Bizar ritje naar de oppas (Markk-style verhaal maar anders)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Bizar ritje naar de oppas (Markk-style verhaal maar ande

Bericht door Bram » 29 mar 2013, 21:23

Heeft de Honda bestuurder dit overleefd dan? Kan toch haast niet, ziet er niet uit zeg :(

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 21:35

De bestuurder van de Honda en de bestuurder van de Polo hebben het beiden niet overleefd.

allen

Bericht door allen » 29 mar 2013, 21:46

Dennis Cavallino schreef:Wij de Mini Classic door de C3 met alle mogelijke luchtkussens.
En vervolgens zien we wel een foto van de kleine in een, in mijn ogen ook niet veilige, MX5.
Ik weet het niet, je kunt overal rekening mee houden. Zie die Honda in dit verhaal. Lijkt me in de basis geen onveilige auto. Integendeel.
Is de Cherokee waar je in rijdt (of hebt gereden) veilig?
Feit is dat je fietsend of lopend ook gevaar loopt. Of er dan een kind in een zitje of een kinderwagen mee is, maakt even geen donder uit.
Ongeacht wat je doet en welk transportmiddel je gebruikt, gewoon voorzichtig blijven.

Ik gok dat m'n Transporter veiliger was dan de Defender. M'n Caterham is wellicht net zo onveilig als een motorfiets. Probeer gewoon zelf voorzichtig te zijn. Je kunt toch nooit alles voorkomen.
En ben je overal bang voor, blijf je maar thuis, maar zelfs dat is niet altijd even veilig (gezien de Bijlmerramp nog altijd heel helder in m'n hoofd zit).
Liever een jaartje minder en vollop genoten dan 10 jaar extra, waarbij iedere minuut door angst gedicteert wordt.
Het ongeluk kan het niet beter weergeven. Want hoe groot en hoe veilig had die Honda moeten zijn om de inzittenden het te laten overleven?!

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 21:56

Wat Stefan al zei, een tank.
Het schijnt dat het leger wat zooi verkoopt, dus sla je slag.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2013, 22:31

een tank...stel je hebt echt een tank van een auto...
waardoor jou auto in geval van een aanrijding de andere auto totaal kapot ramt ivm jou tank gewicht en langere remweg e.d. en bovendien geen kreukelzone immers "onverwoestbaar" e.d.
en dus de andere partij daardoor onnodig letsel meegeeft of komt te overlijden e.d. vanwege jou "tank"
dat kan ook, het heeft ook z'n keerzijde.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2013, 16:58

allen schreef:
Dennis Cavallino schreef:Wij de Mini Classic door de C3 met alle mogelijke luchtkussens.
En vervolgens zien we wel een foto van de kleine in een, in mijn ogen ook niet veilige, MX5.
Ik weet het niet, je kunt overal rekening mee houden. Zie die Honda in dit verhaal. Lijkt me in de basis geen onveilige auto. Integendeel.
Is de Cherokee waar je in rijdt (of hebt gereden) veilig?
Eens wat betreft veiligheid MX5, maar ook weer niet zó erg slecht. Maar de Mini Classic is wel érg onveilig. Los daarvan past er geen moderne kinderwagen in. Kreukelzones bestonden toen simpelweg nog niet. Als je frontaal een fietser raakt, eindigt het voorwiel van de fiets op de achterbank. :lol: Onze C3 heeft zaken als Isofix en voldoende NCAP sterren, voor zover dat iets waard is. Maar goed er waren ook andere redenen dat die C3 er kwam, had ook net zo goed een Golf of 1 serie kunnen zijn natuurlijk... :lol:

Stukje over de Miata:
Miatas have excellent crush structures and an extremely sturdy passenger box. They duel with far heavier vehicles and often come away with less damage. Superb safety record on the street for both single and multiple vehicle incidents.
What's more important, their evasive capabilities are unsurpassed pretty much. Missing a wreck is a lot better in my book than surviving one.
Even in flips which seem to be a menopausal overwhelm to rationally consider for many people, Miatas do at least as well as normal sedans, and flip less (with some correction for a few driver's risk taking idiocy.) than almost any car available.
En dan de Jeep. De Jeep heb ik voordat ik kocht 'bestudeerd' op z'n veiligheid. De eerste generatie Cherokee was niet bijster veilig. Zo slap als een vaatdoek. De tweede generatie, die ik heb, daarmee kun je meerdere keren over de kop voordat de koets ook maar iets indeukt. Ligt aan de snelheid uiteraard, maar de koets is echt heel stijf (zolang je de deuren en achterklep dicht weet te houden...).

En verder, tja, wat is veilig? Geen brokken maken!

allen

Bericht door allen » 01 apr 2013, 17:43

Alleen dat laatste Dennis, want die Britse blondine overleefde ongeluk zelfs niet in een vrij stevige S-klasse... ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 apr 2013, 11:31

Zij droeg geen gordel. Dan heeft een veilige auto echt geen nut...

Ik draag echt altijd mijn gordel en trek hem ook nog eens stevig aan.

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2013, 16:37

Los van dit alles: Stefen, mijn diepe respect voor het werk wat je doet. Brandweer- en ambulancepersoneel krijgt i.m.o. niet genoeg toewijding hier in NL. Je moet echt wel fokking stevig in je schoenen staan.

jaydee

Bericht door jaydee » 03 apr 2013, 18:26

Helemaal eens met Joost!

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 apr 2013, 22:18

Thnx.

Maar ook bij ons is het emmertje wel eens vol, bij de 1 wat eerder dan bij de ander. Ik heb ook al eens een ambulancebroeder huilend afgevoerd zien worden...... (Was ook mijn ergste klus tot nu toe)

Plaats reactie