romo schreef:Tom schreef:Ligt aan je voorkeur en gebruik. Dat luie rijden geeft mij weinig voldoening. Ik denk dat zo'n Cayman tov een 1M best tam kan aanvoelen. Zou op z'n minst een lange proefrit maken om het goed een kans te geven. Volgens mij weet je na een week rijden niet meer beter en ga je na langere tijd vanzelf de kleinere dingen waarderen.
Die 1M laat zich zeer tam rijden, tot dat je WOT ............en dan weet je genoeg, kijk een E92 M3 was ook geen stumper, maar het verschil in beleving kan niet groter zijn, daarom huiverig voor de atmo Cayman S, hoe mooi en goed de kar ook is, en dat vind ik echt, want ik heb nooit een mooiere Porker gezien.
Tom heeft gelijk.
In aanvulling daarop. WOT met deze Cayman S is vergelijkbaar snel met een 1M. Ik ken beide auto's, in een battle zet ik mijn geld op de Cayman S (leuke battle

). Lui 100 in z'n 7 (1500rpm) en dan gas erop? Nee, deze Cayman S is geen turboauto of diesel. Deze Porsie 325pk atmo (icm. versnellingsbak) is veel fijner - voelt vooral sterker aan - dan de atmo M3V8. Vanuit je stoel kun je niets zeggen over hoe dit atmo blok zal zijn, echt, totaal andere wereld tov. je M3 Romo.
Sport en Sportplus. Ik merk 0,0 in een harder/scherper onderstel. Nada noppes. PSAM merk ik ook eerlijk gezegd nauwelijks geen verschil, of ik wil wat merken, en dat voel ik ook wat? Ik merk wel verschil in gasrespons en schakelprogramma met die sport/sportplus standen, dat is een groot verschil, maar dat is oud nieuws. De auto is nooit té hard geveerd, ongeacht het programma.
De auto komt ontzettend sterk overeen met de vorige vind ik, alleen de grens ligt wat verder, dat is het grote verschil. De vorige was al gewoonweg briljant, kun je nagaan wat deze Cayman S is, superlatieven dus. Het uiterlijk is gewoon griezelig goed gedaan! Onvoorstelbaar die methamorfose. Overigens doet de nieuwe Boxster mij niets, maar deze Cayman, onvoorstelbaar strak design. Eigenlijk alleen daarom al kun je 'm doen. En die 325pk is heus geen atmo stakkertje Romo,