Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
- WJ
Re: Ariel Atom 2 Supercharged. welke koplampen?? pag 9
Zit het koplamp gedeelte niet los in het hele hulsel? Dat je die bijvorbeeld eruit haalt, monteerd en dan opzoek ga naar kleine knipperlichten die je er tegen aan zet. Dan is dat grote van dat hulsel+knpperlichten weg.
- Roy RS
Nope, 1 deel.
- GTRene
met deze betere kijk op foto's vind ik ze wel kunnen en in elk geval heel wat beter dan die vierkante
die foto van die 'originele' die je als laatste? liet zien ala 3 op een rij lijken idd ook vrij log en niet echt beter zo op die foto.
we gaan het zien op een DF dag ergens

die foto van die 'originele' die je als laatste? liet zien ala 3 op een rij lijken idd ook vrij log en niet echt beter zo op die foto.
we gaan het zien op een DF dag ergens

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Misschien nog een optie die je kan proberen, de lamp van links naar rechts te verplaatsen en andersom, zodat de knipperlichten aan de binnenkant staan?
- Peric
- Roy RS
ik ben er wel aardig uit, ik ga vanmiddag maar eens kijken of ik de lampen terug kan sturen en ga dan maar gewoon voor de minder goedgekeurde weg.
Ik denk eraan om motorfietslampen of het idee slowco te kopen en er dan een knipper aanvast te maken, toch de hobbybob weg dus, maar goed, ik ben hier gewoon ook niet blij mee. Wellicht kan ik een knipper in de behuizing van de koplamp boren, waardoor het soort van 1 geheel wordt.
Zou dit voor de APK opgemerkt worden als die motorfietslampen wel gewoon e-keur hebben? hoe ziet men het verschil?
ik denk aan zoiets:
http://www.motorcorner.nl/voorverlichti ... 29160.html
of zoiets:
http://www.motorcorner.nl/voorverlichti ... 29182.html
bij die laatste kan ik een knipper in de lampkap schroeven...
dat ziet er dan soort van zo uit:
http://home.kpn.nl/edwinwl/fotoalbum/af ... 8176a.html
Ik denk eraan om motorfietslampen of het idee slowco te kopen en er dan een knipper aanvast te maken, toch de hobbybob weg dus, maar goed, ik ben hier gewoon ook niet blij mee. Wellicht kan ik een knipper in de behuizing van de koplamp boren, waardoor het soort van 1 geheel wordt.
Zou dit voor de APK opgemerkt worden als die motorfietslampen wel gewoon e-keur hebben? hoe ziet men het verschil?
ik denk aan zoiets:
http://www.motorcorner.nl/voorverlichti ... 29160.html
of zoiets:
http://www.motorcorner.nl/voorverlichti ... 29182.html
bij die laatste kan ik een knipper in de lampkap schroeven...
dat ziet er dan soort van zo uit:
http://home.kpn.nl/edwinwl/fotoalbum/af ... 8176a.html
- martll
Zou het bij een unit houden. Anders gaat het er erg uit zien als een zelfbouwpakket.
Die je er nu op hebt ziet er ook goed uit.
Die je er nu op hebt ziet er ook goed uit.

