Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 08:46

Pfffffffffffff........

Lekker gedaan hoor!
Dat laatste stukje, lekker gefrustreerd........

Enne boetes, die liggen aan jezelf..... Als je weet dat het niet mag; DAN niet janken.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 08:51

Zit wel een kern van waarheid in ABNAMRO zijn echt ratten.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 08:51

U wilt voorbeelden wat ons allemaal al overkwam?
* Lampje stuk van achterverlichting; 65 euro bekeuring. Ja, shit happens. Waarschuwing was netter geweest
* Springkussen schoonmaken op eigen terrein: 1200 euro bekeuring. Als mijn koelcel ranzig is weet ik ook dat ik een bekeuring kan krijgen, het mag gewoon niet.
* Auto op stoep bij winkelcentrum omdat wij aan het uitladen zijn: 85 euro bekeuring. Kinderachtig
* Grote auto 110 kilo te zwaar beladen: 350 euro bekeuring Mag ook niet.
* 20-30 verkeersboetes op jaarbasis voor 3 tot 10 kilometer te hard rijden: Totaal 1500 euro Koop cruisecontrol voor een schijntje van het bedrag.
* Decoratiebeelden vanuit ons pand verkocht aan particulier: dwangbevel van 7 pagina's dik
omdat particuliere verkoop niet mag volgens het bestemmingsplan. Tja........... Iemand moest je hebben?
* Parkeermeter stuk, toch staan: 75 euro bekeuring Ook kinderachtig.

Oftewel; Zo'n beetje 200 euro max zijn kinderachtige boetes, en de rest is aan hem zelf te danken; NEXT.

Peric

Bericht door Peric » 11 mar 2013, 09:00

Dat schoonmaken van dat springkussen is volgens mij meer een feit dat dat zogenaamd niet mag op privéterrein ivm de gebruikte schoonmaakmiddelen Erik. Dat komt dan in het riool, en dat mag niet.
Autowassen mag je eigenlijk ook niet op straat doen.

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2013, 09:01

Je mag niks in vrij Nederland.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 09:44

Peric schreef:Dat schoonmaken van dat springkussen is volgens mij meer een feit dat dat zogenaamd niet mag op privéterrein ivm de gebruikte schoonmaakmiddelen Erik. Dat komt dan in het riool, en dat mag niet.
Autowassen mag je eigenlijk ook niet op straat doen.
Klopt...... eigen schuld dus dan toch?
Boete is voor bedrijven wel uit proportie!

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2013, 11:29

dvh schreef:Je mag niks in vrij Nederland.
we leven in en vrij land toch? :blabla:

ja vrij...zolang we maar binnen de gestelde regels leven :ongeveer als:

lijkt me ook enorm moeilijk en ingewikkeld om tegenwoordig ondernemer oid te zijn met al die zaken waar je rekening moet houden. :shock:
en dan nog, als iemand je niet mag kan die 1ne persoon je het enorm moeilijk maken ook al doe jij bv voor 1.000 mensen wat goeds.

zal mij ook benieuwen waar we naar toe gaan, het kan bijna niet anders dat voor velen het nog heel beroerd gaat worden de komende 3 to 5 jaar zoiets...
als je al hoort hoeveel ontslagen en of hoeveel bedrijven failliet gaan e.d. dan weet je bv ook dat het enorm veel geld gaat kosten en enorm veel minder inkomsten is voor de staatskas bv, die het al 'moeilijk' heeft.

het gaat nog net zolang goed tot de bom daar ook barst en dan pas komen er wijzigingen, doch vaak ist pappen en nathouden...denk dat er een grote wijziging moet komen maar wie durft...
en het moet samen gebeuren of als 1 goede baas...terwijl er in NL bij wijze tig zogenaamde bazen zijn, sommige in beeld/zicht maar velen uit het zicht doch die trekken ook aan de touwtjes.

moeilijk dus...en benieuwd waar we op af stevenen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 mar 2013, 12:28

ErikS schreef:* Springkussen schoonmaken op eigen terrein: 1200 euro bekeuring. Als mijn koelcel ranzig is weet ik ook dat ik een bekeuring kan krijgen, het mag gewoon niet.
Jouw koelcel wordt opgehaald voor zijn maandelijkse schoonmaakbeurt?

