DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mark Nauta » 22 jan 2012, 12:22

Super prestatie man!! Gefeliciteerd :wave:

Online
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door mrbbs » 26 jan 2012, 16:55

Voor de liefhebbers, interview met Lara Vanneste na Monte-Carlo, luister naar deel 1:

http://www.powerandpassion.be/?page_id=5

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 16 sep 2012, 12:08

Abbring staat op tussentijdse derde plaats in VW's S2000

Saturday, 15 September 2012
Kevin Abbring, dit weekend weer uitkomend in de ŠKODA S2000 van Volkswagen Motorsport als lid van het officiële Volkswagen Junior-team, heeft zich uitstekend geweerd op de eerste dag van de loodzware WK-rally van Engeland.

Afbeelding

Ondanks dat hij een half jaar lang niet achter het stuur van een rally-auto had gezeten vond hij direct weer zijn ritme en bleef hij goed in het spoor van zijn teamgenoot, de ervaren Sébastien Ogier.

De gravelpaden in de bossen van Wales waren nat en spekglad geworden door de zware regenval in de nacht voor de start. En dat betekende een verrassing voor de rijders die op veel drogere omstandigheden hadden gerekend. De banden speelden dan ook weer, als vanouds, een belangrijke rol, net zoals het uithoudingsvermogen van de rijders. Op de eerste dag van de Rally Wales zaten de rijders maar liefst bijna 14 uur achter het stuur voordat ze vanavond in Cardiff hun hotelkamer op konden zoeken.

De eerste dag bestond uit twee loops van drie identieke, lange klassementsproeven met een totaal aantal van 146 competitieve kilometers. Ook van de auto’s werd het uiterste gevergd want tussen de twee omlopen kon er in Newtown slechts een kwartiertje aan de auto’s worden gesleuteld, en dan nog uitsluitend met onderdelen die in de auto waren meegenomen.

Kevin Abbring tevreden

Onze landgenoot toonde zich in Cardiff na de eerste dag tevreden. “Het ging naar omstandigheden best wel goed. Ik heb een half jaar niet gereden en om dan derde te staan in S2000 is niet verkeerd. Het weer was slechter dan verwacht en de auto stond dan ook iets te hard voor de onverharde, kletsnatte proeven. Maar we konden helaas geen veren en stabilisatoren wisselen, dat moest wacht tot de service vanavond in Cardiff. Er was meer regen dan m'n engineer en ik hadden gedacht, dus zaten we verkeerd. Onze primaire doelstelling was dan ook om op de weg te blijven en geen gekke dingen te doen.” Desondanks ging onze landgenoot er op de zesde proef eens goed voor zitten om voluit te gaan over de 27 kilometer lange proef.

Nogmaals Abbring: “Ondanks dat de auto veel te stijf was reden we denk ik zeer goed, soms zelfs iets minder dan 0,5 sec per kilometer langzamer dan Ogier. Dus dat is prima gezien de omstandigheden, de afstelling van de auto en het feit dat ik vier maanden niet heb gereden met een rallyauto.”

Dag 2
Op de tweede dag keert de rallykaravaan terug naar de bekende klassementsproeven in de bossen en op de militaire terreinen in de buurt van Llandovery. Dan staan twee identieke omlopen op het programma van drie klassementsproeven. Met tussentijds de service in Cardiff. De dag wordt afgesloten met een korte proef op Celtic Manor, waar in 2010 nog de Ryder Cup werd gespeeld.

Afbeelding

Afsluitend Abbring: “En het wordt ook nog eens een korte nachtrust want om half zeven gaat de eerste auto alweer van start. Morgen een dag met veel snelle proeven en de auto zal beter afgesteld zijn. Dus hopelijk kan ik van drie naar twee stijgen.”

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 17 sep 2012, 11:04

VW piloot Abbring aan de finish van Engelse WK Rally

Monday, 17 September 2012
Kevin Abbring verscheen na zijn uitvallen op zaterdag op de laatste dag van de loodzware Engelse WK-rally weer aan de start om de resterende zes klassementsproeven af te werken.

Zonder problemen wist hij toptijden in de S2000-categorie te realiseren, waarbij hij op twee KP’s zelfs de snelste S2000-rijder was.

Pech op tweede dag, steen geraakt
Na de voorspoedig verlopen eerste dag werd de opmars van Abbring op de tweede dag van de Rally Wales vroegtijdig gestopt door een fikse steen. Onze landgenoot: “Na de veranderingen die het team vrijdagavond heeft uitgevoerd hadden we gisteren zoals verwacht een competitieve auto. Als enige stonden we eerst te hard met de veren en dus zijn we teruggegaan naar de oorspronkelijke setting. Zonder dat we harder hoefden te rijden waren de tijden top, omdat we nu tractie hadden met remmen en accelereren. Ik wist dat we de eerste dag gewoon hard gingen, maar we kwamen gewoon niet goed weg en we moesten ook eerder remmen. Nu stonden we na twee proeven dan ook weer 2e in S2000. Uiteraard waren we heel erg blij met onze tijden.”



Helaas sloeg het noodlot toe op de derde proef van de tweede dag. 500 meter vóór de finish van de KP lag er een steen in de racelijn. Abbring: “We moesten wel snijden, want dat deed iedereen. Helaas hadden we de pech dat net bij ons een grote steen los was gereden en naar boven was gekomen. Met die hoge snelheden kun je niks meer ontwijken. Na een tik op de rechterband raakte de wielophanging beschadigd en moesten we de auto aan de kant zetten. Super jammer! We stonden inmiddels tweede en we konden laten zien dat het gisteren niet aan ons tempo lag. De tijden waren op dag 1 niet verkeerd, maar wij hoorden gewoon op die 2e plek.”

Derde dag weer aan de start
Nadat de ŠKODA S2000 door het Volkswagen-serviceteam weer was gerepareerd, kon Kevin de derde en laatste dag weer op pad. Tussen de reguliere SWRC-kampioenschapsgangers gaf Kevin blijk terecht door Volkswagen in het Junior-team te zijn opgenomen. Op twee van de zes klassementsproeven was hij sneller dan rijders die het gehele SWRC-seizoen rijden. Op proef 14 en 17 was hij zelfs sneller dan teamgenoot Sébastien Ogier. “Het gevoel was weer helemaal terug,” vervolgt Abbring. “Dit was pas mijn derde wedstrijd in een vierwielaangedreven auto op gravel, en de rally van Wales staat bekend om zijn tricky karakter. Ondanks het ontbreken van wedstrijdritme hebben Freddy en ik laten zien dat de snelheid en de potentie er zijn. Vooral de laatste proef, nummer 19, hebben we kunnen laten zien wat we kunnen. Het ging super en we draaiden een tweede tijd. Graag wil ik mijn collega Sébastien feliciteren; hij heeft weer superieur gereden. Dat belooft wat wanneer hij volgend jaar in de Volkswagen Polo R WRC aan de start verschijnt. Ik had hier graag op dat podium gestaan, maar ik hoop dat ik de kans krijg om nog meer te kunnen rijden. Ik denk dat ik mijn potentie duidelijk heb aangetoond.”

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten