Wanli
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Wanli
Lol @ Mathieu, dat is het logo waarschijnlijk Een fotootje gaat vandaag niet meer lukken, maar Knot ziet ze IRL vanmiddag. Ik hoop wel dat ze het langer volhouden dan de Sunny's de laatste keer; die zeiden in 1 dag boem op nat. 2 uurtjes droog op Zandvoort zouden ze vol moeten houden, en dan zeker nog een dag op Papenburg.....
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Leuk filmpje van GRIP op youtube.. Nexen gaat nog maar dan die Linglong
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KDavyarW ... arRYGMqzQ=[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KDavyarW ... arRYGMqzQ=[/youtube]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Meestal gewoon 17inch omdat ik dan met mn normale wielen kan rijden, ziet het er ook nog een beetje uit en ik laat het er toch standaard op straat ook onder zitten.
Heb 8J wielen waar normaal 225/45/17 op zit. Had 205/45/17 maar dat was te smal, ging wel maar je legt de wielen op de velgrand neer op een stapel. Heb nu 215/45/17 op 8J (style 44), dat vind ik prima. 235 lijkt me net wat teveel grip, als je iets smaller kan zou ik dat doen.
Ik had ze nu 2e hands 35 euro per band maar thuis (had de profielmeter niet mee) bleek het 3,6mm te zijn... had ik ze misschien beter voor 60 euro nieuwe kunnen kopen.
Heb 8J wielen waar normaal 225/45/17 op zit. Had 205/45/17 maar dat was te smal, ging wel maar je legt de wielen op de velgrand neer op een stapel. Heb nu 215/45/17 op 8J (style 44), dat vind ik prima. 235 lijkt me net wat teveel grip, als je iets smaller kan zou ik dat doen.
Ik had ze nu 2e hands 35 euro per band maar thuis (had de profielmeter niet mee) bleek het 3,6mm te zijn... had ik ze misschien beter voor 60 euro nieuwe kunnen kopen.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Wanli
De 235'ers krijg ik volgende week al, dus daar zit ik sowieso mee. Heb ze gelukkig voor 2 samen voor 65,- kunnen krijgen, vandaar.Knot schreef:Meestal gewoon 17inch omdat ik dan met mn normale wielen kan rijden, ziet het er ook nog een beetje uit en ik laat het er toch standaard op straat ook onder zitten.
Heb 8J wielen waar normaal 225/45/17 op zit. Had 205/45/17 maar dat was te smal, ging wel maar je legt de wielen op de velgrand neer op een stapel. Heb nu 215/45/17 op 8J (style 44), dat vind ik prima. 235 lijkt me net wat teveel grip, als je iets smaller kan zou ik dat doen.
Ik had ze nu 2e hands 35 euro per band maar thuis (had de profielmeter niet mee) bleek het 3,6mm te zijn... had ik ze misschien beter voor 60 euro nieuwe kunnen kopen.
Heb nu een M3 breedset erop zitten, en de looks moeten ook wel een beetje ok blijven. Ben namelijk bang dat als ik een 215 probeer het erg getrokken komt te staan, waardoor mijn wiel als het ware wegvalt in de wielkast.
Denk dat ik aankomend weekend even met wat verschillende maten aankloot. Sowieso de 215 en 235'er proberen. Momenteel ook 235 Conti's erop zitten, deze staan lichtjes getrokken maar de velgbeschermer heft dit weer een beetje op.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
De 1097... is dat nieuw???
http://bandenanders.nl/zomerbanden/wanl ... 7-91z.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bandenanders.nl/zomerbanden/wanl ... 7-91z.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Wanli
Altijd al willen driften.
Nu een opel gt turbo gekocht. Achterwiel aandrijving en er zit standaard een sper op.
Dus dit moet kunnen driften. Op naar Weeze.
Instructeur stapt in de auto, draait zonder moeite donuts op het oefenterrein.
Nu was ik aan de beurt, na wat klungelen ging de auto redelijk rond, Na een tijdje was ik misselijk van het rondjes driften , effe pauzeren.
Er zitten Bridgestone RE50 op de achteras, deze hebben redelijk grip, dus niet zo ideaal om te driften.
Een rondje meegereden met een BMW op prut achterbanden en geen grip, het glijd alle kanten op, bouwt langzaam snelheid op. Prachtig om dit mee te maken.
Het lijkt zo makkelijk.
Nu Wanli 1063 (helaas wel breed, 245) op de achteras, 4 bar druk, net lekker geregend, dus kijken of het nu makkelijker dwars gaat.
Dwars gaat het makkelijk, maar bouwt veel snelheid op, teveel grip .
In Weeze kwam er geen gang in de BMW, banden bleven maar doorslippen.
Voor een beginner kun je beter bij lage snelheden leren driften ,
Wat nu (nee, niet gelijk BMW kopen roepen )?
Nu een opel gt turbo gekocht. Achterwiel aandrijving en er zit standaard een sper op.
Dus dit moet kunnen driften. Op naar Weeze.
Instructeur stapt in de auto, draait zonder moeite donuts op het oefenterrein.
Nu was ik aan de beurt, na wat klungelen ging de auto redelijk rond, Na een tijdje was ik misselijk van het rondjes driften , effe pauzeren.
Er zitten Bridgestone RE50 op de achteras, deze hebben redelijk grip, dus niet zo ideaal om te driften.
Een rondje meegereden met een BMW op prut achterbanden en geen grip, het glijd alle kanten op, bouwt langzaam snelheid op. Prachtig om dit mee te maken.
Het lijkt zo makkelijk.
Nu Wanli 1063 (helaas wel breed, 245) op de achteras, 4 bar druk, net lekker geregend, dus kijken of het nu makkelijker dwars gaat.
Dwars gaat het makkelijk, maar bouwt veel snelheid op, teveel grip .
In Weeze kwam er geen gang in de BMW, banden bleven maar doorslippen.
Voor een beginner kun je beter bij lage snelheden leren driften ,
Wat nu (nee, niet gelijk BMW kopen roepen )?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Wanli
Ik heb ook Wanli's onder mijn BMW gehad ik vond het eigenlijk wel prima banden qua grip op droog. Sterker nog je verhaal komt me bekend voor. Wat ze qua remweg doen enzo is me niet bekend.
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Wanli
Op droog vind ik ze zelfs lekker grip hebben, de volgende set worden geen dure banden:) .
Ook al wat zitten stoeien met linkse voet bijremmen, maar voor mij is dat nog een stapje te moeilijk. Bij donuts draaien gaat al wel wat gecontroleerder.
Als je volgas rechtuit met volle wielspin optrekt op nat wegdek dan komt de auto langzaam op gang en accelereert lekker langzaam.
Dit zou je ook in de bocht willen hebben, maar dan sta ik 360 graden gedraaid.
Ook al wat zitten stoeien met linkse voet bijremmen, maar voor mij is dat nog een stapje te moeilijk. Bij donuts draaien gaat al wel wat gecontroleerder.
Als je volgas rechtuit met volle wielspin optrekt op nat wegdek dan komt de auto langzaam op gang en accelereert lekker langzaam.
Dit zou je ook in de bocht willen hebben, maar dan sta ik 360 graden gedraaid.
- 328Ti
- Berichten: 3032
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wanli
Heb nieuwe Wanli,s op de M parallel breedset gelegd voor de 523i:
2x265/35/18
2x235/40/18
Ik schrok er wel een beetje van hoe snel ik de 265er liet driften zonder sper.... Er zit een M3 spaghetti + M3 uitlaatlijn onder. Dat wil best wel
2x265/35/18
2x235/40/18
Ik schrok er wel een beetje van hoe snel ik de 265er liet driften zonder sper.... Er zit een M3 spaghetti + M3 uitlaatlijn onder. Dat wil best wel
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Al die meukbanden op droog vallen idd nog wel mee, als de wang maar niet te zacht is (dus niet te hoge wang nemen), heb er zelfs nog best rappe ringtijden mee gereden in 2011 ergens.
Rij normaal met 225/45/17 en heb al een 3.15 diff ipv het standaard 2.93. Ga nu iets van 215/40/17 bestellen, nog meer toeren en tellerafwijking maar spint nog lekkerder op. 205/40/17 zag er niet uit op mijn 8J wielen dus net ff iets breder.
Rockstone F109 oid zag ik ook als extreem slecht op nat, misschien keer testen hoe die het laatste stuk tot staaldraad doen, is belangrijk voor behoud van je binnenspatborden, achterbumper en strips
Die Talon Triangle TR968 kan ik niet vinden in NL helaas, dat vond ik uber banden op nat, ik was zelfs bang op de nordschleife met half nat/droog
Rij normaal met 225/45/17 en heb al een 3.15 diff ipv het standaard 2.93. Ga nu iets van 215/40/17 bestellen, nog meer toeren en tellerafwijking maar spint nog lekkerder op. 205/40/17 zag er niet uit op mijn 8J wielen dus net ff iets breder.
