Je eerste auto weer te koop
- Riceaux
Je eerste auto weer te koop
Vorige week was ik op internet even de kenteken's van mijn vorige auto's aan het natrekken. Voornamelijk om te kijken of ze nog rondrijden, maar tot mijn grote verbazing kwam ik er achter dat mijn eerste auto weer te koop staat. De auto waarin ik heb leren rijden, die mij al 3 jaar voordat ik überhaupt met m'n rijlessen mocht beginnen stond aan te staren in de garage. Prachtige avonturen met dat hok beleefd. Paar jaar terug verkocht omdat er gigantisch veel reparaties aan zaten te komen. En dan staat ie opeens weer te koop. Waarschijnlijk gerepareerd en technisch weer helemaal goed. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Terugkopen voor de nostalgische waarde als wintermobiel of lekker laten staan en de goede herinneringen koesteren?
Gaat om deze auto: http://www.autowereld.nl/peugeot/106/1- ... /foto.html
Gaat om deze auto: http://www.autowereld.nl/peugeot/106/1- ... /foto.html
- Petrolhead Tom
Re: Je eerste auto weer te koop
Laten staan. Ik was dol op mijn Micra en daarom zal ik hem nooit weer kopen. Dat gaat tegenvallen.
- MartijnGizmo
106 Rally of GTI kopen en in je herinneringen doen alsof die 1.1 net zo was.
-
twijfel geval. aan de ene kant zeg ik koop hem, puur omdat het toch je eerste auto was. maar aan de andere kant je bent nu betere auto's gewend en toen nog niet. misschien maakte dat de peugeot toen wel leuk en zal die nu enorm tegenvallen (daarom zal ik altijd mijn 1e ECHTE auto houden)
- Tim N
For all time sake een proefritje maken.
-
Mwoah, mijn ouders kochten op 7 januari 1980 een Volkswagen Passat met het kenteken fr50dn. Als ik toch wist waar dat ding stond had ik die best wel weer eens naar huis willen halen. Herinner me het nog goed. Spierwit met donkergroene bekleding. Prachtig stuurtje met het mooie originele VW logo erop.Petrolhead Tom schreef:Laten staan. Ik was dol op mijn Micra en daarom zal ik hem nooit weer kopen. Dat gaat tegenvallen.
Ik zie me er wel een keer een roadtrip in maken, "for the sake of it..."

- Riceaux
Gaat me niet zozeer om hoe die auto reedt, meer om wat ik er allemaal mee heb meegemaakt.MartijnGizmo schreef:106 Rally of GTI kopen en in je herinneringen doen alsof die 1.1 net zo was.
@Tim: Waarschijnlijk komende zaterdag even kijken en proefrit maken.

- Petrolhead Tom
Klinkt als een goede Carbagerun kandidaat.allen schreef:Mwoah, mijn ouders kochten op 7 januari 1980 een Volkswagen Passat met het kenteken fr50dn. Als ik toch wist waar dat ding stond had ik die best wel weer eens naar huis willen halen. Herinner me het nog goed. Spierwit met donkergroene bekleding. Prachtig stuurtje met het mooie originele VW logo erop.Petrolhead Tom schreef:Laten staan. Ik was dol op mijn Micra en daarom zal ik hem nooit weer kopen. Dat gaat tegenvallen.
Ik zie me er wel een keer een roadtrip in maken, "for the sake of it..."

- Paskal
- Auto: meerdere
Zou zo maar eens kunnen dat ik mijn 1e auto weer terugkoop zodra hij te koop komt. Heb nog immer contact met de huidige eigenaar. Betreft dus mijn onderstaande rode 205 GTi waarin ik 10 jr heb gereden en die ik van 110k naar 350k op de klok heb gereden 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb een hoop lol beleefd aan mijn eerste auto. Voor een paar centen gekocht, van alles mee uit gehaald en met winst weer verkocht na 1,5 jaar.
Maar terugkopen? Nee, dat hoeft van mij niet. Zo speciaal was ie nou ook weer niet.
Maar terugkopen? Nee, dat hoeft van mij niet. Zo speciaal was ie nou ook weer niet.
-
OnlineLuco
Mijn eerste auto was een taunus 2.0 v6 automaat, zou hem zo weer kopen als die te koop kwam, wat we daar allemaal mee beleefd hebben.
-
Een van de laatste VW Polo's van de oude serie, Bj 1994. Kocht ik in 1999, ding was toen pas 5 jaar oud. Realiseer ik me nu pas.....
Met kuipstoeltjes, opendakje, toerenteller, etc.
Terug kopen ? Heb die toen na 3mnd verkocht omdat ik er eigenlijk niet lekker in paste c.q. niet fatsoenlijk kon zitten. Dus nee niet terug kopen. Maar iedere keer als ik die uitvoering zie dan roept dat wel leuke herinneringen op.
Deze uitvoering

