VL Destino V8 op basis Fisker Karma

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

VL Destino V8 op basis Fisker Karma

Bericht door GTRene » 25 jan 2013, 13:19

dat hebben ze best leuk bedacht, het blijft wel een forse auto, doch de verkopen van de Fisker karma konden wel beter en dus konden ze de veel van die auto best gebruiken voor een auto met een 'echte' motor, een brandstof motor en wat voor 1 :D de LS9 (ZR1)

De voorkant werd gewijzigd en de motorkap iets en natuurlijk achter ook wat, de motor scheen als gegoten te passen.

http://www.gizmag.com/destino-fisker-karma-zr1/25875/

Afbeelding
"America's smallest, newest and most expensive car company" – that's how Bob Lutz describes his new venture VL Automotive. Lutz, a former General Motors Vice Chairman, earned a name for himself as the "father of the Chevy Volt." It's interesting, then, that his latest venture involves taking the electricity out of a plug-in hybrid. Together with industrialist Gilbert Villereal, Lutz has designed the Destino, a restyled Fisker Karma that trades the hybrid powertrain in for something more potent.

VL has taken the Fisker Karma, pulled out the plug-in hybrid powertrain and replaced it with a 638-hp, 6.2-liter supercharged LS9 V8 engine from the Corvette ZR1. In order to properly distinguish the car, VL has redesigned the front fascia and headlamps, roof and rear fascia. It also plans to re-tune the suspension and chassis to function smoothly with the new powertrain and lighter build. It hasn't talked much about the transmission, but plans are for an automatic at launch with a manual option to follow.

The Destino is still undergoing prototype testing, so VL hasn't listed any performance numbers just yet. Lutz said that the car will weigh around 3,800 pounds (1,724 kg). Compare that to the 3,333-lb (1,512-kg) Corvette ZR1, which hits 60 mph (96.5 km/h) in 3.4 seconds on its way to a 205 mph (330 km/h) top speed, and the 5,300-lb (2,404-kg) Fisker Karma and its 6.3-second 0-60 time, and you can get a feel for how the car will perform. Lutz also expressed confidence that the Destino will be faster than other performance four-doors, namely the Aston Martin Rapide and Porsche Panamera. With 650-hp on tap, it certainly should be.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast