Het kleine 130i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 16 nov 2012, 10:01

@Macboy

90% van de commentaren op de 130 in de laatste paar paginas moet je ook niet serieus nemen :thumbup:

De keren dat ik met een 130i heb mogen rijden was met erg slecht weer en vond hem heel goed controleerbaar, maar goed dat was op een circuit.

Natuurlijk is een 4 cilinder lichter in de neus en zal die iets beter insturen, alleen zo jammer dat je met een 4 cilinder een pak vermogen mist.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 16 nov 2012, 11:14

DG schreef: Precies, alleen met die 4cyl is het minder nose heavy en scheelt het 130kg op het totaal gewicht. Maar zelfs met 4cyl is het nog wat log en mist hij die turn-in die je bij sommige sportwagens wel hebt.

Gewicht 130i is 1375 kg

Gewicht 120i 1290 kg

Verschil is 85 kg tussen beide auto's. Nog een behoorlijk verschil, maar wel minder dan 130 kg.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 16 nov 2012, 11:20

RVV schreef:
DG schreef: Precies, alleen met die 4cyl is het minder nose heavy en scheelt het 130kg op het totaal gewicht. Maar zelfs met 4cyl is het nog wat log en mist hij die turn-in die je bij sommige sportwagens wel hebt.

Gewicht 130i is 1375 kg

Gewicht 120i 1290 kg

Verschil is 85 kg tussen beide auto's. Nog een behoorlijk verschil, maar wel minder dan 130 kg.
Hij bedoelt natuurlijk SKRD in de 120 en jij in de 130, dan scheelt het meer dan 130 kilo :clown:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Hielke » 16 nov 2012, 11:26

RVV schreef:
DG schreef: Precies, alleen met die 4cyl is het minder nose heavy en scheelt het 130kg op het totaal gewicht. Maar zelfs met 4cyl is het nog wat log en mist hij die turn-in die je bij sommige sportwagens wel hebt.

Gewicht 130i is 1375 kg

Gewicht 120i 1290 kg

Verschil is 85 kg tussen beide auto's. Nog een behoorlijk verschil, maar wel minder dan 130 kg.
Het scheelt. Law of Physics, kan ook niet anders. 120d zit precies in de sweetspot, schitterende balans.

Maar de verschillen met de zespitters zijn erg klein. Vooral op snelheid. Verschil tussen een 130i en een standaard 135i coupe is ongelofelijk klein als je beseft dat de 135i het met 205-ers voor en 225-ers achter moet doen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Snipe » 16 nov 2012, 11:30

Een 1 Serie is niks omdat hij niet de turn-in heeft die je bij "sommige sportauto's" wel hebt? What's next? Een Golf GTI afkammen omdat een Lotus Elise beter een bocht in gaat?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 16 nov 2012, 11:34

Snipe schreef:Een 1 Serie is niks omdat hij niet de turn-in heeft die je bij "sommige sportauto's" wel hebt? What's next? Een Golf GTI afkammen omdat een Lotus Elise beter een bocht in gaat?
Dan de volgende vraag, is een elise een sportwagen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 16 nov 2012, 11:36

Ja, dat is een feit.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Hielke » 16 nov 2012, 11:42

Tristan schreef:Ja, dat is een feit.
En een MX-5 ook! :angel:

DG

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door DG » 16 nov 2012, 11:42

RVV schreef:
DG schreef: Precies, alleen met die 4cyl is het minder nose heavy en scheelt het 130kg op het totaal gewicht. Maar zelfs met 4cyl is het nog wat log en mist hij die turn-in die je bij sommige sportwagens wel hebt.

Gewicht 130i is 1375 kg

Gewicht 120i 1290 kg

Verschil is 85 kg tussen beide auto's. Nog een behoorlijk verschil, maar wel minder dan 130 kg.
118i is 1230kg

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2012, 11:48

Een pak suiker één kilo.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 16 nov 2012, 11:50

Een pak melk ook, maar dan zit je met dynamische gewichtsverplaatsing, tenzij het pak tot de rand gevuld is.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Andre » 16 nov 2012, 11:51

Ik heb zelf ook veel aan Simracing gedaan. Maar wel naast me real life racing.

Maar het is zeker geen gegeven als je goed bent in simracing dat je automatisch en top coureur bent. Binnen de simracer community denken velen dat ze in real life het hele veld wel even op een ronde rijden.

Zo werkt het echt niet.

Simracen zorgt voor een goed reactie vermogen en je leert oa het lijnen rijden. Maar in real life komen andere aspecten uit de hoek. Ten eerste heb je geen escape toets als het mis gaat.

Wat je vaak ziet zijn bijv simracers die al hebben gekart of bijv al racen of trackdays rijden en het er naast doen.

Maar een pure simracer die de beste van de wereld mag zijn in een race auto zetten en dan denken dat het het Talent is is de grootste denkfout.

Nog even over de 130i.

Een van de beste bmw waar je super fun mee kan hebben.