- InjectTheVenom
De double oval ziet er inderdaad goed uit, de dubbele ronde met LED strip er onder van de vorige pagina (3e post van boven door Rene) zouden een erg mooie 2e keus zijn. De Atom heeft sowieso al een hobbybob voorkomen dus daar zou ik me niet te druk over maken.
-
Roy,
E-keur klinkt heel leuk maar waar je op moet letten is dat het de JUIST E-keur is.
Dus niet een E keur voor mistlampen , zoals vaak voorkomt bij motorfiets lampen.
Het lichtbeeld is hiervan verkeerd en naast dat het irritant is voor de tegenliggers, is het ook irritant voor jou dat je geen steek ziet in de avond.
Nog irritanter is dat het APK afkeur is als het lichtbeeld niet klopt.
Ik meen dat mist E11 is en E4 voor koplampen.
Bezint eer ge begint.....
E-keur klinkt heel leuk maar waar je op moet letten is dat het de JUIST E-keur is.
Dus niet een E keur voor mistlampen , zoals vaak voorkomt bij motorfiets lampen.
Het lichtbeeld is hiervan verkeerd en naast dat het irritant is voor de tegenliggers, is het ook irritant voor jou dat je geen steek ziet in de avond.
Nog irritanter is dat het APK afkeur is als het lichtbeeld niet klopt.
Ik meen dat mist E11 is en E4 voor koplampen.
Bezint eer ge begint.....
- Roy RS
godver....waarom heb ik daar nou zo weinig verstand van...ik haat electra, hier zit nu al meer tijd in uitzoeken dan in het blok van de mini demonteren en opnieuw opbouwen zo'n beetje...
ik dacht aan deze, maar ik zie geen keurnummer staan op het glas ofzo.
http://furoreproducts.co.uk/14-single-d ... black.html
ik weet wel dat ze veel op westfields en dergelijk gebruikt worden. Kun je niet aan de hand van het type spotjes zien of het licht goed is ipv mist-achtig-licht? H4 zit erin volgens mij, als ik in de lens kijk, ziet het er hetzelfde uit als in de huidige die terug gaan. Maar of dat iets betekend weet ik dus niet natuurlijk!
ik dacht aan deze, maar ik zie geen keurnummer staan op het glas ofzo.
http://furoreproducts.co.uk/14-single-d ... black.html
ik weet wel dat ze veel op westfields en dergelijk gebruikt worden. Kun je niet aan de hand van het type spotjes zien of het licht goed is ipv mist-achtig-licht? H4 zit erin volgens mij, als ik in de lens kijk, ziet het er hetzelfde uit als in de huidige die terug gaan. Maar of dat iets betekend weet ik dus niet natuurlijk!
-
Bij die laatste staat volgens mij E4 ingegraveerd, in het cirkeltje dat links boven "HALOGEN" staat.
-
Je kunt niet alles weten toch ? lang leve het forum/internet.
Maar ik heb even google gedaan.. en op dit plaatje lijkt er E4 op te staan. En ik meen dat E2 en E4 is toegelaten. Is via google vast wel wat op te vinden.
Wel moet dan alsnog het licht beeld kloppen.
Zijn de Engelse lampen om te bouwen naar NL licht beeld ? .............. LHD vs RHD.
http://www.ukbikeparts.net/acatalog/Mot ... ights.html

Maar ik heb even google gedaan.. en op dit plaatje lijkt er E4 op te staan. En ik meen dat E2 en E4 is toegelaten. Is via google vast wel wat op te vinden.
Zijn de Engelse lampen om te bouwen naar NL licht beeld ? .............. LHD vs RHD.
- Roy RS
Hmm, dan zal die enkele dat ook wel hebben toch? Ik begreep van zo'n forum (maar hoe betrouwbaar is dat doorgaans) dat deze geen verschil hebben tussen LHD en RHD omdat ze middel schijnen of zoiets.Emiel schreef:Je kunt niet alles weten toch ? lang leve het forum/internet.
Deze lampen worden namelijk overal als motorfiets en/of kitkar lampen geprezen...met E-keur om ze soort van legaal te maken, maar dan zetten ze er altijd slim bij dat je zelf ff moet checken bij je locale overheid.
Bij mijn huidige, die retour gaan dus, kun je de lenzen omwisselen, die zijn gelijk als ik me niet vergis. (alhoewel er bij de verkoopsite wel LHD bij stond...)
-
Dat is vlak beeld, schijnt ook te mogen maar ik durf niet te zeggen dat iedere keur meester het weet c.q. het toe zal laten.
Dus dat het licht beeld niet \--- doet maar ----
Ik kon het op de enkele lamp niet goed zien maar meende E4 te zien, op de dubbele is het beter te zien en het is volgens mij gewoon dezelfde lamp
Dus dat het licht beeld niet \--- doet maar ----
Ik kon het op de enkele lamp niet goed zien maar meende E4 te zien, op de dubbele is het beter te zien en het is volgens mij gewoon dezelfde lamp

