Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elmar

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Elmar » 19 feb 2013, 19:09

Zoals Youp aangeeft is het wel erg afhankelijk wat voor beroep dan wel baan je hebt als je het over een daily horloge hebt.
Een bouwvakker zal eerder een goedkopere klok om zijnpols hebben dan een vertegenwoordiger van dure wijnen.

En een daily voor mij zal toch echt een stalen band moeten hebben.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 feb 2013, 19:11

Nog los van beroep en arbeidsomstandigheden lijkt me het salaris wat je maandelijks bij kunt schrijven nogal bepalend. Ik zal niet zomaar een 4K klok halen, terwijl dit voor anderen op het forum mogelijk helemaal geen punt van discussie is.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 feb 2013, 20:10

Nogmaals het was vanuit persoonlijk oogpunt en vanuit liefhebberij, vooral zonder iets anders minder te vinden, ik waardeer ieders hobby en enthousiasme! Youp moet vooral een gaaf klokje kopen in zijn budget en of iets duur is of niet is voor iedereen anders.

En die wijn is vet goedkoop trouwens....maar das afhankelijk van wat je kunt besteden :coffee:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 19 feb 2013, 21:13

Roy RS schreef:Nogmaals het was vanuit persoonlijk oogpunt en vanuit liefhebberij, vooral zonder iets anders minder te vinden, ik waardeer ieders hobby en enthousiasme! Youp moet vooral een gaaf klokje kopen in zijn budget en of iets duur is of niet is voor iedereen anders.

En die wijn is vet goedkoop trouwens....maar das afhankelijk van wat je kunt besteden :coffee:
Budget is in deze eigenlijk nieteens aan de orde. Ik ben relatief nieuw in het horloge wereldje, maar horloges hebben me wel altijd gefascineerd. Ik heb nu één horloge (een krijgertje ook nog) en om eens te proberen een tweede besteld, dat Seiko duikertje. Die kan ik voor wienàg naar m'n eigen smaak maken en dat wordt dan mijn "beuk klokje", zoals Rico het zo mooi verwoordde. :mrgreen:
Smaakt dat naar meer, dan kan je er vergif op innemen dat hier binnen niet al te lange tijd een mooi Zwitsers uurwerk ligt, echter vind ik dat ik die eerst moet verdienen. Het moet natuurlijk wel een beetje speciaal blijven.... ;)

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 feb 2013, 21:31

Youp schreef: Smaakt dat naar meer, dan kan je er vergif op innemen dat hier binnen niet al te lange tijd een mooi Zwitsers uurwerk ligt, echter vind ik dat ik die eerst moet verdienen. Het moet natuurlijk wel een beetje speciaal blijven.... ;)
Ik deed het van mijn meevaller van de belasting een aantal jaren geleden...Meteen spijkers met koppen geslagen. :tooth: Maar ik zou nu ook psychisch moeite hebben met het zo neertellen van een paar k hoor.

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2013, 21:56

Horloge kopen bij bepaalde gelegenheid of verdiend hebben, dat heb ik dan weer helemaal niet. Koop het als het zo uit komt. Ben niet zo emotioneel gebonden met materialistische dingen. Heb alleen twee horloges beide vlak voor de kerst gekocht en die wilde ik ook voor de kerstdagen in huis hebben, simpelweg omdat je dan vakantie hebt en is wat leuker om iets nieuws te kopen voor die tijd.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 19 feb 2013, 22:00

///Joost schreef:
Youp schreef: Smaakt dat naar meer, dan kan je er vergif op innemen dat hier binnen niet al te lange tijd een mooi Zwitsers uurwerk ligt, echter vind ik dat ik die eerst moet verdienen. Het moet natuurlijk wel een beetje speciaal blijven.... ;)
Ik deed het van mijn meevaller van de belasting een aantal jaren geleden...Meteen spijkers met koppen geslagen. :tooth: Maar ik zou nu ook psychisch moeite hebben met het zo neertellen van een paar k hoor.
Op het moment dat een horloge een beetje waardevast is zou ik daar totaal niet mee zitten... Makkelijk te relativeren, met de hoge inflatie en lage rentes tegenwoordig... Het is dat ik nu een huis aan het bouwen ben en zo veel mogelijk spaarcenten achter de hand wil houden. :)

dvh

Bericht door dvh » 19 feb 2013, 22:02

Persoonlijk zou ik niet zo snel een waardevol horloge nieuw kopen.
Liever koop ik een klok die nieuw 10k kost 2ehands voor 4-5k.
Dan is de waardevastheid meestal ook goed. wil je ervan af dan zal je er vrijwel niks op moeten toeleggen.

Ik vind horloges erg fraai. Maar ik vind dat ik op dit moment in mijn leven nog geen horloge van 5k hoef te bezitten. Hoe mooi ik ze ook vind. Dat geld kan goed anders besteed worden namelijk.

Als ik later groot ben verwen ik mezelf wel een keer.

Youp

Bericht door Youp » 19 feb 2013, 22:19

dvh schreef:Persoonlijk zou ik niet zo snel een waardevol horloge nieuw kopen.
Dan is de waardevastheid meestal ook goed. wil je ervan af dan zal je er vrijwel niks op moeten toeleggen.

Ik vind horloges erg fraai. Maar ik vind dat ik op dit moment in mijn leven nog geen horloge van 5k hoef te bezitten. Hoe mooi ik ze ook vind. Dat geld kan goed anders besteed worden namelijk.

True that. Ik zou in het hogere segment ook gauw voor een occasie gaan, mits netjes uiteraard. Nieuw kopen zegt mij niks, net zoals dat mij bij auto's of motorfietsen ook niks zegt...

