Het eeuwige leven topic..
- WJ
Re: Het eeuwige leven topic..
Het eeuwige leven als in 'oud en gelukkig worden' zou een welkome aanwinst zijn. Ik heb de afgelopen 3 maanden elke maand iemand begraven, December een oom waar mijn ouders en ik erg close mee waren, laat vrouw en twee kids achter. Vorige maand een kennis, laat ook een gezin achter. En vandaag de moeder van mijn beste vriend.. Allemaal aan long kanker overleden...en ik als ex-kanker patient heb ook te horen gekregen dat mijn waardes niet goed zijn, nu kan dat van alles zijn en maak ik me niet al te druk ook omdat de scan niks liet zien...maar genoeg is genoeg op een gegeven moment. Kom maar op met dat wonder asprientje. 

- Petrolhead Tom

- RVV
Over kankervorming las ik nog iets interessants. Kankercellen halen hun energie alleen nog maar uit suikers. Ze hebben heel veel energie nodig om te groeien. Ook onderdrukt suiker het immuunsysteem, waardoor kankercellen niet meer goed worden tegengehouden door witte bloedcellen.
Goed snoeien in je suiker/zetmeel inname en in ieder geval de suikers die gelijk in je bloedbaan worden opgenomen is iets waar je kankercellen flink mee kan "terugpakken".
Goed snoeien in je suiker/zetmeel inname en in ieder geval de suikers die gelijk in je bloedbaan worden opgenomen is iets waar je kankercellen flink mee kan "terugpakken".
- Tristan
Sterkte WJ!
Mijn zusje (nu 27) kreeg 1,5 geleden te horen dat ze baarmoederhalskanker had. Na 1,5 jaar van operaties, bestralingen en chemo's is ze schoon verklaard. Maar 3 weken geleden kwamen er ook weer veranderende waardes uit. Dus weer biopsie gedaan en gelukkig gisteren te horen gekregen dat het niet kwaadaardig is.
Nadeel is wel dat ze nu met 27 jaar geen kinderen meer kan krijgen. Gelukkig behoudt ze wel de kwaliteit van het leven. Maar het gevaar blijft altijd in gedachte en op de achtergrond. Dus idd..... Carpe Diem.
Mijn zusje (nu 27) kreeg 1,5 geleden te horen dat ze baarmoederhalskanker had. Na 1,5 jaar van operaties, bestralingen en chemo's is ze schoon verklaard. Maar 3 weken geleden kwamen er ook weer veranderende waardes uit. Dus weer biopsie gedaan en gelukkig gisteren te horen gekregen dat het niet kwaadaardig is.
Nadeel is wel dat ze nu met 27 jaar geen kinderen meer kan krijgen. Gelukkig behoudt ze wel de kwaliteit van het leven. Maar het gevaar blijft altijd in gedachte en op de achtergrond. Dus idd..... Carpe Diem.
- Sjoerd
Rico,RVV schreef:Over kankervorming las ik nog iets interessants. Kankercellen halen hun energie alleen nog maar uit suikers. Ze hebben heel veel energie nodig om te groeien. Ook onderdrukt suiker het immuunsysteem, waardoor kankercellen niet meer goed worden tegengehouden door witte bloedcellen.
bovenstaand heeft maar tijdelijk effect! Het lichaam raakt namelijk aan een bepaald dieet gewend. Beter is om verschillende dieeten af te wisselen. Dus no suger / low carbs / normaal / low suger / no carbs. Desalniettemin blijven het speldenprikken om de groei te remmen. Het één kan het ander helaas niet uitsluiten. Wat ook helpt (lees: vertragend werkt) is goed fit te zijn.
(Helaas) door de ziekte van een inmiddels overleden collega hebben wij hier veel onderzoek gedaan binnen het bedrijf. Dit met de collega's die geschoold voedseltechnoloog zijn alsmede collega's die voedseltechnologie als hobby hebben (ja die zijn er

