E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
-
Jeroen E21
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Sja zo zie ik ze ook het liefst. Het plekje is trouwens bekend en gewild voor het fotgraferen van E30 vierdeursjes...


- Mark 320iS
- Berichten: 2910
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Hey, das mijn auto! 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mijn mond valt open
Geflockt dashboard toch ?
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Je portomonaiie ook al?Macboy schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn mond valt open
- Joostt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Jaa goed gezien, idd helemaal geflocked :banging:Macboy schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
http://i145.photobucket.com/albums/r217 ... MG1339.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r217 ... MG1340.jpg
Mijn mond valt open![]()
Geflockt dashboard toch ?
en deurpanelen en hoedenplank van carbon
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Erg fraai, Joost.
Afwerking en oog voor details zijn geweldig. Zo zie ik E30 het liefst.

Afwerking en oog voor details zijn geweldig. Zo zie ik E30 het liefst.
- Joostt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Voor de liefhebber nog wat foto's:
Straat wielen:

Voor het circuit komen er 15inch met semi's onder.
Stug:

En even naar buiten gerold voor wat foto's:
Bijna klaar:



Straat wielen:
Voor het circuit komen er 15inch met semi's onder.
Stug:
En even naar buiten gerold voor wat foto's:
Bijna klaar:
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
@Joostt, het hart bronze/goud spuiten!
@Mark320is. super fraai ding!
@Mark320is. super fraai ding!
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wielen ben ik wat minder fan van.
Beetje teveel tuner ipv race/trackday.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Bijzonder fijn circuitspeeltje...




[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBK8nfgY ... r_embedded[/youtube]
Fahrzeug:
BMW E30 325i mit S50 Motor.
EZ 09/1987
KM Stand: 155.000 KM (Motorumbau bei 149.000 Km ca.)
Vorbesitzer: 3
M-Technik 2 (Nachgerüstet nicht original)
Aussattung:
-Motor S50B30 komplett von der Fa. Quintec revidiert
-Alpha N Abstimmung von "Henni"
-Getriebe 5-Gang
-Differential 188er 3,15 mit 25% Sperre
-Carbonairbox
-Fächerkrümmer
-100 Zeller Metallkats
-Powersprint Auspuffanlage 2x50 mm ohne MSD nur Endschalldämpfer
-Kleiner BKV wegen der Airbox
-Fahrwerk H&R Clubsport
-H&R Stabi an VA und HA
-Wiechers Domstreben vorne und hinten
-Unterzugstrebe vom E30 Cabrio
-Verstellbare Domlager an der VA von der Fa. Dörre
-Querlenker neu
-Fahrwerk komplett PU gelagert (Powerflex)
-Bremsanlage 4 Kolben Brembo an VA und HA
-Stahlflex Bremsleitungen vorne und hinten
-ATS DTC in 7,5 und 9x17
-OMP Käfig
-OMP Sitze
-OMP Sechspunkt Gurte
-Geschüsseltes Lenkrad
-Türverkleidungen in Sichtkarbon
-Schiebedach entfernt und Carbondach eingebaut
Lackiert wurden am Fahrzeug das M-Technik Paket komplett, da ich das gebraucht gekauft habe, die Motorhaube, Seitenwand hi li und Kotlügelkante vorne rechts.
Fahrzeug hat keinen Rost und befindet sich in perfektem Zustand. Unterboden wurde beim Umbau komplett gereinigt und konserviert.
An dem Auto ist ALLES eingetragen!
Abgasnorm Euro2!
Leistungsprotokoll mit 332,7 PS liegt vor.
Preislich möchte ich für das gute Stück 18.900,--Euro haben!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBK8nfgY ... r_embedded[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
prachtig opgebouwd zo te zien, mooi exemplaar
draaien die voorwielen nou ook mee? komt dat door dat bank type of ist een X drive?
draaien die voorwielen nou ook mee? komt dat door dat bank type of ist een X drive?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
