En toch heeft Andre gelijk

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

En toch heeft Andre gelijk

Bericht door markk » 08 apr 2007, 17:38

Uiteraard gisteren en vandaag veel met de e46 M3 gestuurd. Maar net toch maar even de BoxsterS genomen om mn dochter op te halen.

En dan merk je pas hoe groot/zwaar zo'n e46 M3 eigenlijk is. BoxsterS is veel directer, veel lichter en dat merk je bij alles. Bij het insturen, bij het remmen, bij het door een bocht heen hoeken bij links/rechts combinatie tussen drempels/heuvels heen.

Het is maar precies wat je zoekt en ik ben echt uber-blij met de e46 maar als je zo'n auto "back-to-back" rijdt met iets als een BoxsterS dan merk je pas echt hoe zwaar die is en wat dat voor gevolgen heeft.

Vraag me nu opeens serieus af hoe goed/lichtvoetig een Elise/Exige moet voelen ...

Mark.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: En toch heeft Andre gelijk

Bericht door Maik » 08 apr 2007, 17:43

markk schreef:.....

Vraag me nu opeens serieus af hoe goed/lichtvoetig een Elise/Exige moet voelen ...

Mark.
Een elise heb ik niet, maar veel scheelt het niet.
's avonds een keer een kleine mini-meet in zuid-holland ergens? :wink:
En nee, ik solliciteer niet naar een proefrit in die boot van je :)

Misschien sowieso eens leuk om een paar wagentjes van D-F bijelkaar te trommelen in het westen 's avonds nu het lekker weer wordt?

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2007, 17:56

Boxster S mist 100pk.(minimaal) Dan heb je wat je wil hebben.

Of 100/150kg van de M3 af.

Wordt allebei niks.

Dus die EVO pompen naar 450pk en afwachten tot ik hiero in 't noorden een drijfstanglager in m'n nek geslingerd krijg van jouw EVO.LOL :P

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 08 apr 2007, 18:47

Paar jaar terug hebben we een lotus en een M3 mee naar assen gehad.

4 rondjes met de M3 gereden, klaar.

Rest van de middag met de lotus.

Er zat ook nog 18inch wielen onder.
En hij was echt te zwaar.


Lotus was echt totaal wat anders. Helemaal met het remmen. Altijd laat en altijd goed. Komt eigenlijk geen fading in voor.
Die lotus was ook maar 625 kilo(340R).


Voor op een industrie terrein is de M3 weer meer fun.

gr.

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 apr 2007, 20:00

Ja een Lotus 340R en een M3 vind ik ook geen vergelijking, zeker niet als je op het circuit zit.
In dagelijks leven zal het het tegenovergestelde zijn :)

Online
CRZ
Berichten: 619
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: En toch heeft Andre gelijk

Bericht door CRZ » 10 apr 2007, 21:31

Maik schreef: 's avonds een keer een kleine mini-meet in zuid-holland ergens? :wink:
Transferium :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 10 apr 2007, 22:58

Robin schreef:Boxster S mist 100pk.(minimaal) Dan heb je wat je wil hebben.

Of 100/150kg van de M3 af.

Wordt allebei niks.

Dus die EVO pompen naar 450pk en afwachten tot ik hiero in 't noorden een drijfstanglager in m'n nek geslingerd krijg van jouw EVO.LOL :P
Wat? http://www.t-t-p.de/english/986.php ;)

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: En toch heeft Andre gelijk

Bericht door atomchris » 10 apr 2007, 23:55

CRZ schreef:
Maik schreef: 's avonds een keer een kleine mini-meet in zuid-holland ergens? :wink:
Transferium :mrgreen:
ja gezellig....vrijdag avond tussen de jongens daar gaan staan....... :wink:

wel lachuh trouwens.......om te kijken dan....veelste druk.....

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 apr 2007, 10:19

Martijn Koevoets schreef:
Robin schreef:Boxster S mist 100pk.(minimaal) Dan heb je wat je wil hebben.

Of 100/150kg van de M3 af.

Wordt allebei niks.

Dus die EVO pompen naar 450pk en afwachten tot ik hiero in 't noorden een drijfstanglager in m'n nek geslingerd krijg van jouw EVO.LOL :P
Wat? http://www.t-t-p.de/english/986.php ;)

Leuk man. Ik zou gaan voor de 3.6 atmo! Dan gaat zo'n ding leven!

Alhoewel die 3.4TT ook mega is!!!!! Dan is 't de groeten naar bijna elke nieuwe Ferrari op 'n track denk ik....?????

Markk, verkoop je [insert any of your cars] en tune je Boxster. :P


Ik heb 't hele rijtje bijelkaar opgeteld met alle upgrades: E38090,-

Je hebt je Boxster al. Sperdiffje erbij 2 mille:40k klaar. M3 E46 eruit met 'n rotgang!!!!! LOL :P

Ik zoek dus nu een 1997 Boxster 2.5 in zilvergrijs. 25k euro kan?

Gvd man, ik ben weer aan 't dromen. :D

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 11 apr 2007, 10:55

Voor dat geld wel levenslange garantie neem ik aan? Tussen de materiaalkosten en de prijs zit ongeveer een factor 4.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 apr 2007, 11:14

Damir Vukovic schreef:Voor dat geld wel levenslange garantie neem ik aan? Tussen de materiaalkosten en de prijs zit ongeveer een factor 4.
Dat zit 't bij elke Porsche ook al.LOL :P

Nou ok dan: 40k euro's voor de ombouw. Ik 'bied' 32500 compleet. Mogen zij 't zeggen. Kijken of we tot mekaar komen dan. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 8 gasten