Online producten kopen snap ik heel goed, en is onvermijdelijk.
Maar waar je ook komt, het is overal kut.
Ik zit nog in een groeiende markt. En dat sommige mensen lenzen via het internet bestellen. Prima, lekker blijven doen. Als de ogen daarna goed verneukt zijn kun je bij mij weer goede halen. Die zijn dan wel wat duurder..
Maar het is gewoon een deprimerend aanzicht. Ja, de panden zijn duur. Ik heb sinds ik gestart ben ook bijna 5 jaar land 15k per maand voor kale huur mogen aftikken..
Maar je ziet gewoon winkel na winkel verdwijnen. Winkels waarvan ik niet beter weet dat ze er altijd waren, zijn nu weg. Tja.. Wat je zegt, een nieuwe tijd. Een nieuwe periode. Maar er lopen gewoon geen mensen meer rond.
Ergens snap ik het ook wel, of niet.
Want als ik zie waarvan de mensen rond mij heen rond moeten komen.. Dan vraag ik me ook af, kunnen die nog wel winkelen? Kunnen die überhaupt nog wel iets kopen?
En als ik dan een dagje vrij ben.. En ik rij wat rond.. Dan zie ik, in mijn beleving, iedereen rondrijden in een mooie auto. Ik zie prachtige huizen.. Blijkbaar heeft een groot deel van Nederland het allemaal prima voor elkaar..
Echter, consumeren gebeurt toch op een veel lager pitje dan voorheen.
Brillen blijven lastige dingen.. Dat is niet makkelijk te maken. Als je een +2 leesbrilletje hebt is het allemaal prima te doen bij de hema. Maar voor 8 v/d 10 is het allemaal niet zo eenvoudig. Of die willen wat meer. Gelukkig is daar geen makkelijke internetmanier voor.
En ja, als alles rond me heen failliet gaat, dan zal ik over 5 jaar wederom een pittige huurverlaging kunnen realiseren. Maar of ik daar nu blij van wordt ?
Dagje naar de stad gaan moet wel leuk blijven..