Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Adje ///M3

Re: Fotografie

Bericht door Adje ///M3 » 15 nov 2012, 23:05

Stom idd! Niet eens op gelet :hosanna:

KW

Bericht door KW » 16 nov 2012, 03:57

1, 2, 5 en 6 leuk idd :)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 nov 2012, 20:48

Heel soms zet ik ook nog weleens een auto op de kiek.

EVO V RS:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 19 nov 2012, 20:54

Strakke bak/foto's !
Maar wat is er met de grill gebeurd ?

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 nov 2012, 21:35

Nr. 2 :D

markk

Bericht door markk » 19 nov 2012, 22:23

nr 2 vanwege kleuren groothoek / compositie.
Daarna nr. 3.
Nr. 1 lijkt onderbelicht, misschien dat wat digitale nabewerking nog wat beter resultaat kan geven.

Verder, strakke EVO :df:

Mark.

MartijnS

Bericht door MartijnS » 19 nov 2012, 22:38

Vind 2 ook wel de mooiste ja! Allemaal prima verder :)

Rallyseizoen zit er weer op, vorig weekend naar Spanje geweest voor de laatste ronde van het WK.
Mooie mix, eerste dag is op onverhard en de laatste twee dagen op asfalt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opa

Bericht door Opa » 19 nov 2012, 22:59

Mooie foto's Martijn, vooral nr.2. :thumbup:

dvh schreef:Maar wat is er met de grill gebeurd ?
Er zit gaas, maar dat zie je op die kleine foto's niet....voor de intercooler zit ook gaas.

Ik heb nr.1 nog wat opgelicht, heb helaas alleen JPG bestanden van deze foto's, maar meest is 't daar ook nog wel mee te doen. :wink:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 19 nov 2012, 23:02

:bag: lol.. Nu zie ik het.
Dat is het spruitstuk ding van/na de turbo wat ik zie... :)

Dacht dat het gaas aan stukken was door het licht/donker vlekken in het grilletje..

frankv

Bericht door frankv » 20 nov 2012, 10:06

Vogeltje, lekker rustig op een tak. Geen buizerd deze keer...

Afbeelding
Roodborstje - Robin by frnkvizr, on Flickr

dvh

Bericht door dvh » 20 nov 2012, 22:09

Ik zit te denken om een Canon EOS 650d aan te schaffen.
Wat denken jullie ? Is dat wat voor mij als amateur ?.
Ik ben de laatste jaren alleen maar een Iphone gewend.

Betrap mezelf er daarom ook op dat ik er echt de ballen verstand van heb.
http://tweakers.net/product/313007/canon-eos-650d/

584,- ! Koopje.. Maar zit hier wel een lens bij ? Met andere woorden.. is dit ding klaar om foto's te maken.. ?
Volgens mij niet. En daarom kijk ik naar de 635,- euro kostende 650d. Maar dat 'kitlensje' ( whatever it means ) met al die specs. Is voor mij gewoon abracadabra.

Daarom roep ik jullie hulp in :)
Ik wil foto's maken. Logisch. Maar eigenlijk vanalles wat. Portretten. landschappen en macro's. Maar ook breedhoek foto's vind ik gaaf. En zo'n 'rigshot' moet me vroeg of laat ook eens gaan lukken.

Ik wil dus een camera die eigenlijk alles kan, en redelijk makkelijk door te krijgen is.
Ben niet goed in technische data maar heb een aardig visueel oog. Dus als ik zie wat het doet, ben ik zelf creatief genoeg om mijn weg erin te vinden.

Wat raden jullie me aan ?

Opa

Bericht door Opa » 21 nov 2012, 00:33

Een 650D is volgens mij geen verkeerde camera, tuurlijk heb je betere, maar daar is de prijs dan ook naar.

Zoals ik in een eerdere post al aangaf zijn de lenzen het belangrijkst en een goeie lens is ook niet goedkoop.
Voordeel van goed glas is dat 't wel z'n waarde blijft behouden, terwijl een nieuwe camera over 2 à 3 jaar alweer verouderd is en geen drol meer oplevert.
Kwa lenzen kun je zoveel kanten op, van goedkoop tot duur, maar ook hier geldt zoals eerder gezegd....alle waar naar z'n geld.
Ach, je kunt eerst 1 of 2 wat goedkopere lenzen aanschaffen en dan kijken of je 't wat vindt en als je dan tegen beperkingen aanloopt en je hebt je er wat meer in verdiept dan kun je altijd nog wat beter glas aanschaffen. :wink:

KW

Bericht door KW » 21 nov 2012, 06:42

Die periode heb ik recentelijk ook doorlopen. Vooral veel info lezen op internet. Veel was voor mij ook abacadabra, en sommige dingen zijn dat nog steeds. Maar door bv veel camera en lenzen reviews te lezen zijn er een hoop dingen al aardig duidelijk geworden, waarna ik pas echt een beeld kon vormen wat voor mij geschikt zou zijn. Net als jij wil ik er alles mee kunnen, wat het zoeken lastig maakt.