Voor de rest: pluk de dag. Tijdens de crematie vorige week van onze collega kwamen we er ook achter dat we veels te veel (leuke) dingen niet hebben gedaan. En we konden geen zinnig argument bedenken waarom we het niet hebben gedaan...
Succes iedereen. Hol 'm haaks!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Waar is onze topicstarter eigenlijk gebleven? Al veel te lang niet meer online gezien hier op DF...
- dvh
Heftig WJ..
Je hoort het steeds vaker. Jonge mensen die kanker krijgen.
Vraag me af of dit tegenwoordig meer is dan zeg, 40-50 jaar geleden. Of dat we het nu enkel een naam weten te geven.
Lijkt me verschrikkelijk.
Niet zozeer voor mijzelf. Maar moet er niet aan denken dat mijn kinderen ziek worden..
Brr...
Je hoort het steeds vaker. Jonge mensen die kanker krijgen.
Vraag me af of dit tegenwoordig meer is dan zeg, 40-50 jaar geleden. Of dat we het nu enkel een naam weten te geven.
Lijkt me verschrikkelijk.
Niet zozeer voor mijzelf. Maar moet er niet aan denken dat mijn kinderen ziek worden..
Brr...
-
Gecondoleerd WJ. 

- Peric
Gister op 93-jarige leeftijd overleden.
Joe Weider, dé nestor van Bodybuilding en Fitness, én gezond leven..
R.I.P. !
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... eden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Joe Weider, dé nestor van Bodybuilding en Fitness, én gezond leven..
R.I.P. !
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... eden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Yup maar goed 93. Nasser is 47 geworden. Ook een held.
-
Mooie leeftijd 93. Ik zou er direct voor tekenen, hoewel ik minimaal voor de 100 ga.
- GTRene
ik hoef dat niet, men leven lijkt nu al eeuwig af en toe
al ik de 60 haal vind ik het meer dan mooi geweest en ben ik wel toe aan de 7 maagden die op me wachten in het hiernamaals

al ik de 60 haal vind ik het meer dan mooi geweest en ben ik wel toe aan de 7 maagden die op me wachten in het hiernamaals

- RVV
Geen idee of jij kinderen hebt, maar dat is eigenlijk mijn dillema. Hoe raar ook. Ja ik zou best honderd willen worden, maar met als enige voorwaarde, dat ik niet mijn kinderen overleef.Emiel schreef:Mooie leeftijd 93. Ik zou er direct voor tekenen, hoewel ik minimaal voor de 100 ga.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Aubrey de Grey ( Google maar eens op hem) stelde ooit de vraag aan studenten;
Wie wil er 100 jaar worden?
Studenten, briljant als ze in de dop al zijn op een paar na, staken op die paar minder briljante na, geen handen op.
Wie wil er 100 worden, maar de levenskwaliteit en uiterlijk van een 30 jarige hebben?
Iedereen stak de hand op, op de paar minder briljante studenten na.
Is dit mogelijk of SF?
Dit wordt mogelijk, wat mogelijk wordt, zal gebeuren, ZO SIMPEL IS HET !!
HET IS NIET MEER TEGEN TE HOUDEN.
Wie wil er 100 jaar worden?
Studenten, briljant als ze in de dop al zijn op een paar na, staken op die paar minder briljante na, geen handen op.
Wie wil er 100 worden, maar de levenskwaliteit en uiterlijk van een 30 jarige hebben?
Iedereen stak de hand op, op de paar minder briljante studenten na.
Is dit mogelijk of SF?
Dit wordt mogelijk, wat mogelijk wordt, zal gebeuren, ZO SIMPEL IS HET !!
HET IS NIET MEER TEGEN TE HOUDEN.
- GTRene
ik pas...immers ben al lang 30 geweest, dat wordt niet meer wat
en dan nog, ik mag al "blij" zijn da ik al tot hier ben gekomen
zei mogen van mij, ik hoef dat niet meer