Rockstone F109 oid zag ik ook als extreem slecht op nat, misschien keer testen hoe die het laatste stuk tot staaldraad doen, is belangrijk voor behoud van je binnenspatborden, achterbumper en strips
Die Talon Triangle TR968 kan ik niet vinden in NL helaas, dat vond ik uber banden op nat, ik was zelfs bang op de nordschleife met half nat/droog
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Wanli
Heb heden op mijn GT86 een setje S1063 erdoor gejaagd en ze vielen mij best mee. Alleen wanneer de banden de 2/3 slijtage grens voorbij zijn is de grip op nat echt een lachtertje, maar goed: we passen ons aan
S1063 all fine dus, maar ik kijk wel even uit naar een band die iets meer laterale grip heeft. De GT86 heeft een vrij matige stuur uitslag waardoor je een drift tot een bepaalde hoek kan terug halen (moet je dus wat mee opletten).
Echter zou een band met iets meer zijdelingse grip helpen om net wat meer comfort te hebben om hem toch nog terug te halen.
Iemand suggesties voor deze niet alledaagse vraag?
S1063 all fine dus, maar ik kijk wel even uit naar een band die iets meer laterale grip heeft. De GT86 heeft een vrij matige stuur uitslag waardoor je een drift tot een bepaalde hoek kan terug halen (moet je dus wat mee opletten).
Echter zou een band met iets meer zijdelingse grip helpen om net wat meer comfort te hebben om hem toch nog terug te halen.
Iemand suggesties voor deze niet alledaagse vraag?
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Wanli
Mannen!
Ik begin zo stilletjes aan de "draad" te zien door het rubber heen. Dringend tijd voor nieuw rubber dus! Ik had gehoopt de velgen al wat vroeger te kunnen wisselen met mijn wintersetje: maar hélaas, het heeft nog niet mogen zijn.
Iemand een suggestie op mijn stukje tekst boven deze post? Graag ook een band die niet teveel piept op droog wegdek want die S1063 zijn echt wel luid!
Ik begin zo stilletjes aan de "draad" te zien door het rubber heen. Dringend tijd voor nieuw rubber dus! Ik had gehoopt de velgen al wat vroeger te kunnen wisselen met mijn wintersetje: maar hélaas, het heeft nog niet mogen zijn.
Iemand een suggestie op mijn stukje tekst boven deze post? Graag ook een band die niet teveel piept op droog wegdek want die S1063 zijn echt wel luid!
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Wanli
rofl! je mag ze gratis hebben als je ze graag wil oprijdenKnot schreef:HET perfecte moment voor mij om ze over te nemen dusmrbbs schreef:Ik begin zo stilletjes aan de "draad" te zien door het rubber heen. Dringend tijd voor nieuw rubber dus!
zit zo met dubbel gevoel: aan de ene kant zijn de Wanli's bijlange niet slecht, maar aan de andere kant maak ik voor hetzelfde geld een verkeerde keuze.
Eens zoeken voor die Achilles banden dan.. of nankang ns2: die zouden vergelijkbaar zijn.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wanli
Ik vind het ideaal de non-grip van half versleten Wanli/Sunny omdat ik op straat met weinig gas al haaks kan, hoeft niet te forceren.
Op een driftdag kan ik ook met andere banden prima uit de voeten want dan ga je er 100% voor en zit je beter in je ritme.
Wil je iets meer grip dan zijn alle non-a merken prima, maar let zuist dan op een hardere wang en slijtagepatroon (dat er geen hele lappen met 5mm profiel af vliegen ongebruikt).
Michelin Energy E3A en E3B gaan ook heerlijk, redelijk grip, slijtvast en kunnen echt tot op het canvas gereden worden.
Op een driftdag kan ik ook met andere banden prima uit de voeten want dan ga je er 100% voor en zit je beter in je ritme.
Wil je iets meer grip dan zijn alle non-a merken prima, maar let zuist dan op een hardere wang en slijtagepatroon (dat er geen hele lappen met 5mm profiel af vliegen ongebruikt).
Michelin Energy E3A en E3B gaan ook heerlijk, redelijk grip, slijtvast en kunnen echt tot op het canvas gereden worden.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 17:41
Re: Wanli
Ik wil voor mijn e30 drifter nieuwe set banden halen
Liefste 195-45-15 of 195-50-15
Wanli heeft hier 2 types voor
1023 en de 1088
Welke is beter volgens jullie ervaringen ?
Mijn voorkeur heeft de 1088 vind V profiel mooier
Mvg kenneth
Liefste 195-45-15 of 195-50-15
Wanli heeft hier 2 types voor
1023 en de 1088
Welke is beter volgens jullie ervaringen ?
Mijn voorkeur heeft de 1088 vind V profiel mooier
Mvg kenneth
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten