DF-Motor Meet

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Richardt. » 22 aug 2012, 10:40

Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.

Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.

Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.

@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 22 aug 2012, 10:46

Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, maar ik ken mijn eigen grezen erg goed, ik ben met de motor risicomijdend. Ik rijd het liefs alleen, in mijn eigen tempo zonder opgefokt gedrag van anderen.

Kortom, ik heb een beest van een motor, waar ik mooi mee rondrijd zonder mijn eigen grenzen en die van de motor maar in de verste verte te benaderen en te overschrijden.

Er is altijd baas boven baas, altijd iemand die sneller, hoger en verder kan, als je dat kan accepeteren dan heb je rust in de kop, laat je je niet meer gek maken en kan je ongedwongen op je eigen niveau genieten......en das wat ik dus doe........

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Richardt. » 22 aug 2012, 10:51

Die indruk had ik ook al van je ;)

Iedereen geniet uiteraard op z'n eigen manier :thumbup:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 22 aug 2012, 10:51

Richardt. schreef: Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.
Tsja... en daar ben ik juist met 160 onderuit gegaan waardoor ik 2 maanden thuis zat. Omdat je op circuit ECHT maximaal gaat en op de openbare weg altijd met marge (als je een beetje verstand in je donder hebt).

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Richardt. » 22 aug 2012, 10:57

Dat is maar net de instelling die je hebt natuurlijk.
Maar ik zeil liever met 160 onderuit een grindbak in, dan iets minder op de limiet met 120 tegen een boom.

Een circuittraining lijkt me juist enorm van belang voor het rijden van de juiste lijnen, dat lijkt me met een motor nog belangrijker dan met een auto voor een beetje sportief rijden.

Ach, eigenlijk heb ik ook geen recht van spreken. Ik roep al twee jaar dat ik volgend jaar m'n motorrijbewijs wil halen en nog is het er niet van gekomen :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 22 aug 2012, 10:58

Gezondheid is onbetaalbaar idd

Buitendat heb ik ook mijn bedrijf, wil ik goed kunnen draaien is gezondheid nr 1

Dus minimale risico`s, en toch maximaal genieten..............

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door indobesar » 22 aug 2012, 13:40

Richardt. schreef:Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.

Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.

Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.

@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
Dat is natuurlijk BS. Alsof je met een 1M Coupe of GT3 altijd in de begrenser knalt en haaks de bocht om komt...Het gaat allemaal zó makkelijk zó snel...

De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 22 aug 2012, 13:49

Maar tijdens dat van bocht naar bocht accelereren gaat het wel heel makkelijk HEEL hard... Kom je iets te hard een bocht uit heb je al een art. 5 te pakken etc etc

Naast de risico's die ik afgelopen tijd van te dichtbij meegemaakt heb is ook het blauw op straat niet gecharmeerd van een sportieve rijstijl...

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 22 aug 2012, 14:15

Ik zie anders die BMW's van "het blauw" ook flink uit de veren komen bij het accelereren en inhalen....

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Mnrk » 22 aug 2012, 16:09

romo schreef:Sleutelbeen breuk??
Nee, een verbindingsbotje tussen sleutelbeen en schouder. De exacte naam durf ik je niet te vertellen...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 22 aug 2012, 16:59

-Menrik- schreef:
Youp schreef:
-Menrik- schreef:26 augustus maar een dagje touren in de Eifel, iemand?
Als het weer in orde is houd ik me voorzichtig aanbevolen (kan nog wat tussen komen). :)
Ik ga het niet redden, vorige week gevallen op m'n schouder en een botje gebroken + spieren die nog onwijs zeer doen. De Z1000 was er helemaal klaar voor geweest!
Jammer maar helaas. Gelukkig wordt het weer dit weekend toch niet al te best als ik het goed begrepen heb...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 22 aug 2012, 17:02

indobesar schreef:
Richardt. schreef:Die verhalen hier lijken me enorm gaaf om zelf ook te doen en ik weet dat als er een motor komt dat ook vanzelf zal gebeuren. Maar dat is juist ook hetgeen wat me afschrikt.

Met een beetje motor gaat het allemaal zó makkelijk zó snel dat als het fout gaat het gelijk veel pijn doet.

Volgens mij kun je dan toch beter zoals een aantal op dit forum gewoon alleen het circuit op gaan met je motor.

@ Romo, even afgezien van bovenstaand verhaal. Is het geen idee om een rijvaardigheids- en/of circuittraining te doen met je motor om zo wat meer ervaring op te doen?
Dat is natuurlijk BS. Alsof je met een 1M Coupe of GT3 altijd in de begrenser knalt en haaks de bocht om komt...Het gaat allemaal zó makkelijk zó snel...

De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)
Vandaar ook dat ik persoonlijk graag met m'n kop in de wind zit.

Het is wel zo dat snelheid in de vorm van een motor veel toegankelijker is voor iedereen, het is immers stukken goedkoper dan het equivalent op vier wielen...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 22 aug 2012, 17:35

-Menrik- schreef:
romo schreef:Sleutelbeen breuk??
Nee, een verbindingsbotje tussen sleutelbeen en schouder. De exacte naam durf ik je niet te vertellen...

Acromion

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Richardt. » 22 aug 2012, 18:21

@ Indobesar, wat Ruud schrijft bedoel ik.
Tuurlijk hoeft het niet altijd volgas te gaan. Maar even door een paar versnellingen heen tikken, zelfs met half gas, resulteert in 200+.

Dat gaat gewoon veel makkelijker op een motor dan met een auto en da is toch wel een deel van de kick :)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Ruud » 22 aug 2012, 19:40

En dat is ook meteen het grote voordeel...

0-200 kost je een seconde of 7 dus neem je veel minder risico dan wanneer je er met een erg snelle auto 13 seconden over doet ;)

Of zoiets.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door indobesar » 22 aug 2012, 21:46

Een goede stap is vader worden. Dan ga je meer relativeren. Zorgt ervoor dat je heel ontspannen en relax motor rijdt. :cool:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 22 aug 2012, 22:39

indobesar schreef:Een goede stap is vader worden. Dan ga je meer relativeren. Zorgt ervoor dat je heel ontspannen en relax motor rijdt. :cool:

Neem van mij aan dat dat niet noodzakerlijkerwijs het geval is........... :wink:


Ouder worden helpt minstens zo veel :D

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door indobesar » 22 aug 2012, 22:43

Ouder worden = tragere reflexen. Respect for the old man! :thumbup:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Wouter81 » 22 aug 2012, 22:46

Idd...

' Vroeger' (jaar of 10 terug) reden wij altijd hard op de openbare weg... keertje m'n rijbewijs gekost ook, 2 rechtzaken, paar crashes, motor ook wel eens total loss gereden... klaverbladen altijd knie aan de grond, soms nog meer (stepjes, uitlaat...)...achteraf levensgevaarlijk natuurlijk...maar verder zonder kleerscheuren overleefd. 2 Bekenden van me niet, dodelijk verongelukt in die jaren, vlak na elkaar....

Nu rij ik een paar keer per jaar hard met de motor op het circuit. Daar ben ik niet bang maar op de openbare weg kom ik niet (meer) met de motor.... durf dat amper meer aan. Vind het serieus een tikje 'eng' . :bag: Zie overal gevaren... auto's, bomen, controles, grind op de weg etc. Wat we jaren geleden deden, dat durf ik echt niet meer. :roll: Zeker ouder en wijzer (en vader) dus. ;)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: DF-Motor Meet

Bericht door wjn » 30 okt 2012, 21:22

indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)
Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.

Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.

In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Mnrk » 31 okt 2012, 08:15

wjn schreef:
indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)
Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.

Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.

In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
Als ik een dagje in Duitsland heb gespeeld met m'n naked, en ik weer terug in Nederland kom is 150km/h echt wel ontspannen en relaxed...
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik moet wel zeggen dat ik met de naked rustiger rijd dan met de supersport die ik eerst had :tooth:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door indobesar » 31 okt 2012, 09:15

wjn schreef:
indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)
Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.

Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.

In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
Helemaal mee eens. Ik baseerde dat op ervaringen met mijn Monster. :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 31 okt 2012, 12:01

-Menrik- schreef:
wjn schreef:
indobesar schreef:De beleving op een motor is veel intenser waardoor zeer hoge snelheden niet nodig zijn imho. Mooi van bocht naar bocht accelereren en genieten van het landschap. :)
Geldt natuurlijk alleen maar voor een naked e.d.

Op een moderne sportmotor / suberbike rijdt je zonder moeite 160, zonder erg veel beleving als je achter de kuip ligt.

In tegenstelling tot een naked oid, dan is 80 al een hele beleving (door de rijwind idd).
Als ik een dagje in Duitsland heb gespeeld met m'n naked, en ik weer terug in Nederland kom is 150km/h echt wel ontspannen en relaxed...
Het is maar net wat je gewend bent, maar ik moet wel zeggen dat ik met de naked rustiger rijd dan met de supersport die ik eerst had :tooth:
+1

En als ik een beetje plat ga liggen is 250+ ook goed te doen, en ook zo gehaald... :bag: Nu haal ik die snelheden niet op de binnenwegen, maar 150+ aantikken (niet constant) is meer regel dan uitzondering tussen bochten (in Dld)...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: DF-Motor Meet

Bericht door wjn » 01 nov 2012, 07:47

Ik moet zeggen dat ik dat niet (meer) snap. Ik zal wel te oud zijn :D

Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.

Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.

Voor het echte werk doe ik dan wel een circuitdag ;)

Ik moet daarbij eerlijk zeggen, dat het in Duitsland allemaal een stukje hoger ligt qua snelheid, maar binnen grenzen.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 01 nov 2012, 08:01

wjn schreef: Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.

Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.
Dat doe ik dus ook, misschien uitaccelereren even naar de 100 maar proberen zonder de rem erbij te pakken de volgende bocht weer met 70/80 in te gooien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten