Informatie spacers

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi

Informatie spacers

Bericht door Jussi » 30 sep 2012, 18:53

Beste DF'ers,

Ik zou graag spacers monteren op mijn wagen. Ik lees vaak dat mensen er afkerig tegen zijn omdat het de baanligging beïnvloedt. Hoe ervaren jullie dat in de praktijk? Merk je het? Hoe valt het op? Is het nadelig? Hangt het van de lengte af? Graag hoor ik wat ervaringen.. Het gaat over mijn Z3 en dat is mijn dagelijkse auto.

Ik weet ook niet welke ik nodig heb: welk merk, soort,.. Ik zou de wielen 1cm naar buiten willen. Dan heb ik 20mm spacers nodig? Momenteel had ik zoiets in gedachte:

http://www.ebay.de/itm/BMW-1er-3er-5er- ... 545wt_1065

Is dit wat?

GTRene

Re: Informatie spacers

Bericht door GTRene » 30 sep 2012, 19:33

opzich geen probleem als je ook langere bouten erbij gebruikt en de normale centreer rand.
H&R moet opzich wel goed spul zijn.

bij de Z3 moet je alleen uitkijken als je voor verbreed dat je nog ruimte houd als je instuurt voor tegen het plastic binnenscherm...doch het scheelt een non M uitvoering heeft meer ruimte (iets kortere wielbasis)

in theorie krijg je dan ook (met dezelfde wielen) een breder op de grond staande auto en dus iets "beter"

Jussi

Bericht door Jussi » 30 sep 2012, 23:23

Bedankt alvast!

Heeft dat een negatief effect op spoorvorming?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 01 okt 2012, 07:50

Jussi schreef:Ik zou de wielen 1cm naar buiten willen. Dan heb ik 20mm spacers nodig?
Gewoon 10mm. De hele velg gaat naar buiten.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 okt 2012, 09:23

Jussi schreef:Bedankt alvast!

Heeft dat een negatief effect op spoorvorming?
je kan idd 10mm aan elke kant...in die set staat het wat verwarrend..20mm per as...doch de as heeft 2 wielen dus 10 + 10 = 20mm.

je hebt/krijgt verder geen nadelen van spoorvorming zolang je uitlijning goed staat en of stond...
of het moet toevallig zo zijn dat je op een weg rijd waar nu door die 2cm je wielen net door een riggel lopen ;-)
in theorie geeft ie een betere wegligging in bv de bochten, ook een tikkie meer asdruk :D
maar dat kan ie wel hebben.

Plaats reactie