en dan nog, ik mag al "blij" zijn da ik al tot hier ben gekomen

zei mogen van mij, ik hoef dat niet meer

-
RVV : Dat snap ik, het is niet natuurlijk als een ouder zijn/haar kind(eren) moet begraven maar het is ook niet natuurlijk om je eigen broer/zus te moeten begraven, je ouders zien weg teren door ziektes, etc.
Het is maar net hoe je er in staat uiteindelijk en hoe goed je er mee om kan gaan. ( en hoe gezond je bent op dermate leeftijden )
Ik heb vandaag de hand geschud van een man wie ik eind 40, begin 50 deed schatte.
De man bleek begin 70 te zijn.
Ik post niet al te veel details omdat het dan wel te achterhalen is om wie het gaat, maar die man leeft, geeft gas alsof zijn leven er vanaf hangt, zit achter de vrouwen aan.
Op die leeftijd dat allemaal kunnen doen, dat is fantastisch.
Het is makkelijk om te roepen dat we moeten leven, maar echt leven in het hier en nu is nog niet zo makkelijk.
Als we nu niet het maximale uit het leven halen, waarom zouden we dan 100 willen worden ?
Het is maar net hoe je er in staat uiteindelijk en hoe goed je er mee om kan gaan. ( en hoe gezond je bent op dermate leeftijden )
Ik heb vandaag de hand geschud van een man wie ik eind 40, begin 50 deed schatte.
De man bleek begin 70 te zijn.
Ik post niet al te veel details omdat het dan wel te achterhalen is om wie het gaat, maar die man leeft, geeft gas alsof zijn leven er vanaf hangt, zit achter de vrouwen aan.
Op die leeftijd dat allemaal kunnen doen, dat is fantastisch.
Het is makkelijk om te roepen dat we moeten leven, maar echt leven in het hier en nu is nog niet zo makkelijk.
Als we nu niet het maximale uit het leven halen, waarom zouden we dan 100 willen worden ?
- RVV
Om heel eerlijk te zijn maakt het me niet uit hoe oud ik kan worden. Ik zou wel graag mijn eigen kinderen volwassen zien worden. Niet hoeven mee te maken dat ze als kind verdriet moeten hebben van een stervende vader. Als ze volwassen zijn kunnen ze het relativeren, als kind is er veel onbegrijpelijk verdriet. Maar goed ook daar heb je niets over te zeggen. Wat ik wel voor mezelf belangrijk vind is de kwaliteit van leven op een gegunde oude dag. Daar kun je nu al invloed op uitoefenen. Daar ben ik ook dagelijks mee bezig. Simpelweg zuinig zijn op je lichaam zolang het je gegund is. Verder zijn het je genen en weerstand die het gaan bepalen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nu nog wel, die genen, weerstand en gezonde levensstijl...............
Maar de "maakbaarheid", de "repareerbaarheid", het van irreversibel naar reversibele geneeskunde ( waar het woord geneeskunde voor het eerst eer wordt aangedaan) is on the way..........
Het gaat zo verschrikkelijk hard, de grote massa is onwetend, wellicht geheel niet geïnteresseerd, maar er komt een fantastische tijd aan, als we voor de tijd niet kapot gaan aan de crisis that is........
Maar de "maakbaarheid", de "repareerbaarheid", het van irreversibel naar reversibele geneeskunde ( waar het woord geneeskunde voor het eerst eer wordt aangedaan) is on the way..........
Het gaat zo verschrikkelijk hard, de grote massa is onwetend, wellicht geheel niet geïnteresseerd, maar er komt een fantastische tijd aan, als we voor de tijd niet kapot gaan aan de crisis that is........
- GTRene
ik heb er gisteren of eergisteren nog wel wat over gezien en gehoord Romo
gaat idd hard straks, althans relatief gezien dan.
worden sommige net zo oud als Methusalem met z'n 800 ofzow
gaat idd hard straks, althans relatief gezien dan.
worden sommige net zo oud als Methusalem met z'n 800 ofzow

- romo
Hoe staan we er voor;
Op vele vlakken is het nog steeds pappen en nahouden, niet vwb de zaken die goed oplosbaar zijn met AB, NSAID`s zelfs met OK technieken ( die gelukkig steeds meer minimaal invasief zijn)
Bij moeilijke pathologie ligt het al wat genuanceerder, soms is het oplosbaar ( bij tijdige (h)erkenning) soms een verloren zaak en is het geconstateerde fysieke malheur niet verenigbaar met het leven.
Dit gaat in rap tempo verder veranderen, we krijgen te maken met het "beheersbaar" houden van een tot nog toe dodelijke aandoening, in de media is het woord al gevallen dat kanker een chronische ziekte wordt, je hebt het, maar je gaat er niet meer kapot aan. Dit zou ik "Containment Geneeskunde " willen noemen.
De stap die dan volgt is het echt oplossen, uitroeien van ziekteverwekkers, je krijgt het niet meer, want oplosbaar, of beter nog preventief te bestrijden.
De combinatie van, ik herhaal het nog maar eens, stamcel technologie, nano technologie, genetic engineering en de combinatie van dezen zullen ultieme op[lossingen blijken te zijn, op een schaal die we niet eens helder kunnen overzien.
Intussen worden 3 D vaten en organen geprint op een basis van stamcellen die de patient zelf heeft aangeleverd.
Om maar eens weer een voorbeeld er in te gooien.................
Op vele vlakken is het nog steeds pappen en nahouden, niet vwb de zaken die goed oplosbaar zijn met AB, NSAID`s zelfs met OK technieken ( die gelukkig steeds meer minimaal invasief zijn)
Bij moeilijke pathologie ligt het al wat genuanceerder, soms is het oplosbaar ( bij tijdige (h)erkenning) soms een verloren zaak en is het geconstateerde fysieke malheur niet verenigbaar met het leven.
Dit gaat in rap tempo verder veranderen, we krijgen te maken met het "beheersbaar" houden van een tot nog toe dodelijke aandoening, in de media is het woord al gevallen dat kanker een chronische ziekte wordt, je hebt het, maar je gaat er niet meer kapot aan. Dit zou ik "Containment Geneeskunde " willen noemen.
De stap die dan volgt is het echt oplossen, uitroeien van ziekteverwekkers, je krijgt het niet meer, want oplosbaar, of beter nog preventief te bestrijden.
De combinatie van, ik herhaal het nog maar eens, stamcel technologie, nano technologie, genetic engineering en de combinatie van dezen zullen ultieme op[lossingen blijken te zijn, op een schaal die we niet eens helder kunnen overzien.
Intussen worden 3 D vaten en organen geprint op een basis van stamcellen die de patient zelf heeft aangeleverd.
Om maar eens weer een voorbeeld er in te gooien.................
- GTRene
klopt, doch de geneeskunde zal op bepaalde vlakken ook worden tegen gewerkt denk?
of ze houden je 'langer' 'ziek' of hoe zeg je dat, tis immers voor bepaalde partijen erg lucratief.
of ze houden je 'langer' 'ziek' of hoe zeg je dat, tis immers voor bepaalde partijen erg lucratief.
- dvh
Toepasselijk aan de titel van dit topic:
http://www.nu.nl/wetenschap/3413090/sle ... brein.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/wetenschap/3413090/sle ... brein.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
doe mij maar zo'n spuitje dan, niet dat ik lang wil leven maar wel een beetje normaal zou willen leven, men koppie weer wat meer kunnen gebruiken als ware het vanzelfsprekend en beter kunnen onthouden e.d. zou een boel schelen
maar weet niet of zoiets ook werkt bij beschadigde hersenen zoals in mijn geval
in elk geval opzienbarend nieuws en wellicht hoop voor sommige mensen

maar weet niet of zoiets ook werkt bij beschadigde hersenen zoals in mijn geval

in elk geval opzienbarend nieuws en wellicht hoop voor sommige mensen

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Toch mis ik nog even wat de aarde er aan heeft dat mensen ineens een veelvoud van hun huidige leeftijd bereiken
. Met alle respect maar er zijn 'nogal'* wat mensen waar je toch helemaal niet op zit te wachten dat die over 200 jaar hier nog rondlopen, mijzelf included.
* geef mij eens 10 voorbeelden van mensen die vanuit mensheid-perspectief of vanuit 'hier-en-nu'-perspectief het verdienen hier 1000 jaar rond te lopen. Dus niet vanuit individueel perspectief.

* geef mij eens 10 voorbeelden van mensen die vanuit mensheid-perspectief of vanuit 'hier-en-nu'-perspectief het verdienen hier 1000 jaar rond te lopen. Dus niet vanuit individueel perspectief.
-
Precies.
Voor wie zou dit gelden? Mensen met de grootste plaat voor hun kop? Domme mensen? Dit moet je niet willen. Punt.Wanneer de productie van de ontstekingsbevorderende stof werd aangewakkerd, bereikte geen enkele muis een leeftijd die hoger lag dan 900 dagen.