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 12:31

smiley schreef:
ErikS schreef:* Springkussen schoonmaken op eigen terrein: 1200 euro bekeuring. Als mijn koelcel ranzig is weet ik ook dat ik een bekeuring kan krijgen, het mag gewoon niet.
Jouw koelcel wordt opgehaald voor zijn maandelijkse schoonmaakbeurt?
Nee. Ik hoor hem schoon te houden. Dat kussen had hij ook ergens schoon kunnen spuiten waar het wel mag, toch? Tuurlijk, het is een belachelijke regel, maar je weet dat het niet mag.......

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 mar 2013, 12:55

Ik heb in mijn jeugd nog eens op zo´n verhuurbedrijf gewerkt.
Om hem schoon te maken moet hij opgeblazen zijn. Je hebt er dus stroom en aardig wat vierkante vrije meters bij nodig.
In mijn tijd werden die dingen nog op eigen terrein schoongemaakt.
Geen idee waar je in godsnaam terecht zou moeten voor zoiets.

ik denk ook dat hij met "eigen terrein" zijn bedrijfsterrein bedoelt, en niet zijn prive terrein.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 13:10

Je moet gewoon een spoelplaats hebben, en anders bij een ander op de spoelplaats, vind het logisch dat zeep en rommel niet in het oppervlakte water hoort.

Iig een voorbeeld van een "NOT" ondernemer, iedereen de schuld geven van z'n faillissement, behalve zichzelf........

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 13:20

Nederland gaat wel ten onder aan achterlijke regelgeving, zeep van een bedrijf mag niet in een riool, maar als particulier kan je dumpen in het riool wat je wilt.

Misschien gebruikte die man wel biologisch afbreekbare zeep.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 16:14

Luco schreef:Nederland gaat wel ten onder aan achterlijke regelgeving, zeep van een bedrijf mag niet in een riool, maar als particulier kan je dumpen in het riool wat je wilt.

Misschien gebruikte die man wel biologisch afbreekbare zeep.
Luco,

Op plekken met een gescheiden riool mag je buiten ook je auto niet wassen als particulier, krijg je ook een bekeuring voor, omdat "hemelwater" rechtstreeks geloosd wordt op oppervlakte water.

Afbreekbaar of niet, tis niet alleen de zeep, het "vuil" kan ook slecht zijn voor het water.

Kijk dat er achterlijke regels zijn in nederland, ben ik met je eens Luco, maar vind deze daar niet onder vallen.

Denk helaas dat heel veel regels ontstaan zijn, door dit 'soort" "ondernemers", ook wel "knoeiers" genoemd.

Maar dat gaat misschien wat ver, zonder het hele verhaal te kennen, anderzijds vragen dit soort figuren zelf om dit soort aandacht.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 mar 2013, 16:24

Ik vind het verhaal van deze ondernemer nogal een groot Calimero gehalte hebben :roll:

De grote bank pest hem en helpt hem op geen enkele manier om zijn werk te kunnen doen. Door zijn eigen fouten/stomheden jaagt "de staat" hem ook nog op kosten. "Achterlijke regels" die hij daarom maar denkt te kunnen overtreden.

Of je het er mee eens bent of niet, die regels zijn er voor iedereen. Wil je ze overtreden, prima. Maar dan moet je ook niet piepen als je gepakt wordt.

En als de financiën echt zo goed op orde waren en het bedrijf echt zo winstgevend was als de beste man doet voorkomen, dan was die bank vast wel wat behulpzamer geweest ookal is het de ABN.