Over onderstuur gesproken. Ga bij 200km per uur bij een F1 het stuur maar eens haaks zetten heb je ook onderstuur. Maw elke auto heeft een mate van onderstuur. Kijk eens naar de WRC citroens die hebben ontzettend veel onderstuur. Onderstuur zorgt ook voor een stuk vertrouwen.

Bv. Een auto met een listige achterkant op nurburgring ga je absoluut niet hard mee. Heeft te maken met vertrouwen. Net zo iets als je je remmen indrukt en je pedaal gaat dieper dan normaal. Dan rem je de volgende bocht echt wel eerder.

Ze moeten nog veel leren die simracer boys.
Laatst gewijzigd door Andre op 16 nov 2012, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Sebastian Keijmel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Sebastian Keijmel » 16 nov 2012, 11:52

Luco schreef:
Sebastian Keijmel schreef:
Macboy schreef:Wat een draadje zeg. DG die zelf begint met uitlokken en nu hij wordt teruggepakt de onschuld zelf uithangen is natuurlijk beetje hypocriet. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten toch ? Respect moet je verdienen DG !

Wat dat Simracen betreft moet ik je gelijk geven want 90% hier snapt niet dat het bijna topsport is. Het heeft ook geen zin om dit te proberen uit te leggen. Dat betekent echter niet dat je er IRL ook wat van kan maar de kans daarop is wel veel groter. Hielke en Andre kunnen dit vast beamen.

Maar goed terug naar de 130i: iedereen die de 130i afkraakt hoort wat mij betreft niet op een autoforum thuis en bevindt zich gewoon in een ontkenningsfase. Zoveel is mij wel duidelijk ...
De Top simracers van iRacing zijn gegarandeerd beter dan die zondags hobby rijders met geld en sponsortjes tijdens DSC.

De meeste DFers hier zitten idd in de ontkenningsfase.
De meeste DF-ers rossen hun auto niet in de vangrail, SKRD wel :lol: :lol:

Sebastian
Keijmel
Rijdende
Debiel
De meeste DF-ers hebben nog nooit een lap op de limiet gereden. Jullie doen geen trackdays maar tourtochten. op een enkeling na.
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 16 nov 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2012, 11:55

WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Hielke » 16 nov 2012, 11:57

Peric schreef:Hoeveel Simracers zijn er op de wereld? Hoeveel rijden er tegenwoordig in echte auto's? Stuk of vier? Yep, érg representatief.. :?
Vier? Totale onzin natuurlijk. Het hangt even van de definitie van 'simracer' af, maar als je beseft dat de hele generatie van jonge Real Life racers (zij die in competities de autosport bedrijven) ook wel eens met simracen bezig is (en dat is de generatie tot 30 jaar oud allemaal), dan zijn het er wereldwijd vele duizenden.

Toen Andre en ik in 1998 met online simracen in GTL begonnen waren de toppers voor bijna 50% mensen die het simracen als verlengstuk en trainingstool voor trackdayrijden en comeptitieracen zagen. De gemiddelde leeftijd van de GPL Champions League lag destijds waarschijnlijk ergens bij 30 jaar. Meer en meer zijn jonge computerspelletjes-spelers de gelederen van de simracerij gaan bevolken. We hebben nu met grote legers van simracers te maken die IRL ook wel graag hun rondjes zouden willen rijden maar door omstandigheden (leeftijd, gebrek aan circuits, financiën) hier nog niet aan toe zijn gekomen. Of ze het IRL ook leuk vinden en/of er talent voor hebben, daarover zegt hun bekwaamheid in de simracerij nagenoeg helemaal niets. Dat heb ik door de jaren wel geleerd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2012, 11:58

:popcorn:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door RVV » 16 nov 2012, 12:00

DG schreef:
RVV schreef:
DG schreef: Precies, alleen met die 4cyl is het minder nose heavy en scheelt het 130kg op het totaal gewicht. Maar zelfs met 4cyl is het nog wat log en mist hij die turn-in die je bij sommige sportwagens wel hebt.

Gewicht 130i is 1375 kg

Gewicht 120i 1290 kg

Verschil is 85 kg tussen beide auto's. Nog een behoorlijk verschil, maar wel minder dan 130 kg.
118i is 1230kg

Correctie 1265 kg. gechecked via http://www.driving-fun.com/carfacts/carfacts/2011.aspx

Maargoed heoft ook geen welles niet spelletje te worden. Gaat om de verschillen. Dan hebben we het over 85 kilo verschil tussen een 120i en 130i. Daar tegen over staat dat een 130i ongeveer 100pk meer vermogen heeft.

To the point..

heb je de keuze of een 120i of 130i.. nagenoeg dezelfde prijs, dan kiest 99,9% de 130i.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2012, 12:01

RVV schreef:
DG schreef: 118i is 1230kg

Correctie 1265 kg. gechecked via http://www.driving-fun.com/carfacts/carfacts/2011.aspx

Maargoed heoft ook geen welles niet spelletje te worden. Gaat om de verschillen. Dan hebben we het over 85 kilo verschil tussen een 120i en 130i. Daar tegen over staat dat een 130i ongeveer 100pk meer vermogen heeft.

