Bericht
door Luc B » 02 nov 2012, 22:25
Vrijdag avond, niets op tv/laptop, werk gedaan, studie alles gedaan, vrouwelijk schoon alleen maar mekkeren. Achja, dan maar een rondje maken met de bimmert. Uitgelezen kans om het nieuw sperdiff eens te testen. Tank maar eens volgegooid. (pff... wa da kost), sigaretten, achterbandjes op 3 bar, stoel in de goede positie.
Auto rustig warm gereden richting het industrie terrein. Daar aangekomen helaas wat drukker als gehoopt. Even een stukje verder gereden waar het meer leeg was. Vanwege de floriade die niet meer actief is, liggen hier complete stukken infrastructuur ''leeg''. Waaronder een rotonde.
Als inkomer om te kijken wat een e36 doet even de rotonde als basis genomen om eens een beetje te oefenen. ( heb alleen ervaring met e92 m3 met sperdiff, de rest alleen maar open diffs. ) De 325i is onderin inderdaad wat doods, pas met wat toeren laat die zich heerlijk vloeiend dwars gaan. Misschien omdat met een e92 je het gas maar aan hoeft te raken en deze staat dwars en ik dit teveel als vergelijkingspunt heb gepakt. Maar met een beetje toeren en korte inwaardse stuurbeweging, toch meteen een aantal rondje achter elkaar kunnen maken. Omdat het drukker werd deze plaats toch maar verlaten.
Verder op het industrie terrein wat linksom en rechtsom geprobeerd. Na een paar drifts steeds meer vertrouwen in mezelf en in de auto gekregen. Vooral op wat meer snelheid is deze toch erg goed controleerbaar. Al merk ik aan mezelf dat ik vaak een hele hoge exit snelheid creer. Vooral in wat langere bochten merk ik dat ik vrijwel tegen de limiter aan de bocht uit kom , terwijl ik met +/- met 4 a 5000 toeren het begin van de bocht in ga. Hierbij komende dat ik iedere keer van buiten naar binnen toe drift, hier een soort clippingpoint pak , maar vervolgens niet meer ver naar buiten kom. Qua snelheid kom ik er ook veel hoger uit. Vooral in de langere bochten.
Al met al kan ik over de auto zeggen dat het een super voertuig is. De auto voelt heerlijk aan, motorkarakter is iets waar ik aan moest wennen, maar maakte het er alleen maar interressanter op. 25% sper is genoeg, zou graag nog eens een e36 met 45% willen proberen maar dit bevalt prima. De auto is qua niveau een stuk hoger als dat ik zit.
Voor mezelf is er nog meer dan genoeg nog te leren, denk dat ik me binnenkort maar weer eens inschrijf voor een driftdag. Even wat verder borduren op wat nu lukt. Vooral omdat ik merk dat er zoveel meer in de auto zit, maar het mij niet lukt dit eruit te halen. Overgooien op snelheid is iets wat ik nog niet aandurf , en vooral even focussen op het wijzigen van voertuigpositie in de drift zelf. Genoeg te leren dus.
Echter, ik heb me weer super vermaakt. Met een smile van oor tot oor terug naar huis gereden. Een uurtje of 2 echte driving-fun , maar leerzame driving-fun gemaakt. Laat de winter maar komen !