Ik denk dat de curator zich al in zijn handen wrijft want dat er hier sprake is van paulianeus handelen is zo klaar als een klontje. Als je niet tegen je verlies kunt dan moet je niet aan een spelletje beginnen of in elk geval de gevolgen onder ogen komen.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 16:27

Ik kan uit het verhaal niet opmaken of er een gescheiden riool is, en inderdaad vraagt die wel een beetje om aandacht.

Maar vreemd blijft het wel natuurlijk, als ik zon ding hier op mijn eigen terrein schoonmaak als particulier (geen gescheiden riool) dan mag dat.
Zou ik bedrijfsmatig zon ding verhuren mag het ineens niet.

Als ik mensen in dienst heb mogen ze maar tot de 2e verdieping op een ladder staan.
Als zzp-er mag je tot de 4e verdieping op een ladder staan, te belachelijk voor woorden en concurrentievervalsing.

@Richardt, vergis je niet in de ABN.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 mar 2013, 16:35

@Richardt, vergis je niet in de ABN.
Ik weet dat de ABN niet altijd even makkelijk is en dat bijvoorbeeld een Rabobank veel behulpzamer is en meer meedenkt.

Maar de beste man laat het voorkomen alsof zijn bedrijf in deze tijden bovengemiddeld goed draait en dat die lening van 180.000eu maar een schijntje was en dat het geen enkel probleem was om dat terug te betalen. Alleen wel raar dat hij met de laatste 10% toch niet op tijd rond kon krijgen....

Het verhaal heeft altijd twee kanten, maar we horen tot nu toe nog maar één kant verhaal. Ik denk dat de kant die we nu horen nogal rooskleurig getint is en sowieso een hoge calimero gehalte heeft.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 16:44

Dat ben ik met je eens.

Ik weet alleen wel dat de ABN 0,0 meedenkt en dus ook totaal geen enkele coulance toont of oplossingsgericht mee wil denken.
Kan me dus de frustratie van die man wel voorstellen.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 17:25

Denk dat het heel persoonlijk en verschillend is.

Denk dat er van elke bank slechte verhalen zijn en goede, tis maar net waar jezelf recentelijk tegenaan bent gelopen.

Ook ik ben daar niet obejektief in, heb vanmiddag een zeer goed gesprek gehad met " onze ABN=Amro adviseur".

In het verleden bij deze bank terecht gekomen, omdat de Rabo niet mee wilde in onze plannen en de ABN wel, later bij her financiering ook een paar bruikbare tips gehad, waardoor we weer voor hun kozen en niet voor de op papier "goedkopere" ING.

Een half jaar geleden wel 2 keer mot gehad met een "gladde Fortis" boy, die niet wou luisteren, maar alleen aansmeren, was zelf ook echt pissed off, dus kan me de reactie van jou Luco ook goed voorstellen, die fortis boy is inmiddels gelukkig weg, vond het gesprek vanmiddag weer als vanouds, toch nog weer een paar goede tips gehad die meteen geld besparen.

Heb het idee, dat er weer wat lampjes links en rechts zijn gaan branden.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 17:30

Zodra voor ons de kans zich voordoet ben ik weg bij de ABN, mogen ze elke maand een acceptgirotje sturen voor de hypo.

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2013, 20:55

Zodra ik de kans krijg ben ik sowieso weg.

* heeft informatie-pakket werken in Australië aangevraagd *

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2013, 21:27

Hebben je serieus naar dat filmpje gekeken? Zonde van de tijd toch?

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2013, 21:27

Filmpje ?

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2013, 21:33

Owh wacht.. Het is geen filmpje, maar een samenvatting van de familie klaagzang op DF :D

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 21:41

RVV schreef:Owh wacht.. Het is geen filmpje, maar een samenvatting van de familie klaagzang op DF :D
Ja, als het hoofd klaagt mogen wij dat ook he.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 mar 2013, 08:04

dvh schreef:Zodra ik de kans krijg ben ik sowieso weg.

* heeft informatie-pakket werken in Australië aangevraagd *
Je begint serieus te worden, ofniet?
Het gras bij de buurn is nie groener!

Plaats reactie