To the point..

heb je de keuze of een 120i of 130i.. nagenoeg dezelfde prijs, dan kiest 99,9% de 130i.
Ja lekker dan. Hele discussie klaar. :popcorn:

Online
Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Richardt. » 16 nov 2012, 12:03

Ook even vermelden dat tegenwoordig elk Formule 1 team een simulator in de fabriek heeft staan waar coureurs op trainen.

En ja, ook Alonso en Vettel doen dat. Alleen Raikkonen niet schijnt.....


Daarmee wil ik overigens niet goedpraten dat al die SIM racers die op hun slaapkamer, met hun handschoenen aan, in hun Spraco stoel ook een potentiële Alonso/Vettel zijn :bag: :roflol: :roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 16 nov 2012, 12:03

Sebastian Keijmel schreef:
De meeste DF-ers hebben nog nooit een lap op de limiet gereden. Jullie doen geen trackdays maar tourtochten. op een enkeling na.

anytime
anycar
cpz, assen, zolder, spa,

Kom maar op meneer grootsmoel.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 16 nov 2012, 12:06

Had SKRD zich ook aangemeld voor de ROC? Or he'd chicken out....

Sebastian Keijmel

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Sebastian Keijmel » 16 nov 2012, 12:09

Andre schreef:Ik heb zelf ook veel aan Simracing gedaan. Maar wel naast me real life racing.

Maar het is zeker geen gegeven als je goed bent in simracing dat je automatisch en top coureur bent. Binnen de simracer community denken velen dat ze in real life het hele veld wel even op een ronde rijden.

Zo werkt het echt niet.

Simracen zorgt voor een goed reactie vermogen en je leert oa het lijnen rijden. Maar in real life komen andere aspecten uit de hoek. Ten eerste heb je geen escape toets als het mis gaat.

Wat je vaak ziet zijn bijv simracers die al hebben gekart of bijv al racen of trackdays rijden en het er naast doen.

Maar een pure simracer die de beste van de wereld mag zijn in een race auto zetten en dan denken dat het het Talent is is de grootste denkfout.

Nog even over de 130i.

Een van de beste bmw waar je super fun mee kan hebben.

Over onderstuur gesproken. Ga bij 200km per uur bij een F1 het stuur maar eens haaks zetten heb je ook onderstuur. Maw elke auto heeft een mate van onderstuur. Kijk eens naar de WRC citroens die hebben ontzettend veel onderstuur. Onderstuur zorgt ook voor een stuk vertrouwen.

Bv. Een auto met een listige achterkant op nurburgring ga je absoluut niet hard mee. Heeft te maken met vertrouwen. Net zo iets als je je remmen indrukt en je pedaal gaat dieper dan normaal. Dan rem je de volgende bocht echt wel eerder.

Ze moeten nog veel leren die simracer boys.
dan heb je te weinig remvermogen en je remvloeistof kookt, zelfde probleem in een celica met stock remmen. en alleen andere brakepads en remlijdingen. heel leuk bij aremberg ;)

Het probleem is dat te veel mensen denken dat ze kunnen rijden simracers, trackday,auto hobby'ist
Dat andre aardig kan sturen weten we. maar al die mensen hier die zich daar achter verschuilen is een beetje jammer. en andere afkraken met onzin en op de persoon is nog jammerder.

en even geduld nog jongens tot DG en SKRD hun nieuwe auto's hebben dan komen we wel eens naar een trackday van jullie om een paar laps te doen.
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 16 nov 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Hielke » 16 nov 2012, 12:09

Als trainingstool voor een komend raceweekend kan een sim perfect zijn. Een Real Time racer kan na een stint in een sim direct de vertaalslag naarde echte auto maken. Als je door de tijd in de sim je tracktime in de aanloop naar kwalificatie en race daarmee kunt verdubbelen (en daarmee een paar tienden pakt), dan zou je gek zijn als je het niet deed.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Hielke » 16 nov 2012, 12:13

Luco schreef:
Sebastian Keijmel schreef:
De meeste DF-ers hebben nog nooit een lap op de limiet gereden. Jullie doen geen trackdays maar tourtochten. op een enkeling na.

anytime
anycar
cpz, assen, zolder, spa,

Kom maar op meneer grootsmoel.
Zo! Waar komt die durf ineens vandaan? :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 16 nov 2012, 12:13

Jammerder
Sebastiaan haal die plaat voor je dikke hoofd eens weg.
Bijna niemand roept hier dat die shumacher is.

Jij wel, al bij je eerst post hier op DF met je belachelijke overalletje en handschoentjes zou jij wel eens laten zien dat je kon rijden, nou gezien je filmpjes op de ring ben je echt geen wereldtalent, maar je beweert wel dat je andere les kan geven met je zogenaamde website.

Mannen als Coronel, Van Lagen, en noem er nog een aantal op, hebben hun sporen verdiend en geven nu rijderstrainingen en les.

Als jij denkt dat je hetzelfde talent hebt en dus ook les kan geven is die plaat nog een stuk dikker dan ik dacht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast