Verbindingsprobleem Samsung TV met Galaxy S3 smartphone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Verbindingsprobleem Samsung TV met Galaxy S3 smartphone

Bericht door InjectTheVenom » 27 dec 2012, 13:34

Riceaux schreef:Dat van mij was gewoon een serieuze vraag. Wat heb jij erop tegen om een thuisnetwerk aan te maken?
Die ik derhalve ook een serieus antwoord gegeven heb omdat thuisnetwerken me leuk en aardig in de oren klinken maar dat ik vragen stel bij de betrouwbaarheid/hackgevoeligheid ervan, ik doelde daarom ook meer op de andere grapjurken :wink:

Per de Samsung klantenservice heb ik net een firmware update uitgevoerd via een losse USB stick die wél herkend werd (maar de S3 nog altijd niet) dus dat is alvast winst.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 dec 2012, 13:53

Die ik derhalve ook een serieus antwoord gegeven heb omdat thuisnetwerken me leuk en aardig in de oren klinken maar dat ik vragen stel bij de betrouwbaarheid/hackgevoeligheid ervan, ik doelde daarom ook meer op de andere grapjurken
Je kan bijvoorbeeld ook een thuisnetwerk aanmaken met alleen een router en daarmee je tv en telefoon koppelen. Je hoeft een thuis netwerk niet te verbinden met internet, dus is gewoon een kwestie van een goed wachtwoord erop en niemand kan er bij. En zelfs als ze er bij kunnen, kunnen ze er op die manier nog steeds niks mee.

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2012, 13:56

CIA, FBI, NCIS, NSA ik zou inderdaad maar uitkijken :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 dec 2012, 14:00

RVV schreef:CIA, FBI, NCIS, NSA ik zou inderdaad maar uitkijken :lol:
Maak jij nou maar je sleeper project verder af, ik stel een gewone vraag en heb op dit moment geen behoefte aan afleiding van de oplossingsvraag :kikker:
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 27 dec 2012, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 dec 2012, 14:02

smiley schreef:Zet je vinger op dat usb tekentje, en schuif de balk naar beneden.
Je ziet dan de huidige status van je usb verbinding. Ik vermoed "alleen opladen".
Klik erop, selecteer "disk drive", en dan gereed.

Dan nog eens proberen te bladeren vanuit je televisie.
"Aangesloten als media apparaat" waarbij MTP aangevinkt is en er daaronder nog een PTP (camera modus) optie staat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 dec 2012, 14:05

Beetje hacker begint ook bij de telefoon en niet de router.... Password encryptie & opslag is op de meeste telefoons echt waardeloos dus dat is al snel de weak link. Je trekt sneller een password uit een telefoon als uit een router.

Is je TV net gewoon incompatible? MTP moet aan staan, dat is prima.

Ik krijg overigens nooit de vraag of je hem alleen opladen wilt of als dataschijf gebruiken wilt, dat gaat automatisch.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 dec 2012, 14:11

Denk inderdaad dat de TV gewoon incompatible is want op zowel de laptop als PC gaat het automatisch en zijn er nooit problemen behalve dat hij wat traag herkend word.
Valt er nog iets te doen aan de zwakke telefoon punten of loopt iedereen gewoon een niet dicht te timmeren risico? Knap suf dat hij wel herkend word maar vervolgens geen verbinding opent, nu moet ik zeggen dat hij dit kuurtje op de laptop bij vlagen ook heeft.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 dec 2012, 20:37

Wat blijkt USB werkt op de 1 of andere stomme manier gewoon niet wat betreft de verbinding TV met mobiele telefoon, een HDMI plug en kabel die vanmiddag aangeschaft zijn hebben de klus bijzonder goed geklaard want wat vervolgens op een volledig 40" beeldvullende manier getoond werd deed niet onder voor noch een fototoestel, noch een videocamera.
Ik voorspel hier en nu dat het in de toekomst er naartoe gaat dat de foto en video mogelijkheden op mobiele telefoons veel verder ontwikkeld gaan worden, als het zover is mag je me er op quoten. Kijk bijvoorbeeld maar naar die nieuwste Samsung camera.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 dec 2012, 20:39

Klopt, ik hoorde ook dat ze de HDMI verbindingsmogelijkheid gaan ditchen ten faveure van het thuisnetwerk :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 29 dec 2012, 20:39

Echt waar Viperboy?

De DF nostradamus is aangekomen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 dec 2012, 20:51

Bram schreef:Klopt, ik hoorde ook dat ze de HDMI verbindingsmogelijkheid gaan ditchen ten faveure van het thuisnetwerk :bag:
Daar gaat ook hier verandering in komen nadat er vandaag een misverstand opgelost is. Beetje ouderwetsigheid en misplaatst ongeduld van mijn kant :kikker:

Bram

Bericht door Bram » 29 dec 2012, 20:59

:mrgreen:

Top :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 dec 2012, 21:18

Bram schreef::mrgreen:

Nu alleen nog inzichtelijk gemaakt krijgen welke dingen op welke manier met elkaar verbonden zijn zodat het overzicht wat makkelijker in de gaten te houden is :kikker:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 dec 2012, 22:11

Shakes schreef:Echt waar Viperboy?

De DF nostradamus is aangekomen.
Lach maar :thumbup:

http://www.gotohoroscope.com/2013-yearly-horoscope.html

Bram

Bericht door Bram » 29 dec 2012, 23:38

InjectTheVenom schreef:

Nu alleen nog inzichtelijk gemaakt krijgen welke dingen op welke manier met elkaar verbonden zijn zodat het overzicht wat makkelijker in de gaten te houden is :kikker:
Valt wel mee toch?

Telefoon /tablet via wifi op tv, bd speler via kabel op router, waar uiteraard ook de pc op zit, klaar :crazy:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 dec 2012, 00:38

:gek: I'm to old for this shit :mrgreen:

ik hou het 'lekker' simpel :bag:

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 dec 2012, 01:12

:blink: Rene.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 dec 2012, 01:23

Bram schreef:
InjectTheVenom schreef:

Valt wel mee toch?

Telefoon /tablet via wifi op tv, bd speler via kabel op router, waar uiteraard ook de pc op zit, klaar :crazy:
Gaat hem niet worden wat bd speler betreft die zal ook wireless moeten, waarom wil ik die eigenlijk op het systeem aangesloten hebben (remember, thuisnetwerk newbie)?
De rest gaat met mijn normaal wat beter bruikbare apparaten vaardigheid goed komen, ervan uitgaande dat ik onder de source knop mijn telefoon tegen kom als zijnde wifi apparaat.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 dec 2012, 01:26

GTRene schreef::gek: I'm to old for this shit :mrgreen:

Je moet ook niet gelijk op tilt slaan Rene als je eenmaal door hebt hoe het moet lukt het ook jou :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 dec 2012, 02:58

InjectTheVenom schreef:
GTRene schreef::gek: I'm to old for this shit :mrgreen:

Je moet ook niet gelijk op tilt slaan Rene als je eenmaal door hebt hoe het moet lukt het ook jou :wink:
laat ik het zo zeggen, de buitenkant zegt niks en ik ben blij met google chrome z'n spelling e.d. :mrgreen: voor het hier 1x staat (soms) is er regelmatig meer tijd aan vooraf gegaan dan je zou denken en moet als het ware bijna elke keer weer opnieuw het 'wiel' uitvinden...

net als een leuke kar met een verrotte motor en of 1 die af en toe niet wil starten of het maar ff doet :TV kijken:
als die het ff doet ist ook eindelijk er ff uit en dartel ik wat rond :hungry: niet zolang, magoed beter iets dan niets.

achja, zo gaat dat, en ieder die me ziet of denkt te zien en of ergens tegenkomt oid (als ik er eens uitkom) ooow die is net als mij of net als ons of (vul maar in), en ja das ook erg verwarrend voor de meesten.

doch helaas, die jonge is lang geleden overleden ;-) en die TIA's hebben hem nog verder onderuit gehaald :mrgreen: gedachten vasthouden bv is super moeilijk dus dat gebruiken is pffff
en elke keer weer overnieuw, ground hog day ;-) gelukkig via via, wel herinneringen en zo komt veel wel aardig goed om iets weer naar boven te halen, achja de rest :sealed:

maar verder oke hiero, kan altijd minder/slechter, dus ach... :wheelchair:

Bram

Bericht door Bram » 30 dec 2012, 23:26

InjectTheVenom schreef:
Bram schreef:
InjectTheVenom schreef: Nu alleen nog inzichtelijk gemaakt krijgen welke dingen op welke manier met elkaar verbonden zijn zodat het overzicht wat makkelijker in de gaten te houden is :kikker:
Valt wel mee toch?

Gaat hem niet worden wat bd speler betreft die zal ook wireless moeten, waarom wil ik die eigenlijk op het systeem aangesloten hebben (remember, thuisnetwerk newbie)?
De rest gaat met mijn normaal wat beter bruikbare apparaten vaardigheid goed komen, ervan uitgaande dat ik onder de source knop mijn telefoon tegen kom als zijnde wifi apparaat.
BD speler met draad is nodig omdat films streamen vanaf pc via wifi voor haperingen/laadtijden op de tv zorgt, aangezien het 'via' de BD speler 'binnenkomt'. Met een UTP kabel van router naar de BD speler is dat probleem opgelost.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 31 dec 2012, 15:35

Bram schreef:BD speler met draad is nodig omdat films streamen vanaf pc via wifi voor haperingen/laadtijden op de tv zorgt, aangezien het 'via' de BD speler 'binnenkomt'. Met een UTP kabel van router naar de BD speler is dat probleem opgelost.
Klinkt als een bandbreedte probleem voor de wifi waardoor hij gaat bottlenecken en je die haperingen krijgt? Of ligt het aan de verzendende/ontvangende apparaten die de boel niet snel genoeg verwerkt/verstuurd krijgen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 dec 2012, 19:33

Ligt aan de bandbreedte van de meeste wifi systemen, die hebben niet genoeg doorvoer voor HD content.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 31 dec 2012, 19:50

Zijn dat tegenwoordig allemaal al WPA 2 systemen of waar ligt de ontwikkeling momenteel? WPS schijn je als de sodemieter uit te moeten schakelen, vraag me af hoe je dat op een telefoon voor elkaar krijgt.

Plaats reactie