Met kuipstoeltjes, opendakje, toerenteller, etc.
Terug kopen ? Heb die toen na 3mnd verkocht omdat ik er eigenlijk niet lekker in paste c.q. niet fatsoenlijk kon zitten. Dus nee niet terug kopen. Maar iedere keer als ik die uitvoering zie dan roept dat wel leuke herinneringen op.
Deze uitvoering
-
OnlineMartijn_bmw
mijn eerste auto was een 1984 E30 320i gekocht met 80K op de klok van de vader van een kennis van mijn ouders (die was eerste eigenaar) en naar de 180K km gereden
enorm veel leuke dingen mee beleeft en de eerste jaren na verkoop ook nog contact gehad met de eigenaar maar helaas reageerd die nu niet meer op mail of pb (lid van e30fansite)
als hij te koop komt zou ik hem misschien wel weer terug willen hebben voor de nostalgie.
dit is hem:

enorm veel leuke dingen mee beleeft en de eerste jaren na verkoop ook nog contact gehad met de eigenaar maar helaas reageerd die nu niet meer op mail of pb (lid van e30fansite)
als hij te koop komt zou ik hem misschien wel weer terug willen hebben voor de nostalgie.
dit is hem:
-
aanschouw! het, je eerste auto topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12238
ik zou em niet kopen! gewoon de mooie herinneringen bewaren!
ik zou em niet kopen! gewoon de mooie herinneringen bewaren!

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- PD power
Mijn eerste auto was een opel manta jonge......is inmiddels al verdwenen in de eeuwige roestvelden...
Boel lol aan beleefd, maar ben bang als ik er nu in zou rijden, het "mooie" beeld redelijk verstoord wordt.

Boel lol aan beleefd, maar ben bang als ik er nu in zou rijden, het "mooie" beeld redelijk verstoord wordt.
- Niels
- Auto: Prius+
Mijn eerste auto was een Golf 2 GTS 1.8, die komt absoluut nooit meer te koop
En terug kopen?? Nee, never. Dan altijd een Golf 2 GTI Edition One met Recaro's, wat een droomauto voor mij destijds 

- Peric
Lekker laten staan. Als je 'm eenmaal hebt zul je er toch niet meer rijden.
Als je er gaat kijken nog een paar leuke foto's maken als herinnering. And then it's time to move-on.
'You gotta walk and don't look back'
Als je er gaat kijken nog een paar leuke foto's maken als herinnering. And then it's time to move-on.
'You gotta walk and don't look back'
- Petrolhead Tom
Al snap ik het in het geval van Paskal wat beter. Zo'n 205 GTI is altijd leuk. Een 106 1.1 is niets bijzonders. No offence. 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ben ik het ook mee eens, had het een specialere versie geweest had het mogelijk nog de moeite geweest om hem terug te komen.
Vrees dat de 1.1 snel gaat vervelen met wat je daarna hebt gehad. Lekker die mooie momenten koesteren en eventueel een keer een proefritje maken en daar bij laten
Vrees dat de 1.1 snel gaat vervelen met wat je daarna hebt gehad. Lekker die mooie momenten koesteren en eventueel een keer een proefritje maken en daar bij laten

- Riceaux
Vriend van me heeft een auto te koop die niemand wil hebben, dus misschien die er 1 op 1 op inruilen. Ga er in ieder geval geen geld aan uit geven. Moet zeggen dat ik wel het meeste plezier heb beleefd aan die auto, van de auto's die ik gehad heb. Niks was te gek met dat ding, zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben dat ik toen net 18 was en dat onderdelen voor zo'n ding geen drol kosten.
Zaterdag sowieso even er gaan kijken en proefritje maken. En als ie wel 1 op 1 wil ruilen nemen we 'm mee en zetten we 'm in de garage. Er in rijden hoef ik niet meer, op een proefritje na dan.
Zaterdag sowieso even er gaan kijken en proefritje maken. En als ie wel 1 op 1 wil ruilen nemen we 'm mee en zetten we 'm in de garage. Er in rijden hoef ik niet meer, op een proefritje na dan.