's Gewoon RWD. Moderne banken laten vaak de voorwielen meedraaien. Voorkomt dat de ECU in de war raakt van draaiende achterwielen en stilstaande voorwielen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ah oke, viel me op
zal trouwens best sjouwen, wat zal het wegen, iets van 1200kg?
09-1987 is die volgend jaar de 9e maand belastingvrij?
of gaat dat al niet meer door en blijft het max 1986
zal trouwens best sjouwen, wat zal het wegen, iets van 1200kg?
09-1987 is die volgend jaar de 9e maand belastingvrij?
of gaat dat al niet meer door en blijft het max 1986
- PjV
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 11:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat lijkt volledig afgeschaft te worden: http://www.autoblog.nl/vrijstelling-mrb ... eerakkoord
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
nah...
dan ga ik daar ook niet meer op letten als dat definitief wordt/is.
dan kijk ik meer naar het gewicht, wat ik trouwens ook al mee nam met auto's kijken, doch dat was meer om sportiviteit en DF en verbruik.
dan wordt het ook weer om de maandelijkse wegenbelasting.
wacht het wel ff af.
dan ga ik daar ook niet meer op letten als dat definitief wordt/is.
dan kijk ik meer naar het gewicht, wat ik trouwens ook al mee nam met auto's kijken, doch dat was meer om sportiviteit en DF en verbruik.
dan wordt het ook weer om de maandelijkse wegenbelasting.
wacht het wel ff af.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Een kennis van mij doet zijn project weg, een koopje!
Die motor is netjes op gebouwt
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr
Citaat:
Die motor is netjes op gebouwt
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr
Citaat:
Beschrijving
Te koop:
BMW 335i.
Motor is voor 2 jaar terug gekocht kwam uit een 3 serie navraag bij BMW is het een motor uit een 7 serie 211 pk. Motor ecu is van een alpina.
Na aankoop is de motor zo goed als compleet uit elkaar geweest behalve de krukas en drijfstangen.
Heb er een compleet nieuwe pakkingset aan gemonteerd. Kop is gevlakt en afgeperst zelf heb ik de kleppen ingeslepen en nieuwe kleprubbers gemonteerd nokkenas en tuimelaars en assen waren niet ingelopen dus weer gemonteerd. Vliegwiel af laten draaien bij revisie bedrijf nieuwe krukaskeerringen en direct een nieuwe koppeling van Sachs gemonteerd. Distributie ketting en spanners waren nog netjes. Tijdens verder opbouw van de motor zijn er de volgende dingen nieuw aan gemonteerd:
Waterpomp.
Thermostaat.
Grotere injectoren (2e hands)
Zo goed als alle vacuüm leidingen.
Nieuwe bougies.
Nieuw olie en filter.
Nieuwe startmotor van nieuw type motor.
Nieuwe dynamo van m3 e30
Kortom de motor is goed en netjes opgebouwd met alleen maar merk delen.
Bak is origineel.
Motor steunen zijn van een alpina.
Motor is wel ver naar achteren geplaatst door subframe aan te passen.
Koeler is van 535i en elektrische fan zelfbouw.
Uitlaat zelfbouw zie foto.
Oliekoeler aftermarket.
Luchtfilter is van K&N.
Onderstel is nu nog van een 4 cilinder dus massieve schijven voor en trommels achter. Diff is ook van 1.6 dus heel kort schakelen. Compleet 325i onderstel zit erbij met bekrachtigt stuurhuis en pomp. En 3.73 diff geen sper.
Auto is van binnen kaal op dashboard en deurpanelen na. Stoelen zijn lichtgewicht kunstof kuipjes en 4 punts gordels van sabelt.
Buitenkant paar kleine deukjes en krasjes geen noemenswaardige roest.
Auto heeft geen APK en op kenteken is deze ook nog een 1.6 voor de kenteken keuring hoeft alleen de km teller gerepareerd te worden
APK keuring 2 lampjes, ruitensproeier tankje monteren en achterbanden...
Vraagprijs alles compleet 2500,-
.
-
peter87
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
eentje onder de noemer, tractie is voor mietjes:
mooi stukje freeswerk overigens en veel custom gefabriceerd spul.




