Jaydee's Yeti, Speedster en DS3
- MartijnGizmo
Re: Jaydee's Yeti, Speedster en DS3
Wat doen die Motec Nitro in 17x8? 7-8kg? Mooi spul! Rood randje zou ik niet doen, dat was in 2005 al clownesque... 

- Tim N
Ook nice (denk zelfs beter ivm nog iets donkerder) Maar iig heb je dan weer 2 tinten grijs ipv 3.SteV6 schreef: Je bedoelt de velgen in de grijze kleur van de striping met een rode rand!!!
En +1 voor Martijn, al zijn er anno 2012 zelfs Ferrari's die ermee uitgedost wordenMartijnGizmo schreef:Wat doen die Motec Nitro in 17x8? 7-8kg? Mooi spul! Rood randje zou ik niet doen, dat was in 2005 al clownesque...

- MartijnGizmo
Ik zou er nog 47 bij doen...Tim N schreef:Maar iig heb je dan weer 2 tinten grijs ipv 3.

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: Beware the Yeti!
Dat is mijn foto van mijn DS3!jaydee schreef:
De stoelen zijn echt on-Citroën goed! De wangen zijn stevig, lekker dik en niet te breed. De zitting en rugleuning geven steun en zijn niet zo zacht als ik verwachtte. De bekleding vind ik echt mooi:
Niet mijn foto, niet mijn auto, wel zelfde bekleding

- jaydee
Iets meer, Martijn... De 8x17 zijn 8,8 kilo. De voorwielen zijn 7.5x17, die wegen 8,2 (toch Stephan?).MartijnGizmo schreef:Wat doen die Motec Nitro in 17x8? 7-8kg? Mooi spul! Rood randje zou ik niet doen, dat was in 2005 al clownesque...
Binnenkort moet ik ze er toch weer even af hebben, dan zal ik ze nog eens wegen met band. De SC3 is ook vrij licht. Mijn bandenman liep al te grappen dat hij de wielen niet moest laten stuiteren omdat hij dan een gat in zijn dak zou hebben

@Rivanov, bedankt voor het lenen van je foto

- SteV6
Ik zou het uit mijn hoofd niet meer weten Jelle. Als ze van de zolder komen pakken we meteen de weegschaal er maar weer bij.
Maar licht zijn ze in ieder geval, anders hadden we ze niet besteld
Maar licht zijn ze in ieder geval, anders hadden we ze niet besteld

- jaydee
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Geile motectjes
Antraciet zoals je middenstreep zou ze helemaal afmaken.

Antraciet zoals je middenstreep zou ze helemaal afmaken.
- jaydee
Ja, die kleur komt er nog wel een keer op. Voorlopig heb ik mijn spaargeld weer aan andere zaken uitgegeven 

-
Ik vind 'm wat hoog staan... 

-
Leuke upgrade Jaydee! Ik ben het ook met Smiley eens.
Zo kan hij nog over drempels heen vliegen- zoals jij dat graag doet- Ruben.
- Tim N
Top wiel onder de speedster
-
Alleen met BMW'sXave30 schreef:Leuke upgrade Jaydee! Ik ben het ook met Smiley eens.

- smiley
Mis ik iets naast de motecjes?jaydee schreef:Voorlopig heb ik mijn spaargeld weer aan andere zaken uitgegeven
- jaydee
Ik ben dit weekend aan het klussen geweest. Bij een dagje 'vegen' op een circuitje in België (EPMA, Malmedy) eerder dit jaar, kwam ik tot de ontdekking dat mijn Speedster waarschijnlijk aan nieuwe motorsteunen toe was. Bij wielspin en bij driften naar links hoorde ik klappen uit de motorruimte. Dat betekent dat de motor te veel kan bewegen in zijn ophanging.
De klappen komen van de ophang-bracket van de motor die de rolbeugel (de schuine poot die de beugel rechtop houdt) raakt:

De oorzaak, gescheurde motorsteun:

Die heb ik nu dus vervangen door een nieuwe:

Beide kanten waren er zo aan toe, dus ik verwacht dat het weggedrag van mijn Speedster nu ook wel verbeterd zal zijn. Ik was al een tijdje op zoek naar optimale settings voor mijn achterste schokdempers, omdat de achterkant van de auto 'zwabberde' bij lastwissels. Waarschijnlijk zal dat veroorzaakt zijn door het bewegen van het motorblok. Morgen proefrijden, dan weet ik het.
De klappen komen van de ophang-bracket van de motor die de rolbeugel (de schuine poot die de beugel rechtop houdt) raakt:

De oorzaak, gescheurde motorsteun:

Die heb ik nu dus vervangen door een nieuwe:

Beide kanten waren er zo aan toe, dus ik verwacht dat het weggedrag van mijn Speedster nu ook wel verbeterd zal zijn. Ik was al een tijdje op zoek naar optimale settings voor mijn achterste schokdempers, omdat de achterkant van de auto 'zwabberde' bij lastwissels. Waarschijnlijk zal dat veroorzaakt zijn door het bewegen van het motorblok. Morgen proefrijden, dan weet ik het.
- GTRene
opperdepop dus, moet jij geen stijvere rubbers plaatsen dan? of heb je wel wat extra's gedaan aan de ophanging e.d. van het blok.
- jaydee
Als het goed is gaan deze gewoon weer een aantal jaren/kilometers mee. Het is mogelijk uprated engine supports (van Vibra-Technics) te plaatsen, of poly inserts in de onderste steunen, maar ik kijk eerst even aan hoe deze nieuwe OEM steunen zich houden.
- GTRene
ik zag laatst zo'n video waar ze de motor filmden met originele steunen en met ?? 1 of andere motorsteunen of extra hulpdingen voor originele rubbers, dat scheelde echt huge
vooral bij een getunede dan gaat die motor echt veel heen en weer, best ver
ik heb ook nog nwe steunen liggen, gaan er over een tijdje onder als het nodig is maar rijd wel weinig dat vergeet ik soms
anyway, van die speciale euh...Vibra technics motor steunen en dan ook wat verse maar wel gewone versnellingsbak steunen als ik er toch mee bezig ga heb ik ook al hier klaar liggen.
bij dat motorsteun van jou kun je ook bijna niet zien of die kapot is...moet je hem echt opwippen (blok) en of eruit halen, lastige om te spotten

vooral bij een getunede dan gaat die motor echt veel heen en weer, best ver

ik heb ook nog nwe steunen liggen, gaan er over een tijdje onder als het nodig is maar rijd wel weinig dat vergeet ik soms

bij dat motorsteun van jou kun je ook bijna niet zien of die kapot is...moet je hem echt opwippen (blok) en of eruit halen, lastige om te spotten

- smiley
GTRene schreef:ik zag laatst zo'n video waar ze de motor filmden met originele steunen en met ?? 1 of andere motorsteunen of extra hulpdingen voor originele rubbers, dat scheelde echt huge![]()
vooral bij een getunede dan gaat die motor echt veel heen en weer, best ver![]()
- GTRene
yep, die bedoelde ik