15/20k p/m voor zo'n pandje kun je niet meer volhouden. Die winkelier zou kunnen overstappen op internet, de vastgoedondernemer niet. Maar met hen heb ik geen medelijden.

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2013, 21:22

Online producten kopen snap ik heel goed, en is onvermijdelijk.
Maar waar je ook komt, het is overal kut.

Ik zit nog in een groeiende markt. En dat sommige mensen lenzen via het internet bestellen. Prima, lekker blijven doen. Als de ogen daarna goed verneukt zijn kun je bij mij weer goede halen. Die zijn dan wel wat duurder.. :devil:

Maar het is gewoon een deprimerend aanzicht. Ja, de panden zijn duur. Ik heb sinds ik gestart ben ook bijna 5 jaar land 15k per maand voor kale huur mogen aftikken..
Maar je ziet gewoon winkel na winkel verdwijnen. Winkels waarvan ik niet beter weet dat ze er altijd waren, zijn nu weg. Tja.. Wat je zegt, een nieuwe tijd. Een nieuwe periode. Maar er lopen gewoon geen mensen meer rond.

Ergens snap ik het ook wel, of niet.
Want als ik zie waarvan de mensen rond mij heen rond moeten komen.. Dan vraag ik me ook af, kunnen die nog wel winkelen? Kunnen die überhaupt nog wel iets kopen?
En als ik dan een dagje vrij ben.. En ik rij wat rond.. Dan zie ik, in mijn beleving, iedereen rondrijden in een mooie auto. Ik zie prachtige huizen.. Blijkbaar heeft een groot deel van Nederland het allemaal prima voor elkaar..

Echter, consumeren gebeurt toch op een veel lager pitje dan voorheen.
Brillen blijven lastige dingen.. Dat is niet makkelijk te maken. Als je een +2 leesbrilletje hebt is het allemaal prima te doen bij de hema. Maar voor 8 v/d 10 is het allemaal niet zo eenvoudig. Of die willen wat meer. Gelukkig is daar geen makkelijke internetmanier voor.

En ja, als alles rond me heen failliet gaat, dan zal ik over 5 jaar wederom een pittige huurverlaging kunnen realiseren. Maar of ik daar nu blij van wordt ?
Dagje naar de stad gaan moet wel leuk blijven..
Laatst gewijzigd door dvh op 17 apr 2013, 22:45, 6 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 apr 2013, 21:28

Hier zit nog business dvh.
http://www.opticienaanhuis.com/diensten ... zorghuizen" onclick="window.open(this.href);return false;

WJ

Bericht door WJ » 16 apr 2013, 21:29

Zowiezo, met de auto de stad in is bijna net zo duur als het kledingstuk zelf tegenwoordig. :? Meeste winkels waar ik tegenwoordig nog kom zitten voor electronica op/rond industrie terreinen (lekker makkelijk naast een doorgaandeweg en altijd gratis parkeer plek) en voor de rest liever gewoon hier in het dorp of andere kleine plaatsen, stuk makkelijker. Hebben alles, als je even wil zitten voor een fatsoenlijke maaltijd is daar meer ruimte voor, etc. Als je niet in de stad/centrum zelf woont is het gewoon helemaal kut, daar heb je toch geen zin meer in..

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2013, 21:32

smiley schreef:Hier zit nog business dvh.
http://www.opticienaanhuis.com/diensten ... zorghuizen" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is inderdaad een mooie simpele manier van je boterham verdienen.
Je zal er geen miljonair van worden. Maar als je 50% loondienstbaan hebt en je doet dit erbij.. Kun je heel goed rondkomen.

smiley

Bericht door smiley » 16 apr 2013, 21:38

dvh schreef:Dat is inderdaad een mooie simpele manier van je boterham verdienen.
Je zal er geen miljonair van worden. Maar als je 50% loondienstbaan hebt en je doet dit erbij.. Kun je heel goed rondkomen.
Niemand van je mensen die je zo eens 2 dagen per maand op pad kunt sturen?

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2013, 21:40

Over het algemeen hebben wij het nog te druk daarvoor. Gelukkig.
Maar mocht je echt niks meer te doen hebben dan ga je gewoon naar de klanten toe. En dan is dit een optie.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 apr 2013, 21:40

Respect voor je lef, inzet en prestaties hoor. :) Met zulke huurprijzen en dan ook nog eens 600K wegwerken, heel knap! :thumbup:

smiley

Bericht door smiley » 16 apr 2013, 21:45

dvh schreef:Over het algemeen hebben wij het nog te druk daarvoor. Gelukkig.
Dan niet zo zeuren dat het op een regenachtige dag in de derde week van de maand waarbij ieders salaris al op is wat rustiger is :tong uitsteken:

romo

Bericht door romo » 16 apr 2013, 21:49

smiley schreef:
dvh schreef:Over het algemeen hebben wij het nog te druk daarvoor. Gelukkig.
Dan niet zo zeuren dat het op een regenachtige dag in de derde week van de maand waarbij ieders salaris al op is wat rustiger is :tong uitsteken:

Ik zie het iets ander, heeft niets met zeuren te maken, wel met het waarnemen van een afnemende winkel tendens die bevestigd wordt door leegte op een willekeurige dag.

De cijfers en feiten spreken voor zich, het effect is bekend, hand op de knip, wantrouwen alom gezien het drunken sailor beleid van `s Rijksoverheid, dat kan je de consument niet aanrekenen.

Rutte zou de 3e wet van Newton nog eens aan een nadere inspectie kunnen onderwerpen

Actie = -Reactie

Makkelijker kunnen we het niet maken.......................

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2013, 21:51

Ja, ik kan nog lachen en zit redelijk goed.
Maar kan me voorstellen dat er weinig te lachen valt als je een kledingwinkel hebt. Of iets in die zin.
Rijk worden tot daar aan toe, maar gewoon rond kunnen komen is toch wel lekker...

Betreft dat snap ik niet dat sommige winkeliers er niet jaren terug het bijltje al bij neergegooid hebben. Sommige zouden ( veel ) beter af zijn in loondienst dan als zelfstandige.

Plaats reactie