filmpje:
http://youtu.be/dR6hNwO6iB4
mooi stukje freeswerk overigens en veel custom gefabriceerd spul.
filmpje:
http://youtu.be/dR6hNwO6iB4
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooi ding, helemaal onder de kap al loopt ie in het filmpje nog niet 100%
de bling chromen rand in de velgen lijken wat euh...op de foto's in elk geval iets over the top?
ow...en ik zie nu die spiegels, das ook wat jammer voor die auto, magoed dat zijn kleinigheden en ieder z'n smaak.
wat voor vermogen heeft ie? zal iets van 400+ zijn denk?
de bling chromen rand in de velgen lijken wat euh...op de foto's in elk geval iets over the top?
ow...en ik zie nu die spiegels, das ook wat jammer voor die auto, magoed dat zijn kleinigheden en ieder z'n smaak.
wat voor vermogen heeft ie? zal iets van 400+ zijn denk?
- Joostt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Paskal schreef:Meten = weten......Joostt schreef:Mijn auto weegt 1020 kg op kenteken. Daar is aardig wat gewicht vanaf gesnoept.
De kooi weegt 28kg, en het interieur wat eruit komt woog echt veel meer.
Alle isolatie/demping en vloermat weegt al behoorlijk veel!
Allemaal leuk die papieren kilo's op kenteken, maar de werkelijkheid wil nog wel eens heeeeel anders zijn. Zet hem eens op een weegschaal en dan weet je pas echt wat hij weegt. Dat kan wel eens tientallen kilo's meer zjin, maar ik hoop uiteraard voor je dat dat niet het geval is
Zo, vanavond m'n auto voor de eerste keer gewogen. Ik heb nog niet veel afgesteld maar hij kan nog wel wat beter.
Ik heb er 35l brandstof in zitten en de stabi's los (wat altijd moet bij uitwegen, omdat anders het ene wiel het ander wiel kan opheffen.
Hij weegt nu dus ong 1050kg, en het voor/achter gewicht is ondanks de grote 6 cilinder ook nog eens erg netjes!
Dus voor iedereen die altijd roept, een m30 is veel te zwaar in de neus, ik heb hier het tegenbewijs!
Zoals je op de foto ziet moet hij linksachter nog wat meer druk krijgen, daar hoop ik hem dus nog 10kg meer te kunnen geven.
Het verschil tussen voor en achter is dan maar 60kg! per kant
- EvdP
- Berichten: 6829
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Laatst gewijzigd door EvdP op 17 feb 2013, 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
@Joost, heb je hem ook gemeten met jou achter het stuur hoe die het dan verdeelt?
mooi gewicht 1050kg
wat is normaal de balans (percentage) tussen voor en achter as van zeg een standaard E30
met 4 cill zeg 318 en 6 cill zeg 325i
mooi gewicht 1050kg
wat is normaal de balans (percentage) tussen voor en achter as van zeg een standaard E30
met 4 cill zeg 318 en 6 cill zeg 325i
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
@Joostt, F/R balance: 57/43 %
Nog redelijk goed al ligt het toch 14% uit elkaar. Je cross-weights zitten wel goed. Een standaard 325i E30 zonder aanpassingen doet 54% voor en 46% achter. Je zult waarschijnlijk het onderstel iets meer moeten finetunen om het onderstuur eruit te krijgen. Mijn 318is had zo goed als 50/50 verdeling. Dat is iets wat je absoluut merkt in hoe de auto een bocht wil pakken. Mijn M3 zit rond de 54/46 en die stuurt gewoon minder goed in.
Een paar andere setups:
1988 e30m3, euro s50b30, no a/c, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, stock seats, full interior.
2846lbs 54.3%f 45.7%r
1991 e30 318is, aluminum m52 2.8, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, vader seats, full interior.
2684lbs 53.4%f 46.7%r
1990 e30 325i, s50, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction ((still has trunk sound deadening), light floor mount seats, full interior.
2844lbs 52.3%f 47.3%r
1988 e30m3 s14, no ac, no driver.
full tank of gas, a/n cf, floor mount fixed back seats, no rear seats, roll bar.
2810lbs 51.2%f 48.8%r
Nog redelijk goed al ligt het toch 14% uit elkaar. Je cross-weights zitten wel goed. Een standaard 325i E30 zonder aanpassingen doet 54% voor en 46% achter. Je zult waarschijnlijk het onderstel iets meer moeten finetunen om het onderstuur eruit te krijgen. Mijn 318is had zo goed als 50/50 verdeling. Dat is iets wat je absoluut merkt in hoe de auto een bocht wil pakken. Mijn M3 zit rond de 54/46 en die stuurt gewoon minder goed in.
Een paar andere setups:
1988 e30m3, euro s50b30, no a/c, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, stock seats, full interior.
2846lbs 54.3%f 45.7%r
1991 e30 318is, aluminum m52 2.8, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction, vader seats, full interior.
2684lbs 53.4%f 46.7%r
1990 e30 325i, s50, no ac, no driver.
full tank of gas, no weight reduction ((still has trunk sound deadening), light floor mount seats, full interior.
2844lbs 52.3%f 47.3%r
1988 e30m3 s14, no ac, no driver.
full tank of gas, a/n cf, floor mount fixed back seats, no rear seats, roll bar.
2810lbs 51.2%f 48.8%r
Laatst gewijzigd door Joy op 13 dec 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooi overzicht Joy,
zo'n 318is zal idd wel fijn rijden, daar hoorde ik destijds meer mensen erg positief over zijn.
die uit 1990 met S50 heeft het wel aardig voor elkaar zo te zien, ligt niet eens zo hele ver van die M3 E30 af.
Ik weet nog wel dat ik bij de Alpina B6S clone het gewicht voor meer voelde dan bij de E30 met S50, daar merkte ik niet
zo'n groot verschil met een standaard E30 M3 4 pitter.
magoed zal ook veel uitmaken welke banden en hoogte daarvan en onderstel e.d. je op de auto hebt, daar kun je vrij veel mee doen
en of 'maskeren' hoe u wil.
zo'n 318is zal idd wel fijn rijden, daar hoorde ik destijds meer mensen erg positief over zijn.
die uit 1990 met S50 heeft het wel aardig voor elkaar zo te zien, ligt niet eens zo hele ver van die M3 E30 af.
Ik weet nog wel dat ik bij de Alpina B6S clone het gewicht voor meer voelde dan bij de E30 met S50, daar merkte ik niet
zo'n groot verschil met een standaard E30 M3 4 pitter.
magoed zal ook veel uitmaken welke banden en hoogte daarvan en onderstel e.d. je op de auto hebt, daar kun je vrij veel mee doen
en of 'maskeren' hoe u wil.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