HarryC

Bericht door HarryC » 19 feb 2013, 22:44

dvh schreef:Persoonlijk zou ik niet zo snel een waardevol horloge nieuw kopen.

Probeer maar eens een tweede hands horloge te vinden voor 4-5K die nieuw 10K heeft gekost....gaat je niet lukken. Ze zijn echt wel wat waarde vaster (als dat woord bestaat) dan dat....

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2013, 22:53

Mijn prachtige GMT II was altijd al een droom voor me geweest. Toen ik mijn eigen kantoor begon wilde ik deze droom dan ook eindelijk waarmaken. De ingangsdatum van de garantietermijn heb ik toen op mijn beëdigingsdatum gezet wat ik toch wel erg leuk vond omdat het horloge toen een bepaalde band kreeg met mijn werk.

Verder draag ik hem als daily en zit hij vol met krassen wat ik ook prima vind. Het is voor mij immers een gebruiksvoorwerp en geen luxe voorwerp of investering.
Laatst gewijzigd door Macboy op 19 feb 2013, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gisae

Bericht door Gisae » 19 feb 2013, 22:55

Als horlogegek met beperkt budget zoek ik vaak naar horloges die toch enigszins speciaal zijn. En als we het dan toch over goedkope automaten hebben; dit blijft nog altijd mijn favoriet:
Afbeelding
Afbeelding
Vostok Amphibia Scuba dude met ministry case. Voor €60,- is het een prachtig Russisch horloge met dito afwerking en kwaliteit (slechte afwerking maar onverwoestbaar).

Gezien die mij goed bevalt is er nog een amphibia met 090 case (in stijl van de amphibia1967) onderweg:
Afbeelding

Mijn 2e automaat is een Obris morgan branco. Erg veel waar voor zijn geld. (€239,-)
Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een een boel andere horloges waarvan alleen de Tissot PRC-200 nog noemenswaardig is (ondanks de batterij ;)):
Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 feb 2013, 00:46

Leuke Amphibia! Ik ga zelf denk ik voor een 420 met nato, de Scuba dude vind ik wel geinig, dus denk dat ik die wijzerplaat wil. Ook als ragklok, zo'n ding hoort krassen te hebben :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 feb 2013, 14:27

Heb net een horloge voor m'n vrouw en voor mezelf gekocht. Eergister m'n zoon Lars geboren. Dus hopelijk ben ik er nog over 30 jaar en krijgt hij hem. Dus nu wel een speciale gelgenheid.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 feb 2013, 14:28

Van harte Tom :clap: :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 feb 2013, 14:29

Die Tissot PRC200 heb ik ook, exact dezelfde, maar nog met de originele zwarte croc band.

allen

Bericht door allen » 20 feb 2013, 15:05

Gefeliciteerd! Zoontjes zijn leuk! :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 20 feb 2013, 17:02

Wel druk !

Gefeliciteerd :-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 feb 2013, 17:04

Feli!

Deze heb ik besteld. Komt in mei.

http://blog.perpetuelle.com/dive-watche ... 7675-4154/

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 feb 2013, 17:18

Die Tissot PRC-200 is gaaf! Wat moet dat ongeveer kosten?

Automaten-geld heb ik helaas nog niet, dus dan maar met batterijtje. ;)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 feb 2013, 18:11

Sind gisteren in het bezit van een "poor men's Submariner", in de vorm van een Seiko SNZF17J1 aka "Sea Urchin".

(stock foto)

Afbeelding

Ook uit de Seiko 5 Sport range met het welbekende 7S36 caliber, 23 juwelen, waarvan deze de C variant is. Kun je nog iets meer van de veer afstellen heb ik begrepen en de inscriptie op de rotor is anders.

Ik wilde nog graag een automaat aan mijn kleine collectie toevoegen, die niet al te duur was. Daarbij wilde ik ook graag een duiker hebben, al is deze dat alleen qua design, niet qua specs. Staat wel 100 meter op, maar met zichbodem en geen dichte zoals ik altijd bij de echte duikers zie, geen wetsuit extension en geen schroefkroon.

Ik ben er erg blij mee. Ziet er strak uit. Met zijn 41mm wel een heel klein horloge voor mijn begrippen. Mijn normale daily is een Seiko Velature Kinetic Direct Driver van 43mm, die op mijn pols al klein is (51mm met kroon) dus dat is even wennen. Kasthoogte ook veel minder.

Je kan ook goed merken dat dit een "5" is. Geen solid endlinks en ook de band is van gevouwen schakels. Meteen met het uit de doos oppakken merkte ik dit direct. Hij is dan ook erg licht.

Hoopte stiekem dat de datumaanduiding naast engels in romeinse cijfers zouden kunnen, maar het is arabisch. Goed, klein detail, geen paniek.

Ook erg mooi om die secondewijzer zo te zien bewegen, al is die verre van een hi-beat caliber, laat staan een Spring Drive. Maar beter dan mijn beide Kinetic quartz horloges.

Mijn Velatura

Afbeelding

En mijn Sportura

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2013, 18:43

Wat leuk, die Sportura heb ik ook, maar dat de titanium uitvoering........
Kom je niet vaak tegen dat klokje....... :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2013, 19:21

Downforce Hans schreef:Kom je niet vaak tegen dat klokje...
Hoe zou dat toch komen ...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2013, 19:25

Macboy schreef:
Downforce Hans schreef:Kom je niet vaak tegen dat klokje...
Hoe zou dat toch komen ...
Nou zeg het maar...........ook jou mening wordt gewaardeerd.................

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2013, 19:30

Was een inkoppertje Hans ;)

Je hebt me duidelijk geindoctrineerd ...

Plaats reactie