Waar ik uiteindelijk voor gekozen heb is een goedkope instap camerabody, en 2 vrij goede dure lenzen. De camerabody gaat zoals gezegt veel minder lang mee en de lenzen houden hun waarde en prestaties. Wat voor mij dan ook meegespeeld heeft in de keuze is dat zolang je bij hetzelfde merk blijft blijven de lenzen plug'n'play over te zetten op een toekomstige nieuwe camerabody, waardoor je makkelijk 10, 20 jaar, misschien langer, met die lenzen kan blijven werken.

Met een kitlens wordt bedoelt dat er al een goedkope standaard lens bij de camera meegeleverd wordt zodat je die meteen kan gebruiken. Ik heb er voor gekozen om een losse body zonder (kit)lens te nemen, omdat ik meteen goede lenzen wilde. Dat hangt dan vanzelfsprekend ook van je budget af of dat gaat lukken of niet.

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2012, 07:35

Ik wil qua prijs ergens tussen de 600-800 euro blijven.
Maar qua lenzen geen idee..
Liefst heb ik een complet pakketje zoals ook bij Canon aangeboden wordt met wat lenzen waar ik mee aan de slag kan.
Maar het zou ook een concurrent mogen zijn.

allen

Bericht door allen » 21 nov 2012, 10:37

Gezien je met je iPhone toch ook al niet kon zoomen, wellicht gewoon een relatief goed 35mm of 50mm lens op een budget body zetten. Ieder z'n ding, maar bij mij zit er 90% van de tijd een 35mm lens op.
Overigens kun je ook eens overwegen om helemaal geen dslr te halen maar een systeemcamera. Kleiner, goedkoper(?) en in ieder geval makkelijker mee te nemen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 nov 2012, 10:41

Body plus deze: http://www.digicamshop.nl/product/50375 ... canon.html

Heb ik ook en ik heb nog nooit naar een andere lens verlangd.

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2012, 11:38

Ik lees nogal veel over een complete body.
Maar is het dan echt zo dat een 650d gewoon overrated is ?

Wanneer ik zo'n toestel aanschaf ga ik er ook flink mee aan de slag.
Canon is me op het gebied van gebruiksgemak altijd goed bevallen waar concurrenten tegenvielen. Tevens de digitale beeldkwaliteit is belangrijk. Ik bedoel, de lens kan wel goed zijn maar als de basisunit de foto's niet lekker comprimeerd als .jpg/jpeg dan heb ik er ook niks aan.

allen

Bericht door allen » 21 nov 2012, 11:50

Tja, even overdreven, maar met een 1D + 17-55 kitlensje schiet je je doel ook voorbij.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2012, 12:32

Afgelopen zaterdag m'n vriendin geassisteerd bij een verlovingsshoot, maar tussendoor toch ff snel d'r camera gepikt om deze te maken:

Afbeelding
Sunset MINI by MartijnKoevoets, on Flickr
dvh schreef:Ik lees nogal veel over een complete body.
Maar is het dan echt zo dat een 650d gewoon overrated is ?

Wanneer ik zo'n toestel aanschaf ga ik er ook flink mee aan de slag.
Canon is me op het gebied van gebruiksgemak altijd goed bevallen waar concurrenten tegenvielen. Tevens de digitale beeldkwaliteit is belangrijk. Ik bedoel, de lens kan wel goed zijn maar als de basisunit de foto's niet lekker comprimeerd als .jpg/jpeg dan heb ik er ook niks aan.
Touchscreen lijkt me persoonlijk eerder een nadeel in het gebruik. De instap-body's van de verschillende merken ontlopen elkaar niet zoveel. Ik zou ook kijken welk merk in je omgeving gebruikt wordt (lenzen lenen van een familielid/vriend) en bij welk merk je gewoon een goed gevoel hebt. Als Canon je goed bevalt zou ik daar dan dus ook gewoon voor gaan, er zijn nu vast wel toko's die stunten met de prijs van een 600D nu de opvolger er is.

De JPG-omzetting in de body hecht ik zelf niet zoveel waarde aan, dat doe ik veel liever zelf in Lightroom met het RAW-bestand.

ErikS

Bericht door ErikS » 21 nov 2012, 12:58

allen schreef:Tja, even overdreven, maar met een 1D + 17-55 kitlensje schiet je je doel ook voorbij.
Jup, kitlens is het gewoon net niet!

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2012, 16:22

Ok, want ?

http://tweakers.net/product/313007/canon-eos-650d/

Hier zie je verschillende mogelijkheden met verschillende (kit)lenzen.
Snap er alleen geen hout van waar deze verschillende lenzen nu voor dienen.

Dit lijken me geen kitlenzen.
Goede aanbieding ?
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=26095

If so, kan iemand me vertellen waar de bijgeleverde lenzen goed in zijn ?

ErikS

Bericht door ErikS » 21 nov 2012, 17:14

Gewoon, je mist toch een stukje scherpte.

Ik heb laatst die kitlens van de good old 300D analoog op m'n 500D gehad, en zelfs die vind ik beter.

Ik zou, na mijn huidige ervaring en +/- 3000 foto's zo ondertussen, als eerste lens bijv. een Canon EF 28-135 F3.5-5.6 IS USM nemen, tenminste, zoiets. Goede groothoek en aardig bereik.

(Staat een 2e hands op rallye.nl voor 225 euro!)

Maar, ik zeg niet specifiek die lens, maar wel zo'n soort bereik. Heb je het meeste plezier mee!
Je kan er altijd nog een grote knoepert bijkopen. Dus nu een kale body kopen, snel rallye.nl lensje halen en gaan oefenen! :-)

frankv

Bericht door frankv » 21 nov 2012, 19:36

@dvh, misschien klinkt het lullig, maar ik bedoel het volgende oprecht

Als je er echt zo weinig van begrijpt als je keer op keer aangeeft, wat zit je dan te zoeken naar een dslr met kitlens of fancy opties. Echt, als je geen flauw idee hebt van welke mogelijkheden of beperkingen er zijn, ben je veel beter af met een compact met zoom. Het lijkt er ook niet echt op dat je je zoals opa gaat verdiepen in de materie. Het enige concrete dat ik lees is dat je canon fijn vindt. Nu, koop een canon compact met zoom en een viewfinder, ze hebben wel een mooie meen ik me te herinneren. Daar heb jij denk ik veel meer aan dan aan een dslr met kitzoom met als grootste diafragma f5.6.

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2012, 19:42

Net mijn bericht af en lees ik je reactie Frank :)

Maar ja, dat begin ik me ook af te vragen.
Waarom zou ik eigenlijk een DSLR willen ? Geen idee.
Kijk.. ik ben opticien, dus de termen zeggen me wel iets. Maar ik wil er simpelweg geen studie van maken.
Als ik KW een paar pagina's terug lees dan doet deze wat ik niet wil, en dat is cijfertjes neuken. ( no offence KW :) )

Ik zoek gewoon een camera die de capaciteit heeft goede foto's te maken wanneer deze goed bediend wordt. Het liefst zo compleet mogelijk voor een normale prijs ( <800+/- , moet kunnen lijkt me ).

Maar heb geen haast.. Ga me toch maar verplicht wat inlezen.. Zal wel moeten.. Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Mja..
Ik weet het niet..
Moet me eerst nog maar eens goed laten informeren, want vooralsnog kom ik er niet uit.

Ik wil niet het gevoel hebben dat ik een 'net niet' camera koop wanneer ik 800,- uit geef.
Op tweakers zit in een review te lezen van:
http://tweakers.net/reviews/1894/nikon- ... ikkie.html

Tja.. 350,- met goede lens, aldus in 2010..
Waar hebben we het dan over.
Ik kan het moeilijk relativeren.

Ik vraag me ook af of een goede 'high end' compact camera niet net zo goed voor me is.

Het leven met een iphone is een stuk simpeler in ieder geval........... :bag:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2012, 19:51

Met de eisen:
- Canon
- instelbaar
- lage leercurve
- veel opties

Zou je eens kunnen kijken naar de Canon G1 X:

Afbeelding

Een compact met grote sensor, dus kun je alsnog wat spelen met scherptediepte etc.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... Shot_G1_X/

Plaats reactie