- Roy RS
google leert mij dat in NL E-keur nodig is op koplampen, mistlampen zijn F-keur of B-keur (fog en brouillard)
Ik meen inderdaad iets gelezen te hebben over vlakke lichtbundel ergens bij een verkoopsite, dus zonder de hoek, dat mag iig heb ik net gelezen.
Ik heb ze ook op een NL gekeurde auto gezien, dus ik durf dat wel aan. Zoek nog even verder en anders probeer ik dit wel even net ofwel een knipper eraan vast gezet, ofwel een knipper los op de steun/chassis ergens.
Ik meen inderdaad iets gelezen te hebben over vlakke lichtbundel ergens bij een verkoopsite, dus zonder de hoek, dat mag iig heb ik net gelezen.
Ik heb ze ook op een NL gekeurde auto gezien, dus ik durf dat wel aan. Zoek nog even verder en anders probeer ik dit wel even net ofwel een knipper eraan vast gezet, ofwel een knipper los op de steun/chassis ergens.
-
Roy,
Kan ff kijken wat voor diameter remcilinders jij hebt? Staat op de zijkant.
En de diameter + dikte van je remschijven?
Arno
Arno
-
Mooi 
Verstralers zijn E11 meen ik net gezien te hebben... lekker handig allemaal.
knipperlichten is veel van te krijgen.
Kijk ook eens bij die louis.de of polo motorrad etc.. daar kun je wat knipperlichten online bestellen of in de winkel eens kijken in Aachen.

Verstralers zijn E11 meen ik net gezien te hebben... lekker handig allemaal.
knipperlichten is veel van te krijgen.
Kijk ook eens bij die louis.de of polo motorrad etc.. daar kun je wat knipperlichten online bestellen of in de winkel eens kijken in Aachen.
- Roy RS
Ik zal kijken of ik vanavond even kan checken. Je bedoelt vast de maten van de vooras, achter is gelijk als bij jou, ik heb alleen voor Alconswirno schreef:Roy,
Arno
-
Wellicht is het een idee om die dubbele Dominators te monteren waarbij je in de binnenste huizen een H4 (dim en groot licht en van de buitenste een knipperlicht maakt. Hopelijk krijg je dan geen gezeur bij de APK. Volgens mij letten ze niet op welke E maar meer dat ze E gekeurd zijn.Emiel schreef:Je kunt niet alles weten toch ? lang leve het forum/internet.
-
Ja, je hebt gelijk.Roy RS schreef:Ik zal kijken of ik vanavond even kan checken. Je bedoelt vast de maten van de vooras, achter is gelijk als bij jou, ik heb alleen voor Alconswirno schreef:Roy,
Arno
Echter bij mij zijn de hoofdrem cilinders beide gelijk.
mvgr Arno
- Macboy
Dit staat gaaf man

-
Titel 9. Lichten en retroreflecterende voorzieningen
Afdeling 1. Dimlicht
Artikel 113
Het dimlicht moet zodanig zijn afgesteld dat bij controle met een koplamptestapparaat het
geprojecteerde beeld, na fixatie van het apparaat, voldoet aan de volgende eisen:
a. het lichte vlak moet zich onder het donkere vlak bevinden;
b. een duidelijke, geheel of ten dele horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zichtbaar
zijn;
c. het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen op het
scherm van het koplamptestapparaat, die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten
opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m;
d. indien een ten dele horizontale scheidingslijn zichtbaar is:
1°. moet het horizontale gedeelte van de scheidingslijn zich grotendeels links bevinden van de APK Aanvullende permanente eisen
Regelgeving Algemene Periodieke Keuring versie 1.0-2013
41
verticale hartlijn op het scherm van het koplamptestapparaat;
2°. mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een
koplamptestapparaat niet links van de verticale hartlijn op het scherm van het
koplamptestapparaat vallen.
Artikel 114
1. De stand van de lichtbundel van het dimlicht wordt gecontroleerd met behulp van een
koplamptestapparaat dat juist voor het voertuig moet zijn opgesteld en waarbij;
a. de voorwielen van het voertuig in de stand van rechtuitrijden staan;
b. de handrem van het voertuig los staat, en
c. het voertuig en het koplamptestapparaat op een vlakke en horizontale vloer zijn geplaatst.
2. Indien het voertuig is uitgerust met een inrichting waarmee de dimlichtafstelling eenvoudig aan de
beladingstoestand kan worden aangepast, moet tijdens de controle deze afstelinrichting staan op de
stand die overeenkomt met de beladingstoestand.
3. Indien het voertuig is uitgerust met een automatische niveauregeling, wordt de controle uitgevoerd
met stationair draaiende motor. Een eventuele bedieningsmogelijkheid moet in de normale rijstand
staan.
4. Voertuigen die zijn voorzien van een kenteken bevattende de lettergroep CD of CDJ of de lettergroep BN
of GN en twee groepen van twee cijfers dan wel een vermelding inzake afwijkende koplampen onder
bijzonderheden in het kentekenregister of op het kentekenbewijs, mogen zijn voorzien van dimlichten
met een afwijkend lichtbeeld. Het dimlicht wordt niet als verblindend aangemerkt indien deze als volgt is
afgesteld:
a. globaal mag het geprojecteerde lichtste vlak, voor zowel een beladen als een onbeladen voertuig, zich
niet bevinden boven de horizontale lijn die overeenkomt met een daling van 2 cm/m van de
lichtbundel ten opzichte van het midden van de koplamp;
b. tevens mag het midden van dit vlak zich niet duidelijk links bevinden van de verticale hartlijn op het
scherm van het koplamptestapparaat.
Afdeling 1. Dimlicht
Artikel 113
Het dimlicht moet zodanig zijn afgesteld dat bij controle met een koplamptestapparaat het
geprojecteerde beeld, na fixatie van het apparaat, voldoet aan de volgende eisen:
a. het lichte vlak moet zich onder het donkere vlak bevinden;
b. een duidelijke, geheel of ten dele horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zichtbaar
zijn;
c. het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen op het
scherm van het koplamptestapparaat, die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten
opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m;
d. indien een ten dele horizontale scheidingslijn zichtbaar is:
1°. moet het horizontale gedeelte van de scheidingslijn zich grotendeels links bevinden van de APK Aanvullende permanente eisen
Regelgeving Algemene Periodieke Keuring versie 1.0-2013
41
verticale hartlijn op het scherm van het koplamptestapparaat;
2°. mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een
koplamptestapparaat niet links van de verticale hartlijn op het scherm van het
koplamptestapparaat vallen.
Artikel 114
1. De stand van de lichtbundel van het dimlicht wordt gecontroleerd met behulp van een
koplamptestapparaat dat juist voor het voertuig moet zijn opgesteld en waarbij;
a. de voorwielen van het voertuig in de stand van rechtuitrijden staan;
b. de handrem van het voertuig los staat, en
c. het voertuig en het koplamptestapparaat op een vlakke en horizontale vloer zijn geplaatst.
2. Indien het voertuig is uitgerust met een inrichting waarmee de dimlichtafstelling eenvoudig aan de
beladingstoestand kan worden aangepast, moet tijdens de controle deze afstelinrichting staan op de
stand die overeenkomt met de beladingstoestand.
3. Indien het voertuig is uitgerust met een automatische niveauregeling, wordt de controle uitgevoerd
met stationair draaiende motor. Een eventuele bedieningsmogelijkheid moet in de normale rijstand
staan.
4. Voertuigen die zijn voorzien van een kenteken bevattende de lettergroep CD of CDJ of de lettergroep BN
of GN en twee groepen van twee cijfers dan wel een vermelding inzake afwijkende koplampen onder
bijzonderheden in het kentekenregister of op het kentekenbewijs, mogen zijn voorzien van dimlichten
met een afwijkend lichtbeeld. Het dimlicht wordt niet als verblindend aangemerkt indien deze als volgt is
afgesteld:
a. globaal mag het geprojecteerde lichtste vlak, voor zowel een beladen als een onbeladen voertuig, zich
niet bevinden boven de horizontale lijn die overeenkomt met een daling van 2 cm/m van de
lichtbundel ten opzichte van het midden van de koplamp;
b. tevens mag het midden van dit vlak zich niet duidelijk links bevinden van de verticale hartlijn op het
scherm van het koplamptestapparaat.
- Roy RS
Veel tekst, maar ik lees eigenlijk niks waardoor de losse zwarte lampen niet zouden mogen...toch?
-
vind het ook gelikt staan staat m goed. even van die silvervision lampjes in de knipperlichten dan staat het mooi
- Roy RS
I....AM..... AN....ALIEN!!

One size fits all ugly basterds
masker is binnen en past goed, mooi verschillende lenzen erbij en de sticker bovenop is te verwijderen. Ff een leuk design bedenken, ik heb wel een idee en dan laten spuiten.
One size fits all ugly basterds
masker is binnen en past goed, mooi verschillende lenzen erbij en de sticker bovenop is te verwijderen. Ff een leuk design bedenken, ik heb wel een idee en dan laten spuiten.